<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><!-- generator="wordpress/2.3.1" -->
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	>
<channel>
	<title>Comments on: Çin Malına Karşı Nasıl Korunalım?</title>
	<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/</link>
	<description>Memleket Manzaraları</description>
	<pubDate>Sat, 11 Oct 2008 16:05:35 +0000</pubDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.3.1</generator>
		<item>
		<title>By: Muzmin Anonim</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2006</link>
		<dc:creator>Muzmin Anonim</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 15:10:47 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2006</guid>
		<description>&lt;blockquote&gt;Boylece sigortali ama "sendikasiz" isci calistiran bir kurumumuzu daha korumus olurduk.&lt;/blockquote&gt;

Bordrolular kartelini desteklediginizi bilmiyordum..</description>
		<content:encoded><![CDATA[<blockquote><p>Boylece sigortali ama &#8220;sendikasiz&#8221; isci calistiran bir kurumumuzu daha korumus olurduk.</p></blockquote>
<p>Bordrolular kartelini desteklediginizi bilmiyordum..</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Muzmin Anonim</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2005</link>
		<dc:creator>Muzmin Anonim</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 15:08:32 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2005</guid>
		<description>Teknik bir duzeltme:

"Evet, Koc’a bu tesisler kurDUR&lt;b&gt;t&lt;/b&gt;ulmustur" demedim, "Evet, Koc’a bu tesisler kur&lt;b&gt;DUR&lt;/b&gt;ulmustur" diyorum.

Cunku, 'Koc'dan kasdim sadece bir (ya da lucky sperm club member bir kac) kisi degil, grubun tamamidir.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Teknik bir duzeltme:</p>
<p>&#8220;Evet, Koc’a bu tesisler kurDUR<b>t</b>ulmustur&#8221; demedim, &#8220;Evet, Koc’a bu tesisler kur<b>DUR</b>ulmustur&#8221; diyorum.</p>
<p>Cunku, &#8216;Koc&#8217;dan kasdim sadece bir (ya da lucky sperm club member bir kac) kisi degil, grubun tamamidir.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Muzmin Anonim</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2004</link>
		<dc:creator>Muzmin Anonim</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 15:01:34 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2004</guid>
		<description>Murat bey,

Emperyalizm her niyetle yenebilen bir sey.. Baris cubuguna ne koyup cektigimize bagli olarak, gumruk duvarlarinin da bize [belli bir gelir seviyesine erismemis bir nufusun kimsenin isine yaramyacagindan hareketle] emperyalizm tarafindan dayatildigini dusunebiliriz.

Arkasina yeteri kadar analiz koyarsak isabetli olacagini da kabul ederim --bundan kasdim, bu sadece ham bir komplo teorisi iddiasi degil gibi gorunuyor. Yani, anlamli olabilir.

Dediginiz dogrudur, otomotive (ve baska bir cok sanayi dali) icin bu ulke yalvar yakar olmustur. Isin aci tarafi yalvar yakar olanlar ile bunun kaymagini yiyenler, yani simdilerde BilmemNeSIAD'larda ahkam kesenler, ayni kisiler degil.

O kucuk memurlar, kader utansin ki, liyakatsiz birileri adina yalvar yakar oldular. Daha sonra da, az da olsa elde ettigimiz pazarlik gucumuzu bu liyakatsiz tipler kulliyyen heba ettiler.. ustelik, bunu da yaparken, o kucuk memurlari tukaka ede ede..

Bu ulke bu kadar da mi muhendis fakiridir ki, kici kirik bir klimayi dahi uretemeyip taa bilmemnerelerden tedarik edip yeniden paketliyoruz?

Now that they have also jettisoned the bank (even the name has gone), if you ask me, they are a complete waste of resources --past, present and future.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Murat bey,</p>
<p>Emperyalizm her niyetle yenebilen bir sey.. Baris cubuguna ne koyup cektigimize bagli olarak, gumruk duvarlarinin da bize [belli bir gelir seviyesine erismemis bir nufusun kimsenin isine yaramyacagindan hareketle] emperyalizm tarafindan dayatildigini dusunebiliriz.</p>
<p>Arkasina yeteri kadar analiz koyarsak isabetli olacagini da kabul ederim &#8211;bundan kasdim, bu sadece ham bir komplo teorisi iddiasi degil gibi gorunuyor. Yani, anlamli olabilir.</p>
<p>Dediginiz dogrudur, otomotive (ve baska bir cok sanayi dali) icin bu ulke yalvar yakar olmustur. Isin aci tarafi yalvar yakar olanlar ile bunun kaymagini yiyenler, yani simdilerde BilmemNeSIAD&#8217;larda ahkam kesenler, ayni kisiler degil.</p>
<p>O kucuk memurlar, kader utansin ki, liyakatsiz birileri adina yalvar yakar oldular. Daha sonra da, az da olsa elde ettigimiz pazarlik gucumuzu bu liyakatsiz tipler kulliyyen heba ettiler.. ustelik, bunu da yaparken, o kucuk memurlari tukaka ede ede..</p>
<p>Bu ulke bu kadar da mi muhendis fakiridir ki, kici kirik bir klimayi dahi uretemeyip taa bilmemnerelerden tedarik edip yeniden paketliyoruz?</p>
<p>Now that they have also jettisoned the bank (even the name has gone), if you ask me, they are a complete waste of resources &#8211;past, present and future.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Murat Aygen</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2003</link>
		<dc:creator>Murat Aygen</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 14:16:31 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2003</guid>
		<description>Muhterem Müzmin Anonim dostum,

"Evet, Koç’a bu tesisler kurDURtulmuştur" diyorsunuz. Doğru! Ancak bu "kurDURtan"ın emperyalizm olduğunu düşünmüyorsunuzdur umarım. Uluslarlarası otomotiv tekelleri bu ülkeye "cezb" değil, "celp" edilmişlerdir. Bu hususu Prof. Y. Küçük'e sınıfta teyit ettirmiş olduğumu bugün gibi hatırlarım. Saptamalarınız için "yanlış" demiyorum, dikkat buyurun. Ancak aynı "matters of fact" ile farklı teoriler kurulabileceğini de unutmayın.

Saygılarımla,
Murat Aygen</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Muhterem Müzmin Anonim dostum,</p>
<p>&#8220;Evet, Koç’a bu tesisler kurDURtulmuştur&#8221; diyorsunuz. Doğru! Ancak bu &#8220;kurDURtan&#8221;ın emperyalizm olduğunu düşünmüyorsunuzdur umarım. Uluslarlarası otomotiv tekelleri bu ülkeye &#8220;cezb&#8221; değil, &#8220;celp&#8221; edilmişlerdir. Bu hususu Prof. Y. Küçük&#8217;e sınıfta teyit ettirmiş olduğumu bugün gibi hatırlarım. Saptamalarınız için &#8220;yanlış&#8221; demiyorum, dikkat buyurun. Ancak aynı &#8220;matters of fact&#8221; ile farklı teoriler kurulabileceğini de unutmayın.</p>
<p>Saygılarımla,<br />
Murat Aygen</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: metin-thePoor</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2002</link>
		<dc:creator>metin-thePoor</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 13:52:23 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2002</guid>
		<description>Den den.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Den den.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Muzmin Anonim</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2001</link>
		<dc:creator>Muzmin Anonim</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 08:49:06 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2001</guid>
		<description>&lt;blockquote&gt;“Türkiye’de buzdolabı, çamaşır makinası, binek otosu v.b. üretmek bizim kişisel tercihimiz değildir. Bunları üretmemizi bizden devlet istedi. Şayet ‘tarım plantasyonları kurun’ demiş olsa idi, biz onu da yapardık</description>
		<content:encoded><![CDATA[<blockquote><p>“Türkiye’de buzdolabı, çamaşır makinası, binek otosu v.b. üretmek bizim kişisel tercihimiz değildir. Bunları üretmemizi bizden devlet istedi. Şayet ‘tarım plantasyonları kurun’ demiş olsa idi, biz onu da yapardık</p></blockquote>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Murat Aygen</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2000</link>
		<dc:creator>Murat Aygen</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 25 Aug 2006 06:35:23 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-2000</guid>
		<description>Sayın Blue: V.Koç'un yakın çevresine şöyle dediği rivayet edilir: "Türkiye'de buzdolabı, çamaşır makinası, binek otosu v.b. üretmek bizim kişisel tercihimiz değildir. Bunları üretmemizi bizden devlet istedi. Şayet 'tarım plantasyonları kurun' demiş olsa idi, biz onu da yapardık". Azgelişmişliğin barbarlığını Koç'a maletmek bence doğru olmaz. Şöyle düşünmekte yarar olabilir: Şayet Koç "exportable" buzdolapları, çamaşır makinaları, binek otoları üretmiş olsa idi, (bir döviz darboğazına girilmeyeceğinden) hiç bir güç 80-öncesi Türkiye'sini piyasa ekonomisi uygulamaya icbar edemezdi. Bilmem anlatabiliyor muyum?

Sayın Ekonomi Türk: Bir maddi hatanızı tashih etmeme izin verin. Ortada bir kanun değil, bir tebliğ var. Yani Çin klimalarının ithalini engelleyen yasama organı değil, yürütme organı. Türkiye'de ithal ikamesi taraftarları parlementoyu sistematik olarak by-pass etmişlerdir. Sizi temin ederim: TBMM'DEN ŞER SADIR OLMAZ!

Saygılarımla,
Murat Aygen</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Sayın Blue: V.Koç&#8217;un yakın çevresine şöyle dediği rivayet edilir: &#8220;Türkiye&#8217;de buzdolabı, çamaşır makinası, binek otosu v.b. üretmek bizim kişisel tercihimiz değildir. Bunları üretmemizi bizden devlet istedi. Şayet &#8216;tarım plantasyonları kurun&#8217; demiş olsa idi, biz onu da yapardık&#8221;. Azgelişmişliğin barbarlığını Koç&#8217;a maletmek bence doğru olmaz. Şöyle düşünmekte yarar olabilir: Şayet Koç &#8220;exportable&#8221; buzdolapları, çamaşır makinaları, binek otoları üretmiş olsa idi, (bir döviz darboğazına girilmeyeceğinden) hiç bir güç 80-öncesi Türkiye&#8217;sini piyasa ekonomisi uygulamaya icbar edemezdi. Bilmem anlatabiliyor muyum?</p>
<p>Sayın Ekonomi Türk: Bir maddi hatanızı tashih etmeme izin verin. Ortada bir kanun değil, bir tebliğ var. Yani Çin klimalarının ithalini engelleyen yasama organı değil, yürütme organı. Türkiye&#8217;de ithal ikamesi taraftarları parlementoyu sistematik olarak by-pass etmişlerdir. Sizi temin ederim: TBMM&#8217;DEN ŞER SADIR OLMAZ!</p>
<p>Saygılarımla,<br />
Murat Aygen</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Ekonomi Turk</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-1999</link>
		<dc:creator>Ekonomi Turk</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Aug 2006 19:39:06 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-1999</guid>
		<description>Keske yuce meclisimiz bu kanunu gecirirken bir de "Fenerbahce'nin Avrupa kupalarinda karsilastigi "haksiz" rekabetle mucadale edebilmesi icin maclara 12 oyuncu ile cikmasina izin verilmistir" ifadesini ekleselerdi. Boylece sigortali ama "sendikasiz" isci calistiran bir kurumumuzu daha korumus olurduk.

Neyse Insallah seneye!!!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Keske yuce meclisimiz bu kanunu gecirirken bir de &#8220;Fenerbahce&#8217;nin Avrupa kupalarinda karsilastigi &#8220;haksiz&#8221; rekabetle mucadale edebilmesi icin maclara 12 oyuncu ile cikmasina izin verilmistir&#8221; ifadesini ekleselerdi. Boylece sigortali ama &#8220;sendikasiz&#8221; isci calistiran bir kurumumuzu daha korumus olurduk.</p>
<p>Neyse Insallah seneye!!!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: blue</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-1998</link>
		<dc:creator>blue</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Aug 2006 14:31:11 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-1998</guid>
		<description>Koç yıllarca bize o dandik kuş isimli arabalarını Mercedes fiyatına sattı. Sattığı klimalar ancak alafranga evlerde bulunabilirdi. Şimdi sorarlar adama: Ne oldu da bunların fiyatı 1/10'una indi? Daha önce ödediğimiz 9 neremize... Öyle bedavaya ağlayıp Çin mallarına karşı bizi koruyun devletluum demekle olmaz. Ne yenilik yaptınız şimdiye kadar bre ütücüler? Müşteriye farklı ne sundunuz ki bizleri Çin malları karşısında tercihe yöneltecek? Dünya düz artık. İnnovasyonu yapan, maliyetlerini düşürüp ucuza satabilen bütün dünyaya satar. Yaşasın klimaları orta direğin evine sokan, fakir fukaranın çocuğuna oyuncak alıp sevindirmesini sağlayan Çin malları !</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Koç yıllarca bize o dandik kuş isimli arabalarını Mercedes fiyatına sattı. Sattığı klimalar ancak alafranga evlerde bulunabilirdi. Şimdi sorarlar adama: Ne oldu da bunların fiyatı 1/10&#8242;una indi? Daha önce ödediğimiz 9 neremize&#8230; Öyle bedavaya ağlayıp Çin mallarına karşı bizi koruyun devletluum demekle olmaz. Ne yenilik yaptınız şimdiye kadar bre ütücüler? Müşteriye farklı ne sundunuz ki bizleri Çin malları karşısında tercihe yöneltecek? Dünya düz artık. İnnovasyonu yapan, maliyetlerini düşürüp ucuza satabilen bütün dünyaya satar. Yaşasın klimaları orta direğin evine sokan, fakir fukaranın çocuğuna oyuncak alıp sevindirmesini sağlayan Çin malları !</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Murat Aygen</title>
		<link>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-1997</link>
		<dc:creator>Murat Aygen</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Aug 2006 12:36:14 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.izlenimler.net/2006/08/23/cin-malina-karsi-nasil-korunalim/#comment-1997</guid>
		<description>Karamsarlık havası yaymanın hiç alemi yok sevgili FST. ÇİN'DEN YAPILAN İTHALATIN MAŞALLAHI VAR! (Bkz: TCMB veri tabanı.) Köklü değişimlerin olduğu yerlerde (ve zamanlarda) birilerinin homurdanmaları da çok doğaldır. Eğer değişimden yana isek, bu homurdanmaları duymazdan gelmek en doğrusudur (1989 Dış Ticaret Darbesi karşısında bizim feryadımıza kulak veren var mı Allah aşkına?). Arçelik ve Vestel gibi sigortalı ve sendikalı işçi çalıştıran (ve iyi-kötü AR-GE faaliyetleri yapan) firmaların (ABD'ye karşı değil ama) Çin'e karşı korunma taleplerine Sn. Levent Kırca'nın deyimi ile "olacak o kadar" deyip geçmeliyiz. Senin haberi okuyan da bunların hala Türkiye'nin hakim-i mutlakları olduğu izlenimine kapılabilir. Bu nedenle "big picture"ı göstermek istedim. Rüzgar artık bizim arkamızdan esiyor, Arçelik'in değil... Sen keyfine bak.

Şirin Hereke'den sevgi ve selamlar,
Murat Aygen</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Karamsarlık havası yaymanın hiç alemi yok sevgili FST. ÇİN&#8217;DEN YAPILAN İTHALATIN MAŞALLAHI VAR! (Bkz: TCMB veri tabanı.) Köklü değişimlerin olduğu yerlerde (ve zamanlarda) birilerinin homurdanmaları da çok doğaldır. Eğer değişimden yana isek, bu homurdanmaları duymazdan gelmek en doğrusudur (1989 Dış Ticaret Darbesi karşısında bizim feryadımıza kulak veren var mı Allah aşkına?). Arçelik ve Vestel gibi sigortalı ve sendikalı işçi çalıştıran (ve iyi-kötü AR-GE faaliyetleri yapan) firmaların (ABD&#8217;ye karşı değil ama) Çin&#8217;e karşı korunma taleplerine Sn. Levent Kırca&#8217;nın deyimi ile &#8220;olacak o kadar&#8221; deyip geçmeliyiz. Senin haberi okuyan da bunların hala Türkiye&#8217;nin hakim-i mutlakları olduğu izlenimine kapılabilir. Bu nedenle &#8220;big picture&#8221;ı göstermek istedim. Rüzgar artık bizim arkamızdan esiyor, Arçelik&#8217;in değil&#8230; Sen keyfine bak.</p>
<p>Şirin Hereke&#8217;den sevgi ve selamlar,<br />
Murat Aygen</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>
