Tokat Gibi

FST 12 Mart 2007

Yazmayayım dedim ama dayanamadım. Hürriyet gazetesinde “Buzda din istismarına tokat gibi cevap” başlığını görünce hayrola diyerek haberi okudum. Konu aslında yeni değil. Müzmin Anonim de daha önce “bu işlerle izlenimler ilgilenmeli ama gel gör ki artık bütün önemli haberler sekiyor, iş başa düştü” diyerek buzda dans eden tuhaf bir taifeyi yazısına konu etmişti. Partner denen biriyle buzda kayan Zeynep Tokuş adlı hanımın kocası daha önce sürekli izlemeye geldiği halde bu defa gelmemiş, acaba neden böyle olmuş temalı yazıya Müzmin Anonim “çağdaşlık var, kocayı karıştırmak abestir. Partner neyine yetmez, hangi devirde yaşıyoruz” diyerek noktayı koyuvermişti. (Bu arada partnerin zenci olması “Kara Partner” denebilir mi sorusunu aklıma getirdi).

Hakikaten de günümüzde çağdaş bir erkek, karısı mini etekle bir başka erkeğin beline bacaklarını sarmış buzda kayarken sahaya çiçek atmak gibi ilerici bir davranışı ifa etmeli bunu ayıplayan odunlara örnek teşkil etmelidir. Ar, namus, haya, edep gibi taş devrine ait yobazlıkları bırakmak, çıplaklığın çağdaşlık olduğu görüşüne sarılmak şarttır. Bakmayın siz Yalçın Küçük’ün “yahu bu kadar çıplak, göbeği açık, kıçı ortada hanımın fink attığı yerde böylesine az tecavüz hadisesi olur mu, helal olsun Türk erkeğine” demesine. Hoca da bilir Türk modernliğinin esasının her açıdan “açıklık” olduğunu. Nitekim tanıdığım bir müdür de açık kapı politikası izlediğini söylüyor ki, çağdaşlığı tescillidir.

Neyse, gelelim bugünkü habere. Hürriyetin konuyu çok önemsediği anlaşılıyor, tabii tüm Türkiye bu işi ciddiye almışken pek anormal değil. Buna göre buzda son derece güzel kayan dansöz Asena ve kocasıyla partneri arasına sıkışmış Zeynep Tokuş iş seyirciden puan istemeye gelince başka maharetler de sergilemişler. Zeynep Hanım ne kadar Atatürkçü olduğundan dem vururken Asena ailenin öneminden bahsetmiş. Ancak asıl bomba sonra patlamış, dansöz Asena’nın “partneri” olan yabancı kişi “ben müslüman oldum” deyivermiş. Asena da ağlayarak adamın boynuna atılmış, Zeynep de “siz bunu puan için yaptınız, din istismarını spora karıştırdınız” diyerek tepki göstermiş. Sonrası şöyle anlatılıyor (Vurgular benden):

Zeynep Tokuş, bozulmuştu. “Asena’nın partnerinin Müslüman olacağını neden şimdi açıkladığını” sordu, ve bunun yalnış olduğunu belirtti. Partneri Robert Beauchamp da, İngilizce sözlerle kınadı rakibini.

Jüri üyesi Sema Çelebi, Jan’ın Müslüman olacağını söylemesiyle Asena’nın bu yarışmayı kazanacağını iddia etti. Diğer Jüri üyeleri fikir beyan etmedi.

Ancak tam yarışmanın sonucu açıklanacakken, jüri üyesi Ahmet Olcayto Tuğsuz, son itirazını yaptı ve, “Bu yarışmayı Zeynep Tokuş kazanacak. Ben Türk halkının böyle din sömürülerine pirim vereceğine inanmıyorum” dedi. Ve dediği de çıktı.

Türk halkı, elindeki telefondan, duygu sömürüsüne, din sömürüsüne tokat gibi bir cevap verdi: “Bize, yaptıklarını göster, değerlerimle, duygularımla oynayıp beni sömürmeye kalkma.”

Türk halkının telefonla attığı tokat tam yerine oturmuş, din istismarcısı dansöz ile din değiştirme azmindeki partnere çağdaş bir mesaj olmuş. Her zaman söylediğim gibi Türk halkının hata yaptığı görülmemiştir, halkın sesi hakkın sesidir. Ancak, bu yorumlarda eksik birşey var. Tamam Türk halkı dinci dansöz ile buz patenci partnere şamarı çekti ama Zeynep Tokuş’un Atatürk girişimi nedense gözardı ediliyor. Haberde jüri üyelerinin ve halkın bu alandaki sözlerinden bahsedilmiyor. Bence işin özü şudur: Türk halkı Asena dini istismar ettiği için değil, Zeynep Tokuş Atatürkçü olduğu için onu seçmiştir. Bu nasıl gözden kaçar hayret. Durduk yerde perhizi bozdurup bana yazı yazdırdılar.

Tabii Müzmin Anonim buz pateni işinin kompedanı, bana pek laf düşmez ama konunun önemine binaen benim buradaki beyanlarımı hoş görecektir.

Not: Gazete bir de anket yapıyor, “Zeynep Tokuş’un “Atatürkçülük” Asena’nın “aile bağları” partnerinin ise Müslüman olacağını açıklaması hakkında ne düşünüyorsunuz? Siyasetten spora birçok alanda, insanların puan toplamak için yaptıkları işi değil de toplumsal değerleri önplana çıkarması sizi nasıl etkiliyor?” denilmiş, hakikaten kritik bir soru mutlaka katılıp demokrasi gereği oy verelim, vatandaşlık görevini eda edelim. Ben çağdaş bir insan olarak “anlayışla karşılıyorum”dedim.

(Güncelleme: Atatürk ile ilgili kısım şöyleymiş:)

Tokuş, yarışmayı kazanması halinde partneri Rober Beaucamp’la buz pisti açacağını söyledi. Duygularını ifade ederken ise “Bu ülkeye dansı Atatürk getirdi. Biz de birşeyler katabildikse ne mutlu” dedi.

Popularity: 20% [?]

90 Yorum

  1. bajazet - 13 Mar 2007 - 12:06 am

    Bu haber,daha dogrusu islamofob propaganda,resmen rezalet.Sekuler batida bile boyle rezalet olmaz.Evli bir kadinin ortalikta yari çiplak opusmesini “sanat” ilan edip savunmak ve “hah gordunuzmu yobaz muslumanlar Turkiye sizin tarafda degil,iste SMS ler gosteriyor ” der gibi sozler resmen turk halkina iftiradir.Bu SMS’ler nerden geldi,kaç tane ,vatandasin yuzde kaçi buz patenine ilgi gosteriyor acaba?

    Herkes istedigi gibi yasar,demokrasinin geregidir bu.Ama boyle sahte saptirmalar bir gazeteciye yakismayan asagiliktir.

  2. serefsiz - 13 Mar 2007 - 12:08 am

    fetti bey,

    siz gercekten cagdas olsaydiniz yukaridaki resmi bu kadar kucultmeden koyardiniz siteye

    cumhuriyetin bekcisi aydin yurekli gencleri uyuyor zannetmeyin. bizim gozumuzden hicbisey kacmaz annadinizmi?

    boyle ikidebir cagdas bir insanimdir diyerekten bizi kandirabiliceyinizi mi sandiniz???

  3. izlenimler - 13 Mar 2007 - 12:19 am

    Şerefsiz bey,

    Resme tıklayınız.

  4. serefsiz - 13 Mar 2007 - 12:26 am

    tamam simdi oldu. ama buradan yirttiniz diye kurtuldunuz sanmayin. gozumuz ustunuzde. ayaginizi dengalin. bu ulkeyi kimseye yedirtmezler.

  5. bajazet - 13 Mar 2007 - 12:33 am

    “serefsiz” bey delikanli,daha çok yasayip gorecegin,ogrenecegin seyler var hemen pesin hukumlu olma.Yasinin kuçuk oldugu,bilgilerinin kulaktan duyma ve çok duzeysel oldugu belli.
    Sana nasihatim (baba nasihati olsun) çok kitap oku.Said Nursi’yi veya baska Islam alimlerini oku.Belki sana biraz yobaz gelir ama kabul etmeye mecbur degilsin.Voltaire’i oku istersen Marx’i oku ama tek tarfli olmasin.Oku
    ogren ve karsilastir.O zaman daha objektif,daha dikey dusuncelere sahip olursun.

  6. serefsiz - 13 Mar 2007 - 12:51 am

    bajaset sen once ataturku okuda oyle konus. hem bu fetinin o resmin linkini sonradan koymadigi ne malum?

  7. manyakadam - 13 Mar 2007 - 1:52 am

    Fethi bey o nasil fotograf oyle! Hadi bunlar zaten sasirmisti, simdi sizde mi sasirdiniz? Varin gelin uymayin bu zindiklara sizide kaybetmeyelim sonra.

  8. secedo - 13 Mar 2007 - 2:35 am

    Lan serefsiz;
    Anana verdirtsene o fotograftaki pozu. Yada kiz kardesine. Cagdasliksa sapina kadar cagdaslik.
    Ilk once seninkiler bir cagdas olsun, biz bir bakalim, inceleyelim, yorumlayalim, tartisalim.
    Bugun yarin bekliyorum anneninkini…

  9. serefsiz - 13 Mar 2007 - 3:12 am

    secedo sunu sakion unutmaki eger ATATURK olmasaydi Zeynep tokus buzda dansa katilamiyacakti. hatta hatta ortada bir buzda dans bile olamiyacakti. hepiniz hala cirit oynuyo deve gurestiriyo olucaktiniz acin artik gozunuzu gerici adamlar. isteyenin annesi verir o pozu istemeyen vermez yobazligin luzumu yok. unutmaki zeynep tokusta bir anne, terbiyeni takin sen once o yuzden modern turk kadini karsisinda. hem siz bu fettinin pesinden gitmeye devam ederseniz esine cicek atan erkekleri bile dusman ilan etmek zorunda kalirsiniz isin sonunda benden soylemesi. ayagnizi dengalin.

  10. blah - 13 Mar 2007 - 3:45 am

    serefsiz:
    eskiden “Ataturk olmasa simdi adin Coni olurdu” diye soylerlerdi, ona benzedi dediginiz. Ilericilik esinin utancini hice sayip edebini ayaklar altina almaksa (ki bu benim sahsi gorusumdur) ben gerici kalmayi yeglerim.

  11. serefsiz - 13 Mar 2007 - 4:07 am

    zeynep tokusun esi buz sahasina cicek bile atabilen bir centilmen bir gun isi cikmista oraya gelememis diye spekulasyon yapmayin. zeynep tokusun esi hem niye utansin bu bir spor ve sanattir iftihar edilmesi gerekir. umarim yurtdisindada robertle ulkemizi temsil ederler ve modern turk kadinini ve turk ailesini dunyaya tanitirlar. siz hep futbol izlemekten dunyayi anlayamamisiniz

  12. secedo - 13 Mar 2007 - 4:25 am

    Serefsiz;
    Sen neye dayanarak Ataturk’ten once modern olmadigimizi soyluyorsun? Osmanli yikildiktan sonra sahip oldugumuz eski topraklarin haline bak! Gerici olan Osmanli zamaninda mi daha moderndiler yoksa simdi mi? Hic mi tarih okumazsin a cahil!

    Bu kadar mi icin kayniyor sanat askiyla? Buzda dans yarismasinin fotograflarina bir bak, nerde bacak arasi pozisyon, hep bunlar meydanda. Bu mu sanat? Magradan gelmedim, sanatin guzeli benim de hosuma gider. Ama ne sanatsiz kaldigimda “sanaaaatt, sanaaatttt” diye ortalikta eroinman gibi bagirip, her gordugum “seye” atlarim, ne de uc kurusluk, amerikan kopyacisi sozde sanatlari izlerim. Beni gericilikle suclarken birazcik medeni ol! Buzda dansi kimsenin yadirgadigi yok, estetik kaybolmadikca.

    Ataturkculuk yobazligi okadar gozunu boyamis ki, ne insanligini bulabiliyorsun, ne de karsindakini insandan kabul ediyorsun.

  13. serefsiz - 13 Mar 2007 - 5:46 am

    seni buz sahasina goturseler essek gibi kicustu oturman 10 saniyeyi bulmaz sen kime hikaye anlatiyorsun sen bunlari kulahima anlat cahil adam ataturk zamaninda yasasan istemezuuukkk istemezuuukk diye bagirirdin sapkayi tayyoru gorunce. essek sipaliginin luzumu yok ataturkun dedii gibi ADAM OL ADAM zeynep hanimin sadece frikiklerini yayinliyorsa o birkisim medyanin sucudur. bak senin fethide aynisini yapmis. ama birde utanmadan esine gul atan centilmen bir erkegi karalamaya kalkmis tabii. olacak is degil.

  14. manyakadam - 13 Mar 2007 - 7:15 am

    ben oyle buz dansi felan izlemem, izleyenle de gorusmem. ama fethi beyin yazisini okuyunca bisey geldi aklima hemen dostlarimizi uyarayim:

    bence dansoz asena muslumanliktan bahis acip yanlis ata oynamistir. cunku memlekette boyle uryan danscilara oy vermek icin cebindeki uc kurusu smslerle bosa harcayan tipler ekseriyetle dinle imanla isi olmayan zindik kimselerdir. onlarda koskoca almanin musluman olmasiyla felan ilgilenmezler.

    asena adama boyle yanlis akil verecegine kendide zeyneptokus gibi ataturk buyuktur, turkiye laiktir, tehlikenin farkindamisiniz felan diye bir iki tumturakli soz attiriverseydi kesin ipi goguslerdi.

    ezanda kulagi namazda gozu olanin ne isi olsun dansozlere sms atmakla be saf kadin! daha hedef kitleni taniyamamissin. zeyneptokus senden daha dansozmus haberin yok! ayakta uyuyorsun!

  15. manyakadam - 13 Mar 2007 - 7:18 am

    serefsiz sende serefsizlik yapma.

    ataturk dansi ciplakligi getirdide iyimi etti? batili olmak istiyorsan git once oxford oku. bacaklari pergel gibi acip namahremlere gostermekle olmaz bu is. sen ve senin gibi soytarilar bu kafayla daha cok kic acarsiniz da yine bi halt olamazsiniz.

  16. Muzmin Anonim - 13 Mar 2007 - 9:07 am

    Fethi bey,

    Tabii Müzmin Anonim buz pateni işinin kompedanı, bana pek laf düşmez ama konunun önemine binaen benim buradaki beyanlarımı hoş görecektir.

    Estagfurullah.. Sonunda bu meseleye el attiginiz icin size de minnettar oldugumu soylemek isterim. Tabii, Hurriyet gazetesinin de hakkini yememek lazim.

    Ben konuya buradaki arkadaslar gibi, Kemalizm vb baglaminda bakmiyorum. Bence, konunun once kendisinin ne denli elzem bir uygarlik unsuru oldugunu kabul etmeliyiz, ondan sonra da –eger hala daha tartisacaksak–, katilimcilarin kostumlerini vb tartismaliyiz.

    Buz pateni, artistik su balesi, cheerleading, mud wrestling, mini etekli/short’lu 19 mayislar vb gibi spor ve etkinliklerin bu memlekette yeterince yayginlasmamis olmasinin bani ne denli yogun ve derin elemler ve eseflere gark ettigini bilemezsiniz.

    Bu eksikligin, ozellikle kadin erkek esitligi baglaminda cok hayati oldugunu, cok derin dusunmege gerek olmaksizin, bakar bakmaz da gormek mumkun.

    Bunun tabii ki, baska vecheleri de vardir ve onlar da ihmal edilmemelidir.

    Bunlardan birisi de, goruldugu uzere, erkek partnerlerin en az %50’sinin din-i Islam ile sereflenmek ihtimalidir.

    Muslumanlik alemi, buz pateninin bu kiyagini gozardi etmemelidir bence.

    Bu arada, Yalcin Kucuk’le ters dustugumuz bir baska nokta daha ortaya cikti: Eminim hocanin hayatinda yolu dusmemistir, fakat bendenizin vaktiyle ciplaklar kampina –tamamen bilimsel tetkik ve incelemeler yapmak saikiyle– gitmisligi vardir. Orada edindigim bilgiye gore, ciplaklar kampi dedigimiz anadan uryan gezilen yerlerde tecavuze rastlanMAmaktadir.

    Dolayisi ile, Yalcin Kucuk, bence cok buyuk hata yapiyor: Ciplaklik ile tecavuz arasinda ciddiye alinacak bir baglanti yoktur.

    Hatta daha da oteye giderek, ulkenin tamaminin ciplak olmasi halinde tecavuzlerin ortada kalkabilecegini iddia eden akli basinda sapiklar da vardir.

    Bu konuyu da ilerde, mesela ‘Cagdaslik, Kemalizm, Muslumanliuk ve Ciplaklar Kampi Turkiye’ cinsinden bir yaziyla, ele alabilrseniz cok makbule gececektir. Emin olunuz.

  17. izlenimler - 13 Mar 2007 - 10:44 am

    Müzmin Bey,

    Ben konuya buradaki arkadaslar gibi, Kemalizm vb baglaminda bakmiyorum. Bence, konunun once kendisinin ne denli elzem bir uygarlik unsuru oldugunu kabul etmeliyiz,

    Doğru söylüyorsunuz ama Kemalizm zaten uygarlığı kapsayıcı olduğundan burada yorum yazan (şerefli-şerefsiz) arkadaşların Kemalizm vurgusunu yanlış sayamayız.

    Buz pateni, artistik su balesi, cheerleading, mud wrestling, mini etekli/short’lu 19 mayislar vb gibi spor ve etkinliklerin

    Bence bu teklifinizin bir an evvel büyük TV kanallarımıza ulaştırılması gerekir. Mesela buzda kayanlar, dansözler vuruşuyor, Acun hıyarlıkta türü programlara ilaveten Çamurda Güreş yarışması tertiplenirse reyting patlaması yaşanır. Jüride Reşit Karabacak, Erman Toroğlu, Dansöz Tanyeli ve Huysuz Virjin (işi çıkarsa Zekeriya Beyaz)yer alırsa patlama etkisi Türkiye’yi aşıp Ortadoğu ve Balkanları da vurabilir.

    Tabii çamurda güreşenlerin hanım olması şart ama çağdaşlık gereği erkek “partneriyle” çamur içinde güreşen bir manken Türk Usulü çamur güreşi şeklinde bir çığır da açabilir. Elbette güreşte rahat hareket edebilmek için minimum kıyafetle sahaya çıkılmalıdır. Tabii bu durumda “paça kasnak” gibi geleneksel güreş oyunlarımız uygulanamaz ancak bel kündesi, düz künde, kazık, elense, tırpan, çırpma, kafakol, suplek gibi yöntemler tercih edilebilir.

    Çamur güreşinin manken, dansöz, artist, araştırmacı-yazar eliyle icrası Ata sporumuzun yeniden gündeme gelmesine de vesile olacak, tüm halk Müzmin Anonim’e bu sosyal girişimcilik fikrinden dolayı müteşekkir olacaktır. Hatta güreş federasyonu ile ortak bir AB projesi bile akla gelebilir.

    Eminim hocanin hayatinda yolu dusmemistir, fakat bendenizin vaktiyle ciplaklar kampina –tamamen bilimsel tetkik ve incelemeler yapmak saikiyle– gitmisligi vardir. Orada edindigim bilgiye gore, ciplaklar kampi dedigimiz anadan uryan gezilen yerlerde tecavuze rastlanMAmaktadir.

    Öncelikle kampta yaptığınız sosyal araştırmanın sonuç raporunu günün birinde sitenizde yayınlayarak bizlerle paylaşmanızı dilerim. Ya da yayınlandığı Journal of Social Psychological vs. dergisinin ilgili sayısını bildirirseniz arar buluruz.

    Yalnız tecavüz bağlantınızı yetersiz buldum, bir defa o kampta herkes ortak amaçla bir araya gelmiş, sizin gibi bilimsel amaçla gelenler dışında yolu düşen 3-5 sapığın bu yekpare kütleye karşı tecavüz girişimi pek akıllıca olmaz. O noktada tüm Türkiye çıplaklaşırsa tecavüz ortadan kalkar tespitniz doğru olmakla birlikte genel değerlendirmeniz ekdiktir. Bence çıplaklar kampı değil Türkiye gibi “yarı çıplaklar kampı” tecavüzcüler için ideal mekanlardır. Burada Yalçın Küçük haklı gibi görünüyor.

    Son paragrafta belirttiğiniz yazıya kendimi ehil görmüyorum, bence bu işi şu ya da bu şekilde çıplaklar kampında bulunmuş biri yazsa daha iyi olur.

    FST

  18. Muzmin Anonim - 13 Mar 2007 - 11:34 am

    Fethi Bey,

    Ben konuya buradaki arkadaslar gibi, Kemalizm vb baglaminda bakmiyorum.

    Farkindayim.. ve malesef bu –zaten tarifsiz olan– uzuntulerime yenilerini ekliyor.

    Felsefe ve metodlarinizi temelden gozden gecirmeniz gerektigi kanaatindeyim. Uzun zaman alabilir, dolayisi ile, ilk hareketi vermek icin, yardimci olmak isterim: Herseyin bir diyalektigi vardir’ ve herseyin diyalektigi de Kemalizmdir.

    Burada yazan arkadaslarimiz, kucuk gormeyiniz lutfen, bu realitenin farkindadirlar ve herhangi bir yanlis anlasilmaya mahal vermeuecek sekil ve tarzda sergilemektedirler.

    Lutfe, bu vesile ile, kendilerine –her ne akdar baksam dahi goremesem de– sirf var olmak hasebiyle atmosfer isgal ettikleri icin sukranlarimi iletmeme izin veriniz.

    Bence, konunun once kendisinin ne denli elzem bir uygarlik unsuru oldugunu kabul etmeliyiz,

    Azizim, yukarida anlatmaga calistim. Konuya temel diyalektikacisindan bakabilseydiniz, bu denli dolambacli yollara sapmak gerekmezdi. Ulu Buyuk Ata’miz –Afet Inan’in naklettigi sahih hadislerinden birinde– bu konuyu da tebaruz ettirmistir ve mesele kapanmistir.

    Doğru söylüyorsunuz ama Kemalizm zaten uygarlığı kapsayıcı olduğundan burada yorum yazan (şerefli-şerefsiz) arkadaşların Kemalizm vurgusunu yanlış sayamayız.

    Yanlis ne demek! Hasa!..

    Bu arkadaslarimizin buradaki farkedilmez varliklari dahi bizler icin aranmakla bulunmaz bir nimettir.

    Bence bu teklifinizin bir an evvel büyük TV kanallarımıza ulaştırılması gerekir.

    Eh, ben bir Muzmin Anonim olarak bunu buraya accik ve seccik yazdim. Konunun geri kalanini da ilgili arkadaslarimizin takip etmesini beklemek de herhalde hakkimdir.

    Mesela buzda kayanlar, dansözler vuruşuyor, Acun hıyarlıkta türü programlara ilaveten Çamurda Güreş yarışması tertiplenirse reyting patlaması yaşanır. Jüride Reşit Karabacak, Erman Toroğlu, Dansöz Tanyeli ve Huysuz Virjin (işi çıkarsa Zekeriya Beyaz)yer alırsa patlama etkisi Türkiye�yi aşıp Ortadoğu ve Balkanları da vurabilir.

    Azizim.. bir suru sey birbirine bulastirmissiniz bence.. Birincisi, ‘Acun Hiyar da Digerleri Ne’ isimli programin formati ile bizim onerdigimiz arasinda zerre kadar benzerlik yoktur.

    Ikincisi, onerdiginiz isimlere bakinca, sizin hala daha ‘iflah olmaz bir erkek egemenci’ oldugunuzu uzulerek musahade ediyorum. 8 Mart’ta savrulan mangal kullerini henuz yere sinmeden bu bakisi bu denli zimni fakat acimasizca sergileMEmeliydiniz bence. Akliniza Aysel Gurel, Ememl Muftuoglu vb gelmesi gerekirken, saydiginiz isimlere bir bakin.. la havle.. boyle mi ilerleyecek bu memleket..

    Tabii çamurda güreşenlerin hanım olması şart ama çağdaşlık gereği erkek “partneriyle� çamur içinde güreşen bir manken Türk Usulü çamur güreşi şeklinde bir çığır da açabilir.

    Efendi, efendi.. siz bu ulkenin insanini hic tanimiyorsunuz besbelli bu!

    Bu ulkenin insanin yeterince imkan ve firsat verilirse, sadece cigir acmakla kalmaz, baska –sizin hayallerinizin erismek bile ihtimali olmayan– seylerini ve yerlerini acar..

    Elbette güreşte rahat hareket edebilmek için minimum kıyafetle sahaya çıkılmalıdır.

    Yok, azizim, sizin ufkunuzun bu darligi ile biz bir yere varamayiz. Hala daha kiyafet-miyafetten bahsediyorsunuz..

    Medeniuetin besiginde, antik Atina’da, bu ata sporumuzun kiyafetle mi yapildigini saniyorsunuz siz.. tabii ki degildi.

    Simdi, lutfen, kendi onyargilarinizi kiyafet, kispet filan gibi kisvelerle korpe genclerimizin dimaglarina zerketmeyiniz.

    Tabii bu durumda “paça kasnak� gibi geleneksel güreş oyunlarımız uygulanamaz ancak bel kündesi, düz künde, kazık, elense, tırpan, çırpma, kafakol, suplek gibi yöntemler tercih edilebilir.

    Gerdan kirmak, kol sarmak ve daha nice yaratici oyun sergilenecektir; yeter ki firsat verilsin.

    Çamur güreşinin manken, dansöz, artist, araştırmacı-yazar eliyle icrası Ata sporumuzun yeniden gündeme gelmesine de vesile olacak, tüm halk Müzmin Anonim�e bu sosyal girişimcilik fikrinden dolayı müteşekkir olacaktır. Hatta güreş federasyonu ile ortak bir AB projesi bile akla gelebilir.

    Beni kandiramazsiniz.. Sunun surasinda 5-10 sene omru ya kalmis ya da kalmamis bir ‘AB projesi’ne beni yamamaga yeltenmenizi esefle kiniyorum. Ben, cok daha kalici olan ‘Buyuk Ortadogu projesi’ kapsaina alinacak eserlere imza atacagim. Assagisi kurtarmaz cunku.

    Öncelikle kampta yaptığınız sosyal araştırmanın sonuç raporunu günün birinde sitenizde yayınlayarak bizlerle paylaşmanızı dilerim. Ya da yayınlandığı Journal of Social Psychological vs. dergisinin ilgili sayısını bildirirseniz arar buluruz.

    Bu konuyu dusunecegime emin olabilirsiniz. Fakat, su aralar –gordugunuz uzere– daha onemli konular var. Bu camir guresi mesela gundemin uzerine oturtulabilir. Ciplaklar kampina da zemin olusturabilir -tipki bu Buz Pateni seyinin ilk adimlar olmasi gibi.

    Fakat, dogru yoldayiz; bundan kuskunuz olmasin.

    Yalnız tecavüz bağlantınızı yetersiz buldum,

    Yanlis anlasilmasini engellemek amaciyla, hemen duzelteyim: Yetersiz buldugunuz tecavuzle benim uzaktan yakindan bir baglantim yoktur.

    bir defa o kampta herkes ortak amaçla bir araya gelmiş, sizin gibi bilimsel amaçla gelenler dışında yolu düşen 3-5 sapığın bu yekpare kütleye karşı tecavüz girişimi pek akıllıca olmaz.

    Hayir, tabii ki akillica olmaz. Ama, sosyolojide arastirmacilik da akillica olmak konusuna cok da fazla takilmamagi gerektirir.

    Ote yandan, ben o kampta, ‘o kampta herkes ortak amaçla bir araya gelmiş’ diyebilecek bir bulguya rastlamadim. Siz –anlasilan– daha derin bakmissiniz ki, degisik bulgulariniz sozkonusu. Bunlari, eminim burayi okuyan milyonlar gibi, ben de bilmek isterdim.

    O noktada tüm Türkiye çıplaklaşırsa tecavüz ortadan kalkar tespitniz doğru olmakla birlikte genel değerlendirmeniz eksiktir. Bence çıplaklar kampı değil Türkiye gibi “yarı çıplaklar kampı� tecavüzcüler için ideal mekanlardır.

    Hmmm.. anliyorum.. Ben oyle degerlendirmemistim. Tabii ki amac tecavuzun maksimizasyonu ise, o takdirde “yarı çıplaklar kampı� teklifiniz hayli yerinde olur.

    Burada Yalçın Küçük haklı gibi görünüyor.

    Yalcin Kucuk’u hakli cikartmak gayretlerinizi not ediyorum. Berhudar olunuz.

    Son paragrafta belirttiğiniz yazıya kendimi ehil görmüyorum, bence bu işi şu ya da bu şekilde çıplaklar kampında bulunmuş biri yazsa daha iyi olur.

    Aceleye hic mahal yok. Yukarida, bir onceki paragraftaki, ulusal kamp teklifinizi gerceklestrdikten sonra aramizda deneyim farki pek kalmayacak oldugundan, sizin o akici kaleminize bunu emanet etmek bence cok daha isabetli olur.

  19. Efrasiyap - 13 Mar 2007 - 11:44 am

    Öncelikle ilk ken sitenize girdim ve anladığım kadarıyla takip edenenin bol olduğu bir site…
    Anlayamadığım bazı şeyler var mesala böyle bir tartışma nasıl oluyorda hemen kutuplaşmalara gidebiliyor…Atatürk le alakası olmayan bir olay nerelerden Atatürk e bağlanıyor…Sanırım olay ölü Atatürk ün herşeyi kabul etmesinde yatıyor. Kendisini çağdaş sananlar Atatürk ağzından istediklerini söyleyebliyorlar…Acaba o yarışmayıda Atatürk izleyebilseydi ne düşünürdü… O çağdaş medeniyet derken “sanat uğruna” kendini başka bir erkeğin kollarına atan Türk genç kızlarını kastetmemişti bence…(Bu tabir de haddini aştı ama sinirlendim…) bu kepazelik nasıl Atatürk le bağdaştırılabilir ki… Çağdaşlaşmak kendini ispat etmek için biyerlerinizi göstermek ve bunu alkışlamak değildir… Zeynep hanımı şiddettle savunan arkadaşa diyeceğim odur ki çıplaklıktan hoşlanabilir ve izlemekten zevk alabilirsin ama Atatürk ü kullanma…

  20. Deniz-Cengiz - 13 Mar 2007 - 12:02 pm

    Her taşın altında İrtica arayanlar gibi siz de her taşın altında Atatürk aramaya başladınız. Bu Atatürkçülük takıntısı baygınlık vermeye başladı. Tamam ne güzel Atatürkçülüğü eleştiriyorsunuz, çok güzel ama Atatürkçülükle la alaka şeyleri bulup getirip Atatürkçüleri şebek yerine koyuyorsunuz.
    Ben bu programı hiç izlemedim. Eşim veya kız arkadaşım olursa başkasıyla dansına da hiç hoş bakmam.Çağdaşlık adına çıplaklığa övgü yağdırmam.

  21. Deniz-Cengiz - 13 Mar 2007 - 12:12 pm

    Deniz-Cengiz Telsim Vodafon gibi oldu :) Manyak adam dostum Ankara’da Oxford vardı da biz mi okumaduk:)
    bU arada Secedo’nun yorumuna müdahale edilse iyi olur, şahsiyete giriyor.
    Şerefsiz in nickinden belli . Serefsiz, Enver Paşa ve Noon, Atatürkçü-Kemalist olmayan insanlar kesinlikle. Birileri muzipliğine giriyor, belki İslamcı, belki Liberal bunlar ama böyle Atatürk’ü savunan (aslında karalayan) yorumlar giriyorlar işte. Sallamayın. Şerefsiz’in yazdıklarına bakılırsa kesinlikle Atatürkçü değil, birileri eğleniyor işte.

  22. noon - 13 Mar 2007 - 1:25 pm

    bu abci liboş yobaz takımını anlamak mümkün değil. (aslında mümkün argümanımsılarla tartışma gayesinde, sofinin dünyasından alıntılarla felsefe yapan, sığ ve gereksiz bir güruh, çerez niyetine.)hem en hızlı abcidirler hem de iki tane kız buz üstünde donunu gösterdi diye bağırmaya baslarlar. aaa bu arada hepsinin buz üstündeki hanımların bacaklarıyla olan bağları benden fersah fersah fazla. söyleki bu don meselesi batıda yıllar önce asılmış ve kadınlar dini baskılardan kurtularak özgürleşmiştir.

    kemalizmin ve mustafa kemalin sayesinde de yıllar içinde, dinin yobazca ve gericilik dolu mesajlarından arınan beşeri hayatın verdiği imkanla türk kadınları da özgürleşmek şansı bulmuştur ve günümüzde de bunu göstermektedir.

    birileri kapatsa hiç sorun yok sizin için, hatta savunmak için bir de demokratlık oynarsınız, tatlı su demokratlığı. (bunun da cevabını 27 mayıs’da vermişdik ama zaman işte unutturdu.hatırlatmak gerkecek.) buz üstündekiler de açan cinsinden size ne!!!

  23. ajda - 13 Mar 2007 - 1:29 pm

    Sonunda birileri uyanmaya basliyor ama niye düsünmeyi yarida birakiyor ?

  24. BetüL - 13 Mar 2007 - 2:20 pm

    Fethi beycigim : )))

    buzda dans deyince aklima geldi;

    http://www.youtube.com/watch?v=wxuFs0JeGj8

  25. Muzmin Anonim - 13 Mar 2007 - 2:33 pm

    Ajda hanim,

    kendine müzmin diyen bu adam

    Yaniliyorsunuz. Ben kendime hic ‘Muzmin’ demedim. Kendimi cagirmak ya da kendime hitap etmek ihtiyaci duymadigimdan olsa gerek. Fakat, bendeniz, hitap edenler genelde ‘Muzmin bey’ diyerek kendilerinin de belli bir seviyede olduklarini ihzar ederler.

    sen yokken beni sitesine kaçirmak istedi.

    Yok senin vehmettigin bu blogda Ajda’nim
    Bir garip suret gorunmus bir hayal olmus size..

    “Fethi abimin sitesini birakip hiç bir yerciklere gitmem” dedim.

    Iyi etmissiniz. Oturunuz oturdugunuz yerde. Fethi bey ‘abi’niz de sizin tursunuzu kursun. Bu blogda kurulmus bir tursu gormek eminim mutluluk verir herkese..

    Oraya gittikten sonra bana neler yapacakti allah bilir.

    Please refrain from tayloring an unborn child [tercumedir]

    Milli duygulara vakif atatürkçü kadinlari çekemiyor, günlük iliskilerle gönül eglendirmek istiyor boyu devrilecesi herif.

    Yanildiginizi dusunuyorum.

    Bendeniz, gerdaninda bir beni olanlar kadar, bensiz olsalar bile baska sebeplerle esitler arasinda birinci olanlari saymazsak, ister kumlu olsun, isterse de milli, her turlu duygu sahibi olan ve olmayan –kisacasi, butun– kadinlara esit yakinliktayim.

    Cok yasli olmalari anlamina geldigini de dikkate alirsak, Ataturkcu olmalari herzaman ek puan getirmeyebilir.

    Ote yandan, bendeniz Ataturkcu sayilmam pek. Consiyet ayrimina karsi olmanin anlamli oldugunu idrak edeli beri, bendeniz, Latifeci, ya da Latifist olmagi tercih etmisimdir.

    ah pasam burada olsaydi sana yapacagini bilirdi ya yine ucuz kurtariyorsun.

    Dogrudur. Fethi bey, pasam burada olsaydi size ne yapacaginizi gosterirdi belki.

    O durumda Ajda hanim da tabii ki katilirdi –saniyorum.

    Evet, ucuz kurtulmus durumdasiniz.

  26. Reel Paranoya - 13 Mar 2007 - 5:54 pm

    ne izlenimi yawww..resmen bi tarafa çekme .. arkadaşlara tek taraflı okuma dıye öğütte bulunanlar olaylara tek taraftan bakmayıp bıraz önyargısız bakarsa herseyı daha rahat goebılecekler… buzda dans gıbı reytıng ıcın yapılmış bir yarısmayı izlemem izleyenlere bısey soyleyemem ama yapanlarıda ızleyenlerıde cagdas ,ataturkcu falan dıye nıtelendırmek bıras garıp dogrusu … adam para kazanmak ıcın yapmış…ne ataturkçuluğu nede turkıyenın modernlıgını ortaya koymak ıcın yapılmış bısey ..üstlendığı herhangı bır mıstyonu olmayan .. yarısma olsun seyırcı ızlesın polemıkler yaratılsın ben para kazanayım dıyerek formatlanmıs bir tv programı ıste .. ve eger bız burda bunu tartışıyosak ki tartısıyoruz..bunu yapanlarda suan burda bunu tartısmamızı ıstıyorlardı ve tartısmaya devam edersek onlar daha cok prim yapıcaklar…

  27. seref-siz - 13 Mar 2007 - 6:48 pm

    ataturk olmasa yapabilecekmiydiniz buz dansi? dansi getiren odur zeynep hanimi kutluyorum. sende paranoyak olmayi birak ac kitap oku iki kelime ogren saygisizlik etme.

  28. seref-siz - 13 Mar 2007 - 6:54 pm

    noon cok dogru soyluyorsun. bak bu efrasiyap denen cahil dansetmeye “baska erkegin kollarina atlamak” demis ve ataturkun bunu istemedigini soylemis. buradan ona sesleniyorum: ataturk dansi getirmistir gorun de korkacak bir sey olmadigini anlayin kadinlarinda sizin gibi insanlar oldugunu anlayin diye ama sen gerici oldugun icin anlamayamamissin ayri.

  29. Reel Paranoya - 13 Mar 2007 - 7:11 pm

    sazan :)

  30. manyakadam - 13 Mar 2007 - 7:22 pm

    ataturk adli sahis hakkatende dansi turkiyeye getirmistir. yetmedi, birde balolar duzenleyip bu balolarda yanlarindakileri devlet adamlarinin karilariyla dansetmistir. adamlarida birbirlerinin karilariyla dansetmeye zorlamistir. yine bazi balolarda yanlarinda basortulu karisini getirenlere soyle karina basini acsin diye emir vermistir. bu memur zihniyetli adamlarda karisina donup ac basini deyip basini zorla actirmistir. tarih hepsini yaziyor. onceden ovune ovune anlatirlardir bunlari ataturkten anilar adi altinda. simdi millet uyandi baktilar bu is sakincali bir hal aldi hepsi bicak gibi kesildi. simdi yasi musait olanlar haricinde anca merak edip acip o donemi okuyanlar biliyor. yaziklar olsun.

    ama surasi kesinki simdi yasiyorolsa buzdansi davalari 2000li yillara kalmaz cok once gelirdi. zeynep hanimlada mutlaka dansyapardi. buz ustunde becerebilirmiydi bilmem, ama olmadi buzsuz alanda yapardi.

  31. Gazi - 13 Mar 2007 - 9:08 pm

    atalarimiz dusmani denize niye doktu? elin gavuru gelsinde kizlarimiz soyup kucagina oturtsun, eline alip evirip cevirsin diye mi oldu sehitler? madem bizde boyle olacaktik o zaman varsin adimizda hans olsaydi ne farkedecektiki? hersey isimle mi bitiyor?

  32. secedo - 13 Mar 2007 - 9:11 pm

    Serefsiz;
    Hakikaten hakkinda denildigi gibi; kafa buluyorsun bizimle. Yahu ataturkculugu ovmek icin ” Ataturk dansi getirdi” diyorsun. Yuh ya! Bizim bu zeybekler, horonlar ve daha bir suru folklor danslari Ataturk sayesinde halka kazandirildi oyle mi?

    Ha buarada folklor sanattan kabul edilir mi? Hani acik-sacik degil ya merak ettim.

  33. seref-siz - 13 Mar 2007 - 9:19 pm

    demogoji yapma secedo sende biliyosunki folklor oncedende vardi ama kiz erkek ayriydi yani ayri ayri horon yapardi demiyorum haa diyorumki dugun olsa kizlar ayri yerde erkekler ayri yerde eglenirdi ama ataturkten sonra degil ayni yerde eglenti kizlarla erkekler yine ayni mahalli kiyafetleri icinde elele kolkola folklor oynadilar koylerde okullarda vs vs. hic kendine sordunmu acaba niye diye? niye buyuk bir onder sadece memleketi yuceltmekle kalmayip bu konuyuda onemli gormusturde erkeklerle kadinlarin yakinlasmasini istemistir? bunu kendine sorsaydin bilecektinki bunun onemi sudur: cunku ulu ataturk sadece ulkeyi kalkindirmak istemedi bu onemli devrimleri de yaparak bizim kulturumuzun cebi para dolu araplarinki gibi olmasini engelledi. batili modern olmamizi sagladi. iste o yuzden bugun insanlar buz yarismasi duzenleyebiliyorlar evlerinde televozyondan izleyebiliyorlar yarismalari kimse birsey diyemiyor kadinerkek dansetti diye kimsenin tuhafina gitmiyor. buradaki fethi ve pesindeki gerici guruh haric tabi. catlasinlar patlasinlar. oh olsun. sizemi birakacakti memleketi?

  34. fatih demir - 13 Mar 2007 - 9:26 pm

    yasim 45, boyum kisa, ellerim büyük, suratim vücudumun tepesinde biraz sekilsiz duruyor olabilir.

    Ninja turtle’lardan birinin bayan(sifat ve isim) oldugunu bilmiyordum :)

  35. secedo - 14 Mar 2007 - 2:04 am

    Serefsiz;
    Ataturk’ten once senin o batida yasayan toplumlardada kizlar erkekler ayni yerde eglenmiyorlardi. Bizde ne idiyse onlardada oydu. Yoksa 1700lu 1800lu yillarda kimse baldiri ciplak dansetmiyordu. Cok onceye degil, 1950 yapimi Amerikan filmlerine bakarsan simdiki filmlerden bayag farkli oldugunu gorursun.

    Cok yazik ki modernligi kizla erkegin yanyana icra edebilecegi dansa indirgemissin. Zaten Fransiz ihtilali bile sirf kizlarda eglenebilsin diye yapildi. Karsit goruslere hak taninmasi degil modernlik. Mesela Ataturk ne yaptiysa dogrudur. Moderndir, demokratiktir, cumhuriyetcidir. Hatta karsi fikirlere hosgorulu davranilmamasida Ataturk’un eseri degil mi? Idama yolladigi hocalar, pasalar, komutanlar… Oyuzden yolun dogru kardesim. (tuh dilimi isirsaydimda kardes demeseydim).

  36. seref-siz - 14 Mar 2007 - 2:09 am

    sen atamiza katilmi demeye calisiyorsun nankor.. kendi yemek yedigin kaba pisliyorsun.. hocalari pasalari az asmis tam hepsini asamamiski snein gibiler kalmis burda blogculuk oynuyor.. sende kabul ettin yani kilic artigi oldugunu.. senin gibiler degil karsi fikirlere buzdanscilarina bile hosgurulu deavranamiyor eger davranabilseydiniz zaten kimsenin asilmasina gerek kalmazdi. bir yerde bir etki varsa tepki dogurur bunu sana ogretmedilermi??..

    Seref

  37. seref-siz - 14 Mar 2007 - 3:07 am

    Serefsiz;
    Asil sen Ataturk’ten onceki onlarca atamiza gerici mi demeye calisiyorsun; NANKOR!.
    Ataturk’un yaptigi katillik olmasa bile demokrasiye sigmayan verilmis kararlardi. Ataturk’u yadirgamiyorum zira tarih tarihinde yasanilmasi gerekir dusuncesindeyim.
    Benim karsi oldugum bazi kisi ve olaylara haketmedigi yakistirmalar yapilmasi.
    Seni gidi pis fasist bozuntusu. Buzdanscilarina hosgorulu davranmiyorda ne demek? Ki konunun bununla ne alakasi var. Sana cevap verirken baskasinin okuyacagini bilmek bile beni yeterince utandiriyor.(Hey Yarabbim, ortalik buzdanscisi kayniyormusta ben saygi gostermiyormusum).
    Demek asilan hocalarin sayisini az buldun oyle mi? Peki asilan Kurtulus Savasi komutanlari hakkinda dusuncelerin ne? Yada Ataturk’un Bediuzzamana milletvekilligi teklifi neyin nesi?

  38. secedo - 14 Mar 2007 - 3:29 am

    seref-siz’in son yazisi bana ait, yanlis anlasilma olmasin.

  39. seref-siz - 14 Mar 2007 - 3:33 am

    butun dunyaca bilinirki buyuk liderlerin kararlari demokrasinin de ustundedir. cunku o kararlar olmasa bugun demokraside olmazdi. ayrica ataturkun senin onayina ihtiyaci yok sen kim oluyorsunda yadirgiyorsun? yasanmasi gerekiyordu diye kabul ediyorsan daha nekonusuyorsun? bizim itirazimiz ondan onceki turk liderlerine degil, o yasantiyi bugun dayatmaya calisanlara.. demogoji yapma

  40. seref-siz - 14 Mar 2007 - 4:10 am

    Serefsiz;
    “o yasanti” derken hangi yasantiyi kastediyorsun? Bu http://irtica.wordpress.com/2007/03/13/tehlikenin-farkindamiyiz/
    yasantiyi kastediyorsan gocundugun nedir?
    Birde o yasantiyi yasatmaya calisanlar kimlerdir? Oculer mi, cinler mi? Kimdir bu 80 yildir korkulan fakat hep ayni kisilere gozuken canavar?

  41. seref-siz - 14 Mar 2007 - 4:14 am

    Serefsiz;
    Buarada “tum dunyaca bilinir, herkes bunu biliyor, bu zaten hep boyleydi, bu hicbir zaman boyle degildi, herkes boyle dusunuyor, kimin ne mal oldugu belli, bilen biliyor, sen zaten hep boylesin, sizler zaten hep boylesiniz, …” gibi genel ama kacak, coskulu ama bos cumleler kurma, kanit isterim ona gore!

  42. secedo - 14 Mar 2007 - 4:15 am

    49. yorumda bana ait, hak gecmesin.

  43. secedo - 14 Mar 2007 - 4:15 am

    48 de…

  44. seref-siz - 14 Mar 2007 - 4:48 am

    ne diye benim adimla yorum yapip duruyorsun haysiyetsiz insan. bir hata oldu anladik iki uc nedir bu? adam olsan ataturkcu olurdun zaten.

  45. secedo - 14 Mar 2007 - 5:05 am

    Serefsiz;

    Haysiyetsiz degil dikkatsiz olacakti. Yanlis kelime kullanmissin.

    Su “adam olsan ataturkcu olurdun zaten” cumlen artik benim icin bir nokta olsun. Benim sabir,ahlak,egitim ve genel kulturum bu kadarina yetti artik pes ediyorum. Bundan sonra ben “secedo” kalayim, sen “serefsiz” kal, yolumuza devam edelim. Baskada sifatlar yakistirma bana lutfen. “haysiyetsiz” ilk ve son olsun.

    Anladim ki ataturkcu olunmuyor, ataturkcu doguluyormus! Sende bende bosuna atismisiz.

    Baska bir konu basliginda gorusmek uzere.

    Kal saglicakla.

  46. seref-siz - 14 Mar 2007 - 5:12 am

    sen bana neler dedin ben yine seni adam saydim konustum ama haysiyetsiz deyince tirstin dimi? iki yuzlusunuz iste boyle.. mertlik yok..

  47. Fatih Dai - 14 Mar 2007 - 12:09 pm

    Fethi Bey, üyelik sistemine mi geçsek :) bazı ilerici arkadaşlara yetişemiyoruz. Atatürk olmasaydı zeynep tokuş buzda kayamayacakmış, buz pateni de olmayacakmış. Atatürk zeynep tokuşlar kaysın diye mi çarpışmış sanki. millet kaysın ata huzur bulsun. Esasında “bazıları” kayıyor millete yeterince tabi görene. Estağfirullah ya.

  48. derya - 14 Mar 2007 - 4:33 pm

    Kimse kimsenin dinine, diline, donuna karışmasın diye güzel bi laf vardı. Size ne canım, isteyen açar, isteyen kapar. Beğenmeyen seyretmesin. Zeynep tokuş cahillik etmiş atatürkün adını karıştırarak işe de, buz patenini sanat saymamalar falan… Yanlışa yanlışla mukabele etmemek gerek. Size göre rezil bişeyse, izlemezsiniz olur biter. Birçok insana göre buz pateni baleden mülhem gayet estetik bir spordur işte yahu.
    Laissez faire, laissez passer diyorum :)

  49. Bekir L. Yildirim - 14 Mar 2007 - 4:34 pm

    Mevzuda derin analizler yapilmis. Bana da kala kala “niye ABD’den zenci partner getirildi” sorusu kalmis. Bu is ABD’li zenci basketci veya Brezilyali (hangi renk oldugu fark etmez) futbolcu olayi degilki.

    ABD’de rinklerde patent kayan zenciye pek rastlanmaz. Buzda kayma fazla “sissy” dir yani beyaz isidir. Eger bir zenci erkek patenci veya dansci ise i**** dir pardon ne deniyiordu escinsel yok o’nun da miyadi doldu “gey” dir.
    TV’deki yarismalarda hic zenciye rastladinizmi?

    Malumun ilami olacak ama “zenci partner” (partner= ortak, ama bizde is ortagi icin pek kullanilmaz) da “din istismarina samar gibi cevap” ta “kocam ve partnerim” da Hurriyetteki sillik’in “juriligi” de Ahunun sevgililerinin, sevgililerinin sevgilileri. sagasi ve diger sozumona “yarisma” programlari gibi “bu gun ne koparirsam kardir” TV’ciliginin yurekleracisi urunleri.
    Yakinda “reyting” bittiginde bunlar birer birer cikip “reality sovlarda ne roller aldim” programlari ile bir miktar kilometre yapacaklar. Yeni tavuk bulunanana kadar bunun suyununun, suyu olcak menude. Kimbilir belki “Buzda dans Irak’ta” veya “danscilar terore karsi”, “buzda dans spormu sanatmi yoksa viril gencler icin ucuz solo aleterntifmi” gibi mevzulara girilecek. 28 Subatlar bunun icin yapilir bu memlekette. 80 kusur senelik “musirlasma” seruvenimizin geldigi nokta.

  50. Reel Paranoya - 14 Mar 2007 - 7:11 pm

    yukarıda soylemıstım tekrar soylemekte fayda goruyorum .. bu konu hakkında tartısmaya degebılecek bır konu degıl ..Ataturkçü arkadasların konu dısında Atatürkçülük ,modernlık, Cumhuriyet vs.. gıbı konularda gostermıs oldugu özverıyı sıddetle desteklıyor.. Atatürk’ün kurdugu bu ülkede bozuk ampüllerin degıstırlerek daha aydınlık yarınlar için …

  51. manyakadam - 14 Mar 2007 - 8:27 pm

    ne demek ulan bozuk ampul?? sizin gibiler saglam ampul diktaya boyun egmeyenler bozuk oyle mi?? sen once cumle kurmayi ogren enriko gonzales kilikli seni.

    (gonzales kilikli diyince kizma, cunku tam kapmisin hakkaten ataturkcu ayari helal olsun!)

  52. secedo - 14 Mar 2007 - 10:00 pm

    Serefsiz;
    Nokta dedim ama sunu gondermeden rahat edemeyecegim.
    http://ahirzaman.wordpress.com/2006/12/11/irtica-geliyor/

  53. bliyaal - 15 Mar 2007 - 12:30 am

    Bir sureden beridir Izlenimler’e ugramiyordum. Bugun tekrar baktigimda, bu tartismada “Reel Paranoya” isminin uzerine tiklayinca benim blogumun ciktigini gordum. Sanirim Manyak bey kardesim de onu ben zannetmis. Reel Paranoya ben degilim, ama arkadas benim blogun linkini vererek bir nevi reklamimi yapmis - sagolsun :)

  54. Reel Paranoya(Ranger Olarak değişti) - 15 Mar 2007 - 2:37 am

    bliyaal senın blogunla falan alakam yok … ama bu dedıgını dıkkate alarak takma ısmımı degıstırıcem …

    manyakadam üzerine alınmışsın ;demekki tespitte hata yok …

    ajda hanım sizde dikkate almayın işte haremlik selamlık olunca sonu boyle oluyor vizite falan …

    Dikkat***”Reel Paranoya” değişti “Ranger” oldu:)

  55. Ranger - 15 Mar 2007 - 2:51 am

    Serefsiz
    Nokta dedim ama sunu gondermeden rahat edemeyecegim.
    http://ahirzaman.wordpress.com/2006/12/11/irtica-geliyor/

    bu ülke üzerinde oynan oyunlardan sadece biri irtica, daha bizim tahmın edemeyecegımız bi çok grup,ülke ,kişi bu ülke uzerıne planlar kurup oyunlar oynayıp,oyunlar OYNATIPP(!)… suan oldugumuz yerden (her nekadar kımse memnun degılsede ;Halen daha önderimiz Atatürk,yönetim şeklimiz Cumhuriyet,bayrağımız ay yıldız, marşımız İstiklal Marsıdır ) daha geride olmamızı saglamak istemıslerdır .. bir gün bunların hepsinin önü kesildiğinde suan oldugumuzdan daha aydınlık günler göreceğimize canı gönülden inanıyorum…

    ………..
    (gonzales kilikli diyince kizma, cunku tam kapmisin hakkaten ataturkcu ayari helal olsun!)

    Atatürkçü ayar diye bişey yok kalbimiz onunla ,onun KURDUĞU ülkeyle ölünceye kadar atıcaktır … Tesekkurler Atam… tesekkurler Cumhuriyete sahip cıkanlar…

    (!)Tehlikenin Farkındayız(!)

  56. secedo - 15 Mar 2007 - 3:07 am

    Bisey degil anam!

  57. manyakadam - 15 Mar 2007 - 3:44 am

    senin kalbin atsin tamamda onunkisi artik atmiyor haberin olsun bigun seninkide atmadigi zaman onun yanina gidersin yardimci olur olabilirse.

  58. Efrasiyap - 15 Mar 2007 - 11:35 am

    Bana gerici demiş biri çok güldüm farkında olmadan kimi gerdim acaba genelde bu işi bilinçli yaparımda…

    Böyle çok kutuplaşma gördüm hani saçaklı mantık vardır siyah ve beyaza karşı çıkar arada gri tonlar olduğunu da söyler bir sey kesin doğru yada kesin yanlış değildir hem doğrudur hem yanlıştır… fuzzy mantık derler bazı arkadaşlarda bu pussy mantık halini almış sanırım modernliği çıplaklık zannediyorlar yada çıplaklığı modernlik…

    Bir de anyamadığım şekilde özgürlük adı altında bırakın isteyen istediği yerini açsın diyenler var… Garip sanırım hala mağrada yaşayıp eşinin fındığı bulmasını beklemek istiyorlar..:) Eğer mağrada yaşamıyor ve bir toplumdaysanız başkasının ne yaptığı sizi ilgilendirir kimsenin özgürlüğünü kısıtlayamazsınız ama babalar gibide kendi görüşünzü savunup doğru bildiğinizi söylersiniz…Ben çocuklarımın Zeynep hanım gibi buzda kaymasını yada başka bir yerde istemiyorum… Modernlik adı altında kadınların sağını solunu görmeye çalışan denyolarla muhatap olmalarını istemiyorum… Bunun içinde sonuna kadar eleştiririm…Kimsenin evinde ne yaptığı beni ilgilendirmez ama ekran karşısında yapılan herşeye söz söyleme hakkım var çünkü toplumu etkiliyor….

  59. derya - 15 Mar 2007 - 2:53 pm

    Söz söyleme hakkınız tabii var, söyleyiniz. Bireysel olarak hoşlanmadığımız birçok eylem ve tarz olabilir. Kimi kadının sağının solunun görünmesini sevmez, kimi başının kapanmasını ve bu tür rol modellerini kendi tasavvur ettikleri ideal toplum için zararlı görebilirler, yasaklanmasını da isteyebilirler. Ondan sonra gücü yeten yetene işte.. Unutmayın ki siz zeynep tokuşu ekranda istemiyorsunuz, beriki türbanı çankayada(aslında hiçbir yerde) görmek istemiyor. Ve bunların ikisi de haklı istekler değil bana göre.
    Benim derdim modernlik değil, özgürlük..

  60. isot - 15 Mar 2007 - 2:58 pm

    Ajda bey, sen müzmini ne kadar tanıyon? Müzmin enteresandır. Arenada pataklamadığı herifcaz kalmamıştır. Kadınlarıda seve, saya. Kadınlarda kendisini seve, saya. Geçenlerde bir C denklemi yazdı gitti. Dedikodulara göre C denklemindeki C, bloggerlardan birinin başharfi olasıymış.Herkes essahtan gitti sandı:):-)Emme döndü geri. Senin yaş 45 ise, o senden büyüktür,saygılı ol.E-Mailinden yaz sende sevesin, yazan bir daha kopamıyor diyorlar:):):-)Dadından yinmezmiş:-):) Hesaplara ve dedikodulara göre, yaşı 55 diye tahmindeyiz ve takipteyiz :-) hadi koley gessin.
    Senin içinde counterataktan hacı deyenle va, haberin ossun:-):)

  61. Muzmin Anonim - 15 Mar 2007 - 6:02 pm

    Isot bey/hanim,

    Arenada pataklamadığı herifcaz kalmamıştır.

    Bu dogru degil.

    Ben arenaya hic cikmadim.

    Tarzim degil.

    Kadınlarıda seve, saya. Kadınlarda kendisini seve, saya.

    Esitlige inanirim. Belli bir seviye dahilinde olmak kaydiyla, her 3 cinsiyet de esittir benim gozumde.

    Geçenlerde bir C denklemi yazdı gitti. Dedikodulara göre C denklemindeki C, bloggerlardan birinin başharfi olasıymış.

    Bunun ise gercekle alakasi yok, malesef.

    Bahsi gecen imgedeki el yazisi bana ait degil –kendi el yazimi internette yayinlamam. O imgedeki ‘c’ harfinin karsiligini azicik matematik okuyanlar bilir –(sabit) anlamina gelen ‘constant’in ‘c’siydi.

    Baska hic bir seyin kisaltmasi ya da basharfi degil, oyle bir kasit da yoktu. Hayal gucunuzun yerinde oldugunu gorebiliyorum, ama, malesef hayal kirikliginiza mani olamayacagim.

    Herkes essahtan gitti sandı:):-)Emme döndü geri.

    Kimse hicbir yerde kalici degil. Ben de. Ve, evet, gidecegim; ama gidemiyorum –henuz. Bu konuda bir aciklama yazim var. Okumak isteyebilirsiniz belki.

    Senin yaş 45 ise, o senden büyüktür,saygılı ol.

    Yas konusunda size yardimci olamayacagim; ama, su kadarini soyleyebilirim: ‘Daglar bile aganey diyorlar bana’ :))

    E-Mailinden yaz sende sevesin, yazan bir daha kopamıyor diyorlar :):):-) Dadından yinmezmiş:-):)

    Teveccuhunuz. Ama, malesef blogda yayinlanmakta olan email adresimi sadece oradaki amaclar icin kullaniyorum. Cevap vermezsem kimse alinmasin isterim. Onun haricinde de, zamansizlik dolayisiyla, emaillere cevap veremiyorum genelde ve yanlis anlamalara yol acabiliyor. Bunun onune gecebilmek icin, bir iki email adresimi sildim. Halen kullandigimi da yayinlamak dusunmuyorum.

    Hesaplara ve dedikodulara göre, yaşı 55 diye tahmindeyiz ve takipteyiz :-)

    Pek isabetli oldugunu soyleyemiyorum. Ben dogdugumda Hz Musa Tur dagina daha yeni yeni yollaniyordu…

    Arkasindan su dokundugumuzu hatirliyorum. O yillarda hacet digermek aliskanliklarimiz farkliydi tabii ki.

    hadi koley gessin.

    Cumlemize.

  62. metin-thePoor - 15 Mar 2007 - 7:16 pm

    Fethi Bey,

    Burası ziyadesiyle kirlendi. Eski dostlarınızda rahatsızlık had safhada; bilesiniz, önlem alasınız.

    …Derim! Siz ne dersiniz?

  63. Asaf Ali KÖK - 16 Mar 2007 - 1:15 am

    Hepiniz mi manyaksınız? Yoksa ben mi hiç bir şey anlamadım?

  64. Ranger - 16 Mar 2007 - 4:26 am

    anlayamamış olduğunu anlamakta büyük erdemdir :)

  65. kalemzede - 16 Mar 2007 - 11:41 am

    Nette yirmi yılını geçirmiş bir insan olarak belirtmeliyim ki, fikir temelli bir tartışma ve sohbet ortamının sağlığını korumak için denetim şarttır, ortak sağduyunun kabul edemeyeceği her türden mesajın ortama girişi engellenmeli, girebilenler ise kayıtlardan çıkartılmalıdır. Elbette ortam yöneticisinin kişisel tercihleri esastır ve yönetici dilerse her tür mesajın varlığını meşru görebilir ama bu anlayıştaki yöneticiler de unutmamalıdır ki, böyle bir meşruiyet anlayışı ortamın verimini koruyan ve güçlendiren katılımcıların çok kısa süre içerisinde kaybını da hesaba katmalıdır.

    Azizim Metin Bey, “kirlilik” tespitinize tümden katılıyor ve bu “kirliliğin” sizin bloğunuzda da önlenmesini acilen talep ediyorum.

    Saygılarımla…

  66. Suat Öztürk - 16 Mar 2007 - 2:51 pm

    Metin Ağabey’e ve Kalemzede Bey’e kesinlikle katılıyorum..

  67. izlenimler - 16 Mar 2007 - 8:47 pm

    Herkese merhaba,

    Uzun zamandır bu işlere bakamıyorum, ev taşıma derdim var. Kirlilik yönündeki tespitlere çok katılmıyorum, aslında daha ağır yorumların yer aldığı yazılarım da olmuştu, ancak birkaç yorum hakikaten manasız sataşma içeriyor, bunları sildim. Öte yandan itici gibi görünse dahi yazı içeriğiyle ilgili tüm yorumları olduğu gibi bırakıyorum.

    Bu işler biraz da yazının içeriğiyle ilişkili, böyle yazıya böyle yorum da denebilir. Çok üstünde durmamak gerekir. Eve yerleşebilirsem daha “ciddi” bir yazı yazarım artık.

    FST

  68. ajda - 17 Mar 2007 - 12:12 pm

    Dostlar,

    Size son kez sesleniyorum. Enver Pasa, Müzmin bey ve gonzales kardesimize özür borçluyorum. Bu ölçüde saldiriyi hakketmemislerdi. Fakat asil özrü bu sitenin ciddiyetinin bozulmasina katkida bulundugum için ‘izlenimler’e gönderiyorum.

    Evet ben kötü biriyim. Ama çok kötü degil. Dikkat ettiyseniz gerek enver pasa’nin, gerekse müzmin’nin kalemleri benim elimdekinden çok daha saglam. Kendilerini rahatlikla koruyabilirlerdi. Zayiflara saldirip güç gösterisine girismedim. gonzales’i ezmis olmaktan da zevk almiyorum ama kadinlarin onurunu korumak zorundaydim.

    Bu sitenin sakinleri yeni gelenlere hiç hos karsilamiyor. Kendini ‘milliyetçi’ ve Atatürk’çü olarak nitelendiren arkadaslara insafsizca saldirmanin liberallik ile yakindan uzaktan iliskisi yok.

    Noon (veya nami diger enver) beni çok güldürdü. Bana soracak olursaniz onun keskin zekasi, espri anlayisi karsinizda sapkalarimizi saygiyla çikarmaliyiz. Onu haklamak isterdim dogrusu. Ama sanırım Izlenimler izin vermeyecek.

    Kendinize iyi bakin.

  69. Tansel Güçlü - 17 Mar 2007 - 5:37 pm

    Metin abicim,
    Kalemzedenin bütün söylediklerine baştan sona katılmakla birlikte aynı temiz ortamı sizin sayfanızda da görmek istiyoruz. Aksi taktirde bizim gibi sağduyulu olmaya ve karşısındakini anlamaya çalışan kişiler bu ortamdan uzaklaşacaklardır. Çok sayıda hakarete maruz kalıyoruz. Yazdıklarımız çarpıtılıyor ve birbirimizi anlamaktansa tartışmalar “bir şahsiyetsiz” yüzünden sinir harbine dönüşüyor. Sizden bu duruma el koymanızı acilen talep ediyoruz. Yoksa gerçekten birbirimizi kaybedeceğiz.

    Saygılarımla…

  70. izlenimler - 17 Mar 2007 - 6:01 pm

    Ajda,

    Edep sınırlarını aşmadıkça insanların birbirini haklamasına neden ses çıkarayım. Kaldı ki benden özür dilemenize de gerek yok, sizinle herhangi bir görüşmem olmadı.

    Bu site sakinleri ile sıkça yorum yapan arkadaşları kastediyorsanız onların düşünceleri, karşı görüşe tahammülsüzlükleri -varsa- kendilerini bağlar.

    Selamlar.

    FST

  71. Deniz (Cengiz) - 17 Mar 2007 - 6:25 pm

    Tansel doğru söylüyor. İlk geldiğimde farkli fikirlere karşı olan alerjilerin hemen nüksettiğini gördüm.

  72. Deniz (Cengiz) - 17 Mar 2007 - 6:44 pm

    8. yoruma niye müdahale edilmedi???

  73. secedo - 18 Mar 2007 - 1:28 am

    Bende 8. yorumumdan dolayi herkesten ozur diliyorum.

  74. Deniz - 18 Mar 2007 - 1:34 am

    Vulgar bir yorum olmuş.

  75. Doğu - 18 Mar 2007 - 1:36 am

    Türk halkı o yarışmaya 1 tane bile SMS atmamalıydı. Aman ben ne diyorum. Yağdırın böyle yarışmalara SMS leri. Bazı şeyler kafanızda patladığında neden neden diye zırlayıp duracaksınız. O zamanda Zeynep Tokuş bi kayar kurtarır sizi!

    İyi günler…

  76. isot - 18 Mar 2007 - 3:17 pm

    http://usdt.wordpress.com/

  77. isot - 18 Mar 2007 - 3:18 pm

    ajda travestisi çok konuşma lan

  78. Cân Araf - 18 Mar 2007 - 5:53 pm

    Öncelikle herkese selamlar.
    Masum ve sadece yazarın görüşünü temsil eden bir yazı nasıl oluyorda bu kadar sağa sola çekilip yorumlar bu kadar uç noktalarda oluyor anlamadım.Yorumların hepsini okudum ve kendime yazıda ne vardı dedim!?
    Yorum yapacaktım kafamda bir şeyler tasarlamıştım ama yorumların hepsini okuyunca kafam o kadar dağıldı ki ne yazacağımı unuttum.
    Muhabbetle …

  79. sakin olsunherkes - 09 Nis 2007 - 6:50 pm

    burdakii herkess cıldrmısmıı noluyoruz yahu ben bır patencıyım patende heralde basma etekle kayılamz yapmayın allahınız askına sporumuza bıle golge dusuren gereksız ınsanlr yuzunden bız bu spora ciddi anlmnda deger veren genclere yazık oluyor…ayrıca anlmadım bır sey var bu blogcu sıtesımı yoksa ıslamla ıgılı sıtemı anlmadım her bı blogun altnda knular herzman ıslama dıne sıyasete ve ataturke gelıyo nasıl oluyorda bukadar rahat ataturku herseyde kullanabılıyorsunzu bakıın ben cok gencım smdı banada kıtap oku bılmem ne demeyın ben ıslamı emınımkı hepınızden daha iyi bılıyorum ataturku hepnızden daha iyi bılıorum siz sporda bile sıyaseti islmı karıstırrsanız bu turkıye tabıkı bır yere gelmez evet patenın cıftlı kayılan bolumu gercekten bazen kadınlarn zor durmda kalmasına saglıyor bu kotu bır sey ama hıc bır patencı bunu cınsel ıcerıklı olarak yapmıyorm benım sporuma benm sporcu arkadaslrma laf atarsanz kızarım cunku bız o unlu zuppeler gbı kendmızı tesır veya unlu olmak ıcın yapmıoruz bız ssporu spor ıcın yaprız !! burdab herkese duyrulur herseyi bukadar abartmayın zeynep tokus kimdir ya oturup tarsıcak baska konunuzmu yok turkıye satılıyo sız hala orası avık burası kapalı davası bırakın buyukler bunlar bos isler!!

  80. OmerKs - 17 Nis 2007 - 4:46 am

    Turkiye’den uzakta yasadigim icin, yarisma hakkindaki ilk izlenimlerim burdan oldu. Icinde yer alan insanlari gorunce bunun “Biri bizi gozetliyor.”, “Gelinim olur musun?” vs… gibi televizyon programlarindan bir digeri oldugunu anlamakta gecikmedim.

    Benden once yorum arkadasindan da dedigi gibi bu yarisma sergilenen davranislarin sanatla, sporla hicbir alakasi olamaz. Rating kazanmak ve polemik yaratmak icin oradalar (ve bu sadece Turkiye’nin de derdi degil).

    Buz dansi yapan insanlari rencide ve alet etmeden once lutfen biraz daha fazla ozen gosterin!

  81. sakin olsunherkes - 18 Nis 2007 - 1:02 am

    omerks gercekten teskkurler destegın ıcın cunku ınsanlr gerckten anlamıyorlar senelrce bu sporu yaptım ter doktum ınsanlr olur olmadık seyler solyeıp bızleri rencıde edıyorlar.. gercektn destek ıcn saoll

  82. fizikci - 18 Nis 2007 - 3:31 pm

    Patencileri bizzat destekliyorum. Örneğin aşağıdaki siteye programlama desteği vermiştim zamanında:
    http://skate.binbir.net

    Eğlenceli bir sitedir. Üyeleri patene gönül vermiş gençlerdir. Öle orasını burasını gösteren elit patencilere benzemezler, kafa göz kırma pahasına her türlü boru üzerinde kaymaya çalışırlar. :)

  83. ecem - 18 Nis 2007 - 7:17 pm

    ben zeynep abla seni çook seviyorum ve hep başarılı olmanı diliyorum işalah hep yükseklerde olursun ve bu buz pateni okulunu yaptırıp bende o okula gelebilirim

  84. Bulent Murtezaoglu - 18 Nis 2007 - 8:09 pm

    Aaa Fizikci bey, simdi isminizin uzerine tiklamak aklima geldi, sizin siteyi gordum. Gayet hos biryere benziyor, bir suru sey de duzgun dusunulmus. Yapanlarin eline saglik. Fazlamesi’deki arkadaslara da haber verdim belki orada bir duyuru cikar (yahut siz belki duyuru yapmak istersiniz elinizde duzgun hazir yazili bir ozet varsa). Cok yeni olmadigini anladim, belki duyurusu da yapilmistir ama yapilmadiysa FM’deki insanlar da bilsinler baksinlar katilsinlar. (84. yorum da konu disi oluversin, n’apalim).

  85. sakin olsunherkes - 18 Nis 2007 - 9:48 pm

    pardon ama orasını burasını gostermye calısan elit patencı derken umarım beni kastetmmessınızdr bende buzpatenıne gonul verdım ve tam tamına 7yoıl buzpatenı yaptım hatta madalyalrım bıle var.. eger bole bırsey soluyorsanız bu bır hakarrettir bunu hatırlatmama gerek yoktur umarım. bende buz sahasında kolumu kırdım ve bız buzpatencılerıde kol bas kırma pahasına kayarız sizi bıgun buza davet edıyorum gdıın kayın bakalım belki anlrsınız ozman sizin neye ulasmaya calıstıgınız anlamıs dıılım benı rencıde etmeye calısıorsan bosna ugrasıyorsnuz demek ıstıyorum. nerye yazarsam oray saldırorsunuz sızı ıstedgınız dusnunn ben oramı buramı gostermek ısteyen ve buna meraklı olan bırı degılım ole olsaydım zeynep tokus denilen okadını zaten detsklerdm yada bole bır programı ben gercek sporu sporcuyu desteklıyorum yanı benım gbı olan ve olmak ısteyenleri…:@

  86. Engin - 08 May 2007 - 12:30 am

    Kim neresini göstermiş, kim kimle dans etmiş çok önemli değil mi ülkemizde? Afedersiniz kıçını kapatamayan yurdumdaki insanlarla kıçını açan halk sömürücüsü şarlatanlar ne kadar uçlarda Oysa ki aynı şeyi yapıyorlar. Biri baş tacı olurken diğeri göze bile çarpmıyor.

  87. joya - 27 May 2007 - 3:47 pm

    YAZIK YA NELERLE UĞRAŞIYOSUNUZ!!!!SANKİ HİÇBİR PROBLEM YOK ONUN KIÇI AÇILMIŞ DA BACAĞI GÖZÜKMÜŞ YOK ATATÜRK ŞÖYLE YAPMIŞ.YA ŞU YAZILANLARI Bİ BAŞTAN OKUYUN LÜTFEN.NE KADAR SAATİNİZİ BOŞ SAÇMA SAPAN VE BİR YERE GİTMEYECEK KONULAR İÇİN AYIRMIŞSINIZ FARKINDAMISINIZ.EVET BELKİ ŞUAN BUNU BENDE YAPIYORUM AMA DAYANILACAK BİŞEY DEĞİL BU.ATI ALAN ÜSKÜDARI GEÇMEDİMİ GEÇTİ.

  88. kör alem - 14 Eyl 2007 - 11:10 pm

    Şuna da bir bakın ya hu!Ne işlerle uğraşıyor bu insanlar?Ya her şeyimizle dışarıya bağımlıyız, lozanda mondrosta kabul edilmeyenler şimdi gönüllü olarak kabul ediliyor.Ülkeyi dinciler ateistler sağcılar solcular atatürkçüler laikler demokratlar liberaller şeriatçılar fıkıhçılar annelerimiz babalarımız hepimiz satmışız şimdi suçu kime yıkarızı mı tartışıyorsunuz?Bu ülkeyi yukarıda sayılan kurum/kuruluş/organizasyon lardan birisi mi kurtaracak?Yahu gözünüzü açın biraz.Hepimiz bir sistemin içerisindeyiz.Bilinen metodlarla da kurtulamayacağımız bir gerçek.Biz nasıl tekrardan dünyanın doruğu oluruz bu rezalet halimizden nasıl kurtuluruz onu düşünmüyoruzda sağın solun şunun bunun evvel zaman içinde yaptıklarına imreniyoruz.Bizim bu devrimizde bizi bizden başka kimsenin metodları kurtaramaz.Onu bunu bırakında bir an evvel (bilmem farkında mısınız?) yok olmuş ülkemizi tekrardan nasıl yapılandırırız tekrardan nasıl saygın halimize ulaşırız onu tartışalım.Ya da neyse ben niye boşuna konuşuyorum ki?Herkes bildiği türküyü okumaya devam etsin….

  89. HAKAN (BİG OTTOMAN 1922) - 08 Ara 2007 - 12:11 am

    BE HAYSİYETSİZ ŞEREFSİZLER,

    SİZİN DEDELERİNİZ,NİNELERİNİZ DE BUZDAMI DANS EDERDİ?

    ATATÜRK DİN KARŞITIMIYDI?

    ATATÜRK’ÜN İLKELERİNİN ARASINDA BÖYLE BİR ŞEY VARMIYDI?

    ŞU BUZDA DANSI SAVUNAN DÜMBÜK,SEN KAÇ DEFA BUZDA DANS ETTİN? BU SPORADA KIZLARA BAKMAK İÇİN MERAK SALMADINMI? MİLLETİN UÇKURUNUN SAVUNMASI SANAMI KALDI? SAVUNDUĞUNUZ KIZ(LAR) HERGÜN BİR BARDA ORDA BURDA. AYDAN 3 ARKADAŞ DEĞİŞTİRİYOR,ONLARINDA HESABINI VER TAM OLSUN…

    SİZİ BUGÜNLERE KİM GETİRDİ?MÜSLÜMANLIKTA NASIL BİR MUCİZELER YAŞANDI,KİTAPLAR BİZE NASIL İNDİ? SENİN BUGÜN BURDA OLMANI SAĞLAYAN KİM?

    BE HAYSİYETSİZ; SEN KİMSİNDE OSMANLI İMPARATORLUĞUNU KÜÇÜMSÜYORSUN? DÜNYAYA KİM HÜKMETTİ? ATATÜRKMÜ? OSMANLI’MI?

    TARİH FAKİRİ KİTAP OKUMUYORSAN, GEÇMİŞİNİ AÇ İNTERNETTEN OKU. TABİ GEÇMİŞİNİ KABULLENİRSEN.

    BURAYI TESADÜFEN GÖRDÜM. AMA MÜSLÜMANLIĞI BÖYLE 3-5 ŞEREFSİZİN YOBAZLIK OLARAK NİTELENDİRMESİ BENİ DELİRTTİ.
    KÖPEK!!! BEĞENMİYORSAN GİT AVRUPADA YAŞA.

    PEYGAMBER EFENDİLERİMİZ(S.A.V.)’İN MUCİZELERİ VE GAYRETLERİ OLMASA SENİN YAŞADIĞIN ÜLKEDE TÜRK BAYRAĞI DALGALANACAKMIYDI?

    YİNE ARAŞTIR BAKALIM, OSMANLI İMPARATORLUĞU NASIL YIKILDI? NEDEN ÖLEN YARALANAN OLMADI?

    SENİN YAZDIKLARINI OKUYAMIYACAĞIM, ALLAH SENİ BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN.

    DİN’İ BÖYLE BASİT YERLERDE BASİT İNSANLARIN AĞZINA SAKIZ EDENLER,İNŞALLAH GEREKEN CEZAYI BULURLAR.

  90. FST - 08 Ara 2007 - 8:24 am

    Helal olsun. Boşa da olsa iyi coşmuşsunuz.

Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş