Hibrid Gazete

FST 25 Ocak 2007

hurt.jpgGalatasaray Üniversitesini kalburüstü bir yer diye bilirim. Hani Anadolu’daki yeni üniversitelerle alay edilir, kağıttan filan denir de Galatasaray türü yerler elit kabul edilir. Ertuğrul Özkök son yazısında bu elit üniversitemizin öğrencilerinin “yılın enleri” seçiminden bahsedince dikkatimi çekti, meğer Galatasaray Üniversitesinde büyük cevher varmış da bizim haberimiz yokmuş. Galatasaray Üniversitesi öğrencileri medya alanında bütün ödülleri Hürriyet ve yazarlarına vermişler. Ben konuylailgili detayları bulabilir miyim diye internet sitelerine baktım, çok kullanışsız ve boş bir site gibi geldi, aradığımı da bulamadım. İşin esasına gelirsek, Ertuğrul Özkök şunları yazıyor:

[…]GALATASARAY Üniversitesi’nin öğrencileri, 2006 yılının “En”lerini seçmişler. Medyanın ve sanatın çok çeşitli alanlarında en beğendikleri kişi ve kurumları belirlemişler. Bu sıralamalarda bir şey dikkatimi çekti.

Hürriyet ve yazarları, öğrencilerin gözünde çok ayrıcalıklı bir yere sahip.

Mesela, en beğendikleri gazete “Hürriyet”.

Ankete cevap veren öğrencilerin yüzde 26’sı, en beğendikleri gazetenin Hürriyet olduğunu söylemiş. İkinci sırada yüzde 25’le “Cumhuriyet” Gazetesi geliyor. Onu yüzde 20 ile “Radikal”, yüzde 15’le “Milliyet” izliyor. Bu dördünden sonra gelen beşinci sıradaki gazetenin aldığı oran ise yüzde 8.

En popüler yazarlar sıralamasının başında da Hürriyet’ten bir yazar var. Pakize Suda. Oyların yüzde 30’unu almış. Bu listede de ilk beşte yer alan yazarların üçü Hürriyet’ten. Pakize Suda dışında Ahmet Hakan ve Ebru Çapa da bu listede yer alıyor.

Köşe yazarı kategorisinde de dört kişilik listenin üçü Hürriyet’ten. Emin Çölaşan, Oktay Ekşi ve Mehmet Yılmaz.

Mehmet Yılmaz, Hürriyet’te yazmaya başlayalı daha bir yıl bile dolmadığı halde, demek ki üniversite öğrencileri arasında kendine iyi bir yer edinmiş.

Bu sonuçlar biz köşe yazarları açısından çok önemli noktaya dikkati çekiyor.

İçinde yazdığımız gazetenin marka gücü bizleri de taşıyor.

Galatasaray Üniversitesi öğrencilerinin yaptığı sıralama bana çok önemli göründü. Hürriyet’in en beğenilen gazete çıkması şu bakımdan önemli. Üniversitelerde genellikle “fikir gazetesi” denilen gazete türleri ön sıralarda çıkar. O bakımdan Cumhuriyet, Radikal ve Milliyet’in sıralamaya girmesi şaşırtıcı değil. Ama listenin başında Hürriyet’in yer alması, benim son yıllarda bütün yabancılara anlattığım yeni bir dünya trendinin ispatı.

Avrupa’da fikir gazeteleri hızla zemin kaybediyor. Fransa ve Almanya’da bu tür gazeteler artık ciddi ekonomik sıkıntılarla karşılaşıyor. Onun yerine “hibrid”, yani “iki karakterli” gazeteler dönemi açılıyor. Ben bunu “ciddi popüler gazetelerin yükselişi” olarak niteliyorum. Hürriyet’in birinci sayfasına bakan bir yabancı, rahatlıkla bunun “tabloid” zihniyetiyle yapılmış bir gazete olduğunu söyleyebilir.

Ama bu gazete, haftanın bazı günleri 10 sayfadan fazla ekonomi haberi veriyor. Ana gazetenin yüzde 18’e yakını ekonomiye ayrılıyor. Bu oran, New York Times’la aşağı yukarı aynı. Hürriyet’in iç sayfalarına bakan aynı yabancı, bu nedenle bir Financial Times ve Wall Street Journal bulabiliyor. Aynı okuyucu, Times veya Guardian gibi doyurucu haber ve ülkenin en kaliteli köşe yazarlarıyla karşılaşıyor. Hürriyet’i ilan gelirleri ve etkinlik açısından da dünyanın dikkatini çekecek hale getiren başarının sırrı, işte bu “hibrid” karakterinde.

Galatasaray Üniversitesi’nden gelen sonuçlar, Hürriyet’in bu modern formatının öğrenciler gözünde de yaygın bir kabul gördüğünü gösteriyor. Önümüzdeki aylarda Hürriyet’in yavaş yavaş dünyaya örnek hale gelen formatının çok çarpıcı başka işaretlerini de göreceksiniz.

Galatasaray Üniversitesi öğrencileri arasında yapılan ankette dikkatimi çeken bir başka nokta da markalar ve marka olan insanlarla ilgili sonuçlar.

Öğrencilerin en beğendiği markaların başında Cem Boyner’in yarattığı “T Box” geliyor. Onun hemen arkasında da Starbucks yer alıyor. Bu iki markanın Türkiye’deki tarihi üç yıldan fazla değil. Bir de en beğenilen işadamı var. Orada da Ali Sabancı çıkıyor. Yarattığı marka Pegasus da en beğenilen havayolu şirketlerinin başında çıkıyor.

THY gibi yarım yüzyıldan fazla süredir pazarda olan bir marka ise üçüncü sırada yer almış. Bütün bunlar bize şunu gösteriyor:

Markalarımıza hiç durmadan yatırım yapmalıyız.

Ertuğrul Özkök yine “çok iyi bir şarabı” fazla kaçırmadıysa yazdıklarında tuhaflıklar olduğunu kabul etmek zorundayız. Öncelikle üniversitelerde “fikir gazetesi” öne çıkar denmiş, ben hemen çevremi hatırladım, yakındaki bir üniversite birimi öğrencilerinin çoğunluğu Posta ve Pas Fotomaç gibi fikir gazetelerine ilgi gösteriyordu. Hatta bir sohbet sırasında “haydi Fotomaçı anladık, Posta’ya ilgi neden” dediğimde “abi, bulmaca var, resimli, okuması kolay fiyatı da ucuz” şeklinde bir fikir cevabı almıştım. Zannedersem kışın soba tutuşturmakta da faydalanılıyor bunlardan.

Birinciliği “Hibrid” Hürriyet kaparken, Galatasaraylı öğrencilerin sıralamasında ikinci sıraya Cumhuriyet oturmuş. Bu da bence ilginç bir sonuç. T-Box ve Starbucks markalarını “en çok” beğenen yüksek fikirli gençler elbette en çağdaş gazeteleri okuyacaktır, aslında buna şaşmamak lazım. Yalnız Cumhuriyet çok tercih edilmekle birlikte “fikir” yazarları açısından ilk üçe adam sokamamış. Dikkat ederseniz ülkemizin yetiştirdiği en büyük fikir adamlarından Emin Çölaşan listede açık ara birincilik koltuğuna kurulmuşken İlhan Selçuk ya da Mustafa Balbay’dan haber yok.

Bu arada hiç aklımıza gelmeyen bir noktaya işaret ediyor Özkök, aslında Hürriyet hibrid ama bildiğiniz hibridlerden değil. Bir açıdan bakıyorsunuz sanki elinizde Newyork Times var, 10. sayfada Financial Times, 23. sayfada Guardian okur gibi oluyorsunuz. Yer yer Times, kimi zaman Wall Street Journal mı elimdeki gazete diye şaşırıyorsunuz. Ertuğrul Özkök eksik bırakmış, ben bazen yanılıp “oğlana Hürriyet al dedim, gitmiş International Herald Tribune almış” diyecek oluyorum. Hürriyet web sitesine girdiğimde de yanlışlıkla Washington Post nereden çıktı şimdi diye söyleniyorum. Zaten Ertuğrul bey “dünyaya örnek olan” bir formattan söz ediyor, Hürriyete de bu yakışır elbet.

Lafı fazla uzatmayayım. Bu yazıdan ulaştığım bazı sonuçlar var onları sıralayalım:

1. Türkiye’nin en büyük fikir yazarı Emin Çölaşandır

2. Ciddi popüler gazeteler yükseliştedir ancak Cumhuriyet bir fikir gazetesidir.

3. Mehmet Y. Yılmaz sıradan biri iken Hürriyet onu adam ve popüler etmiştir.

4. Hürriyet okuyan biri aniden kaliteli köşe yazarıyla karşılaşabilir.

5. Ertuğrul Özkök yabancılara son yıllarda bir trend anlatmaktadır.

6. T-Box nedir bilmiyorum.

7. Bu durum bize şunu göstermektedir.

8. Markalarımıza hiç durmadan yatırım yapmalıyız.

9. Ahmet Hakan popüler bir adamdır.

10. Tanıdıklarımın çocuklarına Galatasaray Üniversitesini tavsiye etme konusunda şüpheye düşmüş durumdayım.

11. Galatasaray öğrencilerini Bekir Coşkun ve Özdemir İnce adına kınıyorum.

12. Eğer yabancılar, her kimlerse artık, Ertuğrul Beyi inşallah ciddiye almıyorlardır, Global bir Hürriyetin sonuçları küresel ısınmaya rahmet okutabilir.

İlave madde önerileri yorumlara eklenecektir.

Popularity: 22% [?]

183 Yorum

  1. Gøkberk - 25 Oca 2007 - 4:00 pm

    Fethi Bey,
    Burada Ercan Saatçi’ye karşı çok açık bir haksızlık yaptığınızı görmekteyim. Kendisi ülkemizin sıfır damat torpilli en büyük futbol yazarıdır. Köşesini okuyan insanların nasıl kıvrandığını hiç mi görmediniz?

  2. Betul - 25 Oca 2007 - 4:10 pm

    Bu gencler Emin beyimizi bu kadar cok sevmisler de Ertugrul beyimiziniye begenmemisler anlamadim.
    Al Ertugrulu vur Emine kose yazari olarak bi farklari yok ki.
    Eminim Ertugrul cok icerlemistir bu duruma, hem genel yayin yonetmeni, yabancilara biseyler anlatip duruyo , bu durumda ingilizce bile biliyodur. Emin beyin bildigini sanmiyorum.

    Milliyetten sonra gelen, %8 begenilen, 5. siradaki gazete hangisi bi de onu merak ettim.

  3. Ece - 25 Oca 2007 - 4:25 pm

    T-box için minik not:
    Koskocaman bir tişörtü özel teknikle buruşturup, minicik bir paket yapıyorsunuz ve öyle satıyorsunuz..Busburuşuk çıkıyor..
    *Ben sırf meraktan plaj havlusu almıştım nasıl sığdı diye:)
    Ertuğrul Özkök ü T-box a soksak nasıl çıkar acaba:))

    sayg.

  4. Ece - 25 Oca 2007 - 4:39 pm

    Bir genç olarak[24 yaşındayım],
    yukarıda adı geçen hiçbir ürün yada adamı beğenmiyorum..

    -En beğendiğim yerli markalar:
    Mavi, LC Waikiki

    -En beğendiğim köşe yazarları:
    kesinlikle ÇÖLAJANI değil! [Fethi Sipahi Tan, Müzminanonim, Kalemzede, Metin The Poor, Bekir.L.Yıldırım ona yüz basar:)]

    -En beğendiğim gazete:
    ZAMAN [objektif gözle bakınca kesinlikle böyle]

    Eğlenmek için okuduğum köşeler:
    Ahmet Hakan, Reha Muhtar(!!)

    sayg.

  5. manyakadam - 25 Oca 2007 - 4:50 pm

    ertugrul ozkok ve gazetesi memlekette bir ise yarasa, hrant dink yerine ozkok’u vururlardi. ama adam bile degil ki bir kere…

  6. blue - 25 Oca 2007 - 4:51 pm

    Özkök doğru bir teşhis yapmış. Ortada bir hibridlik var. Ama katırın kendini beygire benzetmesi olmaz ki… Özkök’ün yazısını tercüme edip Washington Post’a göndermek lazım. Artık nereleriyle gülerler tahmin etmek zor değil. Ama yazı, en azından gazetenin bir fikir gazetesi olmadığının, ekonomi haberleriyle çiftleştirilip adam edilmeye çalışılmış bir hibrid olduğunu itiraf etmesi açısından iyi olmuş. Bu yazı Washington Post’a nasıl etki eder bilmiyorum ama mesela “The Sun”, bu hibridleşme örneğinden ders alabilir. Magazin içine, orta sayfalara biraz ekonomi kondurdular mı onlar da hibridleşebilirler. Gerçi onlarda pek tiraj sorunu yok biliyorum ama çeşni olur yani.

  7. dr. hayvan - 25 Oca 2007 - 4:58 pm

    milletin gozunun icine baka baka carpitma yapiyor. dunyada fikir gazeteleri kalmamamismis da anli sanli fikir gazeteleri zor durumdaymis da tabloid gazeteler tutuyormus o yuzden falan.

    o zor durumdaki gazetelerin savunduklari fikirler oldu de ondan satmiyor o gazeteler. yoksa fikir olmedi. tabii sen bunu carpitip fikirsiz gazete yapmaya bahane olaak kullanirsan olacagi bu. adamlarin entellektuel diye piyasaya surdukleri isim ozdemir ince. anlayin siz artik gerisini. kepazelik baska bir sey degil…

  8. fatih demir - 25 Oca 2007 - 6:49 pm

    Bunlar da benim maddelerim :

    - %8 ile besinci olan gazete kesinlikle dinci bir gazetedir…

    - Icerigine bakip wall streetle karistiran insanlar oldugu gibi disina bakip playboyla karistiranlar, ogluna kimlik sormadan sattigi icin gazeteci dovenler de vardir…

    -The biggest tabloid (and newspaper in general) in Europe, by circulation, is Germany’s Bild-Zeitung, with around 4 million copies (down from above 5 million in the 1980s). Although its paper size is bigger, its style was copied from the British tabloids.

    - Bir usteki maddeye gore tabloid gazetelerde guc kaybetmektedirler demek ki Ozkok Kaptan herzaman oldugu gibi bugunde delil gostermeden bilgi vermeyi tercih etmistir…

    - Galatasaray Universitesi ogrencileri Cumhuriyet gazetesini okumakta ama anlamamaktadirlar

    - Ahmet Hakan olsun Mehmet Yilmaz olsun bunlarin Hurriyete gelmeden onceki okunma, kabul edilme oranlarinin Hurriyete gectikten sonra bir degeri kalmamistir…

    - Galatasaray Universitesi Turkiyenin bir ozeti degildir ama beyaz Turklerin bir ozetidir… O %8 de kesin bursludur… Dogal olarak Beyaz Turkler ne yer ne icer diye merak edenler Galatasaray Universitesi ogrencilerine baksinlar…

    Hatta musait olan biri varsa Galatsaray universitesine gidip benim icin su sorulari da sorabilir mi ankette??
    1 - Galatasaraylilar lahmacun yer mi?
    2 - Haftada kac kez sevisirler?
    3- Ortalama gelirleri ne kadardir?
    4- Sabah namazi kac rekattir?
    5- Cumhurbaskani kimdir?

  9. Ece - 25 Oca 2007 - 11:49 pm

    Bir anket açtım oy kullanırsanız sevinirim:)
    sayg.

    http://e-ce-naze.blogspot.com/

  10. hzhubble - 26 Oca 2007 - 12:56 am

    Markalaşma fantezisi Özkök’ün beynini sulandırmış. Şimdi bir ton istatistik, bir ton anektod, bu işi hakkıyla yerine getirmiş ve getirmekte olan sıkı gazetelerden örnekler vs vermek gibi harcı alem bir işle uğraşmak gereksiz.

    “Doğru tutulduğunda herşey silah olarak kullanılabilir” diyordu kalın bir kitabın içindeki epigrafta. Sanıyorum Hürriyet doğru tutulup, tatbik edildiğinde gerçekten işe yarayacak bir şeydir.

  11. duygu - 02 Şub 2007 - 11:47 am

    Galatasaray Üniversitesi Türkiye’nin seçkin öğrencilerinin okuduğu bir devlet üniversitesidir.Dolayısıyla burslu öğrenci bulunmamaktadır.Çok merak edenlerin ziyaretlerini de bekleriz.

  12. Anonymous - 02 Şub 2007 - 12:56 pm

    Bu ulkede pek cok unıversite, kurum ve kurulus anketler duzenliyor. Bunların ıcınde GSU’nun anketinin blogunuzda bu kadar cok ses getirmesi, universite hakkında en ufak bir fikriniz bile yokken, bu kadar soylenecek sozunuzun olması seneye ankete eklenebilecek “en populer blog” kategorisinde birincilige oturmak amacını tasıyorsa, bir GSU’lu olarak benim oyum şimdiden size. Hayırlı olsun.

  13. Anonymous - 02 Şub 2007 - 1:11 pm

    www.gsuik.org bir de buraya bakmayı deneyin.

  14. izlenimler - 02 Şub 2007 - 2:47 pm

    Duygu merhaba,

    “Galatasaray Üniversitesi Türkiye’nin seçkin öğrencilerinin okuduğu bir devlet üniversitesidir.Dolayısıyla burslu öğrenci bulunmamaktadır.Çok merak edenlerin ziyaretlerini de bekleriz.”

    Seçkin olmak ne demek bilemiyorum. Devlet üniversitesi ile parasız olduğunu mu kastediyorsun, yani herkes mi burslu okuyor? Tabii bu bilgiler benim yazımdaki Hürriyet-Cumhuriyet ikilisini ve sevilen köşeyazarları konusunu açıklamada pek yeterli olmuyor.

    Yine de bilgiler için teşekkürler.

    FST

  15. izlenimler - 02 Şub 2007 - 2:58 pm

    Anonim GS öğrencisi arkadaşım,

    Şöyle demişsin,

    Bu ulkede pek cok unıversite, kurum ve kurulus anketler duzenliyor. Bunların ıcınde GSU’nun anketinin blogunuzda bu kadar cok ses getirmesi, universite hakkında en ufak bir fikriniz bile yokken, bu kadar soylenecek sozunuzun olması seneye ankete eklenebilecek “en populer blog” kategorisinde birincilige oturmak amacını tasıyorsa, bir GSU’lu olarak benim oyum şimdiden size. Hayırlı olsun.

    GSU üniversitesi anketinin ses getirme sebebi anketin ilginç sonuçları. Doğrusu arkadaşlarınızın Hürriyet ve Cumhuriyeti bu kadar beğenmesi ilgimi çekti. Hele en çok Emin Çölaşan’a puan vermeniz, T-Box, Starbucks tercih etmeniz de doğal olarak sizi konu etmeme veile oldu.

    En popüler blog kategorisinde birinciliğe oturma şansım yok, malum gençlerimiz daha ziyade popüler konulara meraklı, ama öyle bir niyetim olsa kendi halinde bir üniversitenin kafası karışık öğrencilerine ihtiyaç duyacağımı zannetmiyorum, Galatasaray futbol kulübüne sataşırım daha çok prim getirir.

    Bu arada verdiğiniz link işletme kulübünün, işletmeci arkadaşlarınız da iletişimciler gibi mi bilemiyorum. Ha, unutuyordum, bakın sayemde linkinizi bir sürü adam gördü, artık işletme kulüpleri arasında zirveye oturursunuz. Şakaydı.

    Benim yazdıklarıma alınmayın, yapıcı bir eleştiri gibi görün. Ne güzel burada genç öğrenciler gelip kulüplerini tanıtıyor. Eğer kalburüstü olma iddiasındaki bir üniversite öğrencilerinde yapılan anket bu sonuçları veriyorsa sizden fazla ben üzülürüm hberiniz olsun.

    FST

  16. objektif - 02 Şub 2007 - 11:11 pm

    yorumları üzülerek okudum. tek temennim sizlerin üniversite öğrencisi olmamanızdır, çünkü siz üniversiteliyseniz ben kendimden utanacapım. bu kadar sığ düşünen, herşeye tek taraflı bakabilen, basit bir anket sonucuna göre koskoca bir galatasaray üniversitesine ağır ithamlarda bulunan sizlere acıyorum. bu arada izlenimler sen kendini kim sanıyorsun ki özdemir ince ve bekir coşkun ağabeylerimiz adına konuşma hakkını kendinde buluyorsun.
    izlenimler umarım bu yorumu da yukarıdaki yorumlar arasına koymayı kabul edebilecek birisindir. hiç sanmıyorum ama…

  17. izlenimler - 02 Şub 2007 - 11:38 pm

    Objektif,

    Burada yorum moderasyonu yok, endişe etme.

    Bu arada bizlere acıdığın için sağol, Galatasarayın faziletini bilememişiz, genelde Beşiktaş ağırlıklıyız belki ondandır.

    Ha unutmadan, Bekir ve Özdemir abilerine (aslında amcan yaşındalar ama) selam söyle, burada arada hatırlarını soruyoruz, yalnız Emin abini saymamışsın, darılmasın. Onlar adına niye konuşmayayım, çok defa burada yazıları sebebiyle konuk ettim, ahbap sayılırız. İzlenimler arşivleri biraz karıştır, Bekir Amcan ve Özdemir Dedenle ilgili çok yazı bulursun. 

     

    FST

  18. fatih demir - 03 Şub 2007 - 12:13 am

    Fethi Bey,
    Hatirlar misiniz o hocalarin falakaya yatirdigi “mahalle mekteplerini”…. Heeyyy gidi gunler heyy….
    Cennetlik govdemize bir kuzucugu indirir tek kolumuzla uc kefereyi yere sererdik…
    Ama buyuklerimize saygiliydik… Babamiz yasindaki adamlara dunyanin en gereksiz yaratiklari dahi olsalar “abi” demezdik ve hurmet gosterirdik…. Ahhh yeni nesil ahhhh

  19. XSI - 03 Şub 2007 - 12:44 am

    yorumları üzülerek okudum. tek temennim sizlerin üniversite öğrencisi olmamanızdır, çünkü siz üniversiteliyseniz ben kendimden utanacapım. bu kadar sığ düşünen, herşeye tek taraflı bakabilen, basit bir anket sonucuna göre koskoca bir galatasaray üniversitesine ağır ithamlarda bulunan sizlere acıyorum. bu arada izlenimler sen kendini kim sanıyorsun ki özdemir ince ve bekir coşkun ağabeylerimiz adına konuşma hakkını kendinde buluyorsun.
    izlenimler umarım bu yorumu da yukarıdaki yorumlar arasına koymayı kabul edebilecek birisindir. hiç sanmıyorum ama

    Bu kadar bayagi bir yorum neden asilmasin ki? Özdemir İnce ve Bekir Coskun yazar familyasinin en aptal en embesil iki üyesidir. Özelliklede Bekir agabeyin bu konuda cok ileri.

    Söyle yazima baktimda, cok objektif bir yorum olmus ).

  20. izlenimler - 03 Şub 2007 - 12:50 am

    Bu arada Galatasaray üniversitesinin neresi koskocaymış, ne üretmiş, nesiyle meşhur ben işitmedim. Tek duyduğum Hürriyet ve Cumhuriyeti çok beğenip T-Box tercih ettikleri. Bunlar da büyük bir marifet sayılmaz.

    Yahu üniversite gençliği bu hale mi gelmiş, vah vah, yazık.

  21. XSI - 03 Şub 2007 - 1:33 am

    Tek duyduğum Hürriyet ve Cumhuriyeti çok beğenip T-Box tercih ettikleri. Bunlar da büyük bir marifet sayılmaz.
    (FST)

    Hocam Starbucks mudur nedir, onu unuttunuz ))

  22. izlenimler - 03 Şub 2007 - 9:44 am

    XSI,

    O şeyi yazmakta zorlanıyorum, ondan üşendim. Ben esnaf kahvesinde bildiğin çay içiyorum.

    FST

  23. objektif - 03 Şub 2007 - 12:25 pm

    son yazılarınızı okudum da sizinle tartışmaya utanıyorum bu yüzden bu son yorumum olacaktır. utanıyorum dedim çünkü sizler gerçekten hiçbirşeyden anlamayan sığ insanlarsınız. yazdığınız cümlelerin biri bir diğerini tutmuyor. hangi düşünce sistemini benimsediğinizi bile bilmiyorsunuz. çünkü birbirinin tamamen zıttı düşünce tarzlarını tek bir cümle içinde toplamaya çalışmışsınız. hangi üniversitede okuyorsunuz ya da mezunsunuz sizler?? belli bir felsefi temeli oturmamış bir hayli boş fikirlere sahip olan sizlere üzülüyorum. Yine de sitenizde başarılar dilerim. Düzelmeniz dileğiyle…

  24. duygu - 03 Şub 2007 - 12:29 pm

    Sayın Kafası karışık,
    Aslında buraya bir daha yorum yapmak niyetinde değildim.Çünkü bu kadar önyargılı ve bilip bilmeden yazılan yorumların arasında yorumumun bulunmasını istemedim.Seçkin sözüyle tabi ki seçilmiş anlamını kastettim.Hatta bu kelimeyi benim yazımdan çıkardığınız anlamla laikliğin tehlikeye düşmesiyle bağdaştırmanız beni oldukça üzdü.Büyük Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün ilkokulu okuduğu ve adını da bizzat kendisinin değiştirdiği bir liseden mezun olmanın gururunu yaşıyorum.Başka taraflara çekilebileceği için okulumun adını burada deşifre etmek istemiyorum.Bizlerin ilk amacı tabi ki Atamızın ilkelerine sahip çıkmaktır.Dolayısıyla bizler elbette Laik Cumhuriyetimizin kazanımlarına sahip çıkacağız.Bundan hiçbir zaman şüpheniz olmasın.

  25. nazım - 03 Şub 2007 - 1:14 pm

    @duygu kardeş, mahalle mektebi mi? şemsi efendi ilkokulu mu?
    mustafa kemal başka ilkokulda okumuşmuydu yaşlılık zor hafızama danıştım ı ıh diyor.

  26. izlenimler - 03 Şub 2007 - 1:30 pm

    Yahu Atatürk Selanik’teki ilk ve orta mekteplerin adını ne zaman hem de bizzat değiştirmiş. Dur bakalım, bu GS üniversiteli gençlerde cevher çok galiba, daha neler öğreneceğiz.

  27. izlenimler - 03 Şub 2007 - 1:38 pm

    Objektif ve Duygu,

    Bu sitede yorum yapmaktan utandığınızı, burasının bayağı, aşağılık bir yer olduğunu ifade etmişsiniz. Kusura bakmayın, nereden bilelim seçilmiş GS universiteli elit, ilerici, Hürriyet okuru gencin iğrenerek de olsa teşrif edeceğini? Artık kusura bakmayın, misafir umduğunu değil bulduğunu yermiş.

    Ben dahil buradaki ayak takımının hangi üniversitede okuduğu ya da mezun olduğumuzu merak etmişsiniz, yorumcuların çoğunu tanımam muhtemelen bir sürü cahildir, kendi adıma konuşayım, ben orta ikiden terkim. Şu anda da bir köyde oturuyorum, az evvel güttüğüm davarları ahıra soktum, köydeki internet gayfeden yorum yazıyorum.

    Ne yapalım, okuyamadıysam suç bende mi, seçilip Atatürk ile aynı liseye gidemedimse, kırovalı köyünde Askeri lise yoksa benim kabahatim ne? Oxford vaa da biz mi okumadık, binaenaleyh mevcut benzini biz içmediğimiz, Hamzakoy’da tank olmadığından üstüne çıkmadığımız gibi.

    Köydeki okul öğrencilerine ilk taviyem aman ÖSS’de GS üniversitesini tercih etmeyin olacak, gidin Boğaziçinde okuyun, hem Fransızca gibi yerel bir dil yerine İngilizce gibi evrensel dil bellersiniz, benim gibi cahil olmazsınız.

    FST

  28. izlenimler - 03 Şub 2007 - 1:43 pm

    Kafası karışık olup olmadığı konusunda kafası karışık olan kardeşim,

    Türkiye’nin laik kalacağına şüphem yok, yorumlarınızı yazı haline getirmemi istemişsiniz, yalnız hakikaten ortalıkta bir duygu seli var, okurlar boğulmasın, bence burada kalsın, sonra Seçkin GS’liler bozulur bizim yorumlarla dalga geçiyorsun filan diye yanlış anlarlar.

    Sonra GS üniversitesinin cumhuriyet gazetesi ve kazanımlarına bağlılığı benim tescilime ihtiyaç gösteren bir durum değildir, bu hakikat o kadar parlak ki ekran ayarlarıyla oynamak zorunda kaldım.

    FST

  29. kendinize gelin - 03 Şub 2007 - 2:04 pm

    İzlenimler demişsin ki: “Ne yapalım, okuyamadıysam suç bende mi, seçilip Atatürk ile aynı liseye gidemedimse, kırovalı köyünde Askeri lise yoksa benim kabahatim ne? Oxford vaa da biz mi okumadık, binaenaleyh mevcut benzini biz içmediğimiz, Hamzakoy’da tank olmadığından üstüne çıkmadığımız gibi.”
    Bunları yazark gündemi ne kadar yakından takip ettiğini, objektifin söylediklerinin aksine aslında hiç de sığ olmadığını göstermeye mi çalıştın? ama komik olmuşsun. Türkiye Cumhuriyeti sadece İbrahim Tatlıses’ten, Süleyman Demirel’den ibaret değil. Ayrıca çağdaş bir insan olmak için de bazı içi boş ana haber bültenlerince magazinsel hale getirilmiş olan birkaç konudan haberdar olmak da yeterli değildir. Şu anda utanmadan “Askeri lise vardı da biz mi okumadık” diye aşağılıkça bir biçimde dalga geçmeye yeltendiğin -fakat seviyesiz ve kapasitesiz olduğundan başaramadığın ve ne senin gibilerin ne de senden farklı olanların asla başaramazsanız- ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu cumhuriyet sayesinde o bilgisayarının başında rahatça oturmuş ulu önderin sayesinde kurulmuş olan Türkiye Cumhuriyeti üniversitelerinden birine atıp tutuyorsun. Yazıklar olsun. Sizi ufak insancıklar. Siz Boğaziçi Üniversitesi’ne, Galatasaray Üniversitesi’ne ve Türkiye CUMHURİYETİ’nin tüm üniversitelerine kurban olun. Senin tavsiyelerini dinleyecek olan şahıslar zaten değil Galatasaray Üniversitesi’ne cumhuriyetimizin hiçbir üniversitesine gelmesinler. Tavsiye edeceğin T.C. Boğaziçi Üniversitesi’nde senin gibi gerici insancıklara yer yok, ÖSS sayesinde kendine yer bulmuş olanlarınızda ezileceksiniz.

  30. Bulent Murtezaoglu - 03 Şub 2007 - 2:44 pm

    Bu T-box nedir? Bir iki aradim, neticelerin cogu Firefox’da gozukmuyor. Su mudur?

  31. XSI - 03 Şub 2007 - 2:55 pm


    gerici izlenimler. Yorumlarda sizle bir daha konuşmayacağını bildiren çağdaş bir Cumhuriyet kızına bel altından vurmak size yakışmıyor. Eğer demokratsanız lütfen Duygu hanımın ifadelerini ve benim ifademi bir başlık atıp yeni bir yazı olarak yayımlayın ki, Galatasaray üniversitesinin Cumhuriyetin kazanımlarına olan tutku ve aşkı tüm ziyaretçilerinizin gözünden kaçmasın. ama nerde sizde o yürek

    Türkiye laiktir laik kalacak

    (kafam artık karışık değil )

    Ne kadar da sloganik. Birisi felsefesizlikten ve fikirsizlikten mi bahsetti? )

  32. izlenimler - 03 Şub 2007 - 3:01 pm

    Bülent Bey,

    3. Numaralı yorumda Ece kısaca tanıtmış, ben de işitir ama bilmezdim ne olduğunu, tişört, iç çamaşırı filan herhalde.

    Bu arada gençler bizi artık beğenmiyor anlaşılan, bu işi bırakıp emekli kahvesine yazılacağım, en azından oradakilerin dilini anlarım.

    FST

  33. XSI - 03 Şub 2007 - 3:09 pm

    Büyük Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün ilkokulu okuduğu ve adını da bizzat kendisinin değiştirdiği bir liseden mezun olmanın gururunu yaşıyorum.Başka taraflara çekilebileceği için okulumun adını burada deşifre etmek istemiyorum

    Duygu hanim,

    Bu ifadeniz “-bana iskence yapsaniz dahi size onlarin piramide gittiklerini söylemeyecegim” ifadesini aklima getirdi ).

  34. XSI - 03 Şub 2007 - 3:10 pm

    T-Box ve LCW hakkinda Ece’den detayli bilgi alalim o halde. Textile uzmanidir kendisi )..

  35. izlenimler - 03 Şub 2007 - 3:24 pm

    XSI,

    Ben de kendimce tekstil uzmanı sayılırım, geçenlerde tanesi 4.99 YTLden 3 gömlek, 10 YTL’den iki pantolon aldım. (Geriye kaç liram kaldı?). Tabii aldıklarım kibrit kutusuna sığmıyordu ama hesaplı oldu, beni 2-3 sene idare eder.

    FST

  36. Ece - 03 Şub 2007 - 3:41 pm

    Bülent bey,

    Bu T-box nedir? Bir iki aradim, neticelerin cogu Firefox’da gozukmuyor. Su mudur?

    Evet doğru bulmuşsunuz..O küçücük paketin içerisinden kocaman bir tişört yada başka bir kıyafet çıkıyor..

    Keşke atmasaydım, buraya yazardım..
    Hedef kitle gençler olduğu için, müthiş geyik ve esprili bir dille, T-box ın ne olduğunu anlatan bir de broşür tarzı tanıtım kartı iliştiriliyor..

    Ben yukarıdaki diyalogları okuyunca, Ülkemizde bir eksikliği de farketmiş oldum..Acilen BJK üniversitesi açılması gerekiyor..
    Çarşı grubu bu konu üzerine eğilmeli..
    Bizim neyimiz eksik?
    Biz laik değil miyiz?
    Biz de böyle gençler yetiştirmeliyiz..
    İnsan imreniyor valla!!!

    saygılarımla

  37. ciddiyet - 03 Şub 2007 - 3:47 pm

    Üniversite gibi ciddi bir konuyu bile derbi savaşı haline getirmeye çalışan küçükler, yaşça büyük oldukları için kendilerini saygıdeğer ve bilgili sanan cehalet denizi içinde boğulmaya mahkum insanlar

  38. izlenimler - 03 Şub 2007 - 3:58 pm

    Ciddiyet,

    “Üniversite gibi ciddi bir konu” mu? Herhalde mevcut haldeki GS üniversitesini ciddiye almamızı beklemiyorsun. Önce şu gazete tercihleri bir değişsin bakalım, mesela sıralama şu olursa üzerinde düşünebilirim:

    1- Fanatik
    2- Pas Fotomaç
    3- Duvar Gazetesi

    FST

  39. ciddiyeti burada - 03 Şub 2007 - 4:00 pm

    severler

  40. Katip - 03 Şub 2007 - 4:05 pm

    Gazete sıralaması çok güzel olmuş, kendimi zor tuttum gülmememek için :)

  41. izzzlenimler (hişt, objektif ayıp oluyor ama) - 03 Şub 2007 - 4:06 pm

    bir çok üniversitede benzer sonuçları veren benzer anketlerden sadece Galatasaray Üniversitesi’nden bu şekilde bahsetmeniz çok yanlış. sizi ilk yorumları okurken ciddiye almaya kalktım izlenimler, fakat bu son yorumunuzda güya (gençlerimizin deyişiyle) “ince bir laf koyma” yapmaya kalkmışsınız ama bir türlü basit popülizm yapmaktan ve futbol-derbi sorunsalı içinde sıkışıp kalmaktan kurtulamamışsınız. gençlere laf söylemekten çekinmeyen siz, gençlerin söylediği sözlere sizi itham ettikleri tanımlamalara betimlemelere ancak ufak bir çocuğun verebileceği garip, anlamsız karşılıklar verişsiniz. eminim benim bu yazmış olduğum yoruma da düzeyli bir cevap veremeyceksiniz.

  42. kafam gene karıştı - 03 Şub 2007 - 4:10 pm

    cumhuriyetçi kızım, ben bir şeriatçıyım, tüm o kafa karışıklık sürecim bir bunalımdı. sana arkada yaklaştım. Bilmiyorum gene arkandan yaklaşırmıyım ama dikkatli ol kafam fena halde karışık çünkü

  43. izlenimler - 03 Şub 2007 - 4:12 pm

    “Futbol derbi sorunsalı”, “betimleme” mi?

    Hay Allah, sen hakikaten safmışsın be. Yahu hem gülmekten ölüyorum, hem de memleketin haline acıyorum, ne günlere kaldık.

    FST

  44. izzzlenimler - 03 Şub 2007 - 4:17 pm

    işte benim de söylemek istediğim şey buydu o kadar sığsınki tartışılan konu üzerinde fikrini belirtemiyorsun. çünkü aslında belli bir fikir sahibi bile değilsin.

  45. izlenimler - 03 Şub 2007 - 4:24 pm

    “Tartışılan konu” mu? Hürriyet gazetesi müridi çoluk çocukla “futbol derbi sorunsalı” konuacağıma akşam gider bir kahvede o sorunsalı görsel olarak hallederim muhtemelen.

    Tavsiye ederim, saygın hocalarınızla “Hürriyet-Cumhuriyet” sorunsalı üzerinde derin bir fikir tartışması yapınız. Ufkunuz açılır. Onu halledince gelin ben size en kralından derbi sorunsalını betimlerim.

    FST

  46. ufalıyorsunuz - 03 Şub 2007 - 4:27 pm

    siz önce fikrilerinizi düzgün şekilde açıklamayı öğrenin de sonra üniversite gençliğinden çoluk çocuk diye söz edin. yaptığınız yorumların küçüklüğüyle, sığlığıyla kimin çoluk çocuk olduğunu gösterdiniz

  47. Ece - 03 Şub 2007 - 4:30 pm

    GS üniversitesi, ateist hocaların/kılavuzların bolca bulunduğu bir okuldur..
    Zaman yada Vakit, Yenişafak çıkMaması doğal bir sonuç da, RADİKAL bari çıksaydı yada Pakize Suda yerine Gülay Göktürk, Nuray Mert çıksaydı, bu kadar konuşmaz/şaşırmazdık zaten..

    Bizi hayal kırıklığına uğrattığınız için konuşuyoruz arkadaşlar..Yoksa bize ne sizin ne okuduğunuzdan..

    sayg.

  48. ufalıyorsunuz - 03 Şub 2007 - 4:33 pm

    ece konuşmanın ve tartışmanın bir adabı vardır. burdaki konuşmalar edeb ve adabtan uzak, sığ. seni tenzi ederim, 53. sıradaki gibi yapılan bir yorum (ilk cümle hariç) daha önce izlenimler ve “müritlerinin” yaptıkları yorumlardan bir hayli farklı. yine sığ ama görece daha iyi.
    izlenimler yazmış olduğum cümlelerin farklı yerlerinde bulunan kelimeleri biraraya toplayı benim söylemediğim cümleler yaratmkata. tartışılan konu derken “futbol”dan bahsetmediğim aşikar. magazin beyinli olduğunuzu da görmüş olduk.

  49. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 4:38 pm

    ece siz galatasarat üniversitesi hocalarını nereden tanıyorsunuz ki kendilerine ateist diyorsunuz. ya da kaç tanesini tanıyorsunuz ki böyle bir sonuca varıyorsunuz. ayrıca bireylerin inançları veya inançsızlıkları hakkında yorum yapma hakkına kimse sahip değildir. terbiyenizi takının

  50. izlenimler - 03 Şub 2007 - 4:38 pm

    Objektif YTÜ mezunu bey/hanım,

    Boşver bu ciddi işleri, biraz rahatla, magazin izle, izlenimler sitesinde her tür yazı var, mankenler bile. Bakınız şu link:

    İzlenimler Magazin

    FST

  51. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 4:41 pm

    hem ülke gençliğinin cehaletinden dem vuruyorsunuz birçok yorumlar yapıyorsunuz hem de boşver bu ciddi işleri diyorsunuz. siz ne diyorsunuz kendiniz biliyormusunuz

  52. izlenimler - 03 Şub 2007 - 4:43 pm

    “siz ne diyorsunuz kendiniz biliyormusunuz”

    Ben size hitaben söylüyorum, baktım ciddiyetle bu iş olmayacak…

  53. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 4:51 pm

    yorumlarınızın hiçbirinde ciddiyetten eser yokken nasıl olur da bu son yorumunuzda “baktım ciddiyetle bu iş olmayacak” diyebiliyorsunuz. hiçbir yorumunuzda ciddi bir argüman üretmedinizki. sadece üniversitelere sığ saldırıcıklar yaptınız.

  54. Ece - 03 Şub 2007 - 4:53 pm

    Sn terbiyeli hanım/bey,
    tek isim yada nickname kullanırsanız biz de sizi ciddiye alıp düzgün cümlelerle karşılık veririz tabi ki..
    GS üniversitesinin akademik beynini gerçekten tanıyorum ve bunu ispatlayabilirim..Ama kendimi ve ailemi deşifre etmek istemiyorum..

    Oradaki hocaların kafa yapıları koyu seküler yani bizim klasik laikçilerden de ötedir..

    Çoğu ateisttir..
    Siz de bunu zaten biliyor olmalısınız..

    sayg.

  55. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 4:56 pm

    nickname’ime bu kadar takılmayın ece hanım, yorumlara bakın. nickname’imi artık sizin gül hatırınız için terbiyeli olun’da sabitliyorum. belki terbiyeli olursunuz.
    galatasaray üniversitesi hocalarının ateist olduğunu kanıtlamanız kime ne ifade eder. siz kökten dincimisiniz ki insanların inançlarıyla ilgileniyorsunuz. size ne kimin neye inandığından.

  56. Ece - 03 Şub 2007 - 5:01 pm

    Sn Terbiyeli,
    bknz: 53. mesaj

    sayg.

  57. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:03 pm

    ece hanım’ın verecek cevap bulamıyorsanız boşverin, koyverin gitsin. bknz:53. mesaj demişsiniz. o halde bakınız 55. ve 61. mesajlar. kısır döngüye doğru mu gidiyoruz acaba ece hanım. kasmayın gerçekten.

  58. Ece - 03 Şub 2007 - 5:08 pm

    Terbiyeli bey/hanım,
    kasan biz miyiz?
    Siz misiniz acaba?
    Ben GS üniversitesinin genel zihniyetinin ne olduğunu, buna rağmen çıkan sonuçların şaşırtıcı olduğunu düşündüğümü ifade ettim..

    “Siz de kaç hoca tanıyorsunuz” diye soru sordunuz..
    Açıkçası;
    Pakize Suda hanım okumaları cidden merakımı cezbetti, siz bunu nasıl açıklıyorsunuz?
    Doğal bir sonuç diyorsanız zaten konu kapanır..

    sayg.

  59. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:11 pm

    ertuğrul özkök’ün yazısını okuduysanız (ki ya okumamışsınız ya da anlamamışsınız) pakize suda POPÜLER köşe yazarı dalında seçilmiş. ayrıca köşe yazarı dalı da var. dikkatinizi çekerim.
    “popüler” sıfatıyla nitelendirildiğine göre pakize suda’nın çıkmasında bir acayiplik yok. a tabi siz pakize suda’yı kimle kıyaslarsınız onu bilemem.

  60. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:13 pm

    bu arada ben kasmıyorum yaptığınız komik yorumları, argümancıkları çürüterek eğleniyorum. ülkemde sizler gibi insancıklar olduğunu görmek beni üzüyor, ama eğlenmeye çalışıyorum çünkü biliyorum ki bu ülkenin üniversiteli genç evlatları bir gün gelecek sizlerle gibi örümcek kafalılara haddini bildirecek.

  61. Ece - 03 Şub 2007 - 5:19 pm

    Terbiye bey/hanım,

    Seçilen diğer köşe yazarlarından biri için de şu yazıyı okumanızı tavsiye ederim:))

    Hem siz neyi çürüttüğünüzü sanıyorsunuz:)
    Sonuçlar ortada ..
    GS üniversitesi karizmayı fena çizmiş, kabul eidn artık:)

    sayg.

  62. Ece - 03 Şub 2007 - 5:22 pm

    Seneye
    En yakışıklı,en seksi köşe yazarı kategorisi de konulmalı ..
    Çünkü Çölajanı beyin neyine oy verildiğini okurları çok güzel dile getirmişler..
    Erkekler bile “HERŞEYİNE” hayranlarmış ve EVLENME fantezileri kuruyorlarmış..

    valla bana kızmayın hemen, kendisi yazdı..

  63. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:26 pm

    hah derbi bitti üniversitelerin karizması çıktı. neyi çürüttüğüme iki başlık altında bir bakın bakalım. kapasiteniz yeterse anlarsınız. tavsiye ederim tekrar okuyun yorumları. ayrıca yorumlarda bir acayiplik yok. GENÇLİK. belki birşey ifade eder size. biraz rahatmak onlarında hakkı. starbucks’a gitmeleri neden bu kadar rahatsız etti sizleri. sizler kahveye giderek vakit geçiriyorsunuz birşey olmuyor da bu gençler starbucks’a gidince mi srun oluyor. ayrıca diğer köşe yazarları konusuna gelince siz ler emin çöalaşan’ı beğenmiyorsunuz diye kimsenin beğenmemesini okumamasını mı bekliyorsunuz. bu nasıl bir saçmalık.

  64. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:27 pm

    oo demek emin çölaşan okuyorsunuz ece hanım. hem okuyorsunuz hem okuyanlara laf ediyorsunuz. ilginç

  65. Ece - 03 Şub 2007 - 5:33 pm

    Sağolsun fethi bey buraya alıntılıyor da biz de okuyup eğleniyoruz:)

    Bakın siz şunu anlaMamakta direniyorsunuz:
    Mekteb-i Aliye-yi Sultaniye nin devamı olarak görülen bir üniversitede çıkan sonuç benim gözümde VAHİM dir..

    Bu arkadaşlar eğer GEYİĞİNE oy vermedilerse yani bu anketin sonuçları ciddi ise gerçekten düşündürücüdür..

    Ben size ne yazdım yukarıda, “RADİKAL bari çıkmalıydı” dedim..
    Burada bizim GS üniversitesinden seküler meküler de olsa entellektüel bazda beklentilerimiz olduğunu gösterir..

  66. Ece - 03 Şub 2007 - 5:36 pm

    Ayrıca terbiyeli olmayan da sizsiniz..Üslubuza dikkat etmezseni sizi ciddiye alıp cevap yazmaktan vazgeçeceğim..
    Kapasite sorunu olan da sizsiniz..

    sayg.

  67. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:41 pm

    benim üslubumda hiçbir sorun yok. olabildiğince ve kendimden utanarak sizlerin seviyenize inmeye çalışıyorum. ayrıca galatasaray üniversitesi mekteb-i aliye sultaniyenin devamı dğildir. en azından www.gsu.edu.tr ye girip bir okuyun. tabi daha detaylı araştırma yapmanızı tavsiye ederim ama tavsiyem boşa gider. gerek yok, size orada yazan da yeter.

  68. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:43 pm

    bu arada seküler diyerek ısrarla laiklikten ve inanç özgürlüğünden uzak bir tutum sergilemeye devam ediyorsunuz. doğru ama haklısınız şimdilerde bu prim yapıyor değil mi ECE HANIM.

  69. Ece - 03 Şub 2007 - 5:44 pm

    Siz okuyun:))))))))))))
    işte bu kadar!
    benim açımdan terbiye bey/hanım bitmiştir..

    Seviyemize ineceğim derken ayağı kaydı, ambulans çağırın lütfen:))

    sayg.

  70. Ece - 03 Şub 2007 - 5:47 pm

    Ha bir de bu siteye sık sık uğrayın olur mu:))
    Bir de ödev size,
    Sekülerlik, kökten dincilik, Kemalizm, Atatürkçülük arasındaki ilişkileri farkları kompozisyon kurallarına uyarak yazın getirin..
    Okuyalım, öğrenelim..Seviyenize çıkalım..

  71. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:48 pm

    ece hanım espiri yaptı hep beraber gülelim. pardon ece hanım yaş kaçtı. bu espirileri en son 90′ların ufak çocukları yapıyorsdu. aman 80′lerin espirilerine inmeyin. aman. bu arada sizin açınızdan bitmek beni çok üzdü. vah vah. demekki sizin argümancıklarınızı çürütmek bu kadar kolaydı. yazık kendime yeni bir eğlence bulmam lazım

  72. Ece - 03 Şub 2007 - 5:56 pm

    Siz yine gelin buraya :) Tanıştığımıza gerçekten memnun oldum..
    Fethi beyi okursanız zamanla espri yeteneğiniz de gelişir..
    Ben espri yapmadım, doğruları yazdım hem:)

    saygılar, iyi günler..

  73. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 5:59 pm

    ece hanım hani gitmiştiniz. sevindim geldiğinize. siz hiç merak etmeyin ben hep burdayım. sizler gibi gericilere, ırkçılara karşı olan tüm dostları da buraya davet edeceğim.

  74. Ece - 03 Şub 2007 - 6:00 pm

    La beauté de l’homme est dans l’éloquence de son verbe
    :)))

  75. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:02 pm

    bu arada fethi bey hakikaten çok espirili. davar güdüyormuş ha. magazin beyinli bir şahsın yazılarını kati surette okumam, bana veya benim değer yargılarıma ters birşeyler yazdığını görürsem o başka. şu birkaç gün göreceğim gibi. bakalım. ece hanım tekrar cevabınızı bekliyorum. içten dileklerimle.
    bu arada askeri lise vardı da biz mi gitmedik diyen o küçük arkadaşınıza söylüyorum, memleketimizde bol bol askeri lise var, hiç merak etmeyin. sizi eğitmekten de keyif alacaklardır.

  76. derinsular - 03 Şub 2007 - 6:03 pm

    “bu arada seküler diyerek ısrarla laiklikten ve inanç özgürlüğünden uzak bir tutum sergilemeye devam ediyorsunuz.”

    Cahil insan.

  77. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:04 pm

    ece hanım gerçekten gidiyorsunuz diye çok üzülmüştüm ama üzüntüm boşaymış. argüman yaratamıyorsunuz, yaratılan argümanlara cevap veremiyorsunuz. siz ne yapıyorsunuz. bu arada fransızca bilginizle de gözlerimizi kamaştırdınız. tavsiyem arkadaşlarınıza biraz da ingilizce öğretin. malum yukarıda gördük pek bir kötü ingilizceleri.

  78. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:06 pm

    derinsular senin bilgi seviyen gözlerimi kamaştırdı. söylemek istediğim şeyi bile anlayamayan zavallı küçük bir insansın. ama büyük bir cahilsin. bir kaç kez daha oku bi bakalım anayacakmısın. gerçi senin gibiler laiklikten anlamaz. bu yüzden benim ne yazdığımı da anlamazsın. hadi derinsular hadi.

  79. Ece - 03 Şub 2007 - 6:06 pm

    Terbiye bey/hanım,
    cidden çıkmam lazım..
    Siz yine gelin, bakın arkamdan konuşmayın sakın..Yüzyüze konuşuruz daha..
    yeter ki üslubunuza dikkat edin..

    sayg.

  80. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:08 pm

    merak etmeyin kendinizle karıştırıyorsunuz beni. arkanızdan konuşmam. hadi siz çıkın. beni eğlendirdiğiniz için saçma yorumlarınızla teşekkür ederim.

  81. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:09 pm

    bu arada sizin gibi insanlar sakın bana üsluptan falan bahsetmesinler. komik oluyor.

  82. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:09 pm

    Davar güderim, buralarda rastladığım bazı YTU mezunları da dahil. Özellikle de kendini aşağılatmaktan haz alan laf anlamazlarla eğlenirim de.

  83. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:11 pm

    izlenimler özlettin kendini ya. ben de nerede bu diye bakınıyorum. geldin ve güzel geldin. seviye nasıl da birden aşağı çekildi. az önce gençliğin cehaletine laf söyleyen şahsa bak. YTU mezunlarını güderim gibi terbiyeden uzak laflar söylüyor. yazık bu memlekete.

  84. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:12 pm

    Yazık bizeee. Küçük Emrah

  85. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:13 pm

    oo izlenimler dökül bakalım. ibrahim tatlıses’ten sonra emrah hayranılığına da gördük. sırada bakalım kim var.

  86. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:15 pm

    aa doğru tabi suat bey söylemişti ironi yapıyorsunuz değil mi. (!)
    hadi canım ordan. gençlere laf edene kadar kendi halinize bakın önce. galatasaray üniversitesinin yıldız teknik üniversitesinin boğaziçi üniversitesinin öğrencilerine kurban olun. size mi kaldı bu memleketin çocuklarına laf söylemek. en günlere kaldık

  87. manyakadam - 03 Şub 2007 - 6:16 pm

    Iste sevgili dostlarim, boyle Fransiz egitimli ukalalar yetistirip memleketi mahvettiler. hem bir sey bilmez hem de kendini ders-i am zanneder, milleti adam etmeye ugrasir. bir de butun mevkilerin basina (GSli ya da degil) boyle ukala tiplerden bir tane koydun muydu, artik o memleketin civisi cikmis demektir. 100 seneyi gecti o civiyi yerine takmaya calisiyoruz.

  88. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:18 pm

    Niye küçük görüyorsun beni, İbo Emrah seviyorsam aşağılık mıyım, hor görme garibi. Ne yapayım Yıldız Üniversitesinde okuyup entelleşemedim.

    Sıradaki Cüneyt Arkın “Kılıç Bey”, dağılın ülen…

  89. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:19 pm

    manyakadam senin ağzın ne güzel laf yapıyor öyle. söylediklerime karşılık veremeyince hepiniz saçma laflar mı söylemeye giriştiniz. işte bu yüzden bütün mevkilerin başına benim gibi insanları getiriyorlar, sizin gibiler ise hiçbir zaman bu zavallı siteden öteye gidemeyeckler

  90. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:19 pm

    suat bey koşun izlenimler İRONİ yapıyoooor.

  91. dr. hayvan - 03 Şub 2007 - 6:20 pm

    terbiyeli arkadas, bak ben sana baska bir site tavsiyesinde bulunacagim. Oradaki hircin tabiatli arkadaslarla cok iyi anlasacaginizdan eminim:

    http://ataturkcudusunce.wordpress.com

  92. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:22 pm

    Bak kardeşim, ağzın laf yapıyor, yeterli bilgin de yok, hatta büyük ölçüde cahilsin bile diyebilirim, bu niteliklerle ideal bir yazar olabilirsin.

    Gel blog aç, burada yazdıklarını orada detaylandır, bak bir sürü adamı meşgul ettin, tamam eğleniyoruz ama seninle oynamak dışında işlerimiz de var.

    FST

  93. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:22 pm

    dr hayvan buradaki fethi beyin diğer müritleri gibi olmana hiç şaşırmadım. senin arkadaşına da yukarda belirttiğim gibi şu anda rahatça yayılmış olarak bilgisayarının başında bu yazıları yazıp okuyabiliyorsan Mustafa Kemal’in sayesindedir. terbiyeli olamıyorsan bari kıymet bil.

  94. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:24 pm

    Dr. Hayvan bey,

    Bu arkadasla oradaki salaklar bile zor baş edebilir gibime geliyor. O ikilide bile bir tutarlılık görmüştüm zamanında. Buradaki durum daha vahim görünüyor.

    FST

  95. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:26 pm

    izlenimler bana cevap vermek zorunda değilsin ki. ben zaten amacımı gerçekleştirdim. üniversite gençliğine cahil diyen zavallı siz insancıkların asıl büyük cahiller ve zavallılar olduğunuzu sizlere gösterdim. tabii ki bunu kabullenmeniz zaman alacaktır. bol bol okyuyun o yüzden bu yazıları, zamanla kabullenirsiniz cahilliğinizi.
    bu arada izlenimler, ne kadar boş ve cahil olduğunu son yorumunla gösterdin. ancak benim kullandığım cümlelerle, yazdığım yorumlarla dönüp bana cevap vermeye çabalıyorsun. kendi fikrin yok tabi değilmi. doğru ya. yazamazsın.

  96. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:28 pm

    izlenimler kendi cehaletini başkalarına salak diyerek kapatamazsın. düşün biraz. beynini kullan. zor senin için biliyorum ama. bu arada benimle oradakilerin BİLE başedemeyeceğini söylemişsin. önce bir siz başedin de…

  97. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:29 pm

    Evet, sen bize gösterince topyekün biz de anladık cahil olduğumuzu, sağol. İzlenimler blogu ve yorumcuları adına teşekkür ederim.

    Bizim hanım da arasıra kızınca “fikirsiz” derdi, haklılık payı varmış, deşifre de olduk şimdi.

    Eh, artık cahilliğim tescillendiğine göre yemeğe gidebilirim, biraz beyin ve kelle yiyeyim, zekama faydası olabilir.

    Çaya beklerim, kaçıp gitme ha.

    FST

  98. izlenimler - 03 Şub 2007 - 6:31 pm

    Hamiş: Yahu sen başedilecek biri mi sanmıştın kendini, gülmem yeni geçmişti.

  99. delidumrul - 03 Şub 2007 - 6:33 pm

    terbiyesiz insan, ona buna atip tutuyorsun da soyle bakalim, hayatta ne is basardin da millete cahil diyorsun. senin ozguven sorunun var. adam degilsin.

  100. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:34 pm

    izlenimler ben kaçıp gitmem merak etme. zaten hanginizden kaçacağım ki, siz zavallılardan, fikirsizlerden mi.
    bu arada rica ederim cehaletinizi gösterdiğim için, benim için hiç zor olmadı, kolaydınız. ben yazılarınızı okuyunca daha farklı birşeyler beklemiştim ama. neyse eğlendim oldukça.
    en azından ülkemizin üniversitelerinin hocalarına ve öğrencilerine, gençlerimize cahil diyebilecek cesaretinizin olmadığına artık inanmak istiyorum. sizlerle yamakta olduğumuz tartışmacık kısır döngüye girdi, amacından saptı. artık bir yorum yazmaya gerek duymayacağımı UMUT ediyorum. hadi bakalım artık arkamdan atıp tutun. kendinizi eyleyin. çünkü ancak bu şekilde fikirciklerinizi burada yazabilirsiniz. birileri size muhalefet etmeyince yazmak, saçmalamak daha kolay olacaktır sizin içni.

  101. delidumrul - 03 Şub 2007 - 6:35 pm

    terbiyesiz insan, senin bu hocalarin degil mi ilk 500e universite sokamayan? onlarin yetistirigi talebe de anca senin gibi okuz olur ona buna satasip hakaret edince bir sey zannetmeye baslar kendisini.

  102. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:37 pm

    ha bir tip daha geldi delidumrul. sen fethi bey’in müritlerindensin sanırım. benim özgüvenim tam onun için saatlerdir burda müritlerinizin karşısında yazıyorum. sen deli dumrul beni sorgulayacağına sen söyle. sen ne iş başardın. sen kimsin. muhtemelen burdaki arkadaşların gibi sen de fikirsiz bir zavallısın. kolaya kaçmışsın. yukardaki diğer tartışmalar üzerinde yorum yapacağına terbiyesiz diyerek aklın sıra laf koymuşsun. sıyrılmışsın. görevini yerine getirmişsin.

  103. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 6:38 pm

    delidumrul öküz diyen sensin bi de hakaret etmekle beni suçluyorsun. önce bir kendin hakaret etme de sonra bana laf söyle
    sanırım sen üniversitede okuyamadın onun için içine oturmuş ne dersin.

  104. izlenimler - 03 Şub 2007 - 7:20 pm

    Eee, kaçıyor musunuz, slogan mlogan ne iş. Neyse, bekleriz daha. Yalnız yanınıza birkaç ilerici arkadaş daha bulun, mümkünse GS üniversiteli olsun, hem kendilerini savunabiliyorlar mı, görmüş oluruz.

  105. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 7:25 pm

    yok yok merak er-tme kaçmıyoruz. senin yemeğini bitirmeni bekliyorduk. yanıma kimseyi almama gerek yok sizler gibi eksik akıllıları tek başıma hallederim. tüm gün hallettiğim gibi.

  106. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 7:27 pm

    bu arada Galatasaray Üniversiteliler sizle konuşmaya tenezzül etmezler. Yıldız Teknikliler de etmezler ama ben artık dayanamadım. Tüm üniversite gençleri kendilerini tek başlarını sizin gibi ucuz polemilk yapan zavallılara karşı rahatlıkla savunabilir. merak etme izlenimler ve müritleri

  107. izlenimler - 03 Şub 2007 - 7:34 pm

    Üniversite gençliğinin en az sizin kadar laf anlamayacağından şüphem yok, cahillik şu ara epey yaygın. Yalnız, bir dahaki gelişte biraz imla klavuzu, terimler sözlüğü karıştır, hem yazın düzelsin hem de anlamını bilmeden kullandığın kavramları öğrenip daha fazla madara olmazsın.

  108. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 7:39 pm

    izlenimler ancak 8-9 kişi benimle başa çıkmaya çalıştığınız için sizlere olabildiğince çabuk cevap vermeye çalışıyorum. böyle olunca da bazı kelimeler hızlı yazarken yanlış çıkabiliyor. tabii sen her bir kelimeyi 10-15 dakikada yazabildiğin için klavyeden, anlayamazsın.
    hala benim söylediğim şeylerle bana saldırmaya çalışıyorsun. komik oluyorsun. kendi fikirlerin olsun biraz hadi hadi.
    senin bilmediğin terimler varsa yukarıda kullanılan bana söyle bilahere açıklarım sana. benim burada kullandıklarım veya sizin kullandıklarınız arasında benim yanlış anladığım yok, sen merak etme. sen benim yaptığım yoruma anlayamadığın için terimleri yanlış anladığımı sanmışsındır. boşver ama, olur öyle şeyler. ne de olsa gerici, magazin beyinli, küçük bir cahilsin.

  109. izlenimler - 03 Şub 2007 - 7:48 pm

    İtiraf etmek durumundayım, 8-9 kişi uğraştık ama harcadın hepimizi, Yıldız Üniversitesi ne yiğitler yetiştiriyormuş, helal. Tabii mağlubiyetimizde senin laf anlama katsayıyın -120 olmasının tesiri var ama bu benim için bir sürpriz değil.

    Komik olduğumu ilk söyleyen sen değilsin, eskiden beri komik adamsın derler.

    Kavram konusunda bir örnek vereyim, seküler ve laik ile ilgili derinsuların sana cahil dediği yorumu ara, bul, ve ettiğin lafı oku, anlayabilirsen gel izah et.

    Bana kalırsa sen bilmdiğin işlere bulaşma, biraz da magazinle ilgilen, bu kadar kasılırsan kas gevşetici bile işini görmez.

  110. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 7:53 pm

    ben senin komikliğini rezilce buldum, suat beye sor o sana anlatsın ne demek istediğimi. seküler ve laik konusunda yazdığım şeyi anlamayacak kadar cahilsin. seküleri yazan kişiye, kullandığı yere bak. tekrar benim yazımı oku, belki anlarsın.
    ben hiç kasılmadım sen meraklanma, ama siz çok kasıldınız beah. bu kadar kasmayın cevap vermeye. gerçekten boşverin. bu arada Galatasaray Üniverrsitesi bitti de şimdi Yıldız Teknik Üniversitesi’nemi küçük aklınca saldırıda bulunuyorsun. konuş konuş sen. derbici, mağlubiyet ha. bak suat bey fethbeyciğin yine ironi yapıyor. vay be, sen neymişsin izlenimler.
    hadi magazinsel bir karşılık daha bekliyorum senden.

  111. izlenimler - 03 Şub 2007 - 8:02 pm

    Eveet. Artık yoruldun anlaşılan, asabileşmişsin. Neyse, bugünlük bu kadar yeter, senin de çoluğun çocuğun vardır, git biraz ailenle filan ilgilen. Ben hayvanları ahıra sokacağım, iş çok.

    Kalbini kırmamışımdır inşallah, iyi akşamlar.

  112. terbiylei olun - 03 Şub 2007 - 8:22 pm

    izlenimler yorulmadım da sıkıldım, dediğim gibi sürekli bir kısır döngü içersindeyiz. buna soktunuz bizi maalesef düzeyli bir tartışma yapamadık. buna üzüldüm.
    bundan sonrasında istediğinizi yazın. ben daha önce dediğim gibi üniversite gençliğine söylediğiniz terbiyesizce laflara karşı durmak istedim ve buna ulaştım. ben arada bir takip edeceğim neler yazıldığını, terbiyesizliğe ulaşmadığı sürece hiçbir şekilde sizlere cevap vermeyeceğim.
    kalbim kırılmadı, ben de senin kalbini kırmamışımdır. sana da iyi akşamlar.
    hepinize bundan sonrasında iyi eğlenceler dilerim. yalnız eğlenmenin yanısıra biraz öğrenmeye, fikirlerinizi geliştirmeye de çalışın. Lütfen.
    bu arada hayvanlarınla sana kolay gelsin, umarım fazla uğraştırmazlar da hemen girerler ahırlarına. müritler size de selamlar. fazla yormayın fethi beyciğinizi. hadi bakalım.

  113. manyakadam - 03 Şub 2007 - 8:31 pm

    Neyi basardin? FEthi BEy’i hakli cikardin her halinle. hic birseyden anlamayan ukala bir SURU oldugunuzu ispatladin tabi ona birsey diyemem.

  114. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 9:02 pm

    fethi bey müritlerini iyi yetiştirmişsin. fethi bey tarikatının cücük müridi MANYAK adam, hala aynı şarkıyı çalıp oynuyorsun sen. senin fethi beyin anca laf kalabalığı yapıyor. hani herhangi bir argümanıma kontrargüman üretebilmiş mi. oku oku önce. dangalakadam.

  115. manyakadam - 03 Şub 2007 - 9:12 pm

    Bir insanin manyakadam rumuzuyla yazmasi ‘dangalak’ olacagi anlamina gelmeyecegi gibi, bir baskasi da ‘terbiyeli olun’ rumuzuna sahip diye kendisi terbiyeli olacak diye bir sey de yoktur.

    Benim bu yazilanlardan vardigim sonuc, jonturklerin son neslinin dedelerine bile rahmet okutacak duruma gelmis olduklaridir. Allah topunuza akil fikir versin.

  116. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 9:15 pm

    katılıyorum sana manyak allah bu fethi beyin müritlerinin hepsini akıl fikir versi.
    bu arada rumuzunun manyak olmasıyla sana dangalak dememin hiçbir ilişkisi yok. yorumların dangalakça olduğu için dangalak dedim.
    dangalakadam.

  117. dr. hayvan - 03 Şub 2007 - 9:19 pm

    saygideger kardesim,

    bak geldiginden beri tek basima hepinizi mat ettim falan diyorsun ama farkinda degil misin ki burada seninle makara yapiyorlar! Dalga geciyorlar seninle! soytari ettiler seni anlamiyor musun? Sen de ciddiye alindigini dusunuyorsun!

    her neyse, sozu uzatmaya gerek yok. manyakadam abimizin de belirttigi gibi: “Sizin dedeleriniz de boyleydi.” Umulur ki torunlariniz da sizin gibi olmasin.

  118. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 9:23 pm

    hayvancık madem beni hiçbiriniz kaale almıyorsunuz niye cevap veriyorsunuz. soytarıcık. sen ve mürit dostların kaç kuruşluk beyne sahipsiniz ki benle dalga geçeceksiniz. yetmeeez yavrum yetmeez.
    hadi hayvancık bak fethi bey ahıra sokacakmış sizi koş hadi. üzme fethi beyciğimizi.hadi

  119. dr. hayvan - 03 Şub 2007 - 9:42 pm

    ben veterinerim. rumuzumdaki isaret meslegimedir. hayvanlari sevdigim icin bu meslegi sectim. o yuzden bana hayvan derseniz ben alinmam pek. ama ben size hayvan demem. cunku bu kadar luzumsuzca hircin tavirlar gosteren bir hayvani ben bile gormedim.

  120. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 9:45 pm

    hayvancık alın diye böyle söylemedim zaten. hemen niye savunmaya geçiyorsun. “ben alınmadım işte hıh”. hayvancık bu arada bana hırçın demişsin de sen 125. mesajında görüyoruzki kudurmuşsun. bu kadar sinirlenme yazık hayvancık.

  121. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 9:46 pm

    bu arada mollanızın ve diğer mürit arkadaşlarınızın hırçınlıklarını okumamışsınız heralde. ee tabi siz okumazsınız. izin gibiler ancak saldırır.

  122. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 9:52 pm

    bu arada hayvancık seninle ilgili diğer başlık altında yazdıklarımı tekrar okuyunca senin kim olduğunu hatırladım. görmediysen bir oku onu. ırkçı hayvancık. kafatasçı seni.

  123. manyakadam - 03 Şub 2007 - 9:59 pm

    hehe.. dr. hayvan silleyi oyle bir indirmis ki bizim hircin “terbiyeli ev kedisine” donmus! simdi eski haline donebilmek icin ard arda saydiriyor aklinca veteriner beye.

    o kadar olacak oglum, sen daha eniksin. zamanla belki pisersin. hehe… hic gulecegim yoktu! cok yasa veteriner bey..

  124. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:02 pm

    “cehalet”in kökü “cahil”dir. Cahil ise okumuşluk, bilgi veya becerei ile ölçülen bir tanım değildir. “Cahil” demek herşeyi bilsin yada bilmesin “Allah”ı bilmeyen yani düşüncesini gözlerinin gördüğünden çıkarıp gerçekleri düşünmeyen insan(!)lara denir. Ebu Cehil’e de bu isim bu yüzden takılmıştır. Ebu Cehil, okumuş, bilgili sanılan bir insandı ama cahildi. Çünkü tanımadığı kavramlar onu yerin dibine sökoyurdu. Peygamber okuma-yazma bile bilmiyordu ama netice ortada idi. Bir müddettir yorumlarda debelenen bir kardeş var. İstediğini istediği kadar okumuş, alleme-i cihan olmuş olsun, hatta tut ki ona cevap veren arkadaşlar ve ben de hiç birşey bilmiyor olalım, yazı bizim için henüz icat edilmemiş olsun, bu hiç bir zaman bu arkadaşın cehaletinin altında kalacağımızı göstermez. Sabahtır yırtınan arkadaş, “ilim ilim bilmektir, ilim kendini bilmektir, sen kendini bilmezsen, ya nasıl okumaktır. Okumakta maksat HAK’kı bilmektir, sen HAK’kı bilmezsen ya nasıl okumaktır”
    Aslında sana bunları yazdığım için mutlu da değilim. Anlamayacağını biliyorum. Çünkü bu kapasite sende olsa idi sana verilen cevaplardan şimdiye kadar çoktan anlardın. Ama bir umut işte.
    Allah sana akıl ve fikir versin. Oku ve terbileyi ol.

  125. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:04 pm

    son zamanlarda yaptığınız yorumların farkındamısınız ya birbirinizi tebrik etmişsiniz, ya beni pis oturttuğunuzu söylemişsiniz. 5-10 dakkada bir farklı biri çıkıp aynı şeyleri söylüyor. hiçkimse ilk başlardaki argümanlar üzerine birşeyler söyleyemiyor. çünkü hiçbiriniz fikir sahibi değilsiniz. çünkü hepiniz boş insancıklarsınız. çünkü hepiniz sığsınız. ufak gericiler. manyakadam sen hayvancıktan feyz almayı bırak da kendi fikirlerini söylemeye çalış. aa doğru ama sen kendi fikirlerini söyleyemezsin ki. çünkü sen düşünemezsin. çünkü sen fethi beycik ne derse onu yapmak zorundasın. güdülmeye herzaman mahkumsun.

  126. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:06 pm

    hoşgeldin talha. fethi beyin bir diğer müridi daha. sen de konuya cahilin sözlük anlamından girmişsin. diğer küçük arkadaşlarına uygun olarak. zavallı koyun sürüsü. pardon fethi bey davar demişi sizler için. zavallı davar sürüsü.
    talha düzgün fikrin varsa alalım, yoksa uğraştırma bizi. hadi.

  127. delidumrul - 03 Şub 2007 - 10:08 pm

    biz fethi beyin yolundan gitmiyoruz. o bizim sevip saydigimiz bir dostumuz sadece. nereden cikardin bunlari? hem sen niye birilerinin yolundan gitme konusuna taktin boyle? sen herhalde gizliyorsun ama birilerinin yolundan da gidiyorsundur?

    ben aslinda anladim senin hangi liderin pesinden gittini ama neyse..

    O yolun yolculari zaten senin gibi olurlar hep: hircin, ukala ve cahil.

  128. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:11 pm

    laf koydun kaçtın deli. “ben biliyorum aslında senin hangi liderin yolunda gittiğini”. ne kadar gizemli.
    benim birşey söylememe gerek yok, sen bu fethi bey tarafından güdülme konusuna pek bir kırılmış içerlemişsin. yaran var demek deli.

  129. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:15 pm

    biraz daha seri yazabilir misiniz. beklerken sıkılıyorum. ne bu böyle hadi hızlanın. zaten boş konuşuyorsunuz düşünmeden yazıyorsunuz. bu kadar uzun sürmemeli.

  130. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:15 pm

    Terbiyeli dostum, sana bunca alttan alttan kapaklayan arkadaşın dediklerine “cehalet” diyorsun sonra da yapılan tanımı es geçerek sana fikir sunmamı istiyorsun. Yalnızca benim ağzıma bakma, hatta burakilerin söylediklerine de bakmadan bilgisayarının başından kalk ve etrafına, bir kendine bak ve varsa biraz düşün, sana şunu açık bir şekilde söyleyeyim, sana cevp veren arkadaşların tümü senin için şu an üzülüyor ve acıyor olduğunu düşünüyorum. Bizim fikirlerimizi sen kaldıramazsın. Varsa bir tane olsun fikrin ispatla, yoksa hadi…

  131. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:22 pm

    talha mürit. daha yukarıdaki yazıları okursan burada sadece benim, duygu hanımın ve kafam artık karışık değil rumuzlu arkadaşın fikir beyan etmiş olduğunu, sizin gibi gericilerinse boş konuştuğunu görürsün. ama senin yukarda yazılanları okumanı, okusan da anlayabilecek kapasiten olduğunu sanmıyorum.
    bu son yorumunda tamamen benim daha önce defalarca kez söylemek zorunda kaldığım şeyleri tekrarlamışsın. hadi git biraz düşün (yapabiliyorsan) ondan sonra gel karşıma konuşmaya çalış. bana birisi burda alttan alttan kapaklayabilse benim size yapmış olduğum gibi, çekip gideceğim. siz de susun artık. boş konuşuyorsunuz. komik duruma düşüyorsunuz. ırkçı gerici boş insancık takımı.

  132. duygu - 03 Şub 2007 - 10:24 pm

    Lütfen beni kendinizle aynı seviyeye koymayın. Ben sizin gibi terbiyesizleşmedim.

  133. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:25 pm

    Sana burada kapak koyan yorumculardan bir tanesinin bile ırkçı söyleminin olduğunu göster, seni gale alıp boş kalan yerlerini ben dolduracam. Yok böyle bol havadan kesip fason yorumlar ve düşüncesizlikler ortaya koyacaksan kimse değerli vaktini senin gibi ukelalara harcamasın.

  134. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:27 pm

    duygu hanım yazılar okumamışsınız sanırım. önce ben terbiyesizlik gördüm, onun üzerine onların seviyesine indim. neyse, aynı fikirleri paylaşmakta olduğum bir bayanla tartışmam. saygılarımla

  135. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:27 pm

    Bu arada görüyorsun değil mi seviyesizliğini? Terbiyeli ol…

  136. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:28 pm

    talha dr hayvan’ın diğer başlık altındaki yorumunu oku. anlarsın.

  137. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:28 pm

    141in cevabını veremeyeceksen işim gücüm var çıkıyorum

  138. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:29 pm

    burdaki müritler terbiyesizlik yaparken kimse benim aksini yapmamı bekleyemez.

  139. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:29 pm

    diğer başlık?

  140. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:30 pm

    ırkçı söylemle ilgili cevabımı az önce verdim. dr hayvanın diğer başlık altındaki yorumunu okuyun

  141. terbiyeli olun - 03 Şub 2007 - 10:31 pm

    diğer başlık: archives’te şubat 007′de ikinci başlık. kılavuzu karga olanın diye başlıyor sanırım.
    dr hayvan fransızlara olan nefretini çok güzel yazmış. bu arada bir yahudi düşmanına da atıfta bulunmuş. iyi okuyun lütfen.

  142. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:38 pm

    Belirttiğiniz yorumda kesinlikle ırkçı bir söylem yok…
    Rousseau hakkındaki düşüncelerin de kesinlikle haklı da.
    Bkz. http://www.pakvizyon.com/?p=59
    Fransız hayranları ayrı bir ırk mı ki? dr. hayvan’ın eleştirdikler kafasını satanlar!!!

  143. terbiyeli olun. - 03 Şub 2007 - 10:39 pm

    artık benim sizlerle işim bitti. giderken son olarak şunu söylüyorum. hiçkimsenin Türkiye Cumhuriyeti’ne bağlı olan üniversitelere, buralarda görev yapmakta olan hocalara ve öğrenim görmekte olan öğrencilere, ülkemizin üniveriste gençliğine hakaret etme, cahil deme hakkı yoktur. kendinize gelin.
    son olarak talha beyin birşey yazması halinde cevap vereceğim. onun dışında isteyen ötsün.

  144. terbiyeli olun. - 03 Şub 2007 - 10:41 pm

    iyi okumamışsınızç tekrar okuyun. fransızlara da hakaret var orada. fransızlar beni kesinlikle ilgilendirmiyor. ama hiçbir millete hakaret etme hakkı kimsenin oktur ve bunu yapanlara da gayet tabii ırkçılıkla itham edilebilir. orada sadece fransız hayranlarına söz söylememiş. fransız hayranlarına istediğini söylesin. ama dediğim gibi bir millet (hangisi olursa olsun) topyekün ele alıp hakaret edilemez. işte bu terbiyesizliktir.

  145. Talha CAN - 03 Şub 2007 - 10:41 pm

    Yok kardeş ne diyelim, yolun açık olsun.
    Samimi bir şekilde de söyleyeyim, muhabbetle…

  146. delidumrul - 03 Şub 2007 - 10:42 pm

    hade anca gidersin..

  147. terbiyeli olun. - 03 Şub 2007 - 10:43 pm

    eş dileklerimle…

  148. serefsiz - 03 Şub 2007 - 10:57 pm

    Ben bu sahsin ismini belli etmeyen bir rumuzla bu siteye gelen Ertugrul Ozkok oldugunu ve gazetesi hakkinda yazilanlarin intikamini almak icin Fethi Bey’e bu sekilde saldirdigini dusunuyorum. Bilmiyorum sizler ne dersiniz?

  149. XSI - 04 Şub 2007 - 1:57 am

    Sayin Galatasaray Üniversiteli, ADD etiketli, Cumhuriyet ve Atatürk düsmani laikci yobaz kardeslerim; sabahtan beri su yazdiklarinizla alay konusu olmussunuz ama farkinda degilsiniz.

    Hep derim, bu laik kafalilar ayni fabrikadan cikmistir diye. Bu eblehlerin yazdiklarina dikkat ederseniz göreceksiniz ki iki üc tane sloganin pesinden giderler. Slogandan öte tek kurusluk icraatleri yoktur.

    Cift yol mu yapmak istiyorsunuz? Bu fabrikasyon ürünü gencleri parasütle “-cift yola hayir” kampanyasi yaptiklarini görürsünüz. Benzer tutumu medeniyete iliskin “köprü vb.” icraatler icin de sergilediklerini görürsünüz.

    Sn GS Üniversiteliler, topnuza selamlar.

    DAha öbür basliga da gececegim, az birazda orada asagilayalim ))..

  150. ISX - 04 Şub 2007 - 2:05 am

    sanki sen, kendi durumunun çok farkındasın. ne farkın var salak dediğin adamdan.

  151. XSI - 04 Şub 2007 - 2:06 am

    sanki sen, kendi durumunun çok farkındasın. ne farkın var salak dediğin adamdan / ISX

    Seni gidi “nikimin kombinasyonu” senii ))..

  152. XSI - 04 Şub 2007 - 2:08 am

    Ama haksiz miyim ISX, ADD’ciler ve GS Üniversiteliler olarak hepiniz Ayseli Göksoy beyinli degil misiniz?

  153. kafamartıkkarışıkdeğil - 04 Şub 2007 - 2:26 am

    türkiye laiktir kalacak sayın gerici XSI

  154. XSI - 04 Şub 2007 - 2:39 am

    türkiye laiktir kalacak sayın gerici XSI

    kaah kahhhh))..

    Sizin gibi ilerici olmaktansa kendim gibi gerici olmak daha evladir )..

    Hem sizin ilerici taniminiz benim gerici tanimima denk geliyor, ne olacak bu durumda?

    İlericiligi operasyonel olarak tanimlayabilir misiniz? Bakalim kimin ki gercekte gericilik oluyor )..

    Kafaniz hakkatende karismis biraz, ama burada takilin bence, durulacagindan emin olabilirsiniz.

    Zamanla nikiniz “kafamartıkkarışıkdeğil“den “kafamartıkhiçkarışıkdeğil” e dönüsecek )..

  155. kafamartıkhiçkarışıkdeğil - 04 Şub 2007 - 2:54 am

    emin olabilirsin.zaten değildi,artık hiç değil.gramatik ve imla olarak hiç bir şey ifade etmeyen bir cümlemi anlamaya çalışmış ve anladığını sanmış(nasıl olabilecekse),ve bir yorum yapma gerekliliğini hissetmiş (saçmanın tevili) bir insana son sözüm şudur:
    Hepimiz laikiz. laik kalacağız. düşün düşün…..işin

  156. XSI - 04 Şub 2007 - 3:05 am

    Yav ne imlasi, n gramatigi, seninle köylü memedaga ile nasil muhatap olmak gerekiyorsa öyle muhatap oluyorum iste. Daha ne istiyorsun)..

    Hem bir Ayseli Göksoy, bir Bekir Coskun, bir Özdemir İnce beyinli ile ne konusulabilir ki? Senin dagarcigindan laiklik ve Atatürk kelamlarini atsak agzindan Moslow’un ihtiyaclar listesinin ilklerine iliskin sözcükler cikar ancak (”-yemeeek, suuu” gibi))

    Ayrica “Köylü Milletin Efendisidir” geyigi yapmaya kalkmadan uyarayim, bu geyigi yapma sakin ).

  157. hayrettin - 04 Şub 2007 - 3:09 am

    yaw bu herif ihtiyaç molasıda vermiyor buraya etti edeceğini

  158. kafamartıkhiçkarışıkdeğil - 04 Şub 2007 - 3:19 am

    ewet tam da “ağzınıza” “ettim” edeceğimi

  159. XSI - 04 Şub 2007 - 3:22 am

    yaw bu herif ihtiyaç molasıda vermiyor buraya etti edeceğini (Hayrettin)

    Evet, hatta bence kafasindan ziyade bagirsaklari karismis ))..

  160. kafamartıkhiçkarışıkdeğil - 04 Şub 2007 - 3:23 am

    hepiniz laiksiniz laik kalacaksınız.

  161. XSI - 04 Şub 2007 - 3:26 am

    ewet tam da “ağzınıza” “ettim” edeceğimi (kafamartıkhiçkarışıkdeğil)

    Bizler kulaklarimizla duyar gözlerimizle görür ve okuruz. Sen arkadaslarin ve destekcilerin adina sadece ortaligi .ok ettin, e tabi bagirsaklar karisinca olacagi bu.

    Buraya takildigin sürece beynin ve bagirsaklarin disinda diger azalarin da karisacak birbirine ))..

  162. XSI - 04 Şub 2007 - 3:27 am

    hepiniz laiksiniz laik kalacaksınız

    Seni gidi Atatürk düsmani yobaz ADD’ci seni )..

  163. kafamartıkhiçkarışıkdeğil - 04 Şub 2007 - 3:30 am

    summün bukmun umyün fehum la ya’kılun.

  164. kafamartıkhiçkarışıkdeğil - 04 Şub 2007 - 3:37 am

    Elif Lâm Mîm.

    2. Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.

    3. Onlar gaybe inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar, kendilerine rızık olarak verdiğimizden de Allah yolunda harcarlar.

    4. Onlar sana indirilene de, senden önce indirilenlere de inanırlar. Ahirete de kesin olarak inanırlar.

    5. İşte onlar Rab’lerinden (gelen) bir doğru yol üzeredirler ve kurtuluşa erenler de işte onlardır.

    6. Küfre saplananlara gelince, onları uyarsan da, uyarmasan da, onlar için birdir, inanmazlar.

    7. Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözleri üzerinde de bir perde vardır. Onlar için büyük bir azap vardır.

    8. İnsanlardan, inanmadıkları halde, “Allah’a ve ahiret gününe inandık” diyenler de vardır.

    9. Bunlar Allah’ı ve mü’minleri aldatmaya çalışırlar. Oysa sadece kendilerini aldatırlar da farkında değillerdir.

    10. Kalplerinde münafıklıktan kaynaklanan bir hastalık vardır. Allah da onların hastalıklarını artırmıştır. Söyledikleri yalana karşılık da onlara elem dolu bir azap vardır.

    11. Bunlara, “Yeryüzünde fesat çıkarmayın” denildiğinde, “Biz ancak ıslah edicileriz!” derler.

    12. İyi bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir. Fakat farkında değillerdir.

    13. Onlara, “İnsanların inandıkları gibi siz de inanın” denildiğinde ise, “Biz de akılsızlar gibi iman mı edelim?” derler. İyi bilin ki, asıl akılsızlar kendileridir, fakat bilmezler.

    14. İman edenlerle karşılaştıkları zaman, “İnandık” derler. Fakat şeytanlarıyla (münafık dostlarıyla) yalnız kaldıkları zaman, “Şüphesiz, biz sizinle beraberiz. Biz ancak onlarla alay ediyoruz” derler.

    15. Gerçekte Allah onlarla alay eder (alaylarından dolayı onları cezalandırır); azgınlıkları içinde bocalayıp dururlarken onlara mühlet verir.

    16. İşte onlar, hidayete karşılık sapıklığı satın almış kimselerdir. Bu yüzden alışverişleri onlara kâr getirmemiş ve (sonuçta) doğru yolu bulamamışlardır.

    17. Onların durumu, (geceleyin) ateş yakan kimsenin durumuna benzer: Ateş tam çevresini aydınlattığı sırada Allah ışıklarını yok ediverir de onları göremez bir şekilde karanlıklar içinde bırakıverir.

    18. Onlar, sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Artık (hakka) dönmezler.

    ila ahırıl ayeh.
    sadakallahul azim

  165. hayrettin - 04 Şub 2007 - 3:37 am

    alkollüyken internet kullanmayalım kardeş

  166. XSI - 04 Şub 2007 - 3:37 am

    Vağuv…

    İyi geceler..

  167. XSI - 04 Şub 2007 - 1:43 pm

    Ben Kuran’da Türk ayetleri bulan ve ayni zamanda din düsmani olan bir adami dövmüstüm eskiden )..

  168. Ece - 04 Şub 2007 - 3:42 pm

    Nasıl yani?
    Şimdi terbiyeli olun nickname kullanan kişi de dahil olmak üzere hepsi HACI mıydı burada?

    Eğer öyleyse bu hiç de hoşgörülecek bir şey değil!

  169. izlenimler - 04 Şub 2007 - 3:56 pm

    Hayır, terbiyeli olun Hacı değil. Kafası karışık olan ama işin tadı aradaki hızlı trafik sebebiyle kaçtı o kadar.

  170. Ece - 04 Şub 2007 - 4:01 pm

    Sağolun Fethi bey..Aksi olsaydı kendimi çok kötü hissederdim..

    sayg.

  171. izlenimler - 04 Şub 2007 - 4:03 pm

    Hacı bey,

    Ezber bozma girişimlerinizi ilgiyle izliyorum ama istediğiniz kıvama gelmemiz için fazla aceleci davranmıyor musunuz? Belki mesajlarınızı biraz daha doğrudan verseniz, en azından başlangıçta, istifade imkanı daha da artar.

    Mesela ben senelerdir niyetlenip de izleyemediğim Being There DVD’sini önce sizin teşviğiniz, ardından Ideefixe’deki indirim kampanyasi sayesinde temin edip arka arkaya 2 defa hayranlıkla izledim.

    Bilmem bu görüşlerime ne diyorsunuz.

    FST

  172. Betul - 04 Şub 2007 - 4:34 pm

    Tam da internete giremeyecek haftayi bulmusum, neler olmus neler..
    Yorumlarin bir kismini okuyabildim, bi yerden sonra sabrim tukendi.

    Mevlananin bir guzel sozunu hatirlatayim ” Ne kadar bilirsen bil soylediklerin karsindakinin anladigi kadardir”

    Sevgiler..

  173. Ece - 04 Şub 2007 - 5:50 pm

    Sanırım benim bloğumun GS lı ziyaretçileri de arttı:)
    1 haftadır bu linkten ziyaretçi alıyorum:)
    http://www.gsuik.org/hivemail/read.link.php?messageid=44984&url=http%3A%2F%2Fe-ce-naze.blogspot.com%2F

    Ve ilginç olan şey, Zaman gazetesinin oy sayısı artıyor:)

    Sayg.

  174. duygu - 05 Şub 2007 - 12:38 pm

    buraya sadece bir yanlışlığı düzeltmek için mesaj atıyorum.duygu adıyla benim ağzımdan atılan 140. mesaj bana ait değildir.buraya bir daha duygu adıyla mesaj atılırsa kesinlikle bana ait değildir.
    sayın terbiyeli olun,bence siz de daha fazla buradakilerle muhattap olmayın.görüyorsunuz saçma sapan şeyler için benim ağzımdan size mesaj bile atmışlar.bırakın kendi gerici kafalarıyla kalsınlar.

    (Editör: Sayın Duygu Baloğlu, sizin adınıza sahte mesaj yazılmasına üzüldüm, zaten bu sebeple moderasyonu açık hale getirdim. Gerici kafalılar gibi sözleri kızgınlığınıza veriyorum.)

  175. Tarık T. - 05 Şub 2007 - 12:55 pm

    110 ve 111 nolu mesajlar süperdi..:)

  176. eulb - 07 Şub 2007 - 8:44 pm

    fethi insanların özeline saygı gösteremeyecek kadar basit bir insan olduğunu buraya yazı yazan birine adı ve soyadı ile hitap ederek gösterdin. duygu hanım soyadını herkese açık etmek istemeyebilir. bu yazdıkları ile ilgili bir saklama çabası olabileceğinden değil ama bunu senin düşünmen gerekirdi. ayıp.

  177. izlenimler - 07 Şub 2007 - 10:21 pm

    Eulb,

    İsmini saklayacak olsa açıkça yazmazdı, hayret, ne kadar lüzumsuz avukatlık meraklısı varmış.

    Lütfen abuk subuk mesaj yazmayın, okulla ve konuyla ilgili diyeceğiniz varsa buyrun. Hala şu Hürriyet gazetesi mevzuunda iki laf edilmedi, boş laf çevirilip duruyor.

    Sonra bir daha da bana sen diye hitap etme nezaketsizliği göstermeyin.

    FST

  178. eulb - 07 Şub 2007 - 10:59 pm

    fethi bakıyorum sana muhalif bir yazı yazılınca hemen kaldırmışsın. tam sana göre bir davranış

    (Editör: Sayın Eulb, muhalif olmakla boş laf etmek, küstah olmak arasındaki farkı öğrendiğin ve ona göre yazı yazdığın takdirde yorumların yayınlanır. Önce biraz edep erkan öğren ondan sonra başkasına akıl öğretmeye kalk. İmlanı da düzelt, biraz ciddi ol, anaokulu talebesi gibi yazı yazma.)

  179. eulb - 13 Şub 2007 - 12:19 am

    fethi bana imlanı düzelt demişsin ama önce sen kelimeler, doğru yaz. abuk subuk değil abuk sAbuk. öğren sonra öğretmeye kalk.

  180. izlenimler - 13 Şub 2007 - 9:57 am

    Eulb bey,

    İleride hayatında sana lazım olacak bir bilgi vereyim. Hırsına ve kızgınlığına yenik düşüp pişman olacağın şeyler yapmadan önce bir kere daha düşün. Geri dönüş şansını kullanmaya bak. Üstelik günlük hayatta bazı telafi edilebilir ama internette yazdıklarımızı herkes görüyor, yoruma açık yerlerde işler geri dönülmez yerlere varabilir.

    Son yazdığın şey ne kadar manasız. Eğer ben de hırsla “şunun hatasını bulayım” diye bir şeyler araştırmak için iğneyle kuyu kazsam, hatta hiç yorulmadan son yazdığın yoruma bakıp “kelimeler,” olmaz “kelimeleri” yaz desem bu kimseye faydası olmayan bir zaman kaybı olurdu. Nitekim 1-2 dakikalık verimli kullanabileceğim zamanı boş bir iş için harcamış oldum.

    (Bu metinde inatla bana sen diye hitap ettiğin ve bir ölçüde artık ahbap olduğumuz için aynı hitabı kulandım. Ruh halini anlıyorum ama sen de biraz beni anla, gençleri eğitmeye ayıracak pek vaktim yok. Kişisel mesaj yazmamanı rica ediyorum.)

    FST

  181. Gazeteci - 15 Şub 2007 - 12:12 pm

    Fethi Bey ağzınıza sağlık . Ama biraz sığ düşünceliymişsiniz yahu:) İsterseniz bu durumdan kurtulmak için Cumhuriyet ve emin çölaşan abiyi okuyun olmazsa hürriyeti denersiniz:) GSU’lu arkadaşların yazılarına bakarmısınız. “Seçkin” bir üniversitede eğitim görüyorlar ya , birde cumhuriyet ve Hürriyet okuyorlar artık onlar için Türkiye’nin diğer insanları düşünce özürlü, sığ düşünceli, gerici. Yaa ne yaman çelişki ama; Cumhuriyet ve Emin abi oku ufkun açık olsun. Çelişkinin daniskası yani.

  182. konuşun konuşun - 23 Mar 2007 - 8:17 pm

    Galatasaray üniversitesi 21 Mart gecesi muhteşem bir ödül töreni yaptı. Olayın gerçeği o ödül töreninde bir bir ortaya çıktı. Hiçbir araştırma yapmadan, sormadan ve sadece ağır eleştiriler yaptığınız bence de iğrenç bir köşe yazarının yazdığı yalan yanlış saptırılmış bir yazıya dayanarak bir çok yorum yapmışsınız. Hatanın büyüğü sizde. Böyle yorumlar yapmadan önce konunun detaylarını öğrenmek gerekir. Madem Ertuğrul Özkök bu kadar hakaretleri hakedecek yalancı bir adam nasıl oluyor da onun yazısına inanıp yorum yapabiliyorsunuz olayın aslının ortaya çıkmasını beklemeden???

  183. çağla - 17 Nis 2007 - 6:29 pm

    ya ben mevlanayla ilgili kompozisyon yazıcam ama başlık bulamadım ve bu sitede mevlanaya yazılan bi kompozisyon olsa çok güzel olur

Yorumlar için RSS

Yorum yapın