CHP’ye Haksızlık Etmeyelim

FST 29 Nisan 2007

31789.jpgHayır, darbe sesini işitince yalakalık olsun, askerler mecburen bir CHP’liyi Demirel denetiminde başa geçirirler, bana da bir özel kalem müdürlüğü düşer şeklinde düşünmüyorum. İşin özü şu: İşitmişsinizdir, Almanya’daki sol eğilimli Türk parlamenter Cem Özdemir CHP’nin darbe yanlısı tavrı üzerine “yahu bu nasıl sosyal demokrat parti” diye celallenerek şöyle demiş:

”CHP, aşırı sağ partiler birliğine katılmalıdır. Bu partinin solla hiçbir irtibatı yok. Askerî darbe yanlısı görünen bir partinin solla yakından uzaktan bir ilgisi olamaz.”

Peki CHP’nin buna cevabı ne oldu derseniz, CHP genel başkan yardımcısı Onur Öymen’in bir açıklaması bence dolaylı bir cevap sayılabilir. Bu cevaba geçmeden, son 20 seneyi bir hatırınızdan geçirin. CHP’nin ülke için hayali de olsa bir proje ürettiğini duydunuz mu? Ben hatırlamıyorum. Tamam, laikliğin, çağdaşlığın korunması, başörtüsüne geçit verilmemesi, dindar kisvesindeki dinci yobazlara günlük hayatın cehennem haline getirilmesi elbette gözardı edilemez. Bunlar ülkenin maddi refahına nasıl katkı yapıyor tam ölçemesek de CHP’nin hakkını teslim etmemiz gerekiyor. İyi de bir siyasi parti hayatını sadece “laiklik elden gitmesin, kazanımları koruyalım” diyerek sürdürebilir mi? Bakın Haydar Baş’ın BTP’si, Cem Uzan’ın GP’si dahi önemli projelerle vatandaştan oy almaya çalışıyor. Artık CHP’nin de çağdaşlık savunuculuğuna en ortodoks laik vatandaşların içinden dahi “iyi de kardeşim, para, pul getirecek şeyler de söyle, senin laflarınla zengin olan sadece bayrak ve büst üreticileri, bize de faydan olsa ne olur” diyerek itiraz edenler çıkabiliyor. İşte Onur Öymen benim aklımdan geçenleri bilmiş gibi, hem de Türkiye gerçeklerinden bihaber Alman solcusu Cem Özdemir’e “al sana solculuk” dercesine bir tokat olarak şu açıklamayı yapmış:

”Zengin ülkenin fakir çocuklarıyız. 860 bin vatandaş akşam yatağa aç yatıyor. İnsanlarımıza onların geçinebileceğini kadar aylık maaş bağlayacağız”

Oh bee, inanın CHP adına çok sevindim. Nihayet somut bir laf duyduk, hah şöyle. Samimiyetle söylüyorum “860 bini nasıl belirleyeceksiniz, parayı nereden bulacaksınız” diye ukalalık yapmayacağım. CHP ve fakirler pek birbiriyle uyumlu iki şey değil ama ona da lafım yok. Varsın Çankaya, Kadıköy, Şişli sosyetesinin, asık suratlı ceberrut memurun partisi olsun, solculuk bayrağı tekrar CHP elinde dalgalanmaya başlamıştır. Akılsız fukara takımı şu zamana kadar dincilerin, sağcıların oyuncağı oldu ama işte CHP gümbür gümbür geliyor.

Cem Özdemir, gözünü kulağını iyi aç, haddini bil terbiyesizlik etme, CHP “860 bin fakire aylık bağlayacağız” diyerek solculuğunu tescillemiştir, senin gizli bir AKP ve AB uşağı olarak bu güzide partimize ve onun şahsında silahlı kuvvetlere saldırman tamamen bilinçli bir hainliktir. Git sen üye ol sağcı birliklere. Ha, madem o kadar akıllısın bizdeki diğer vatandaşa bedava mazot, ayda 2 milyar vs. vaat edenleri sol birliğe davet etmiyorsun? CHP ile uğraşıyorsun ama bu defa sert kayaya tosladın.

(Meşguliyet sebebiyle bir süre yazı yazamayacağımı tahmin ediyorum, seyrek güncellemeler için kusura bakılmasın. Bu arada Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri sebebiyle darbe yapılmayı gerekli görenler için iki eski yazımı hatırlatıyorum: Mutlu Doğum, İrticaya Kesin Çözüm)

(Not 2: Haber sitesinde Çağlayan’daki mitingde benim de bir önceki yazıdaki önerilerim üzerine daha sert sloganlar atıldığı yazıyor, özellikle İstiklal Mahkemeleri geri gelsin önerisini ben iki yıldır yazıyorum, linkini verrdiğim İrticaya Kesin Çözüm başlıklı yazım bu konudadır. Haber sitesi bu isteği tuhaf bulmuş, halbuki bu slogan son derece normaldir, o sloganı atanlar yazdıaki diğer maddeleri hafif dahi bulabilirler.)

Popularity: 59% [?]

100 Yorum

  1. Musa - 29 Nis 2007 - 8:53 pm

    Eger Alvin Toffler’in 3. Dalga (Third Wave) kitabindaki terminolojisini kullanacak olursak:

    Turkiye’de asker laikligin degil, modasi gecmis “endustriyellesmenin” bekcisidir bu kitaba gore 1. dalga organize tarim, 2. dalga endustriyellesme olarak tanimlanmistir. 2. dalga, robot gibi olan, emir almayi bilen, vaktinde bir yerde olan, “standard” insanlar gerektirir. Nukleer aile bu sistemin olmazsa olmazidir. Yaygin egitim (mass education) bilgi vermek icin degil, fabrikada kullanilmak uzere sartlandirilmak icin icat edilmistir. Demek ki Cumhuriyet egitimi, kultur, ulus standartlastirmasi ile bir endustriyellesme, yani bir 2. dalga bir projesidir.

    Fakat 3. dalgada calisma yontemleri degismekte, servis ekonomisi, teknoloji ile birlikte ustten/altta zincir kirilmakta, yasama stilleri nukleer aile disinda bireyin seceneklerini cogaltmaktadir.

    Askerler, (farkinda olmasa da) kendilerini 2. dalga yontemlerin savunucusu haline getirmislerdir, ve Turkiye’de halen 1. dalga icinde yasayan pek cok insan olmasi onlari hakli bir savasim icinde olduklari intibaini vermektedir. Fakat tarih, hem dis hem ic etkiler ile, ucuncu dalgaya dogru yol almakta, bu sebeple esas endustriyel tepkiler cagdisi olarak gozukmektedir.

    Klasik muzik bile bir “endustriyel” kavramdir. Duzen, alt-ust, hiyerarsi gibi kavramlari barindiran bu olgu, endustrinin pek sevdigi “buyukluk” ile etki yaratmaya ugrasir (cunku o zaman amfi sistemleri yoktu). Fakat bugunun teknolojisi tek kisinin enstruman etkisinin amfi ile arttirip bilgisayar teknolojisi ile isleyip genisletebildigi icin, klasik muzik geri kalmis bir yontem olarak goze carpmaktadir. Sn. Gn. Kurmay baskaninin Milliyet’te cikan kambur bir halde piyano uzerine egilmis (dead man playing) pozu bu analojiyi kacinilmaz hale getirmektedir.

  2. Bekir L. Yildirim - 30 Nis 2007 - 1:45 pm

    Saniyorum “insanimiza maas baglama” projesi formulu sayilmaz. O “insanimiz” Cem Uzan’a aitti. Biliriz kendileri 28 Subat doneminde insanimizin ac yatmamasi icin birkac yuz milyar dagitim yamislar idi. Ekonomik konulrdaki cehaletimi hos gorun ama bana oyle geliyorki Uzan-Otymen gibi fakir dfukra dostlarnin millete kazanimlari dagitmalari icin bir sure daha gericiletrin hukumette kalmasi gerekecek. Tamam “Cumhuriyet batacaghina ekonomi batsin” ama “cumhuriyet” kasiliginsda alisveros yapilmiyorki. Nakit veya kredi kart lazim. Bence Oymen ve Uzanlarin dagitacaklaro yesil icin yesile bir miktar daha tahamml etmek zorundayuz.

    En laik sevgilerimle.

  3. serefsiz - 30 Nis 2007 - 5:29 pm

    bakın da görün sizin türbanlı böceklerin ne mal olduklarını:

    http://www.tekmetokat.org/2007/04/rahat-uyu.html

  4. mavi - 30 Nis 2007 - 7:17 pm

    CHP’nin kökeni militaristtir.
    Çünkü kurucularının tümü paşalardır, askerlerdir.
    Askerden sosyal hem de demokrat olur mu? Demokrasiyi bir kenara bırakalım, Atatürk solcu muydu, değildi..
    Türkiye de sol parti kavramı sıfırdan şekillenmelidir.

    En laik saygılarımla( bekirlyıldırım beyden araktır:))

  5. manyakadam - 30 Nis 2007 - 7:23 pm

    bacilarimiz dokturmus! he massallah! iste boyle! beyler uyusa bile hanimlar durmuyor cok sukur.

    serefsiz.. sen de oyle bocek mocek deme adamin ahsabini bozma. sen o bacilarimizin tirnagi olamazsin. senin ne mal oldugun ettigin laflardan bir de rumuzundan belli. hayvanligin luzumu yok.

  6. secedo - 01 May 2007 - 4:52 am

    Serefsizin yorumunun en kisa surede kaldirilmasini talep ediyorum!!!

  7. secedo - 01 May 2007 - 4:54 am

    Serefiz, Allah’tan dilegim, en kisa surede sana hakkettigini vermesidir. Insanoglu bela dilemelerde sabirsiz olurmus hep. Ey Allah’im, sen en iyisini bilirsin.

  8. serefsiz - 01 May 2007 - 7:49 am

    secedo, oyle ileri geri bela okuma. varsa bir bildigin soyle, oturup dusunelim. akilli ol.

  9. bluekid - 01 May 2007 - 10:14 am

    İrticaya Kesin Çözüm yazınızı da bu vesileyle okudum

    İstiklal marşında bir sürü gerici ifade geçtiğinden hem beste hem de güfte açısından daha çağdaş olan 10. Yıl Marşı ulusal marş olarak benimsenmelidir. Safahat piyasadan toplatılmalı ve yakılmalıdır.

    bende vakti zamanında “Yasaklanmadan yetişin İstiklal Marşı” diye bir yazı yazmıştım.
    http://derindelimavi.blogspot.com/2006/04/yasaklanmadan-yetiin-istiklal-mar.html
    Fakat artık görülüyorki artık iş Nutuk’un yasaklanmasına da gelebilir.
    http://derindelimavi.blogspot.com/2006/04/bmm-nasl-ald-yorumsuz.html
    Buradaki ifadelerle Genel kurmay başkanlığındaki açıklamayı karşılaştırın.

  10. Ecenaze - 01 May 2007 - 3:11 pm

    Muhatap almaya değer mi emin değilim aslında,
    Sn Şerefsiz,
    türbanlı ve böcek kelimelerini bir araya getirmenizin nedenini öğrenebilir miyim?
    “Türban” kelimesini de reddediyorum ve “başörtüsü” demeyi tercih ediyorum..
    Tüm kadınlar açık olsalar yada Emine ve Hayrnunisa hanımlar saçlarını sergileseler, sizin açınızdan sorun hallolacak mı?
    Daha önce de yazmıştım,
    Merve KAVAKÇI hanımı yuhalayarak meclisten kovan zihniyet,Şevki Yılmaz ın meclis kürsüsünden peygamberimize salavat getirmesine, cinlere selam yollamasına gıkını çıkartmadı..
    Niye bu kadar ikiyüzlüsünüz?
    Ayrıca sizin gözünüzde TÜRBANlılar ne kadar tehlikeliyse(!) benim gözümde de Türkan Saylan zihniyeti o kadar tehlikeli..
    Niye sizinkisi doğru oluyor?
    Sizin doğrularınızın evrensel olduğunun kanıtı nedir?
    Ayrıca demokrasinin bizler için ideal olduğunu yada insanları en mutlu edecek sistem olduğunu nereden biliyorsunuz?

    İnsanlar nasıl mutlu oluyorlarsa öyle yaşamak özgürlüğüne sahip değiller midir?
    Dünyanın yada bu ülkenin tapusu sizin mi?

  11. serefsiz - 01 May 2007 - 10:30 pm

    ecenaze,

    orasi ataturkun meclisidir.

    orasi devlete meydan okunacak yer degildir.

  12. Ecenaze - 02 May 2007 - 12:21 am

    Şerefsiz bey/hanım ;
    http://www.mudafaai-hukuk.com.tr/galeri/images/s112.jpg

  13. Ecenaze - 02 May 2007 - 12:24 am

    şerefsiz bey/hanım,

    orasi ataturkun meclisidir.

    hayır efendim, MİLLETİN MECLİSİDİR..

    orasi devlete meydan okunacak yer degildir.

    DEVLET kimdir? Tanrı mıdır? Devlet millete hizmet için var değil midir? Millet devlete hizmet edecekse devlete ne gerek var!

  14. serol - 02 May 2007 - 1:45 am

    saygıdeğer yorumcu arkadaşlar,
    hakkında yapılan binlerce farklı yorum bile, gerçeği değiştiremez. Atatürk’ ün mükemmel bir başkomutan vasfıyla kazandığı zaferler ne kadar gerçekse, Onun emrinde ölüme koşan Mehmetçiklerin “Allah Allah” nidaları da o kadar gerçektir. bizleri vareden koşulların güvenli yada güçlü ortamlarında palazlanıp, bir çeşit virüs iştahıyla bu değerleri çürütüyor ve dahasını istiyoruz.

    Mustafa Kemal Atatürk bu topraklar uğruna yapılan savaşlarda onlarca cephede sayısız zaferler kazandı - tabi tabi leninin altınlarıyla.
    bu kurtuluş mücadelesinde binlerce şehit verdi bu halk - ya evet savaşmasalardı asardı onları fötr lü zeybek.
    Türk halkı müslümandır - gitti laiklik, vatan haini seni.
    evet sıradaki…

    bir milleti millet yapan ne varsa çiğneyip tükürmekte üstümüze yok.
    arkadaşlar kendimize gelelim.
    kumaşımız bu. çekiştirmeyelim. bu vatanın insanlarıyız; sığınacak, kaçacak, medet umacak, hasretinden yanacak bir başka zeminimiz yok.
    karaçarşaflara bürünüp türbe duvarlarına milli piyango bileti sürende, sandığa gitmemeyi erdem saydığı halde “gidecek bir yerimiz kalmadı” diyerek Anıtkabirdeki mermerleri öpüp koklayanlarda, amerikalı işadamlarına “ne olur şu madenlerimizi siz işletin bizimkilere bırakmayın” diyenlerde aslında aynı zaafiyet içindeki insanlarımız değillermi?
    on paralık çıkar peşine düşüp, milli değerlerini bozdurup bozdurup harcayarak, bedeli ödenerek kazanılan Ata mirasını arap yada mason tacirlere pazarlayarak gelinecek nokta son nokta olabilir. sen kendi aranda “türbanlı böcek”, “ateist …”, yada “kelleci kemalist” diye bölünürken dağdaki eşkiyaya konserve ve silah verenleri keyifden delirtiyorsun.

    bir sanatçımız şöyle demişti; “hangi tür müzikten hoşlanırsa hoşlansın, erkekler asker kızlarsa gelin olurken bir türküyle gözleri dolar” gurbetçilerimizi de ben ekleyeyim burda.

    Allah Milletimizi ve bu Vatanı kötülüklerden korusun.

  15. secedo - 02 May 2007 - 2:59 am

    SEREFSIZIN TURBANLI BAYANLAR HAKKINDA SOYLEDIGI SOZUN KALDIRILMASINI TALEP EDIYORUM!!!

  16. Bekir L. Yildirim - 02 May 2007 - 4:15 am

    Fethi Bey,

    Ilginizi cekecegini sandigim yeni cikan bir dergi Beyazkaptanin bu gunku yazisina konu olmus. Dikkatinize getireyim dedim.

    Ve hayirli olsun. IV. Andic’in ifsaati size kaldi artik. Gerekirse Utah’ta tanidik bulunur.

    Not: Kriptik olup olmama arasinda bocaladim goruldugu uzre.

  17. bliyaal - 02 May 2007 - 4:56 am

    Şahsen ben 20. yüzyılın en büyük liberal düşünürü Nobel ödüllü Friedrich von Hayek’e katılarak, bu memlekete bir diktatörün lazım olduğunu görüyorum. Liberal bakış açısından yaklaştığımızda, bir diktatörümüz olsa sorunlarımız daha kolay çözülür vallaha. Bakın Hayek ne diyor:

    “Şunu söyleyebilirim ki, uzun dönemli kurumlar olarak diktatörlüklere tamamıyla karşıyım. Fakat bir diktatörlük, bir geçiş dönemi için zarurî bir sistem olabilir. Kimi zaman bir ülke için, şu veya bu biçimdeki bir diktacı gücün bir süreliğine mevcut olması zorunludur. Sizin de anlayacağınız üzere, bir diktatörün liberal bir usûlle yönetimde bulunması mümkündür. Ve bir demokrasinin de, liberalizmden tamamıyla yoksun olarak yönetimde bulunması mümkündür. Şahsen ben, liberal bir diktatörü, liberalizmin olmadığı demokratik bir yönetime tercih ederim.”

    Linki de şu: http://www.fahayek.org/index.php?option=com_content&task=view&id=121

  18. serefsiz - 02 May 2007 - 6:15 pm

    ecenaze, bilip bilmeden konusma, tufan turenc daha yeni yazdi, kiyafet devriminden sonra latife hanimin bi tane bile sikmabasli resmini bulamazsiniz dedi. tipki sapka devriminden sonra taturkun kalpakli resmini bulamiycaniz gibi. ogrende gel adamin sinirini bozma. atamiz ortunmeyi kaldiricaani daha 1919 senesinde soylemis “ortunme kalkacak goreceksiniz” demis. oku ogren adamin sinirini bozma. atamizin agzini o gerici agzina da alma.

    fethi beyden de rica ediyorum eski donemi yansitan o resme verilmis linki hemen kaldirsin, her devri kendi sartlarina gore degelendirin. devrim oncesinin sartlariyla devrim sonrasi degerlendirilirmi??

  19. serefsiz - 02 May 2007 - 6:16 pm

    bilyal:
    atamiz simdi burada olsaydida ister diktator olarak isterse liberal olarak hic farketmezdi. goruyorsun memleket kimlere kaldi..

  20. BetüL - 02 May 2007 - 6:45 pm

    secedo, basortusune “turban” denmemesini talep ediyorum !!!

    serefsiz,

    atamizin adini anmak icin serefsizlerden izin almamiz gerektigini bilmiyordum. Senden baska izin icin basvurabilecegimiz kisileri soyleyip yardimci olur musun?
    Deniz Baykal, ADD, …. ?

  21. serefsiz - 02 May 2007 - 7:28 pm

    betul, eger ATAMIZ diyorsan onun prensiplerine de yuzdeyuz uymak ve sahip cikmak zorundasin. yoksa isbirlikci ve hain oldugun ispatlanmis olur. atamiz kilikkiyafet inkilabi yapinca onu seven butun kadinlar basortulerini attilar. bakin bakalim o zamanki reismlere bir tane var mi o karelerde basortulu sikmabas vs. atamiz asla etrafinda oylelerini tutmazdi. NE MUTLU TURKUM DIYENE!

  22. BetüL - 02 May 2007 - 7:37 pm

    serefsiz,

    atamiz dedim peygamberimiz degil, hasa ilahimiz hic degil.

    Yine butun yollarin romaya ciktigi gibi konu basortusune cikti. Su basortusu olmasa laikciler kemalistler napcakti diye dusunmeden edemiyorum. Hainligimizi nerden anliyacakti sefersizler.

    Bir de atama sevgimden ortumu cikarip atamadigim icin kimle isbirlikciyim onu da aciklarsan ogrenmis olurum serefsiz.

  23. BetüL - 02 May 2007 - 7:39 pm

    Eklemeyi unutmusum:

    NE MUTLU TURKUM DIYENE!

    TURKIYE LAIKTIR LAIK KALACAK!

    ATAM IZINDEYIZ!

    TAYYIBI ALANA GUL BEDAVA!

    EDISON BILE PISMAN!

    ; )

  24. manyakadam - 02 May 2007 - 7:46 pm

    a be guzel kizim, madem ne guzel mutesettirsin, senin ortunu basindan atmak icin ugrasan bir adamin pesinden ne diye gidersin?

  25. BetüL - 02 May 2007 - 7:48 pm

    kimmis o adam?

  26. büllük - 02 May 2007 - 7:48 pm

    ismiyle müsemma arkadaşım şerefsiz.ürme

  27. BetüL - 02 May 2007 - 7:48 pm

    kimmis o adam?

    ORTUYE UZANAN ELLER KIRILSIN!

    :)

  28. manyakadam - 02 May 2007 - 8:15 pm

    betul kizim,

    serefsiz rumuzlu serefsiz oglu serefsiz yukarida soylemis ya: “atamiz kilikkiyafet inkilabi yapinca onu seven butun kadinlar basortulerini attilar. bakin bakalim o zamanki reismlere bir tane var mi o karelerde basortulu sikmabas vs. atamiz asla etrafinda oylelerini tutmazdi.”

  29. BetüL - 02 May 2007 - 8:29 pm

    manyakadam amca/agbey : )

    o sefersizin sozleri, her serefsizin sozunu dinleseydik halimizi nice olurdu. Atamiz basini acmak istiyenlere bu ozgurlugu vermistir iyi etmistir ;)
    bazi serefsizler bunu baska tarafa cekmeye, manyaklar da bizi atamiza dusman etmeye calisiyorsa onlara bir tek ve birkac sozumuz olabilir:

    oldu! gozlerim doldu falan oldum yane!
    :)

  30. manyakadam - 02 May 2007 - 8:31 pm

    betul kizim,

    af buyur ama sen tarihi gercekleri ogrenmeyip bu kafada devam edersen daha cok peruk gecirirler kafana. kamusal alani falan da ruyanda gorursun. cok korkunc seyler oldu zamaninda cok..

    serefsiz rumuzlu hergele serefsiz olmasina serefsiz ama addcilerin iclerinden soylediklerini disindan soylemis. aciksozlu serefsiz de diyebiliriz yani.

  31. mustafa - 02 May 2007 - 8:31 pm

    Atatürk’ün bir sözü var, mealen şöyle; ”ben ardımda hiç bir ideoloji ve tabu bırakmadım, sadece bilimi bıraktım”

    bilim sorgular ve sürekli kendini yeniler. Bu bakımdan ‘şerefsiz’ nicki arkadaş gibi bazı ideolojileri dogmalaştırmak pek de doğru değil. 80 yılda dünyada çok şey değişti.

    Bir de bu çağlayan da paranoyak beyinlerin topluma enjekte ettiği ‘korku paranoyalarıyla’ harekete geçen ‘bindirilmiş kuvvetler’ var. Ortada somut bir tehdit olmadan bu kadar kitle nasıl meydanları dolduruyor bir anlam veremiyorum. Ama diğer tarafta ise somut olarak ‘hayat tarzına’ müdahale edilen muhafazakar kesim var, 21. yüzyıl Türkiye’sinde kıyafet tercihi yüzünden eğitim hakkı elinden alınan arkadaşlarımız gibi. Ama bu kesim ’susan Türkiye’yi temsil ediyor. Bu kesim genelde son sözü sandıkta söyler. bekleyelim..

  32. Ecenaze - 02 May 2007 - 8:34 pm

    Gerizekalı şerefsiz,
    İpek Çalışlar ın kitabını oku ve ondan sonra gel buraya..

    LATİFE HANIM ATAMIZLA evlenmeden önce açıktı, evlenince örtündü..
    Bak çarşaflı haliyle ne güzel yanında geziyor..
    Bu da kapak olsun :))
    http://www.fftd.net/festival2005/filmages/ataturk.jpg

  33. Ecenaze - 02 May 2007 - 8:36 pm

    http://www.haberextra.com/haberresim/haber_19005.jpg
    bu da:)))

  34. Ecenaze - 02 May 2007 - 8:37 pm

    http://kutzli.milten.lima-city.de/latife.jpg
    bu da güzelmiş:))

  35. serefsiz - 02 May 2007 - 8:39 pm

    asil serefsiz sensin. latife hanim yurtdisina okumaya gitmistide ondan acmistir basini.

  36. serefsiz - 02 May 2007 - 8:40 pm

    ecenaze gozun yiyorsa bir tane de ataturkun basina sapka varken turbanli olan latife hanim resmi bulsana. utanmasan zubeyde hanimda turbanliydi diyceksin. devrimleri ozumseyin artik. yoksa topun ucu gozuktu coktan, bilmem anlatabiliyormuyum?

  37. BetüL - 02 May 2007 - 8:44 pm

    Mustafa bey katiliyorum size.

    Hayat tarzlarina mudahele edilme ihtimali nedeniyle yer gok inledi hem Ankarada hem Istanbulda caddeler doldu. Hepsini samimiyetle tebrik ediyorum.
    Bizim insan haklarimiz yillarca cignendi ve cignenmeye devam ediyor gikimiz cikmadi.

    Demek sorun onlarda degil bizde imis. Demek aglamayana emzik verilmezmis. Demek akilsiz oy pusulasinin cezasini herkes cekermis.

  38. Ecenaze - 02 May 2007 - 8:46 pm

    Atamız ÇARŞAFLI seviyormuş, demek ki öyle örtünülmeli..
    Renkli başörtüye hayır!
    BETÜL DUYUYOR MUSUN:p

  39. BetüL - 02 May 2007 - 8:48 pm

    serefsiz cok oluyorsun, ne demek istiyorsun simdi sen?

    Ataturk once Latife hanimin basini orttu, devrimlerden sonra da actirtti mi diyorsun?

    yani atama takiye yapti mi diyosun?

    agzini topla biz Ataturkcu genclik (manyakadam sagolasin kendimi 16 yasinda hissettim iyice) hesap sormayi biliriz haberin olsun

    SUS!

  40. BetüL - 02 May 2007 - 8:49 pm

    Ece diyorum ki, son verdigin linkteki ortunus seklini cok sevdim, Ataturk basortuleri diye bi marka ve kampanya yapsak.

    Hem iyi satariz, hem atamizin sevdigi gibi ortunmus olmanin gururunu yasariz. Ne dersin?

  41. BetüL - 02 May 2007 - 8:53 pm

    Yanliz Latife hanim gibi cenemizi de kapatmayalim bana daral gelir.

    Latife hanimda pek dini butunmus ya Hu.

  42. serefsiz - 02 May 2007 - 8:55 pm

    siz bu dediginizi hele bi yapinda gorelim, sizi tiksinlar iceri versinler elektrigi ben de oh olsun derim.

  43. BetüL - 02 May 2007 - 9:00 pm

    sefesiz,

    seni iceri tiksalar ve elektirik verseler oh olsun demem ben.

    serefsiz ve manyakadam ayni kisi mi?

  44. Ecenaze - 02 May 2007 - 9:02 pm

    Ece diyorum ki, son verdigin linkteki ortunus seklini cok sevdim, Ataturk basortuleri diye bi marka ve kampanya yapsak.

    Hem iyi satariz, hem atamizin sevdigi gibi ortunmus olmanin gururunu yasariz. Ne dersin?

    Betül hay aklınla bin yaşa:))
    Süper fikir!
    Ben zaten geçen pazar Esenler de CUMHURİYET CAMİİ nde ikindi namazı kılarken niye ATATÜRK CAMİİ yok diye aklımdan geçmişti..
    Dindar kesimin bu konuda hatalı olduğunu ve ATAMIZA sahip çıkmayıp,O nu şerefsizlerin eline/ağzına bıraktığını düşünüyorum..

    Bir tekstilci olarak bunu ilgili arkadaşlarıma maille iletmeliyim..Çok ciddiyim..
    Türk bayrağı desenli eşarp da hoş olur dimi..

  45. mustafa - 02 May 2007 - 9:04 pm

    harika fikirler, bu bahsettiğiniz örtü şekliyle baş örtüsü yasağı sona erebilir.

    sloganımız şöyle:

    ”Atatürk baş örtüleri, rejimle dost!! :)

  46. BetüL - 02 May 2007 - 9:06 pm

    Harika olur :) Su milliyetciligin iyice arttigi gunlerde alan cok olur.

    Biz sahip cikmayinca Atamiz malesef serefsizlerin eline dustu. Mezarinda kemiklerinin sizladigina eminim.

  47. BetüL - 02 May 2007 - 9:10 pm

    Mustafa bey,

    sloganimiz soyle falan deyip, isim hakkindan kar verecegimizi saniyosaniz yaniliyosunuz. benim fikrim Ecenin girisimciligi yani iki ortakli bi sirket. Fakat sloganinizi cok sevdim Ece de begendi ise reklam islerimize buyurun siz bakin : )

    Laik Ataturk basortuleri!! (turbanlari mi desek ataturk ve basortu yanyana bi garip oldu sanki )

    Ataturk Basortuleri; ozde degil sozde turban :P
    Ataturk basortuleri: kamusal alana girildiginde otomatik olarak kendi kendini gorunmez yapabilen akilli turban.

    Nasil?

  48. Ecenaze - 02 May 2007 - 9:15 pm

    BEN KOPTUM BURDA:))))))))))))))

  49. Ecenaze - 02 May 2007 - 9:26 pm

    Atilla YAYLA hocayı da yadedelim:)
    http://www.youtube.com/watch?v=M9uO8YAF_lg

  50. BetüL - 02 May 2007 - 9:35 pm

    Ece

    Atamizin resimleri de olsun basortulerin uzerinde. Hani bi tane kalpakli resmi var ya bi o olsun. Bayiliyorum ona.

    Birkac tane de Latife hanimla beraber olan resimlerinden olsun.

    Ortunun uc kismina koymak lazim resimleri namaz kilarken sorun olmamasi icin.

    serefsiz,

    33 numarali yorumunda rumuzunu degistirmeyi unutmussun.
    Baska isin yok mu amca senin?

  51. mustafa - 02 May 2007 - 9:47 pm

    Betul hanım;

    anlaştık :)
    ece hanım ve siz de uygun görürseniz, bu baş örtülerinin üzerine ”ay yıldız, Atatürk resimleri” işlenebilir. Böylece baş örtülü arkadaşlarımızın rejim ile ilgili bir sorunları olmadığı vurgusu yapabiliriz. Tüm laik duygularımla arz ederim :)

  52. serefsiz - 02 May 2007 - 9:48 pm

    33 numarali yorumu ben yazdim ne var ki bunda? amca kim?

  53. BetüL - 02 May 2007 - 9:54 pm

    Mustafa bey cok guzel olur, ayni fikirdeyim.

    serefsiz, anladin sen onu!

  54. Ecenaze - 02 May 2007 - 10:10 pm

    ok anlaştık:))
    da hangi meydanda toplanıyoruz:P
    Çağlayan uygun olmaz, sığmayız:)

  55. serefsiz - 02 May 2007 - 10:25 pm

    betus hanim anlamadim ben onu! cevap veremeyince yok oyle belaltindan vurmalar.

    bu arada hala bekliyorum resmi. ama eminimki daha cok bekliycem. yok cunku oyle bir resim. ama modern gorunumlu cok resim var. orasi ayri.

  56. BetüL - 02 May 2007 - 10:34 pm

    serefsiz,

    “betus” hitabini cok yakisiksiz buldum. Devam etmen durumunda ben seni muhatap almaya devam etmemeyi tercih edecegim.

    33 numarali yorumunda ” latife hanim yurtdisina okumaya gitmistide ondan acmistir basini.” ne demek istedigini aciklarsan sevinirim.

    Cunku; 33.de rumuzunu degistirip “manyakadam” yazmayi unutmussun kastim o idi.

  57. Ecenaze - 02 May 2007 - 10:35 pm

    şerefsiz,
    sen fötr şapka takıyor musun?
    bir tane resmini assana buraya:))))))))

  58. Devrim Bayulken - 02 May 2007 - 10:56 pm

    Site ahalisi, bu serefsizle bosuna tartisiyorsunuz. Bos konustuklarini kendileri de bildikleri icin iyice camura yatmaya basladilar. Fikirlere fikirle karsilik veremedikleri icin Ataturkcu olmayanlari mahkemeye vermeye karar vermisler. Hakim amcalarina sikayet edeceklermis Kerincsiz bozuntulari. http://www.tekmetokat.org/2007/04/rahat-uyu.html. Izlenimler, derinsular, mustafaakyol falan da topun agzinda gibi gorunuyor.

  59. serefsiz - 02 May 2007 - 11:00 pm

    tamam betus yok. ama sen de oyle imali imali serefsiz deme bidaha.

    o yorumumda sunu demek istedim: latife hanim aydin bir bayandi. ama kilikiyafet devriminden once turkiyede bu aydinligini gorunusune yansitmasi mumkundegildi. ama yurtdisinda okumaya gitmisti. yurtdisinda okurken gerici tesirlerden uzak oldugu icin istedigi gibi giyinebilirdi. yani basini acabilirdi. o yuzden turkiyeye gelice sanki atamiz basini zorla ortmustu gibi sozler cok sacma olur. elbette orttu ama herkes ortuyorduda ondan. sonra atamiz ortunmeyi kaldirinca o da atti tabi carsafi.

    simdi bu carsafli resmini gorup de sonraki cagdas resimlerini gormezseniz bende size her devri sartlarina gore yorumlayin derim tabi. madem ortunmek o kadar matah bisey, soruyorum size, niye o zaman kilikkiyafet devriminden sonra bir daha giymedi latife hanim o karafatma giysisini? cevabini hemen vereyim: cunku aydin bir egitim almis modern bir haniefendiydide ondan. simdi betul sen buradan kendine bir ders cikar.

    onemli not: kilikkiyafet devriminden sonra atamizin ortulu bir hanimla gezebilecegini dusunebiliyorsunuz ya pes diyorum.

  60. BetüL - 02 May 2007 - 11:55 pm

    Yok kabul etmem, al bilyelerini ver bilyelerimi…

    Latife hanim yurtdisina okumaya gidince gerici tesirlerden kurtulunca acmis basini, bak biz de yurtdisina okumaya gidiyoruz. Gerici/laikci tesirlerden kurtulmak icin gitmek zorunda kaliyoruz. Acmiyoruz basimizi. Acsak zaten TR de kalir okurduk degil mi?

    Atamdir, basimin tacidir, gozumun bebegidir ama Latife hanima hem ortmesi hem acmasi konusunda bi baski yapti ise ayip etmistir.

    Latife hanim da cani istiyosa acsin cani istiyosa ortsun bize ne? Keyfine kalmis.

    Ortunmenin matah bisey oldugunu kim soyledi?
    Hic iyi bisey degildir. Cok zaman insani bunaltir, zaman zaman sicaktan oldurur. TR gibi bazi ulkelerde rezil kepaze eder. 3. sinif vatandas, pis zenci eder.

    Ama napalim Allahin emri boynumuz kildan ince. Isin icine Rabbin emri girince Latife hanim viz gelir Atam tiris gider.

    Atam basortusunu yasaklamamis, sarigi yasaklamis onun yerine sapka kanunu cikartmistir. Bu gunku kendine Ataturkcu diyen ama benim laikci kemalist dedigim bi kisim insanlar Atamin devrim kanunlari uzerinden basortu din dusmanligi yapmaya kalkmislardir. Gel gor ki hic biri sapka takmaz.
    Mesela sen takiyomusun? Sanmam.

    Latife hanim cok tatli bi hanimdir, aydin iyi egitim almis modern (benden modern olmasin) olduguna eminim. Atami da cok sevmistir. Hakkinda edilen onca lafa ragmen bi gun agzini acip konusmamistir.

    Modernligi ortu/aciklikla algilayan bir diger insan grubu da Iranlilardir. Ne kadar acilirlarsa o kadar modernlesceklerini sandiklarindan anadan uryana yakin bi durumda gezerek modernliklerini tanidigim bazi laikci turklere ispatlamaya calismislardir. Laikci arkadasimi bile utandirmislardir.

    Komleksli 3. dunya ulkeleri icin normal seylerdir bunlar.
    Ama gercek degildir. Oyle olsa dunyanin en modern insanlari ciplak gezen bazi afrika kabileleri olurdu degil mi?

    Rumuzunla hitap edilmesini istemiyorsan degistirmeni oneririm. Serefsiz diye bir rumuzun oldugu muddetce serefsiz diyen cok cikacaktir. Madem rahatsiz oldun soylememek gayretinde olurum.

  61. esrefsiz - 03 May 2007 - 12:26 am

    ben bu millet anlamaz insanin kendisiyle dalga gecmesinden diyordum hakli ciktim. esrefsiz olarak degistireyim simdilik rumuzumu sonra bir sey dusunuruz.

    gelelim konuya. sapka elbetteki takmiyorum, sorman bile tuhaf, ama sunu unutma: eger bir egitim kurumu ya da devlet dairesi buraya spkasiz girilemz derse hic dusunmem sapkami takarim. bu kurala saygidir. haa sen dersinki kurala saygim var ama uyamam, o zaman gideceksin kurallarin sana uydugu yere. yani kural sana uymaz, sen kurala uyacaksin. uyamiyorsan kuralin uydugu yere gideceksin. o iskembe suratlilar gibi beyazitta eskiyalik yapip devlete karsi yurumeyeceksin.

    bir de kucuk not: atamiza atamdir basimin tacidir diyorsan, bence seklini kiligini da onun istedigi gibi yapsan dahaguzel olur. hem oyle hem boyle olunmaz cunku. tutarli olmak lazim.

  62. BetüL - 03 May 2007 - 12:44 am

    esrefsiz,

    Sarkici Metin bey (soyadini hatirlayamadim) kor olusuyla dalga gecer, cok komiktir. Kendi eksiklikleri ile dalga gecebilmek kendini asmisligin bi gostergesidir bence de.

    Fakat kendine “serefsiz” demek bu bolume girmiyor.

    Ece nin link verdigi Atilla Yayla nin konusmasini dinlemeni tavsiye ederim. Ozellikle son bolumu yazilmasi ve ezberlenmesi gereken cinsten.

    Bu basit konulari boyle uzun uzun anlatmaga gerek oldugunu sanmiyorum, burasi youtube in mesajlasmalarina dondu artik.

    Kurallar insanlarin rahati guveni icin vardir. Gorevini yapmiyorsa insanlar kurallara uymaz kurallar degisir.

    3 kez soyledigim halde, hala bana Ataturkun istedigi gibi giyinmekten bahsediyorsan, Latife hanim viz gelir Atam tiris gider yazdigim bolumu tekrar okuyabilirsin.

  63. esrefsiz - 03 May 2007 - 1:22 am

    aman aman iyi. her konudada bir fikrin var. herseyi senmi biliyorsun?

    bu arada eger yurtdisindayim diye atam tiris gider falan deme cesaretini buluyorsan bence biraz agir ol. yoksa bu gidisin donusu hicte iyi olmayabilir.

  64. BetüL - 03 May 2007 - 3:02 am

    Yok ben TR deyken de boyleydim, huyum kurusun..

  65. bluekid - 03 May 2007 - 9:40 am

    Ya ben düşünüyorum düşünüyorum Atatürkün Başörtüsüyle inkılabı diye bir şey hatırlayamıyorum.
    Şapka ile ilgili Kanun var Hatta muhalefet ettiği iddiasıyla asılanda var. Ve hatta halende yürürlükte olan bir kanun. İyi de Başörtüsü inkılabını kim neresinden uydurdu ?
    Kendileri Şapka giymeyip kendi vicdanlanlarını bu şekilde rahatlatıyor olmasınlar ?

  66. BetüL - 03 May 2007 - 1:27 pm

    Bunlar Atami kullanan ser.. sey.. kotu insanlar. : )

    Oyle bi kanunyok. Hic basini orttugu icin asilan birini duydunuz mu inkilap tarihimizde? Yok. Atam sadece sariklilari asmis. Basini acmak isteyenlere acabilme ozgurlugu vermis.

    Bazi kraldan cok kralcilarla, bazi kotu niyetli adamlar Atami kullaniyor.

  67. mehmet ali - 03 May 2007 - 3:16 pm

    kim uyduruyor bunları ya herkes büyük önderin inkilaplarını biliyor

  68. manyakadam - 03 May 2007 - 7:20 pm

    hakkaten cok ozgurlukcu adamdi. bi tek sariklilari asmis.

  69. Bekir L. Yildirim - 04 May 2007 - 1:29 pm

    Butun yorumlari okuyamadim. Ama gozum ilisen bir tanesi gulmsetti tam da ihtiyacim oldugu zaman:

    “serefsiz diyor ki:
    02-05, 2007 - 20:39
    asil serefsiz sensin. …”

    Allah ta seni guldursun Serefli(siz)?!

  70. Bekir L. Yildirim - 04 May 2007 - 1:38 pm

    Oldu olcak bir iki satir ilave edeyim:

    Latif Hanm ne giyerdi?
    Diyelimki mim etek, dekolteli kiyafet.

    Bana ne? George Washington’un karisi ne giyerdi? Lenin’in, Turkmenbasi’nin, Kuzel Kore’nin “ulu onder” inin esi?

    “Ataturk boyle istedi” argumaninin arkasina siginanlar merdi kipti gibi “secaatin arzederken sirkatin” soyluyorlar. Bizi lkel bir diktatorluguz; bir kabileyiz” diyorlar. Once bunu itiraf etmeliler daha sonra “aslinda Latife Hanim takiyye yapiyordu; cok ta muasir idi” falan diyebilirler. Ilginc degilmidir 367 zirvasi Anayasa Mahkemesine gittiginsde laikciler hukuki arguman yerine bolca Ataturk, inkilaplar ve “catisma cikar haa” tehditleri savurdular. Ahlakin, siyasetin, hukukun iflas noktasi!

  71. Musa - 05 May 2007 - 5:36 pm

    Guzel bir yazi

    http://muratkarun.blogspot.com/2007/05/iii-dalga.html

  72. gelibolu - 05 May 2007 - 10:56 pm

    bakiyorumda burda ataturku taparcasina sevenler ile daha az seviyor gorunenler birbirine girmisler. sacma bir girisim dogrusu. Bir insan niye referansini Ataturkten almak zorunda onu anlamiyorum? Mustafa Kemali niye putlastirma cabasina goroyor insanlar? Kendi akillari yetmediginden mi acaba? Yada hayatimizdaki olguyu Besiktas-Galatasaray ezeli rekabeti kivaminda yasama aliskanligimizdan mi? Turkiyede embesillere yonelik papaganlastirici inkilap tarhi derslerinden sonra Mustafa Kemal i hakki ile anlayabilen dolgunu sanmiyorum. Baksaniz kiyafet devrimini kadinlara uyguluyor azgin bir ataturkcu. Halbuki Mustafa Kemal’in Kadinlarin ortunmesine tek bir kanun teklifi dahi olmamistir. Laikligin Anayasaya girdigi 1937 de bazi akli evvel atanmis milletvekilleri Carsafin yasaklanmasi icin meclise teklif goturduklerinde, bunun bizzat Mustafa Kemal tarafindan engellendigini ogretmez bizim papagan Ataturkculer. Peki 1930larda Ankara KAzan dan SATI BACINIn defaatle meclise koylu kiyafeti ve yasmagi ile girdigini de ogretir mi bizim Inkilap tarihcileri? Asla ve kata! Turkiyenin son 69 senedir yasadigi sorunlarin cozumu tektir aslinda. Mustafa Kemali Kemalistlerden Ataturkculerden kurtarmk gerekmektedir.

  73. gelibolu - 05 May 2007 - 11:17 pm

    bir de su ne ikiyuzluluktur yahu
    birisine basini ortmesi icin bskida bulununca(ki baski olup olmadigi tartismalidir) ayip: ama birine basini acmasi icin baski yapilinca(hemde aga babasi) iyi, makul. Bu kadar iki yuzlulukle Kemalizm daha ne kadar savunulabilir ki.

  74. emin muaz - 06 May 2007 - 1:11 am

    yorumları okuduktan sonra bir şeyler yazmamaya karar vermiştim ama iki önemli tevafuku(tesadüfü) belirtmeden geçemiyeceğim.Betül hanımın ricasıyla(!) ismini değiştiren şerefsizin seçmiş olduğu yeni isim de ne yazık ki(!) aynı manaya geliyor.eşref;şerefli kişi demek.Eşrefsiz de dolayısıyla şerefsiz demek oluyor.Tevafukun da(tesadüfün de) bu kadarı…
    İkincisi ise İsmet İnönü’ye atfedilen meşhur bir söz.’Bu ülkede şerefliler şerefsizler kadar cesur olmadıkça, bu ülke düzelmez.’

    Bu iki örneği kesinlikle şerefsizin kişiliğine yönelik bir hakaret veya provakatif cümleler olarak vermiyorum.Sadece bu zihniyetin çöküşünün yine bu zihniyete sahip insanlar eliyle olacağını vurgulamak istiyorum.

  75. Ecenaze - 06 May 2007 - 11:25 am

    Gelibolu abi hoşgeldin:)

  76. esrefsiz - 06 May 2007 - 2:21 pm

    emin muaz, isimlere takılma düşüncelere bak. alışmışsın deil mi önyargılı düşünmeye?

  77. m2de4kisiDuramamDaralırımBen - 06 May 2007 - 2:59 pm

    1. serefsiz ile manyakadam ayrı kişiler.
    2. eşref “en şerefli” demek. dolayısıyla şerefsiz sözü kişi için kullanılabilir ama eşrefsiz kişi için kullanılamaz, belki toplum için kullanılır.
    4. Ben sadece m2de 4 kişi duramıyorum, şerefsizle, manyakadamla bir ilişkim yoktur.
    5. Üçü atlamışım.

  78. BetüL - 06 May 2007 - 6:31 pm

    m2de4kisiDuramam

    Ben laikcilerle takilmaktan paronayaklik belirtileri gostermeye basladim. En yakin zamanda onlem alina deyip doktoruma basvurdum. Laikcilerden de biraz uzak durmaya calisiyorum. (umulur ki) yakinda gecer. : )

  79. sel - 06 May 2007 - 8:11 pm

    m2de4kisiDuramamDaralırımBen’e katiliyorum. manyakadam ile serfsiz ayni kisi. tipik bir catisma cikartici.

  80. m2de4kisiDuramamDaralırımBen - 06 May 2007 - 8:31 pm

    Sel,

    Ben aynı kişi değiller demiştim. Manyakadam’ı da serefsiz’i de uzun süredir okuyorum bu ve diğer bloglarda. manyakadam lafını esirgemeyen muhafazakar bir arkadaş. serefsiz ise sol görüşlü gördüğüm kadarıyla. Aynı kişi olamazlar yani. Ben öyle fişledim, bilemiyorum yani. :)

  81. eşrefsiz - 06 May 2007 - 10:19 pm

    bunlar ATATÜRK gerçeğini fikirleriyle çürütemeyince böyle komser kolomboculuk oynarlar anca. benim o dinciye nerem benziyorsa? o manyak akepeli bile değil, süzme saadetçi!

    bu arada m2, sağcı solcu diye bölünme zamanı değil. vatanımızın müesseselerini dolar karşılığı satıyorlarken sağcısolcu olunmaz. devir kuvvacılık devridir.kamu kuruluşları kanla alındı dolarla satılamaz.

    şeref eşref diyede kelime oyunu yapmayın, düşüncelere odaklanın. ben şimdilik sussunlar diye geçici önlem aldım o kadar.

  82. gelibolu - 07 May 2007 - 6:15 am

    sereften muaf arkadas “dusuncelere odaklanin” diyor. bilgisiz dusunce olur mu? Sen dusundugun seyin cahilisin. niye senin dusuncelerine odaklansin insanlar?

  83. gelibolu - 07 May 2007 - 6:27 am

    CHP’li Cevdet Kerim’in deyimiyle “Hasolar, Memolar”; Recep Peker’in deyimiyle “ayaktakımı”; merhum Metin Toker Ağabey’in deyimiyle “Fasa fiso vatandaşlar!”

    iste CHP’nin halkciligi. CHP zihniyeti Kemalist degildir diyordum da inanmiyordunuz. Mustafa Kemal ne kadar cahil olursa olsun kendi milletine boyle hitap etmedi. Ama MUstafa Kemal sonrasi CHP liler halka en agir hakaretleri etmekte bir beis gormediler. Serefin savundugu kemalism ve CHP bu mudur? kendisine soralim?

  84. gelibolu - 07 May 2007 - 8:50 am

    Omer Lacinerden MUAZZAM bir tarif” “Bizim cumhuriyetçi elitlerimiz kendi emsali olan Batılılar karşısında kendilerini ezik hissediyorlar. Ne bilgi bakımından, ne davranış olgunluğunda onlar gibi olamıyorlar. Bu düşüklük hissini Müslüman hassasiyetli insanların kendilerinden aşağı olduğu fikriyle telâfi ediyorlardı.”
    On yildir dedigim seyi Omer Laciner de tekrarlamis. Ama eksik birakmis. soran olursa eksik kalan seyin en oldugnu aciklarim

  85. m2de4kisiDuramamDaralırımBen - 07 May 2007 - 3:47 pm

    eşrefsiz kardeş,

    vatanımızın devleti her işe burnunu sokup hiç bir işi yapamayacağına, bu işleri uzmanlarına bırakıp çatır çatır vergisini alsa daha hoş olmaz mı? Evet “vatanımızın müesseseleri dolar karşılığı satılıyor”. Ne güzel işte. Hem de yüksek fiyatlardan satılıyor. Bir de üstüne vatanımız vergi alacak bu müesseselerden. Daha önce zarar edip duran müesseselerden. İkide bir yolsuzluklarla adları gündeme gelen müesseselerden. Daha ne istiyorsun ki?

    Bu müesseselerin satılmasından kim rahatsız olur biliyor musun eşrefsiz? Bunlarla iş yapan, devleti rahatça sömüren, stotükonun zengin ettikleri kişiler rahatsız olur. Çünkü bu müesseseler özelleştirildiklerinde bu zenginlerin muslukları kesilmiş olur. Peki sen neden rahatsız oluyorsun eşrefsiz? Bu işten bir gelirin olduğunu sanmıyorum. Laiklik diyorlar, irtica geliyor diyorlar, veriyolar ağzınızı emziği, bu yolsuz çıkarcıların borozanı oluyorsunuz. Aklınızı başınıza alın. Uyumayın. Birileri size irtica diye, şeriat diye ipte yürüyen cambazı gösteriyor, ağzınızdan salya akarak cambaza bakarken göt cebinizden cüzdanlarınızı çekiyor!

    Yazık.. çok yazık!

  86. esrefsiz - 07 May 2007 - 6:54 pm

    gelibolu: sen bu iddaalarını ispat edemezsin bol keseden sallıyorsun. ayrıca Atatürke cahil de diyemezsin. sıkıyorsa adresini ver adresini de alsın seni polisler savcılar ordan mahkemede anlatırsın derdini.

    m2: para ne zaman olsa kazanılır ama laik cumhuriyet değerleri öyle mi? dininiz imanınız para olmuş, peki iyi para verseler laikliği de satacakmısınız?

  87. gelibolu - 07 May 2007 - 6:56 pm

    esrefsiz sen sadece bilgisiz ayni zamanda….
    hakaret etmek istemiyorum. okudugunu anlamiyorsun.
    simdi bana Ataturke cahil dedigim cumleyi goster bakalim cumle aleme.

  88. esrefsiz - 07 May 2007 - 6:57 pm

    rumuzuma laf söyleyenlere: ben rumuzumu şerefsizsiniz diye değiştirmesinide bilirdim ama benim bu yaptığım insanın kendisine şaka yapma medeniyetidir. bir yüceliktir. bu yüksek ve çağdaş bir kültürdür. dünyada yeri var. anca sizin gibi sağa sola mı saldırayım. daha yapılan espiriyi bile anlayamıyorsunuz. rumuza bakıcanıza altında yazılı düşünceye bakın. ben burada hattı müdafa yapmıyorum sathı müdafa yapıyorum.

  89. esrefsiz - 07 May 2007 - 7:03 pm

    işte ispatı: “Mustafa Kemal ne kadar cahil olursa olsun kendi milletine boyle hitap etmedi.”

    iki anlamlı kelime kullanarak çaktırmadan Atatürke saldırıyorsun. utanmalısın.

  90. gelibolu - 08 May 2007 - 1:25 am

    bu kadar zeka ancak bir kemalistte olurdu sereften muaf kardes

  91. esrefsiz - 08 May 2007 - 5:33 am

    bak hala hakaret ediyorsun Atamıza. senin kemalist diye aşağıladığın insanlar tarihin gördüğü göreceği en büyük insanın ideolojisine inanıyorlar. sen çaktırmadan Atamıza cahil demeye çalıştığın gibi onun takipçisi yürekli gençliğede zekasız diyorsun. sana söylüyorum gelibolu sanaaa. sen zamanında geliboluya gitsen senin gibi bi haini ingilizlerden önce atamız silahını çektiği gibi vurur temizlerdi. etini kanını da köpeklere yedirirdi ibretlik olsun diye. insan bukadarmı şuursuz olur?

  92. gelibolu - 08 May 2007 - 9:31 am

    sen iyi bir kemalistsin sereften muaf arkadas
    masallah super kemalist zekasi var sende.

  93. fm2de4kisiDuramamDaralırımBen - 08 May 2007 - 9:31 am

    Tarihin gördüğü göreceği en büyük insan? Ne açıdan?

  94. gelibolu - 08 May 2007 - 9:33 am

    yaw bende sizi akilli basiretli sanirdim. su laf yetistirmeye calistiginiz serefsize de bakin
    sallayin sunu
    daha ciddi seylerle ilgileniun.
    cevap vermeye degmez buna.
    iki mesajda dokuldu boyasi diyecemde boya moya yok
    paso pas baglamis! 1930lardan bugune pas baglamadan durur mu odun?

  95. esrefsiz - 08 May 2007 - 9:48 am

    çif manalı laf söylediğini ispat ettim diye şerefsiz oldum dimi?

    suspus oldun önce sonra ilerigeri sallamaya başladın. insanda biraz entellektüellik olur. kitap oku kendini geliştirde buralarda güldürme kendine. adam olmak istiyorsanda önce NUTUKTAN başla.

  96. BetüL - 08 May 2007 - 3:02 pm

    gelibolu : )))

  97. gelibolu - 08 May 2007 - 6:14 pm

    betul?????
    benden size soylemesi bu serefsiz ya 8 yasinda? yada sekiz yasindaki bir cocugun zekasina sahip.

  98. mrlivee - 09 Kas 2007 - 12:06 pm

    gelibolu,betül arkadaşlar onu mazur görün bence adamın adındanda belli zira öyle olmasaydı adını böyle koymazdı

  99. librarian - 09 Kas 2007 - 12:45 pm

    ileride Türkiye’nin siyasi tarihini yazacaklar için bir anımı buraya not etmek istiyorum: 1970′li yılların ikinci yarısında İstanbul’da çalışıyor/okuyor ve Hereke’deki yazlık evimize gidip-geliyordum. Bir seçim arefesinde E-5′in Çayırova-Gebze kesiminde su kanaletleri içerisine yoldan geçenlerin net olarak görecekleri şekilde şu siyasi sloganlar yazılmıştı: “Kadın Toplumun Ortak Malıdır - CHP”, (haşa) “İslam’a Son - CHP” ve “Yaşasın Komünizm - CHP”. Besbelli bunları CHP karşıtları yazmışlar ve CHP’ye yamamak istemişlerdi. Ertesi gün bir de ne göreyim. Birinci slogan boyanarak tamamen kapatılmış, ikincisinin üzeri üstünkörü çiziktirilmiş, üçüncüsünde ise sadece CHP imzası kapatılmış gerisi net bir biçimde hala okunuyor. Buradan çıkartılacak ders bence şudur: Bir insana kırk gün “sen delisin” derseniz o gerçekten deli olur. CHP de işte böyle laik ve “komünist” olmuştur.

  100. mehmet - 03 Mar 2008 - 1:21 am

    jartiyer devrimi,kukelata ve dahi papyon devrimi.
    ehahah!! …’tan teyyare…Ulan devrim devrim.Bişey devirseniz gücüme gitmeyecekte..Töbe töbe yahu yıllardır bu memleketi islamcılar gericiler mahvetti.Onlar yüzünden çıkamadınız uzaya.Uzaya çıktınızda paçanıza mı yapıştık.Allah’ın uyuşukları.Yukarıdaki şerefsiz de harbiden şerefsiz bu arada.Malumu ilan ediyorum ama olsun herzaman şerefsiz olduğunun farkında olan bir şerefsiz bulunmaz!! Azıcık akıllı olun!!!

Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş