Murat Karun ve Olup Bitenler

FST 24 Haziran 2006

Çok farklı konularda yazan, kimseye link vermeyen, yorumlara kapalı bir blog var, Olan Biten. Sitenin sahibi Murat Karun da bayağı asabi, yerine göre ağzı bozuk bir arkadaş. Yazdıklarını tasvip edip etmemek bir yana, ben takip ediyorum, deneyip kendiniz karar verebilirsiniz. Son yazısında kendisiyle bir mülakat yap(ıl)mış, bir iki cümle alıntılıyorum:

Soru: Demirel hakkındaki düşünceleriniz nedir?

Demirel çok iyi bir taktik operatördür. Bu adamı herhangi bir oyuna sokun, oyunun kurallarını öğretin, herif o oyun içinde hemen karşı tarafı göçertip, arkaya geçip iki puanı almanın yolunu bulacaktır […]

Soru: “Türkiye ABD farkı” deyince hemen aklınıza gelen fark nedir?

Trafik kazasından sonra polis beklenmemesidir. Kazadan sonra arabayı çekmeden polis bekleyip trafiğin akışını bozmak gibi bir salaklık sadece bu ülkeye mahsus olmalı. […]

Soru: Çok direk konuşuyorsunuz, ve sertsiniz.

Bu blog’u sevilmek için başlatmadım. Benim milletime sevgim, anne sevgisi değil, baba sevgisidir. Buna dışarıda “tough love” derler. El g.tte türünden sevgiyi şimdiye kadar yeterince aldınız, değişik bir tür sevgiyi almanızın artık vakti gelmiştir. […]

16 Yorum

  1. Muzmin Anonim - 25 Haz 2006 - 12:23 am

    Bloglarin Amerikanofil Engin Ardic’ina da ihtiyacimiz vardi tabii ki..

    Ama, yorum kabul etmeyisini hic de Amerikan bulmadim.

    Eminim bir aciklamasi vardir kendine gore.

    De..

    hayran oldugu ol memleket-i saadet ahalisinin yani USianlarin ciddiye alacagi bir aciklama olur mu bilemem ;)

  2. serkan_isin - 25 Haz 2006 - 1:42 am

    Aslında Karun enteresan. ABD konusunda söyledikleri, bizim hakkımızda söyledikleri, kendine güveni vs. çoğu kez insanımızı kızdırsa da doğru gibi görünüyor. Yalnız bu “baba sevgisi” şeysi biraz gereksiz. İnsan ya Dimitri Karamazov olur babaya kılıcı çeker -kaldı ki o baba da bunu hak etmektedir, ya da İvan triplerine girmiş bir Alyoşa olarak hayatına devam eder.

    Bizim ülkede Dmitrilerin hali ortada. Alyoşaları memur kadrosuna alırlar, İvan’ları da kestirmek kolaydır. Karun’la ilgili en büyük sorunum bu. ABD üzerinden okunan Kıta Avrupa’sı önce İngiltere’den başlar. ABD hiç birşeydir zira, bizim gibidir ne Rönesans’ı ne de kültürü, birşeyi vardır. Çöldür.

    Karun buraya bakarken, aslında kendisinin buradan uzaklığını ölçüyor, bizi anlatmıyor. O “taf lav” dediği şeyin karşılığı ancak burada verilir zira. Ha burada Baba kimdir, ona bakacak biraz Karun.

    İzlenimler sağolsun o baba’nın en antin kuntin hallerini gösteriyor bize. İçeriden bakınca manzara bambaşka çünkü, dışarıdan bakıldığında “uygar” dünyaya göre hep aynı resmi veriyoruz, o kadar zor değil bunu görmek. Karun çoğu kez Amerikan köylüsü gibi yazıyor.

  3. Muzmin Anonim - 25 Haz 2006 - 9:07 am

    Serkan bey,

    Karun çoğu kez Amerikan köylüsü gibi yazıyor.

    Evet. Daha iyi soylenemezdi bence.

    Bu arada, sitenizle yeni karsilasiyorum. Bir kac yazinizi okudum. Guzel yaziyorsunuz. Ilerde de okumak isteyecegimi dusunuyorum.

    Sadece bir sey var: Sizin sitenin RSS feed’inde tam olarak su cikiyor:

    poetikhars.com - Zinhar.com, güncel…

    ‘poetikhars.com’dan otesinin kimseye pek faydasi yok bence –cunku, RSS caption’lari tiklanabilir degil.

    Onu oradan kaldirip gerekiyorsa sitenin baska bir yerine yazmagi dusunebilir misiniz acaba.

  4. izlenimler - 25 Haz 2006 - 9:29 am

    Müzmin Bey,

    Köylülerle ilgili sözünüz iki sebeple (tabii hala seçim iddianız kaldıysa) başınıza dert açabilir. Cefakar köylümüzün rencide olması bir yana, “Köylü milletin efendisidir” sözüne muhalefet büyük bir “kentli” kitleyi aleyhinize çevirecektir.

    “Ben Amerikalı köylüleri kastettim, hani şu kareli gömlek giyip kamyonete doluşanlar yok mu” demek sizi ne ölçüde kurtarır bilemiyorum.

    Serkan Bey,

    Yorumunuz için teşekkürler.

    FST

  5. Muzmin Anonim - 25 Haz 2006 - 11:23 am

    Fethi bey,

    Köylülerle ilgili sözünüz iki sebeple (tabii hala seçim iddianız kaldıysa) başınıza dert açabilir.

    Benim asil milletim, bana benim demedigim sozleri isnad eden siyasi muarizlarimi sandiga defnedecektir..

  6. Fethi Sipahi Tan - 25 Haz 2006 - 1:32 pm

    Doğru, hatadan dönmeyi bilmek de fazilettir. “Daha iyisini soyleyemeyeceğiniz” diyelim, kabahatiniz de katmerlenmiş olsun. Bu gidişle tek aday haline geleceğim ama benim suçum ne?

  7. Gøkberk - 13 Tem 2006 - 2:19 pm

    Murat Bey’in tarzı biraz ilginç özellikle de profil kısmı en ilginci. Çok sert bir tarzı olsa arada bir hak vermeden edemiyorum. Kendisine yorum yazmak isterseniz, 2005 Temmuz yazıları hala yoruma açık:) İlginç ve kullanılabilir bir açık.

  8. umut - 23 Kas 2006 - 4:35 pm

    atatürk’ün diğer insanlardan farkı nedir

  9. izlenimler - 23 Kas 2006 - 4:37 pm

    Soru kime?

  10. nefer - 25 Oca 2007 - 10:25 pm

    murat karun yazılarını okuduysanız kimliği ve kişiliği hakkında bilgi sahibi olmuşsunuzdur herkezin haklı yada haksız olduğu konuları istediği gibi azma hakkı var. hak vermek yada vermemek sizin bileceğiniz bir şey. yanlız dikkatinizi çekerim bu şahıs cümle aralarına sıkıştırdığı haddini aşan saldırılarla insanlara zehrini enjekte etmeye çalışıyor. örnekplajda yarı çıplak yatan kemalist!!!!!!!!! yobaz kadın. yani kadın yarı çıplaksa kemalisttir yobazdır öylemi. biz kapalı bir aileyiz ama kemalistiz biliyoruzki bu milleti analarımızı bacılarımızı yunanın rumun fransızın ve diğer işgalcilerin tecavüzünden o kurtarmıştır (bazılarını kurtaramadığı aşikar arkasından atan rum tohumları bu yüzden türemiştir) yoruma kapalı mail adresi olmadan aç siteyi say söv amerikada eğitildiğin belliseni tam bir fbi köpeği olarak eğitmişler türkiyeye gelince kendini buradaki insanların tepesine çıkmaya hak sahibi gördün ama baktınki buradaki insanlar senden çok üstün hırsını yoruma kapalı sitenden sövüp sayarak almaya çalışıyorsun sen gerçek bir eğitim görmüş olsaydın herkezin yşamına fikrine saygılı olmayı öğrenirdin senin gibi militan islamcılarla siyasi kapalılar sayesinde kapanmayı gerçekten inançları için savunan bizler başörtümüzden utanır olduk bizler insanlığını unutmuş dinini unutmuşruhunu parayla satmış vatanını parayla satmış siyasi islamcı gerçek yobaz güruha bir daha yem olmayacağız görüp görebileceğiniz rahmet bu kadar son demlerinizi istediğiniz gibi yaşayınallah topunuzun belasını tez günde verecektir
    not : kendime yakıştıramazsamda murat karun kaçak güreşmenin nasıl olduğunu anlaması için mailimi vermiyorum

  11. manyakadam - 25 Oca 2007 - 10:52 pm

    nefer, madem hem kapali hem de kemalistsiniz, o zaman ailendeki kadinlarin kamusal alanlara girememesine cok sevindigimi bilmeni isterim. bazisina mustehaktir..

  12. fatih demir - 25 Oca 2007 - 11:12 pm

    Manyakadam beyefendi guzel soylemis…
    Ama belki “kapali” dedigi ailesi farkli dusunuyordur, belki bu nefer denen kisi kendisi uyduruyodur “kealist” diye…
    Ama uydurmuyorsa kamusal alana degil sokaga bile salmamak lazim boylelerini…

  13. fatih demir - 25 Oca 2007 - 11:20 pm

    Ya bi de yeni farkettim ulkemizi kimlerin elinden kurtardigini sayarken “rumun ve yunanin ” diyerek saldiran kisilerin “abi 15 kisilerdi” durumuna getirmesini saglamis… Ben de kendisine destek olmak isin buradan “Abi; Yunani, Rumu, Pontusu, Spartani, truvalisi, iyonyalisi, lidyalisi, makedonu, greeki, heleni, aristocusu hep bir araya gelmis saldiriyorlardi ki uzerimize gunes gibi dogan kisi hepimizi kurtardi” diyerek yardimda bulunmak istiyorum…

  14. nefer - 26 Oca 2007 - 10:15 pm

    manyak adam bey nikiniz gibi olmadığınıza inanarak kamusal alan olarak belirlenen yerlerle ilgili fikirlerinize katılmadığımı belirtmek isterim gerçek bir müslüman devletinin kurallarına harfiyen uymalıdır ailemdeki bayanların çoğunluğunun kamusal alanla ilgili kısıtlamalardan muzdarip olmadığınıda belirteyimyanlızca üniversitede okuyan kız kardeşim emekli bir müftü olan babamızın onayıyla başını açmışderslerine öyle devam etmiştir babamız baş örtmenin müslümanlıkla alakası olmadığını kırsal kesim kökenli olduğumuz için annemizin başını geleneksel olarak örtmekte olduğunu ve hiç bir zaman baş örtme şeklini siyaset çağrıştıracak şekle çevirmediğini bunu yapanların siyaseten böyle örttüklerini söyler annem rahmetli ise hiç bir şekilde bir kısıtlamaya maruz kalmadan geleneksel baş örtüsü ile her yere rahatlıkla girmiştir tüm devlet dairelerine kardeşimin okuluna askerlik yaptığım dönemde ordu evine demekki yasaklama şekle yansımış kafa yapısınaymış eşimde baş örtülü olmanın dez avantajını görmedi manyak adam kardeşim kamusal alana girememesi müstahak olan yer cumhur başkanlığı köskü veya meclis ise buralara girmek gibi bir hevesi yok dert etme sen

  15. manyakadam - 26 Oca 2007 - 10:49 pm

    yani devlet ne derse o diyorsun. muslumanin da devlete uymasi farz olduguna gore sorun yok degil mi? musluk gibi ac derse acarsin kapa derse kaparsin. kafaya bak kafaya..

    islam’da devlet tartisilmaz itaat edilecek bir kurum degildir. hz. omer halifeyken cemaatine ‘ya egrilirsem’ deyince cemaat de ‘o zaman bu egri kiliclarimizla seni dogrultmasini biliriz’ demistir. bu sana birsey anlatiyor mu?

    devlet tunustaki gibi yollarda takmayi da yasaklarsa ona da itaat et hemen oldu mu? kafaya bak kafaya..

  16. fatih demir - 27 Oca 2007 - 1:22 am

    Wallahi benim aklima gelmisti….

    Dun aksam dusunuyodum evde. Dedim ki “kim kendi kendini ‘kapali bir aileden’ geliyorum diyerek tanitir”…
    Hani ne biliyim “muhafazakar, dindar, gelenekci…” dersiniz ama “kapali” kelimesini normalde kimse kendi icin kullanmaz… Belki biri cikip “onlar kapali bir aile” diyebilir kisiyi kiyafeti ile siniflandirdigi icin ama insanin kendi kendine “kapali” demesi bence “phony” bir durumun gostergesidir…

    Hem insanin babasi muftu emeklisi ise ve basinizi gapamayin diye fetvayi da yapistirdi ise neden halen kendini”kapali” diye tanitir ki bir insan…???!!

    Cevap veriyorum : Simdi liberal ozgurlukcu bir ortama girilmistir ve ortam sadece bir isim tasiyanlari sallamamaktadir. Ben kemalistim yaptiginiz yanlis dese kimse sallamayacak, “kapali”yim dese neye kapalisin kacta tekrar aciliyosun gibi gaik kizartmasi esliginde arzedilen sorularla karsilasacak, “rum dolu” dese sadece kafatasci @$$%^ deyip yollayacaz… Eeee adam dediginin kabul edilebilmesi icin bence bu din soslu milliyetcilik ve kemalizmin tutacagini dusundu… Emme sosunu az koymus :) Bence biraz daha calismasi lazim…

    Zaten bu tipleri iki uc soru ile ekarte etmek de mumkun…Mesela ben sorayim yilda kac tane bayram namazi kilinir? (Eger 5 derse (cumhuriyet, genclik, cocuk, seker, kurban) hah deriz, 6 derse (+ demokrasi bayrami) kendisine okkali bi gule gule cekeriz :)

Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş