Heykeltraş Yerlikaya’nın Cevabı

FST 27 Kasım 2006

Geçenlerde Samsun’da Atatürk’e benzemediği için eleştirilen bir heykel vardı. Orada konu edilen heykei yapan sayın Gökhan Yerlikaya beni eleştiren bir cevap yollamış, hakkaniyete uymak için talebi üzerine aynen aktarıyorum. Aşağıdaki kendisinin TEKZİP yazısıdır. (Yazının ardından kısaca değerlendireceğim) 

Merhaba… Ben yazınızda konu ettiğiniz heykeltraş Gökhan
YERLİKAYA….

Tamamı yanlış, ön yargılı ve bilgisizce yazıp
yayınladığınız, aşağılayıcı ve terbiyesizce yapılmış yorum yazınızın
neresini düzelteyim doğrusu bilemiyorum…

Yazınıza açıklama getireceğim ama öncelikle hatırlatmalıyım ki
bir hafta içinde yazınızı düzeltip gerekli TEKZİP yazınızı
aynı şekilde duyurmazsanız sizi dava edeceğimi öncelikle belirtmek
isterim. Bu bir tehdit değil, iyi niyrtli bir davranış biçimi olarak
algılanmalıdır. Olaki bu yorumları bilgisizlik nedeniyle yapmış
olabilirsiniz. Sizin bana yaptığınızın aksine, ben size
önyargılı davranmak istemem…

Gelelim yazınıza…

İlk önce tamamen önyargıyla hiç tanımadığınız Belediye
çalışanı, meclis üyeleri veya kastettiğiniz diğer görevlileri “Bu
kadar kelimeyi biraraya getiremeyecekleri”nden bahisle onları
aşağılamış, cahillikle suçlayarak hakaret etmişsiniz. Bu insanların içine
bendenizi de dahil etmenize hiç şaşırmadım doğrusu. Size göre
bir gurup cahil malı götürmüşler çünkü…

Bu nasıl bir yazı ve üsluptur ki hiç tanımadığınız insanları
böylesine fütursuzca karalayabildiniz!!!…

Sizin daha olayın geçtiği yerin nersi olduğundan bile haberiniz
yok… Samsun nersidir, Gazi Belediyesi ne menem bir yerdir, taşra
neresidir, Kent neresidir farkında bile değilsiniz ama bilgisizlik akan
kelimeleri ardarda sıralarken hiç utanmadan koskoca bir kenti
aşağılamakta bir sakınca görmemişsiniz…

“Orta halli bir taşra belediye başkanı ve heykeltraş” diyerek,
sizin hiçbirzaman erişemeyeceğiniz seviyedeki insanlara kolayca hakaret
edebilmişsiniz. Bravo…

CHP’li lere ipucu verirken kimi aşağıladınızı ise anlayamadım.
Atatürk’ü mü yoksa böylesi densizliği yapan CHP’li belediyeyi mi
bilmiyorum. Yazınıza komiklik katmak için Levent Kırca adını
zikretmeniz yeterli gelmemiş. Yarattığınız kavram kargaşası Atatürk’e
hakaret kabul edilebileceğinden haberdar olduğunuzu da hiç
sanmıyorum.

O heykelin hangi ideallerle yapıldığını bilemeyeceğiniz için
olayı ticari bir meta durumuna düşürmeniz sizin için normal olabilir.
Önyargı ve gerek kişiliğime gerekse sanatçılığıma kolayca dil
uzatırken, tanınmışlığım ve sanatım hakkında aşağılayıcı
üslup kullanmak herhalde sorumsuzluğunuzdan kaynaklanmıştır…
Çünkü en azında bu kadar sorumsuzca laflar etmeden elinizin altındaki
bilgisayardan google’ tuşlayıp küçük bir araştırma dahi yapmaya
lüzum görmemişsiniz… 

Belediye Başkanının kaç para ödediğini araştırmanıza ne gerek
var. Siz fiyatı biçmişsiniz işte… Sorumluluk taşımadığınız
için gerçek rakamı duysanız yüzünüzün kızaracağını da
sanmıyorum.

Gazi Belediye Başkanı Sayın Süleyman Kaldrım için sarfettiğiniz
YALAKA kelimesinin hesabini ona verceksiniz ama ben sizin yerinizde
olsam derhal özür diler ve kendisinden  bağışlamasını isterdim.
Belki o da benim gibi size bir şans verebilir…

“Yolunu bulmak” noktasına kadar alçalttığınız seviye, sizin
bulunduğunuz noktayı işaret ediyor olsa da, sanat ve Atatürk konusunda
duyarlı davrananları usulsüzlük ve boşa para harcıyorlar durumu
yaratarak aşağılamanız tamamen alçaklıktır.

Ömrünü sizin gibilerin seviyesizliğinden kurtarmak için harcamış
biri olarak sözlerinizi size aynen iade ediyor, ve başta da
belirtiğim üzere, bu rezil yazıyı bir hafta içinde gereken şekilde tekzib
etmediğiniz taktirde hukiki yollara baş vuracağımın altını
çiziyorum.

Yazınızdan etkilenerek yorum yapan okuyuculara da bu yazının yada
tekzip yazınızın tebliği sizin sorumluluğunuzdadır.

Ayrıca yorum yapan yada yapmayan okuyucularınıza uyarım şudur ki;
güvenilirliği belli olmayan yorum ve yorumculara aldanıp, bir yorum
da siz yapmayın… Aksi taktirde yazdıklarınızdan enaz bu yorumcu
kadar sorumlu olur, içine düştüğünüz yanılgı sizide aynı
seviyeye çeker.

Açık adres:
gokhanyerlikaya@mynet.com.
www.gokhanyerlikaya.com.tc

Gökhan Bey bu kadar uzun yazmak durumunda değildi, kendisi ile ilgili benim kullandığım sadece iki cümle var. Yazıyı tekrar okuyabilirsiniz. Dolayısıyla Gökhan Bey kendisinin “tanınmış” olarak lanse edilmesini garip bulmama kızmış, kendisi de beni yer yer çok ağıri hakarete varacak düzeyde eleştirmiş, ödeşmişiz demek ki. Kendisini, anlamsız küfürler etmek yerine adabıyla -ağır da olsa- eleştiri yazıp cevap hakkı istemiş, buna diyecek birşeyim yok.  Yalnız, yorumcuların yorumları kendilerini bağlar, küfür ve hakaret içermedikçe müdahale söz konusu olmaz.

Öte yandan maalesef bu Atatürk heykeli meselesi Gökhan beyden bağımsız olarak ciddi bir meseledir, ben milletin cebinden heykel parası ödenmesini gündeme getirmeye devam etmek durumundayım. Özel kesim kendi cebinden istediği, sevdiği kişinin heykelini diktirir, benim umrumda dahi olmaz. Devlet kesesinden ister Atatürk ister bir başka bir ünlü kişinin heykeli yapılsın biz vergi verenler bunu takip etmek durumundayız.

Popularity: 10% [?]

12 Yorum

  1. manyakadam - 27 Kas 2006 - 9:02 pm

    ben iki tarafida dinledim. fethi beye hak verdim. bu heykeltras sahis tras yapiyor. konuyu sanata tasmasin sizin duygusal iddialariniza yanit versin. kimse ona heykel yapmasin demediki hayret bisey.. birde yorumlarimiza karismasin o zaman cizgi asilmis olur kulahlari degisiriz. bizi fethi bey de baglamaz heykeltrasta. herkesi okur degerlendirme yapar bildigimizi soyleriz.

  2. Fatih Dai - 27 Kas 2006 - 9:12 pm

    Fethi Bey, değerli çok ünlü heykeltraşımızı öfkelendirmişsiniz. “Hem siz sanattan ne anlarsınız ki” desem heralde bu hafta ikinci kez dayağı haketmiş olurum :) Ama heykeltraşörümüz üslub konusunda ahkam keserken kendi üslubu için tezat görün ütüsü çiziyor. Bu da onun ahval ve şerait içindeki tepkisinin ne olacağını gösteriyor. Mahkemeye verecekmiş, versin, hukuki hakkıdır. Ama mahkeme kararı ile kendisine kapak olursa sonra “Türkiye laiktir, laik kalacak” sloganları ile sizi adliye önünde yuhalamasınlar :) Tüm kanallara çıkacağınızı garantileyen bu olay, kullanıldığında lehimize dönebilir. Sıkı bir Atatürkçü olarak da anılabilirsiniz, 301. maddenin muhatabı da. Lehte olursa, çok iyi reklam da olur. Sizden daha iyi Atatürkçü mü bulacaklar. Cumhurbaşkanlığı için 20-30 puan öne geçmektir bu.

  3. mdakin - 27 Kas 2006 - 10:14 pm

    Heykeltraşın itirazı ve açıklayacağım deyip hiç bir şey açıklamamış, sadece sen ne bilirsin filan demiş.

    Bu arada, Atatrük heykelini görmedim ama diğer çalışmaları bence fena değil.. Malesef Atatürk heykellerinde ve her ilçemize yapılan abuk subuk çalışmalarda sanatçılara kafalarına göre takılma izni yok gördüğüm kadarı ile, sadece bir fotoğrafın sıradan bir kopyası oluşturuluyor. Bence heykel konusunda çok daha özgür davranabilmeli sanatçılar, yapılan iş zanaat değil sanat olmalı.

    İşin maddi tarafına gelince, ben de vatandaş olarak kısmen Fethi beyin tarafındayım. Yok illa yapılacak bu heykeller diyorsak paramın sıradan heykellere yatırılmasına karşıyım, en azından sanatsal değeri olan bir şeyler olsun, bundan 10000 yıl sonra şehirlerimizin harabelerinden çıkan heykellere bakınca sanırım, bu vasat şeyleri ne çok seviyorlarmış diyecekler :)

  4. Elvan PALAOĞLU - 27 Kas 2006 - 10:19 pm

    Heykeli ve kompozisyonu gördüm ve gerçekten “Atatürk’e benzemek” kavramında sorunlar yaşadığınızı düşündüm.İyi bir Atatürkçü ve Atatürkçü Düşünce Derneği Eski Başkanlarından “Mustafa Kemal PALAOĞLU”‘nun yğeni olarak biliyorum ki elimdeki binlerce fotoğrafın bir çoğu Atatürk’e benzemiyor. Bu nedemek ? Fotoğraf hiç sahibine benzemez mi? Tabulaştırılmış, klişeleştirilmiş bir Atatürk varsa karşınızda tabii ki farklı duruşları benzemez. Siz gülmeyen, kaşları çatık, her yerde aynı resmi duruştaki Atatürk’ü istiyorsunuz ancak kompozisyondaki Atatürk, gençlerle ve çocuklarla gülümseyen, geleceğe umutla bakan basbayağı Atatürk…Kendisi yaşasaydı eminim size güler ve “beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir” derdi.O düşman kuvvetlerinin esirlerini, komutanlarını ve yöneticilerini bile en iyi hitap yolları ve kelimelerle karşıayan ulu lider, kullandığınız çirkin ve aşağılayıcı kelimeleriniz cümleleriniz karşısında size iki çift laf söylerdi.Umarım doğruyu doğru şekilde yaşar ve anlarsınız

  5. Bekir L. Yildirim - 27 Kas 2006 - 10:23 pm

    Fethi Bey,

    Keske Heykeltrasimizi bu kadar ofkelendiren yazinin linkini de verseydiniz de bu siddet ve calalin nedenini nesnel olarak degerlendimeye calissa idik. Her ne kadar heykeltras kimseye yorum yapmamasini tenbih etmis ama ben riski goze alip sozkonusu yaziyi okuduktan sonra dusuncelerimi aciklayacagim.

    Simdilik sadece bir vergi veren olarak devlet keseinden heykel, poster, bilmem ne konusunda Fethi Bey’in hassasiyetini paylastigimi soyleyeyim heykeltrasin musadesi ile. Neyse ben simdi arayayim, belki bulurum.

  6. Muzmin Anonim - 27 Kas 2006 - 10:26 pm

    Gokhan beyin yazisini okudum. Onceki yaziyi da okumustum. Ne onca, ne de bunda hakaret sayabilecegim bir sey vardi.

    Gokhan beyin verdigi sitelerinin arasinda nicin bu sitenin olmadigini merak etmedim degil. Halbuki bence daha anlamli olan site buydu.

    Her neyse. Gokhan beyin sitesindeki su ifadeyi samimi olarak takdir ettigimi soylemem lazim: “Elimden geleni yapiyorum”

    Bu guzel bir tevazu ornegidir ve sanatciya kibirden cok daha yakisan bir ifadedir bence. tebrik ediyorum.

    Ote yandan, sitede gorduklerim icinden sevdiklerim olmakla beraber, tarzini cok da begendigimi soyleyemem. Alisilmis, ve ‘aman bir seye benzemesin’ciligin bir baska cesidi gibi gordum.

    Ozenmedigini soylemiyorum, eminim ozeniyordur, da, belki yanlis yonde ozeniyor..

  7. Muzmin Anonim - 27 Kas 2006 - 10:31 pm

    Elvan bey/hanim, [kusura bakmayin, emin olmadigim icin bunu boyle yazmak zorunda kaldim.]

    MKA’nin binlerce fotografidan bahsettiniz.. siz bunu deyince benim de aklima –bir donem cokca kullanilan– bir sloganimiz geldi: “Essiz hazinelerin bekcisiyiz”..

    Yani, gunu geldiginde sahibine iade edecegimiz bir haziymis gibi sanki bu vatan..

    Bu resimler de oyle..

    Madem elde binlerce resim vardir, bunlara Internet araciligiyla erisim saglamak nicin kimsenin aklina gelmez?

    Yoksa, var da ben mi bilmiyorum? ADD’nin sitesine arabir bakarim, ama, oyle bir seye rastlamadim..

    Siz yardimci olur musunuz, lutfen.

  8. Muzmin Anonim - 27 Kas 2006 - 10:31 pm

    “Yani, gunu geldiginde sahibine iade edecegimiz bir haziNEymis gibi sanki bu vatan..”

    olmaliydi

  9. izlenimler - 27 Kas 2006 - 11:02 pm

    Yazının linkini veriyorum:

    İsyan

  10. Bekir L. Yildirim - 27 Kas 2006 - 11:20 pm

    Sn. Yerlikaya?

    Ne bu siddet bu celal? Gerci sozlerinizin tehdit olarak algilanmamasi gerektigini soylemissiniz ama bu bir bayanin bir baya “terbiyem musade etse idi babanin agzina si******” demesine benziyor biraz. Ben de sanatcilari mutedil, ince ruhlu insanlar olarak bilirdim.

    Walla heykelden anlamam, ve de simdiye kadar Frank Sinatra’dan Churchill’e kadar cok kisiye benzeyen Ataturk heykelleri gormus biri olarak fazla kili kirk yarmayayim.

    Gazete kupurunde ““Ben bununla yarışmaya katılacağım […] Geçmişten günümüze doğru akan bir zaman dilimi içerisinde yer alan ve Atatürk’e sevgi gösterisi gösteren vatandaşlarla dolu bu çalışmanın ilerleyen günlerde yurt dışında gerçekleşen yarışmalarda derece almasını bekliyorum” demissiniz.

    Baskalarini bilmem ama ben Orhan Pamuk’un Nobel odulunden sonra bir Turk heykeltrasin “Dunya Ataturk Heykelleri Yarismasinda” ipi goguslemesini can-i gonulden dilerim.

    Cehaletimi hos gorun ama eger heykel “Geçmişten günümüze doğru akan bir zaman dilimi içerisinde yer alan ve Atatürk’e sevgi gösterisi gösteren vatandaşlarla dolu” olmasa sadece profesyonel bir heykeltrasin bir siparisi yerine getirmesi olsa idi, farkli bir gorunumdemi olurdu? Biliyorsunuz bazi meslekdaslariniz objeleri ile duygusal bir baglanti kurmazlar. Onlar icin cikardiklari her eser bir “is” tir. Yahut ta diyelimki Ataturk’un Selanik’te dogdugunu, inkilaplarini, vb simgeleyen Ataturk heykelleri yapacjk olsa idiniz yuzleri farklimi olurdu?

    Gazi ilcesinin en taninmis heykeltraslarindan biri seviyesine Fethi Bey gelirmi gelemezmi onu da bilmem, ne Fethi Bey’in heykeltraslik kaabiliyeti ne de Gazi ilcesindeki diger unlu heykeltraslarin eserleri konusunda bilgi sahibiyim.

    Ilce yonetiminin siparis verdikleri bir heykel hoslarina gitmedigi icin eser sahibi hakkinda sorusturma acmasi ise bir Turkiye klasigidir. Yadirgamamak lazim. Bence siz bunun altinda yatan zihniyeti sorgulasaniz enerjinizi daha isabetli kanalize etmis olursunuz. Bu ulkede sadece “kotu hekel” yapanlar degil, kotu yazi yazanla, yanlis dusunenler, demokrasi insan haklari gibi yanlis seyi isteyenler hakkinda da sorusturmalar acilir ve daha kotusu. Sorun Atilla Yayla’ya.

    Sanat hayatinizda basarilar diler saygi ile selamlarim

  11. Betul - 30 Kas 2006 - 4:28 pm

    Elvan PALAOĞLU nun sinirlenme “kavrami konusunda sorunlar yasadigini dusunuyorum” izlenimlere mi sinirlenmis, chp li belediye meclis uyelerine mi? zira heykel ataturke benzemiyor diye ortaligi ayaga kaldiran konuyu belediye meclisine tasiyan chp li meclis uyeleri.

    İyi bir Atatürkçü ve Atatürkçü Düşünce Derneği Eski Başkanlarından “Mustafa Kemal PALAOĞLU”‘nun yğeni olarak ataturkun kurdugu bi partinin uyelerine kizmamaz mi, chp liler yaptiysa bi sebebi vardir, izlenimler yaptiysa iki cift sozu haketmistir mi?

    bende burdan chp li meclis uyelerine sesleniyorum:
    “Siz gülmeyen, kaşları çatık, her yerde aynı resmi duruştaki Atatürk’ü istiyorsunuz ancak kompozisyondaki Atatürk, gençlerle ve çocuklarla gülümseyen, geleceğe umutla bakan basbayağı Atatürk…Kendisi yaşasaydı eminim size güler ve “beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir” derdi.”

  12. Betul - 30 Kas 2006 - 5:11 pm

    izlenimleri tebrik etmek isterim bu yazinin altina dustugu cumleler icin. bu kadar agir hakaretlerle dolu bi yaziya boylesine efendi bi cevap yazmak “er” kisinin harci.

    once gohkan beyin yazisini okudum hakikatten bi sey var sandim sonra izlenimlerin yazisini okudum, bravo diyebiliyorum sadece gokhan bey, bravo!

    “ön yargılı ve bilgisizce, aşağılayıcı ve terbiyesizce, alçalttığınız seviye, tamamen alçaklıktır, bu rezil yazıyı” ….. ?
    futursuzluktan kabaliktan seviyesizlikten mi bahsetmistiniz?

    ben de “omrünü sizin gibilerin seviyesizliğinden kurtarmak için harcamış biri olarak sözlerinizi size aynen iade ediyorum” yuzunuz kizaracak mi (tahminimce kizarmaz) merak ediyorum..

    isin icine ataturku assagilama ihtimalini katarak hakliliginiza haklilik katmissiniz yine bravo, tam beklenen bi davranis.

    yaziniza aciklik getirecegini soylemissiniz, aciklik getirdiginiz tek sey haberdekinin aksine duzgun/anlasilir cumleler de kurabildiginiz.

    heykelin yapildigi ideallerden bahsetmissiniz gercek fiyati duysaniz da yuzunuz kizarmazdi demissiniz, de yine de gercek fiyati soylememisssiniz. bi deneseydiniz bakalim kizaracakmiydi. hem bizde fiyati ogrenmis olurduk…???

Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş