Hepimiz… (Zeka yaşı 3-4 olanlara hitaben)

FST Şubat 4th, 2007

51877.jpgŞu ara gülünç bir argüman geliştiriliyor, güya Türkiye’de “Türküm” demek suç haline gelmiş vs. Duyan da ölüm tehdidiyle yanında koruma gezdirenlerin, aleyhlerine slogan atılanların, hatta en kötüsü ensesinden vurulanların Türk milliyetçileri olduğunu zannedecek. Bırakın bunun kabahat olmasını her önüne gelen Türküz diye eylem yapıyor, engellenmek bir yana  alkışlanıyorlar bile. Sonra anlam veremediğim şey, bir insan durduk yerde niye herhangi bir yere mensubiyetini belirtmek gereği duyar? Mesela ben “Türküm” diye sadece yabancı bir şahıs hangi kavimden olduğumu sorarsa söyleme ihtiyacı hissederim. Durduk yerde hepimiz Türküz, ben Türküm, Ne Mutlu Türküm Diyene denir mi? Diyene tuhaf gözle bakılıp “bize ne, ne olursan ol, yeter ki adam ol” denmez mi? “Efendim, durduk yerde olur mu, hepimiz Ermeniyiz deniyor, cevap vermeyelim mi” denirse (ki bunu iddia edenin zeka yaşının maksimum 3-4 olacağını düşünüyorum) ”bak evladım aslında oradakiler gerçekten Ermeniyiz demiyorlar, bir Ermeni vatandaşımız kimseyi öldürmediği halde nahak yere katledildiği için protesto amaçlı söylüyorlar, yoksa durduk yerde kimse Ermeniyiz der mi” şeklinde nasihat edilebilir.

Aynı şey din, meslek gibi konularda da geçerlidir. Bir adam kendisine “mesleğiniz nedir? Terziliğe laf söyletir misiniz? Bu ülkede terzi olduğunuzu söylemek yasaklanmış desek tepkiniz ne olur?” gibi sorular yöneltilmemişken durduk yerde “ben terziyim, terziliğime laf söyletmem, bu ülkede terzi olduğumuzu da söyleyemeyecek miyiz” diyorsa genelde bu durum şahsın kafasında muhtemel bir tahta noksanlığına yorulur. Yine ben senelerdir “Ben müslümanım” deme ihtiyacı hissetmedim. Zira böyle bir soru bana sorulmadı, sadece küçükken rahmetli dedem ilmihal bilgisi öğretirken “Müslüman mısın” der, “Elhamdülilllah müslümanım” deyince harçlık verirdi. (O zamanlar böyle söylenirdi, eskiler hatırlar).

Lafı şuraya getireceğim, Afyon’da bir maçta bir grup taraftar “Hepimiz Ogün’üz, Hepimiz Türküz” diye slogan atmış. Güya “Hepimiz Hrant’ız, Hepimiz Ermeni’yiz” sloganına nazire yapıyorlar. Hrant Dink öldürülmeyi hak edecek bir suç işlemediği halde katledildiği için böyle bir slogan atıldı, peki Ogün için hangi gerekçeyle slogan atılıyor? Ogün Samast haksız yere adam öldürmüş, en azından bunu ikrar etmiş bir katil, mağduriyeti nedir ki toplu destek veriliyor? Sonra bu gençlerin söylediğini düz mantıkla biraz oynayalım bakalım ortaya ne çıkacak: “Ogün Samast adam öldürdüğünü itiraf etmiş bir katildir, Hepimiz Ogün’üz, O halde hepimiz katiliz”. Yani “Hepimiz Ogün’üz, Hepimiz Türküz” diyenler aslında “Hepimiz Katiliz, Hepimiz Türküz” diyorlar.

Bu yazıyı zekanızı küçümsemek için yazmıyorum, çok basit birşey, kusura bakmayın, ama etrafta öyle şeyler oluyor ki, koca koca adamların anaokulu çocuğu kadar anlama yeteneğinin olmadığına inanmak zorunda kalıyorum.

(Bu arada bir İspanyol milletvekili “Ben de Ermeniyim” diye yazı yazmış, Afyonlu gençler gelecek maçta “Hepimiz İspanyoluz” diye tezahürat yapıp protesto edebilirler. Yaratıcı olalım biraz)

23 Responses to “Hepimiz… (Zeka yaşı 3-4 olanlara hitaben)”

  1. Merhaba, Ece’nin estirdiği rüzgar “iktisatçıdan buraya savurdu beni, iyi de oldu.
    Makaledeki, tespitlere tamamen katılıyorum.

    Bir toplumda, “aslan gibi adam” sözü, (zayıfın bonuna vurup avını alan bir karakter) gurur kaynağı bir “model” karakter olursa,
    Bunun yanında, “inek gibi adam”, (insanlık için en verimli ve üretken bir sembol olduğu halde), “aşağılama karakteri” olarak kültürümüzün ağırlık merkezine yerleşirse,

    “HEPİMİZ SAMASTIZ” sloganını atanları anlamak gerekir. Bence terslik buradan gelmektedir.

  2. Tek kelime; cehalet!

  3. Az once Midnight Express’i izledim ve bir sahne cok tanidik geldi. Billy Hayes yakalanip karakola goturuldugunde polisler toplu olarak fotograf cektiriyorlar mahkumla. Bu sahne Ogun Samast ile fotograf cektirme yarisina giren polisler hakkinda Ertugrul Ozkok’un yorumlarini hatirlatti bana. Zafer icin cekilmis olamaz mi diyor ya. Ikisini karsilastirmak sacma belki ama Turk Polisinin bir fotograf meraki oldugu kesin.

    Tum bu tartismalar milletin de kafasini karistirmis anlasilan.
    Meshur fotografi ararken gozume takilan bir yorum.

    “ben hiçbir zaman cinayetten yana değilim ama benim vatanıma laf edenin kafasını keserim ama hrant dink bunu haketmedi hepimiz türküz hepimiz mustafa kemaliz”–> NTVMSNBC - Ahmet G.

    Bu arada Wikipedia’da artik katil adina bir sayfa da var.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Og%C3%BCn_Samast

  4. Hun 11 Şub 2007 - 18:57:02

    bırak birader Allah aşkına..peki madem zeka yaşı 3-4 eee o zaman hepimiz ermeniyiz diyenlerin alayı “embesil” yane zekası yok sıfır bile degil yane..de bakalım bana o kadar şehit verildi kacı çıkıpta “biz hepimiz Türk üz dediler”…vesselam

  5. Demediklerine delilin nedir Hun birader? De bakalim bize hele?
    Cetelelerini mi tutuyorsun sehit cenazelerinin?

  6. lucky 12 Şub 2007 - 14:29:44

    tamam Hrant öldürüldü yazık günah hepimiz üzüldük ama hepimiz ermeniyiz denilmesi çok saçma.valla ben türküm bununla da gurur duyuyorum, ermeniyim sloganı atan diyen türkleri de hiç onaylamıyorum. mesela bir X ülkesinde bir türk öldürülse onlar hepimiz türküz derlermiydi, biz neden diyoruz.yanlış yapıyoruz…kimseyi öldürmeyelim, kan kimsenin eline yakışmaz, hiç bir sorun katletmekle çözülmez…

  7. serol 19 Şub 2007 - 17:53:36

    şu yada bu şekilde hayatlar sonlanacaktır…
    ancak; ermeni olduğu halde ermeni hülyasına karşı durabilen bir yazar, cehaletinden yararlanılmış gözü kara bir delikanlı, bir çırpıda onbinler olabilen vede diasporayı bile duygulandıracak yoğunlukta “ermeniyiz” diyebilen “şaibeli” bir kalabalık, ardından “yok biz ermeni değiliz Türküz” söylemlerine beyaz yakalı tuhaf yorumlar vs…
    arkadaşlar bu olayda asıl farketmemiz gereken şey; ucuz senaryolu bir cinayetin ardından milletce bu oyuna karşı nasıl bir duruş sergilediğimizi öğrenmek isteyen birilerinin varlığıdır…
    sonuç olarak;
    -cinayet Türkiyeye zarar vermiştir
    -bu kadar ermeni sempatizanı olmaya gerek yoktur
    -ne kadar TÜRKÜZ sorgusunun tam zamanıdır.
    TÜRKLÜK kendi dinamiklerine daima sahip olagelmiş, yıpratılamayan tarihi bir kavramdır. öyle ki; adını anmaktan sakınan beyaz yakalı opurtinistler tarafından yorumlanmaya, sınıflanmaya ve dahi tartılmaya asla ve asla ihtiyacı olmadığı gibi, tarih sahnesinde şanlı varlığını sürdürmek adına safralarından çok kolay bir şekilde kurtulabilir. onun adını anmak bu kadar zoruna gidiyorsa anma…ama işine geldiğinde ona da sığınma

  8. Serol musun nesin once madem Turkce yaziyorsun adam gibi yaz. Ermeni bir halk ismi oldugu icin Turk gibi buyuk harfle baslar. Yanlislikla yapmamissin cunku butun Ermeniler kucuk butun Turkler buyuk harfle baslamis.
    Once Turkce yazmayi ogren de sonra senin de Turklugunu yada turklugunu sorgulariz.

    Yaw bu irkcilikla beyin kivrimlari arasindaki korelasyon bagini inceleyen bir arastirma yapilsa ilginc seyler bulunacagindan adim gibi eminim…

    (Uslubu ManyakAdam’dan caldim ama guzel kullandim umarim :) )

  9. Fatih Bey,

    Serol beye biraz ağır hitapta bulunmuşsunuz, Manyakadama diyeceğim yok ama Fatih Demir için biraz uygunsuz kaçmış. Üslubu pek güzel kullanamamışsınız, gelin manyaklığı adamına bırakın siz. Her işin bir ehli var, Serol normal bir eleştiri yapmış, bu sözleri hak etmiyor.

    FST

  10. Fethi Bey,
    Ozur diliyorum ve bir defa daha deniyorum :)
    Serol Bey,
    şu yada bu şekilde hayatlar sonlanacaktır…
    Bakin Fethi Bey uyarmasa ben bu cumlenizi “O Ermeni oldurulmus ne diye cazgir yapiyorsunuz?” manasinda anliyordum. Sonradan bunu “hepimiz bir gun olmeyecek miyiz? bu kavgalara hic gerek yok, agaclar bocekler kuslar kelebekler, dogayi sevelim” seklinde oldugunu farkettim.

    ancak; ermeni olduğu halde ermeni hülyasına karşı durabilen bir yazar, cehaletinden yararlanılmış gözü kara bir delikanlı, bir çırpıda onbinler olabilen vede diasporayı bile duygulandıracak yoğunlukta “ermeniyiz” diyebilen “şaibeli” bir kalabalık, ardından “yok biz ermeni değiliz Türküz” söylemlerine beyaz yakalı tuhaf yorumlar vs…
    Bu kisim da aynen oyle yanlis anladigim kesimlerden. Once Ermeni kelimesinin E harfini bilerek kucuk harflerle yaziyor sandim. Halbuki hangimizin yanlislikla tekrarladigi bilincsiz hatalar yok ki?
    Ayrica katil icin “gozu kara bir delikanli” deyince siz ben sandim caktirmadan katili ovuyorsunuz. Hani gozu kara ve delikanli kelimelerini kotu yerlerde kullanmayiz pek ya… Sonradan aklima “gozu kara” derken gozunu karanlik burumus,kani delirmis cehalet yuvasi dediginiz aklima geldi…

    arkadaşlar bu olayda asıl farketmemiz gereken şey; ucuz senaryolu bir cinayetin ardından milletce bu oyuna karşı nasıl bir duruş sergilediğimizi öğrenmek isteyen birilerinin varlığıdır…
    sonuç olarak;
    -cinayet Türkiyeye zarar vermiştir
    -bu kadar ermeni sempatizanı olmaya gerek yoktur
    -ne kadar TÜRKÜZ sorgusunun tam zamanıdır.

    Burda da yine hinligim tutmus. Siz “ucuz senaryo” deyince “hani oldurulen bir Ermeni” “niye bu kadar buyuttunuz adamlarin oyununa geldiniz” demek istediniz sandim. Halbuki acik bir sekilde yakalanan “gozu kara delikanli”nin da bu ucuzluktan nasip aldigini, paralari olsa adam gibi birini vururlardi, adam gibi bir katille bu isi yaparlardi” demek istemisiniz…Yaw bi dakka bu ikisi ayni yere mi cikti…Her neyse yaw ben oyle dusundum iste…
    Bir de “ne kadar TURKUZ” diye sorgulanmali demisiniz ya.. Ben yine buradan hani safkan Turkleri bulup cikaralim, kani bozuklar aradan ciksin, onlar bizi karistiriyorlar” diye sorguluyorsunuz sandiydim. Halbuki burda da acikca bu “TURKLUK” kelimesine kinaye yapiyordunuz degil mi? Yaw ben gene karistirmaya basladim….

    TÜRKLÜK kendi dinamiklerine daima sahip olagelmiş, yıpratılamayan tarihi bir kavramdır. öyle ki; adını anmaktan sakınan beyaz yakalı opurtinistler tarafından yorumlanmaya, sınıflanmaya ve dahi tartılmaya asla ve asla ihtiyacı olmadığı gibi, tarih sahnesinde şanlı varlığını sürdürmek adına safralarından çok kolay bir şekilde kurtulabilir. onun adını anmak bu kadar zoruna gidiyorsa anma…ama işine geldiğinde ona da sığınma
    Siz “yipratilamayan bir kavram olan TURKLUK”ten bahsedince ben de “yipratilmayacak neyi kaldi ki bu kavramin hala buyuk birseymis gibi korumaya calisiyorsunuz” diye dusunurken dank etti. Siz bu irkciligin halen dimdik ayakta oldugundan bahsediyorsunuz…
    Fethi Bey uyari icin tekrar tesekkurler. Herseyi yanlis anlamisim.
    Siz de kusura bakmayin Serol bey…

  11. Fatih bey,

    Ben sadece manyaklığın ehlince yapılması gerektiğini vurguladım, sevdiğim birine dostane ikaz olarak kabul ederseniz memnun olurum. Serol’un sözleri bence de açıklanmaya muhtaç ve siz gereken soruları yerli yerince sormuşsunuz. Bakarsınız Manyak adam da konuya müdahil olur.

    FST

  12. Fethi Bey,
    Sitemle yazmadim wallahi … Eglenerek yazdim :) Bulmaca cozmek gibi… Kelime aralarinda ne renkler buluyor insan…Tabiki birileri de sakliyor…
    Manyakadam’in uslubu cok etkili oldugu icin dayanamayip kendisini taklit ettim… Normal hayat es-dost-akraba uslubumda aslinda kensisinin uslubuna yakindir :) Tabii isyerinde ve ilk kez tanistigim insanlara karsi biraz daha kibarimdir…Her neyse uyarilariniz icin tesekkur ederim…

  13. manyakadam 20 Şub 2007 - 05:59:21

    Ovunmeyi sevmem dostum. Ama hayranim coktur. Site acmami da cok talep eden var. Ama ben izlenimler’de iyiyim boyle. Ayrica bence Fethi Bey hakli guzel kardesim. soyleki herkes kendi icindeki manyagi ortaya cikarmali. yok baskasi gibi olayim dersen, kafasi fotrlu kemaliste donuverirsin de farkina bile varmazsin neuzubillah!

  14. Serol Beyefendi,

    Siz tetikçi katilin sanal versiyonu musunuz acep?

  15. 14′e ek:

    Siz Türkseniz ben Türk değilim beyefendi hazretleri.

  16. serol 04 Mar 2007 - 13:10:06

    Metin-the poor,
    Bu hırçın tavrı anlamsız bulduğumu söylemeliyim. Ancak sizin bir akademisyen olduğunuzu varsayarak bu saldırgan tavrınızı içimde yumuşatabiliyorum. Sırça fanusun içindeki ışıltılar kadar varolabilmeniz, belli ki huzursuz kılıyor sizi. Uçan halılar güzeldir aslında sayın hocam, ah bir de ara sıra yere inme zorunluluğu olmasa…
    Fötr-fobik arkadaşlarınızla sadece“çanak” makalelerde hayat bulabiliyor olmanız üzücü aslında. ( Kasıtlı olarak imla hataları yapıyorum, her saat başka biri olabilen arkadaş nasıl olsa düzeltecektir)
    İnanın bunlar çok doğal geliyor bana, çanak makaleler, dar alanda paslaşmalar, “hadee şimdi kalkıyor” dolmuşları, tabudevirmeni hazları, bittiğinde alkış beklenen cümleler, derinsular gayretleri… bunların hepsini yerli yerine oturtabildiğim halde bir şey var ki cevap bulamıyorum sayın hocam.
    Zamanlamanız. Hırçınlığınız, bir telaşın güdümünde gibi.

    Not: bu arada 14’e ek: hayır tabiki değilim efendim. Çokca takıldığınız “gözü kara bir delikanlı” değimi, her köşesinde bulunduğum ülkemde “genç” profilini biliyor olmamla ilgili sadece.
    15’e ek: kendi düşünceniz.

  17. asya 31 Mar 2007 - 15:10:48

    Fatih Demir Beyefendiye;
    Siz Serol Beyin E lerine kafayı takmışsınız siz de W kullanıyorsunuz bilmem farkında mısınz??Türkçe de böyle bir harf yoktur..Lütfen çuvaldızı kendimize iğneleri başkalarına…

  18. Sayin Asya Bey/Hanim/Kitasi :) Turkceyi cok iyi kullandigimi iddia ettigim bir cumlemi hatirlamiyorum. Benim kizdigim bunun Ermeniligi asagilamak icin ozellikle kullanilmasi idi.
    Turkce’de “w” harfinin olmamasi da benim degil Turkcenin eksikligi… O yuzden bana “w” harfi neden kullandiniz diye kizincaya kadar “ben bu harfi nasil yaparim da alfabemize eklerim” diye dusunmeniz daha faydali olur.
    Not : Virgul ve nokta gibi “noktalama isaretleri” kullanildigi zaman cumleyi daha anlamli kilabilir. O yuzden su yukardaki cumlenizi sis, cuvaldiz, igne ve benzeri kesici ve delici aletler esliginde bi* daha okumanizi tavsiye ederim…
    * aaaaa bir degil bi dedim :)

  19. Serol Bey,

    Soğukkanlı ve nezaketli cevabınız için teşekkür ederim. Ancak ne yazık ki bakış açınız ve düşünceleriniz, ifadenizdeki rafine üsluba göre çok çok kaba ve ilkel. Yine de sizinle diyalog kurmak keyifli olacak. Fırsat bulabilirsem…

  20. asya 01 Nis 2007 - 14:11:05

    Ben w nin Türkçe de eksiklik olduğunu düşünmüyorum..Ayrıca;edebiyatım çok iyidir noktalama kullanacağım yeri çok iyi bilirim…Emin olabilirsiniz…Hoşcakalın…
    NOT:Asya Hanım tercihimdir..

  21. Ben konunun edebiyat ile olan ilgisini anlayamadim. Dilbilgisi konusurken “edebiyatim iyidir” ne demek?
    Hmmmm… Zannedersem anladim. Asya hanim hala ortaokulda okudugu icin dilbilgisi derslerini edebiyat dersi baligi altinda gordugu icin birisi kendisine “noktalama isaretlerini nasil kullaniyosun sen kuzum oyle” diyerek elestiri getirdiginde buna “hayir uretmenim, benim edebiyatim yildizli bestir, pekiyidir” seklinde cevap veriyor…
    Ben tek birsey soracagim yildizli pekiyisi olan Asya hanim… Yazilarinizin bazi yerlerinde “..” (yazi ile iki nokta yanyana) kullanmissiniz bazi yerlerde ise “…” (yazi ile uc nokta yanyana). Bana bunun sebebini anlatabilir misiniz?

    Bir de su cumleye benim icin noktalama isaretlerini koyabilir misiniz?

    “Asya bir kitap oku da ogren noktalama isaretlerinin nasil kullanilacagini benim gibi yanlis kullanma”

  22. asya 04 Nis 2007 - 10:19:42

    Gerçekten gülüyorum yazılarınızı okurken Fatih Bey…(bu noktalar sizin için…)Çok güzel kelime oyunu yapıyorsunuz çünkü…

  23. bossture 11 Nis 2007 - 04:55:52

    yaw bunlar anlamsız şeyler….
    ne dediğinize kendiniz inanıyormusunuz ki acaba…
    bu nedemek yaaaa..
    Türkiyede yaşıyoruz….
    boşver diyorsun….soykırımcı diyorsun…ve sığınıyorsun fransanın arkasına ulen fransa değilmi tarihte en büyük soykırımları yapan ……..

    Türkler şöyle Türkler böyle ulen siz sütten çıkma ak kaşıkmısınız…
    Her şeye bir kılıf uydurmuşsunuz gidiyonuz a.q.
    Sizi ALLAHA havale ediyorum….

Comments RSS

Leave a Reply

Kapat
E-posta ile paylaş