“Atatürkçü duruşumuz”

FST 3 Mayıs 2006

azizyild.jpgFenerbahçe 100. kuruluş yıldönümünü kutluyormuş. Beklendiği üzere kutlama törenleri İstanbul’da Fenerbahçe Stadında değil Ankara’da Anıtkabir’de başlamış. Güzel bir uygulama, inşallah diğer kulüplerimiz için de örnek oluşturur. FB Başkanı Aziz Yıldırım Anıtkabir Özel defterine şunları yazmış:

Aziz Atam,

Kurtuluş Savaşı’nda komutanız altında bu ülkenin bağımsızlık ve kurtuluşu için canlarını feda eden ve her türlü katkıda bulunan kulübümüz mensupları, kulübümüz tarihinin vazgeçilmez temel ilkesi olan cumhuriyete bağlılık, vatanseverlik düşüncelerinin tohumlarını atmıştır. Ulusumuzun en büyük ve ortak değerleri olan ilkelerinizin sadık bekçileriyiz. Temelini attığınız çağdaş cumhuriyet Türkiye’sinin bireyleri olmak bizlerin onuru ve gururudur. Ulusumuzun Ata’sının Fenerbahçeli olması ayrıca kulübümüzün ve taraftarımızın onuru ve gururudur. Kurduğumuz Cumhuriyet kadar sağlam ilke ve temeller üzerine büyüyen kulübümüz, bugün kulübümüzü ziyaretinizin 88. yılını idrak etmektedir. Bir asırdır ilke ve inkılaplarınıza sadakat ile bağlı kulübümüz, nice 100 yıllar boyunca da aynı bağlılıkta ilke ve inkılaplarınız takipçisi olacaktır. Bugün aziz hatıranızı saygı ile yad ederken, çağdaş, demokratik, parlamenter Türkiye’nin yıkılmaz bir kalesi olarak Atatürkçü duruşumuzdan asla taviz vermeyeceğimizi huzurunda tekrarlarız. Ruhunuz şad olsun…”

Çağdaşlıktan nasipsiz bir ülkedeki (misal İngiltere gibi bir kırallık) futbol kulüpleri için anlamsız gibi görünen bu açılış töreni ve mesajlar (mesela “bugün kulübümüzü ziyaretinizin 88. yılını idrak etmektedir” gibi) Cumhuriyetin kazanımlarına göz dikenlere atılan bir şamardır ve en az Demirel’inki kadar ses getirecektir. Yalnız “Ulusumuzun Ata’sının Fenerbahçeli olması” ifadesi diğer “büyük”, “orta” ve “deste” boydaki futbol kulüplerimizi celallendirebilir, demedi demesin Aziz Bey. Daha önce bu konuda yapılan sert tartışmaları derin analizlerle sonuçlandırdığımı hatırlıyorum. Benim de ulaştığım netice Ali Şen’in darbe döneminde Fenerbahçe kulübünün ruhsatsız binası önüne Atatürk büstü dikerek bir generale açılış yaptırmasına dayanarak, Aziz beyinki ile aynıdır. Elbette “Atatürk bir takıma mal edilemez” der ve Ali Kırca’nın “Atatürk’ün hangi takımı tuttuğu değil, kulüplerin ne kadar Atatürkçü olduğu önemlidir. Bu yarış Atatürk’ü sevme yarışıysa, bu yarış hep devam etsinveciz sözünü hatırlatırsanız benim de diyecek fazla birşeyim kalmaz.

Bu arada şu dakika itibariyle kupa finalinde FB-BJK:2-2 neticesi maçı uzatmaya götürmüş bulunuyor, bu tatlı yarışın sahada da devam ediyor olması çok güzel. Nice 100 yıllara Fenerbahçe…

Popularity: 13% [?]

28 Yorum

  1. Veysel Aratlıoğlu - 04 May 2006 - 9:40 am

    Valla futbolculara (ve bütün sporculara) Atatürkçülükleri helal olsun. Ne de olsa kalenin (veya potanın) önünü gümrük duvarı ile örtmek mümkün olmuyor. Asıl beni cin-ifrit edenler gümrük duvarlarının gerisinde arslan kesilen Atatürkçüler. Şayet “Türk Milleti çalışkan, zeki” ise Türk sanayiinin de gümrük duvarları ile korunmaya ihtiyacı olmasa gerektir. Bütün Atatürkçüleri bunun gereğini yerine getirmeye davet ediyorum.

    Saygılarımla,
    Veysel Aratlıoğlu

  2. Recep Yılmaz - 04 May 2006 - 10:41 am

    Atatürkçü duruş kâr etmedi. Kupayı aldık… Hehehe…

  3. metin-thePoor - 04 May 2006 - 10:44 am

    Recep Bey,

    Bir Cimbomlu olarak siz kartal kardeşimi kutlarım!

  4. Bekir L. Yildirim - 04 May 2006 - 3:32 pm

    Walla bu Ataturcu spor benim saham degil ama bununla ilgili olabilecegini zannettigim bir iki gozlem: Derin ekonomik kriz icinde oldugunu duydugumuz Galatatasaray uylerinin bir toplantisinda bazi uyelerin “hukumetten yardim isteyelim” fikrine ismini hatirlayamadigim bir onde gelen “Galatasaray laik bir kuluptur; hukumet laik degil, biz onlardan yardim istemeyiz” buyurmus. Tataf falan olmadigimi gostermek icin Anelka’nin muslumanligina neyse dedikte birde kalkip “cumaya gidecegim” diye tutturmasida bazi fenerliler arasinda rahatsizlik yaratiyormus, Fenerbahce “laikmi”, “dinci” m bilemem.

    Birde Hakan Sukur meselesi diye biseyler duydum. Konudan birazcik disari cikmak gibi olsada su 70′lerdeki “civciv cikacak kus cikacak” muz severmisin” vb eserleri kulturumuze kazandiran Turkish_Porno furyasinin unutulmaz isimlerinden Ali Poyrazoglu bir Ataturkculuk testi onermis: “Birinin Ataturkcu olup olmadigini anlamak icin alacaksin bunlari silkeleyeceksin, bakalim icinden Ataturk cikiyormu” seklinde. Ve sata dunyamizin seckinleri, ve sosyetemizin guzide insanlari o kadar duygulanmislarki dakikalarca ayakta alkislamislar. Bunun sporla ne ilgisi var derseniz haklisiniz. Belki Poyrazoglu’nunda bir takim tutuyor olabilecegi disinda yok.

  5. izlenimler - 04 May 2006 - 5:58 pm

    Merhaba Bekir Bey,

    Siteye şeref verdiniz, muhtemelen yeni olduğunuz için o konularda daha önce yazdığım yazılardan haberdar değilsiniz, linkleri iznceleyebilirsiniz.

    Selamlar.
    Galatasaray Laiktir Fenerbahçe Şampiyon,
    Kamusal Kişilik Hakan Şükür

  6. Recep Yılmaz - 04 May 2006 - 9:50 pm

    Bekir Bey’in affına sığınarak Ali Poyrazoğlu’nun söylediği aforizmayı düzetlemek istiyorum…

    “Kimin neyden yana olduğunu anlamak çok da zor bir şey değil. Bazı adamların ne mal olduğunu anlamak için, onları kaldırıp ışığa tutup bakacaksınız, içinde Atatürk geçiyor mu, geçmiyor mu diye. Cumhuriyetimize sahip çıkalım”

    …buyurmuş Kemalist Ali Poyrazoğlu.

    Hani Cem Yılmaz’ın dediği gibi “Sizin bedene kim giriyo?” esprisi gibiyse bir yere kadar anlarım, lâkin “İçinden Atatürk geçiyor mu…” derken eski günlere göndermede bulunuyorsa o zaman fena…

  7. S.Öztürk - 04 May 2006 - 10:12 pm

    Ya kardeşim içinizde hiç mi benim gibi fenerli yok ? ne bu kollektif hareket, Aziz Yıldırım’a bu durumu ileteceğim artık Fethi Bey’in ve bu izlenimler taifesinin bir icabına baksın..

    Bu arada Beşiktaşlı dostlarımı da kutlarım..aynı özeni hafta sonundaki Galatasaray maçında da beklerim :-)

  8. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 1:39 am

    Fethi Bey,

    Hos bulduk! Goruldugu kadari ile sizin uzamanliguiniz Demeireloloji ile sinirli degilmis. Metin Bey dostmum bosuna ziyaret edilecek birkac dost sitesinden bahsederken sizibnkinden bahsetmiyormus.

    Haklisiniz. “Galatasaray laik, fener sampiyon” yazinizda spor kuluplerinin laikligi mevzuunun guzel bir analizi var. Oyle goruluyorki, eger GS bu laikci yoneticilerin suyuna giderse “GS laik Fener’de sampiyon” kalacak. Yoo, olmadi bir problemimiz daha var: Simdi bu GS laik ve Fener’de Ataturkcu ise )Ataturk Fenerli olduguna gore…) hem laik, hem Ataturkcu olanlarimiz naapicaaz? Ya laiklik ya Ataturkculukmu seciceez? Ha? Bunun uzerine hicbir cozum onerinizi goremedim yazinizda! Bennim bir cozum onerim Ataturk’un aslinda Samsunspor, Sivasspor veya Erzurumspor’lu oldugu gercegini ortaya cikarmak! Nereye ayak basti, nerelerde kongtreler yapti? I rest my case your honour!

  9. izlenimler - 05 May 2006 - 5:54 am

    Bekir Bey,

    Size yeni olduğunuzu tekrar hatırlatmak zorunda kaldığım için özür dilerim. “İzlenimler”de ele alınmamış konu, çözülmemiş mesele bulmanız zordur. Meşgul bir insan olduğunuzu tahmin ediyorum ama bir ara arşivleri gezerseniz Türkiye’nin aslında çoktan kurtarıldığını fark edeceksiniz. Bu arada yorumunuzda belirttiğiniz noktalar için bkz. aşağıdaki linkler ve alıntılar.

    Atatürk Ligi ve Puan Durumu
    “[…] Mesela Atatürk neden Samsunsporlu olmasın? Öyle ya, Türkiye ligi neden 3 takımdan ibaretmiş gibi ele alınıyor? Beşiktaşlılar “Atanın Beşiktaştaki kulüp yakınındaki bir evi karargah olarak kullandığını” ileri sürüyorlar. Benim bildiğim Milli Mücadele Ankara’dan yönetildi, İstanbul’da bazı bağlantılar için de bir sürü ev kullanılmıştır. Karargaha bakılırsa Atatürk’ün Ankaragücü, Gençlerbirliği, Büyükşehir Ankaraspor tarafında sahiplenilmesi daha makuldür. Sonra Sakaryaspor, Eskişehirspor, düşmanın denize döküldüğü İzmir’den Altay, Göztepe, Karşıyakanın eksiği nedir? Ankara’nın düşmesi halinde meclisin taşınması planlanan Kayseri’ye, kongre kentlerimiz Erzurum ve Sivasa ne diyelim? […]”

    Ben Demiştim
    “[…] Ya Anadolu takımları, Atatürk’ün kaldığı bir ev, Tren istasyonunda el salladığı bir an dahi Atatürk’ün sizin takımınızı desteklediğini ispatlayabilir. Ne duruyorsunuz, gün bu gündür…”

  10. izlenimler - 05 May 2006 - 6:01 am

    Metin Bey,

    İzlenimler sitesini yarım ağız reklam ettiğinize dair Bekir beyden telgraf geldi, Türkçe anlatamama ihtimaline binaen uyarayım -The “Ülker 9 kat” wafer will fall in the water and Mr. Brown translates chicken as a sensitive meatball-.

    FST

  11. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 10:31 am

    Fethi Bey,

    Ikide bir cehaletimi yuzume vurmasaniz olmayacak! Noolurdu yani bu gariban sagda solda “ogunmek gibi olmasin ama ilk ben soyledim” diyerek gecinip gotseydI? Tekeri kesfettik demedikya allaaskina! Hem Ataturk’un hangi takimli oldugu arastirmalariniz zaten etnosentrik! (sour grapes? Kim benmi, yoo) Bir kere neden Ataturk bir Turk takimindan olmak zorundaymis sorarim. Bunu Salonica Athletics Club’a danistinizmi? Bunu da yazdik deyinde goreyim!

  12. metin-thePoor - 05 May 2006 - 10:50 am

    Sayın Fethi Sipahi Tan, Sayın Bekir L. Yıldırım,

    Anımsarsanız, eskiden mavi gömleğimizle alanlara çıkar, ak güvercinler uçururduk. Karaoğlan söze değdi mi sözün dili çözülür, usun ermediğini, gözün görmediğini o kendine özgü eşsiz biçemiyle Karaoğlan kamuya duyururdu. Halkımızın esenliği ve gönenci için göstermediğimiz özverinin ve özgeçinin kalmadığına Sayın Demirel’in Zincirbozan günlerimizden anımsayarak tanıklık yapabilme olanağı ve olasılığı vardır, bunun karşıtı olabilemez. Biz bu halk ve hak sevgisini elele büyüttük ak günlere doğru, ölümsüz sevi odağım Rahşanella’mla, demli çaylar içerek ve yanında kurabiyeler kemirerek. Biz ozan olmanın getirdiği sorumluluk bilinciyle ve Atatürk’ün Üstyapı Devrimleriyle Kamutay’ımızı hep uyardık, devlet adamı nasıl olmalıdır bunu özdevimsel olarak tüm boyutlarıyla kanıtladık sayın Yıldırım ve Sayın Tan. (Birer bardak daha buyurmaz mıydınız Sayın Yıldırım, Sayın Tan? Kendi ellerimle demledim. Seçkin Türk çayıdır, Sayın darbeci taslağı Nicos Sampson yüzünden Barış Harekatı düzenlemeye karar vermeden az önce ocağa koymuştum suyu.)

    Sayın Yıldırım ve Sayın Tan, sözlerimi burada sonlandırmayı istemliyorum. Üzerinize esenlik, bu gece düşümde Sayın Hüsamettin’le, Sayın Derviş’le ve bana anayasa betiği fırlatan Sayın Anayasa Mahkemesi Eski Başkanı ve sayın yaşamımın en büyük sayın yanılgısı ile uğraşıp durdum; tüm gecem bu karabasanla ağulandı. Bu nedenle beni bağışlamanızı diler, saygılar sunarım.

    Bununla birlikte Sayın Fethi Sipahi Tan, Sayın Metin Bey’i üzmemenizi özellikle diliyorum. Gofret ulusal bir sorundur ve kesinlikle, ivedilikle çözümlenmesi gereklidir. Bu ulusal sorunda aymazca davranmayı sürdürmeniz durumunda sizi Sayın Rahşanella’mın olası bir affı bile kurtaramaz.

    İmza: Rabindranath Tagore Eco

  13. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 3:39 pm

    His Emminence Rabindaranath Tagore Eco,

    Yazacak durumda degilim. Meger ne kadar gulmeye ihtiyacim varmis. Allah (bizde birdir ya?)) da sizi guldursun!

    Jai baghwan!

  14. izlenimler - 05 May 2006 - 5:38 pm

    Metin Bey,

    Salt gofret saptaması ulusal sorunun çözümlenmesinde yanılgıya düşmemize neden olabilir. Binaenaleyh çiğ yemedik ki garnımız ağrısın.

    Bu arada bedava blog yorumculuğu baldan tatlıdır ama bize de yazık değil mi? Ülke meselelerinde biz elimizi taşın altına koymuşken, sizler avare avare o “bloglararası eğlence” dünyasında takılıyorsunuz. Herşeyi devletten beklemeyelim, ya bir blog açalım, ya da ara sıra yazıyla “İzlenimlere” katkıda bulunalım. Bu Metin, Bülent, Bekir, Kıvanç, Derin vd. için ikinci çağrıdır.

    Selamlar.

    FST

  15. metin-thePoor - 05 May 2006 - 6:45 pm

    Sevgili Fethi Bey,

    The Sülü & R.T. Eco (Recep Tayyip değil ha, yanlış anlaşılmasın) & Babanın Kızı Yaylı Çalgılar Triosu’ndan bana bir türlü fırsat düşmedi ki size iki satır yazayım…

    Bir neden de, benim veledin düzey belirleme sınavına giriş sürecinin AB’ye giriş süreciyle paralellikler arzetmesi ve bu durum karşısında benim tırlatmaya az kaldı türküleri çığırmaya başlamış oluşumdur.

    Üçüncü nedense, kıymetli dostumuz Muzmin Anonim Bey’in geçenlerde “Mustafa Bey’in tarlasında işim bitti, şimdi nadas zamanıdır” şeklindeki ununu eleyip eleğini asma niyeti karşısında kapıldığım infial, izmihlal ve ihmaldir.

    Müsteşar Turgut devreye girmeden fırsat bu fırsat deyip bu satırları karalamış bulunmaktayım. Allahtan ümit kesilmez, bakarsınız ben de kadrolu Fethistan yorumcusu rütbesinden kadrolu yazar rütbesine terfi ederim ileride bir gün…

  16. metin-thePoor - 05 May 2006 - 6:50 pm

    Bu arada, milli gofret mes’elesine bir yandan Pentagon’un, öte yandan da Subcomandate Marcos’un elkoyduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Vatana millete hayırlı olsun.

  17. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 9:04 pm

    Once basin ahlak yasasi, geregi bir tekzip: Recep Yilmaz Bey’in o bicim sanat gunesimiz eski pornocu, eski solcu yeni Ataturkcumuz A. Poyrazoglu’nun Ataturkculuk testini veris seklimle “maksadi asmis” oldugumu teyid ederim. Dogrusu Recep Yilmaz Bey’in verdigi sekilde asagidadir:

    “Kimin neyden yana olduğunu anlamak çok da zor bir şey değil. Bazı adamların ne mal olduğunu anlamak için, onları kaldırıp ışığa tutup bakacaksınız, içinde Atatürk geçiyor mu, geçmiyor mu diye. Cumhuriyetimize sahip çıkalım

  18. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 9:05 pm

    Once basin ahlak yasasi, geregi bir tekzip: Recep Yilmaz Bey’in o bicim sanat gunesimiz eski pornocu, eski solcu yeni Ataturkcumuz A. Poyrazoglu’nun Ataturkculuk testini veris seklimle “maksadi asmis” oldugumu teyid ederim. Dogrusu Recep Yilmaz Bey’in verdigi sekilde asagidadir:

    “Kimin neyden yana olduğunu anlamak çok da zor bir şey değil. Bazı adamların ne mal olduğunu anlamak için, onları kaldırıp ışığa tutup bakacaksınız, içinde Atatürk geçiyor mu, geçmiyor mu diye. Cumhuriyetimize sahip çıkalım

  19. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 9:07 pm

    Once basin ahlak yasasi, geregi bir tekzip: Recep Yilmaz Bey’in, o bicim sanat gunesimiz, eski pornocu, eski solcu yeni Ataturkcumuz A. Poyrazoglu’nun Ataturkculuk testini veris seklimle “maksadi asmis” oldugumu teyid ederim. Dogrusu Recep Yilmaz Bey’in verdigi sekilde asagidadir:

    “Kimin neyden yana olduğunu anlamak çok da zor bir şey değil. Bazı adamların ne mal olduğunu anlamak için, onları kaldırıp ışığa tutup bakacaksınız, içinde Atatürk geçiyor mu, geçmiyor mu diye. Cumhuriyetimize sahip çıkalım

  20. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 9:08 pm

    Once basin ahlak yasasi, geregi bir tekzip: Recep Yilmaz Bey’in, o bicim sanat gunesimiz, eski pornocu, eski solcu yeni Ataturkcumuz A. Poyrazoglu’nun Ataturkculuk testini veris seklimle “maksadi asmis” oldugumu teyid ederim. Dogrusu Recep Yilmaz Bey’in verdigi sekilde asagidadir:

    “Kimin neyden yana olduğunu anlamak çok da zor bir şey değil. Bazı adamların ne mal olduğunu anlamak için, onları kaldırıp ışığa tutup bakacaksınız, içinde Atatürk geçiyor mu, geçmiyor mu diye. Cumhuriyetimize sahip çıkalım

  21. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 9:09 pm

    Once basin ahlak yasasi, geregi bir tekzip: Recep Yilmaz Bey’in o bicim sanat gunesimiz eski pornocu, eski solcu yeni Ataturkcumuz A. Poyrazoglu’nun Ataturkculuk testini veris seklimle “maksadi asmis” oldugumu teyid ederim. Dogrusu Recep Yilmaz Bey’in verdigi sekilde asagidadir:

    “Kimin neyden yana olduğunu anlamak çok da zor bir şey değil. Bazı adamların ne mal olduğunu anlamak için, onları kaldırıp ışığa tutup bakacaksınız, içinde Atatürk geçiyor mu, geçmiyor mu diye. Cumhuriyetimize sahip çıkalım

  22. Bekir L. Yildirim - 05 May 2006 - 10:05 pm

    Yaw arkadaslar Recep Bey haric herkesten ozur dilerim; bir cesit technical glitch sonucu TEKZIP’im bozuk plak gibi tekrarlanip durmus.

  23. S.Öztürk - 05 May 2006 - 11:07 pm

    Ne yaptın Bekir Ağabey,

    Bir kere söylesen de anlardık :-D

  24. Recep Yılmaz - 05 May 2006 - 11:42 pm

    Saygıdeğer Bekir Bey;
    bir ek yapmak istiyorum müsaadenizle.

    Efendim, Ali Poyrazoğlu’nun, yaşam biçimlerinin korunmasına yönelik temennisi tam olarak şöyle imiş:

    ….Ali Poyrazoğlu, son günlerde yaşanan tartışmalarla ilgili, herkesin Cumhuriyet’e yakışır yaşam biçimine sahip çıkmasını istedi.

    Yahu bu insanlar kafayı mı yemiş? Ne demektir Cumhuriyet’e yaraşır yaşam biçimi? Nereden buluyorlar böyle antin kuntin lafları anlamıyorum ki…

  25. Recep Yılmaz - 05 May 2006 - 11:50 pm

    Bekir Bey;
    yazınızı tekrar okuyunca dikkatimi çekti… Kusura kalmayın, ka-fa 1500 durumundayım zirâ(alkolden değil ama)

    Efendim uzattığınız zeytin dalını elbetteki kabul ediyorum. Zaten benden hem yaş olarak büyük, hem de entellektüel düzey bakımından onlarca gömlek üstün biri olduğunuzu gayet iyi görebiliyorum. Binaenaleyh, uzattığınız zeytin dalını kabul etmemek şahsınıza saygısızlık olacağı gibi, araya Oktay Ekşi’nin girmesi için fırsat doğacaktır, ki bunu hiçbirimiz istemeyiz. Tadımız ekşimesin efendim… :D
    Sağlıklar dilerim…

    Teknik bir NOT: Yorum yazdıktan sonra çıkan hata sayfasından “back” tuşu ile geri dönüp aynı yorumu tekrar submit etmenize gerek yok. Hata sayfası çıkmasına rağmen aslında mesaj gönderiliyor. Back tuşu ile geri dönüp sayfayı refresh ettiğinizde mesajınızın çıktığını görürsünüz…. Buradan Fethi Bey’e sesleniyorum, hata vermeyen sayfa istiyoruz…

  26. Bekir L. Yildirim - 06 May 2006 - 2:28 am

    Recep Bey,

    Teknik not icin tesekkurler. Ama “asil suclu” nun Fethi Bey oldugu konusunda size katiliyorum.

    “Zaten benden hem yaş olarak büyük, hem de entellektüel düzey bakımından onlarca gömlek üstün biri olduğunuzu gayet iyi görebiliyorum.” buyurmussunuz.

    Estafurullah efendim. Teveccuhunuz. Sizden yasca buyuk olmak ne haddime?

    Bekir L. Yildirim

  27. Bekir L. Yildirim - 09 May 2006 - 8:27 pm

    Arkadaslar,

    Bugunku Zaman gazetesinden asagida sundugum alinti Ataturkcu Durus’la ilgilimi degilmi bilmiyorum. Ama futbol ve siyasetle ilgisindeen dolayi buranin uygun olacagini dusundum.

    “DİYARBAKIR VE SAMSUN’A DESTEK

    Baykal, Turkcell Süper Ligi’nde sona gelindiğini, Diyarbakırspor ile Samsunspor’un küme düşecek olmasının kendisini üzdüğünü belirtti. Diyarbakırspor ile Samsunspor’un mutlaka ligde kalması gerektiğini ifade eden Baykal, Türkiye’nin buna ihtiyacı olduğunu söyledi. Baykal, şöyle konuştu:

    ”Hiç kimse ‘kuraldı, ilkeydi, federasyondu’ demesin. Önemli olan Türkiye’nin barışı ve kardeşliğidir. O barış ve kardeşliğin gerektirdiği düzenleme yapılmalıdır. Spor bir araçtır, amaç değildir. Bizi barışa, kardeşliğe götürecek, birbirimizle yarışmamıza, birbirimizi anlamamıza, birbirimizle bütünleşmemize yardımcı olacak böylesine etkin bir imkanın ortadan kaldırılması, Türkiye’nin bu imkandan kendisini mahrum etmesi çok büyük yanlışlıktır. Kendinize af çıkarıyorsunuz, kendi uygun gördüğünüz kesimleri af ediyorsunuz, teröristlere af çıkarıyorsunuz… Teröristlere af çıkaracağınıza, Diyarbakırspor’u lige alın.” Orta Karadeniz’in en önemli kentlerinden Samsun’un futbol takımının da lig dışında kalmasının üzüntü verici olduğunu ifade eden Baykal, ”Bu iki takımı sahiplenip, lige taşıyacak bir düzenlemeye CHP olarak katkı vermeye hazır olduğumuzu ilan ediyorum. Diyarbakırspor’u, Samsunspor’u da Türkiye’nin birinci liginde görmeye ihtiyacımız var. Bunun gereği neyse yapılmalıdır. Federasyon üzerine düşeni yapmalıdır. Muhalefet olarak üzerimize düşeni yaparız. Kimse, bize ‘yarışmaydı, kuraldı’ demesin. O kuralları herkesin, nerede, nasıl, niçin ihlal ettiğini çok iyi biliyoruz.”

    Bu mevzuyu gundeme getiren ilk kisinin Sn Baykal olmadigini da not edeyim. Gecenlerde bir TV Programina telefonla katilan MHP Diyarbakir Il Baskani program konugu Devlet Bakani M. Ali Sahin’den Diyarbakirspor’un lig 5.si yapilmasini istemisti! (kullandigi kelimeleri aynen istiyorsaniz Recep Bey’e basvurunuz :)) ama eminim meali carpitmadigimdan. Gene bugun bir TV programinda bir AK_Parti Diyabakir Milletvekili bu yil hicbir takimin kume dusmemesi icin kanun teklifi verecegini soyledi.

    Walla ben futboldan fazla anlamam ama sinirli bilgime dayanarak aklima bikac soru geldi:
    1. Neden sadece Diyarbakir ve Samsun’un kume dusmemesi memleket menfaati geregi. Esas mesele Diyarbakir’i dusurmemek, Samsun’da Diyarbakir’in yuzusuyu hurmetine kurtulacak diyenleriniz icin soruyu “Niye Samsun” diye degistireyim. Sn. Baykal Samsun’un orta Karasdeniz sehri olduguna vurgu yapmis. Yoksa Orta Karadeniz bolgesininde bagimsiz devlet kurma talepleri varda benmi duymadim? Peki dusecek ucuncu takim , muhtemelen Denizli, “onlar orta Karadeniz’se bizde Guneydog Ege’yiz derse ne cevap verir acaba Sn. Baykal?

    2. Sn. Baykal bu Guneydogu ve Orta-Karadeniz takimlasri yerine hangi takimlari dusurmek istiyorlar acaba? Hicbiri degilse, bu lig fikksturu acisindan zorluklar yaratmazmi?

    3. Ak_Parti Milletvekili’nin teklif ettigi gibi “bir defaya mahsus olmak uzere bu yil hicbir ligden hicbir takim dusmesin” teklifi ayni zamanda “hicbir takim cikmasin” manasinadam geliyor bilmem ama oyle ise bu bir ust lige cikmayi bekleyen takimlar ve taraftarlari acisindan nwe ifade eder? (retorik soru).

    4.Birde bu “bir defadaya mahsus af” in yillik “bir defaya mahsus” affa donusmesi yani “yol olmasi” tehlikesini dusundulermi acaba sn ferasetli siyasilerimiz?

    Baykal’in “kimse yarismaydi kuraldi demesin; O kuralları herkesin, nerede, nasıl, niçin ihlal ettiğini çok iyi biliyoruz.” sozleri kanimca Baykal ve CHP’nin felsefesini cok guzel enkapsule etmis.Evet Sn. Baykal’inda, Demirel’inde kural, mural, demokrasi memokrasi, yarisma, marisma, Cumhuriyet Mumuhuriyet konlarindaki goruslerini biliyoruz.

  28. […] 100 yıl kutlamaları Anıtkabirde başladığında da buna benzer bir metin okunmuştu da buraya konu etmiştim. Sevgili yorumcumuz belki haberdar değildir, bu işin bir de Aziz Yıldırım versiyonu var. […]

Geri bildirim | Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş