Otomobil Alacağım

FST 23 Nisan 2008

Ama bir bilene danışayım dedim. 14.000 YTL civarında bir Nissan Almera var, 1.8 otomatik vites, 2001 model, 90.000 km. Ne dersiniz? Focus, Seat Toledo ya da Leon da alternatif olabilir. Zorlarsam 15-16.000 de çıkabilir. Blog yarışmasından gelecek tüm parayı kullanayım diyorum.

İlgi ve bilgisi olanlar yoruma yazarsa, alacağım arabaylabir tur atmalarına izin veririm.

45 Yorum

  1. Sayin Saymayin - 23 Nis 2008 - 8:24 pm

    Cok ozel bir sey degilse, bana biraz pahali geldi.

    http://www.araba.com/ilan/nissan/almera/

    Ben de gecenlerde benzer bir konuda millete sormustum, ve aldigim cevap ‘Mitsubishi Colt’ idi.

    http://www.newcolt.com/

    Bu benim dusundugum kullanim icin ideal imis. Ama, sizin sartlarinizi bilemem tabii ki.

  2. Bulent Murtezaoglu - 23 Nis 2008 - 8:41 pm

    Aman Allah, fiyatlara bakin. Benim hayatta dort tane arabam oldu, dordunun fiyatini toplasaniz bu kadar etmez (yarisi da etmiyor!). Burada degil tabii bu. Simdi soyle bir hesap yapalim, su anda (basit faizle) devlet %20 kusur veriyor, bu arabanin kendi masrafi ve amortismani da goz onune alindiginda birileriyle — mesela bir sirketle — anlasip ihtiyac oldugunda onlarin arabalarini kullanmak icin kac para vermek makul olur? Nicin boyle duzenler ortaya cikmiyor arabanin bu kadar pahali oldugu bir memlekette acaba?

    Ben bugun araba alacak olsam dogrudan bitkisel yag ile calisabilecek eski bir dizel araba almaya heves ederdim herhalde. Bunun filmleri de var:

    http://www.youtube.com/results?search_query=vegetable+oil+car

  3. Sayin Saymayin - 23 Nis 2008 - 9:02 pm

    Otomobil, hala daha yatirim unsuru olarak goruluyor –bir cesit hedge.

    Bir de tabii ki, ithal vergileri yuksek.

    O yuzden, fiyatlarin dusmesine yonelik hayli direnc var.

    Fakat, ilginctir ki, bugun cikip ayni model bir buzdolabini satmaga calissaniz para veren dahi cikmayabilir.

  4. FST - 23 Nis 2008 - 9:22 pm

    Bülent Bey,

    Aman Allah, fiyatlara bakin.

    Bunlar ortanın altındaki fiyatlar. ABD yahut AB ile kıyaslama hatasına düşmeyin, yüreğimiz yanıyor.

    Nicin boyle duzenler ortaya cikmiyor arabanin bu kadar pahali oldugu bir memlekette acaba?

    Şirketler artık satın alma yerine kiralamaya gidiyor ama bireysel olarak pahalıya gelir şimdilik. Bir de işin “sahip olma, hafta sonu yıkayıp kurulama” boyutu filan var.

    Ben bugun araba alacak olsam dogrudan bitkisel yag ile calisabilecek eski bir dizel araba almaya heves ederdim herhalde.

    Eğer oto sanayi sitesinde bir usta olsam, bir de lokantacı tanıdığım olsa belki. Bana düşen LPG’li bir araba denk getirebilmek.

  5. FST - 23 Nis 2008 - 9:23 pm

    Bu arada henüz “yağ yak, araba kirala” dışında tavsiye alabilmiş değilim.

  6. Sayin Saymayin - 23 Nis 2008 - 9:28 pm

    Ben yazdim.

    Takildi galiba.

    Ozet: O fiyat bence pahali.

    Mitsubishi Colt’a bira bakin derim.

  7. FST - 23 Nis 2008 - 9:38 pm

    Peki, bir bakayım. Bu Colt ne zamandır satılıyor ki Türkiye’de?

  8. FST - 23 Nis 2008 - 9:41 pm

    Şunun fiyatı cazip ama biraz eski göründü :)

    http://www.araba.com/1054570.html

    Şu da hafif tuzlu

    http://www.araba.com/967413.html

  9. Sayin Saymayin - 23 Nis 2008 - 9:43 pm

    Hayli zamandir varmis.
    Dizel ve otomatik olanlar yeniymis.

    Not: Araba konusundan pek/hic anlamadigimi not edin lutfen. Ben de –bilenlere– sormustum benzer sorulari. Bunlar aklimda kalan.

    Colt’tan sonra, ikinci sirada Ford’un muhtelif modelleri olabilirmis-ti.

  10. FST - 23 Nis 2008 - 9:44 pm

    Colt ve Almera arasında 6-7000 YTL fark var. Colt’un 4-5 yaşında olanı olsa cazip olur ama herhalde beni yorar şu halde.

    Almera’da ne problem olduğunu düşünüyorsunuz?

  11. FST - 23 Nis 2008 - 9:49 pm

    Araba konusundan pek/hic anlamadigimi not edin lutfen.

    Sonradan görmüşüm, pardon.

    Ben bir de Ford’u inceleyeyim.

  12. Suat - 23 Nis 2008 - 10:08 pm

    Almera’nın fiyatı iyi geldi bana. Km si de oynanmadı ise iyi.

    Yalnız yakıt konusunda 1.8 ağır gelmesin? Otomatik vitesler de yakıt konusunda ilave yük demek.

    Almera güzel araba ancak ben sizin yerinize olsam o fiyatlarda Toyota alırım.

    Ama zorlayabilirseniz 17.000-19.000 YTL civarı aynı modellerde Golf’de alabilirsiniz. Tavsiye ederim.

  13. Suat - 23 Nis 2008 - 10:13 pm

    Blog yarışmasından gelecek tüm parayı kullanayım diyorum.

    Ben de birkaç saattir siteme ulaşamıyorum. Komplo var sanırım hocam.

  14. fatihdemir - 23 Nis 2008 - 10:15 pm

    Ben de birkaç saattir siteme ulaşamıyorum. Komplo var sanırım hocam.

    Dun de izlenimlerin basina geldi….
    Birseyleri update ediyorlar herhalde… (Dun de Ahan Suat bey burayi hacklemis dediydim kendi kendime ) :)

  15. FST - 23 Nis 2008 - 10:16 pm

    Ben de birkaç saattir siteme ulaşamıyorum. Komplo var sanırım hocam.

    Aferin, bizim “çocuklar” harekete geçmiş demek.

  16. FST - 23 Nis 2008 - 10:17 pm

    Suat Bey,

    Lpg ile yakıtı bir parça çözerim herhalde.

    Zamanında 1.8 bir pejo kullanmıştım, güçlü araba şehirlerarasında iyidir.

  17. Suat - 23 Nis 2008 - 10:26 pm

    Lpg ile yakıtı bir parça çözerim herhalde.

    Ben çok bilmiyorum bu LPG işlerini, ancak bir arkadaşım o modellerde Fiat Marea’ya 1800-1900 YTL gibi bir rakam ödeyerek taktırabilmişti. (Yüksek modellerde klasik lpg sistemlerinden daha farklı oluyor sanırım) Bunu da maliyete eklemelisiniz.

  18. Suat - 23 Nis 2008 - 10:31 pm

    Aferin, bizim “çocuklar” harekete geçmiş demek.

    Dönüşüm muhteşem olacak.

  19. FST - 23 Nis 2008 - 10:49 pm

    Ben çok bilmiyorum bu LPG işlerini,

    Yeni modellere lpg 1200-1600 YTL arasında takılıyor. Mevcut şartlarda %40, 50 tasarrufla bir yıla kalmadan amorti eder kendisini. Ben 4-5 yıldır külüstürde kullanıyorum.

  20. BetüL - 23 Nis 2008 - 11:15 pm

    Suat bey siteniz burdan aciliyor.

  21. Suat - 23 Nis 2008 - 11:22 pm

    Suat bey siteniz burdan aciliyor.

    Buradan da açılıyor artık.

    Fethi bey’in elemanları biraz beceriksiz çıktı sanırım. :D

  22. Quo Vadi - 23 Nis 2008 - 11:46 pm

    vay bee , düne kadar robdöşambr’da bisiklet tamiri hikayeleri okuyorduk , şimdi benim fakir halkım yayan gezerken araba muhabbetleri dönüyor ortada , AKP tekrar seçildi böyle oldu tabi büyüyen açık yeşil sermaye …….. :)

  23. FST - 24 Nis 2008 - 12:02 am

    vay bee , düne kadar robdöşambr’da bisiklet tamiri hikayeleri okuyorduk

    O hikaye bitmiş değil, geçen hafta ön lastiği yeniden yaptırdım

    şimdi benim fakir halkım yayan gezerken araba muhabbetleri dönüyor ortada

    Yahu kardeşim, var mı Nissan Almera’ya bir diyeceğin, Volvo S40 bile alınıyor 16 milyara, onu mu alsam, ne dersin, sen ondan bahset. Elimde kötü bir 15 yaşında araba var, onu verip üzerine bir parça yeşil sermaye ekleyeceğim, hadise budur.

    Duyan da 100 milyara 4X4 kamyon almaya niyetlendim zannedecek.

  24. fatihdemir - 24 Nis 2008 - 12:05 am

    Quo Vadi Bey,
    Wallahi ben de yazayim dedim de sonradan “gozleri var” falan der diye korktum :)
    Ben de Bulent Bey gibi bu kadar arabaya para vermedim hayatim boyunca (simdilik 4 araba)….
    Demek Fethi Bey de sehrin insani oluverdi….

    Ne diyordu Ismet Ozel :

    Ben ne büyük bir dalgınlıkla bakmış olmalıyım ki hayata
    görmedim orda çinko damlar ve plastik sürahilerin tanrısını
    yerimi yadırgadım
    yerim olmadı zaten kendi mezarımdan başka
    çılgının biri sanılmaktan sakınmaya vaktim olmadı
    durmadan bir beyaz aygırla taşardım derin göllerden
    bir gebe kısrakla kaçardım derin ormanlara
    güneşin zekâsıyla doymak isterdim
    kaba solgun kâğıtlar sunardı
    şehrin insanı bana

    şehrin insanı, şehrin insanı, şehrin
    kaypak ilgilerin insanı, zarif ihanetlerin.

    Ogün bugün, şehri dünyanın üstüne kapatıp bıraktım
    kapattım gümüş maşrapayla yaralanmış ağzımı
    ham elmalar yemekten göveren dudaklarım
    mırıldanmasın şehrin mutantan ve kibirli ağrısını.
    Azıcık gece alayım yanıma yalnız
    serçelerin uykusuna yetecek kadar gece
    böcekler için rutubet
    örümcekler için kuytu
    biraz da sabah sisi
    yabani güvercin kanatları renginde
    biz artık bunlar olarak gidiyoruz
    eylesin neyleyecekse şehrin insanı

    şehrin insanı, şehrin insanı, şehrin
    bozuk paraların insanı, sivilcelerin.

    İşte öldüm, işte son kadife çiçekleri
    son defneler, baldıranlarla kefenlediler beni
    bütün kaçaklar için ince bir merhem oldu benim ölümüm
    bütün hoşnutsuzlar yanlarında saklayacak
    benim ölümümden yayılan kırpıntıları
    boğaz tokluğuna çalışanlar
    özenle kilitleyecek göğüslerinde
    benim ölmüş olmamı
    hiçbir yaprak damarından
    hiçbir su özünden atamayacak beni
    ortaya benim ölümüm sürülecek
    pey akçesi olarak
    tanrıların ölümünü bir üstlenen çıkınca
    ama neler olup bittiğini hiçbir âyetten
    hiçbir vakit anlamayacak şehrin insanı

    şehrin insanı, şehrin insanı, şehrin
    pahalı zevklerin insanı, ucuz cesaretlerin.

    ….

  25. fatihdemir - 24 Nis 2008 - 12:14 am

    Fethi Bey,
    Bende de o arabanin bir benzeri var…
    115.000 mile uzerinde 2000 kaymeye aldim…
    Guzel araba… Bugune kadar bana bir tek “alternator” (bu akuyu sarj eden alet) problemi cikardi… Tanidik junkyard (oto yedek parca-kullanilmis) ci vardi… Sagolsun 50 dolara halletti… Benzin de az yakiyor… Bir depo ile 400mile yapiyorum… (Sehir ici 320ye kadar iniyor - Sehir disi da 440a kadar cikiyor) (Kilometre hesabi 1,5 ile carpilarak yapiliyordu degil mi :) )

    (Fiyat kismina diyecegimi dedim :) de kullanimi icin birseyler soyleyeyim dedim… )

  26. FST - 24 Nis 2008 - 12:20 am

    Fatih bey,

    Demek Fethi Bey de sehrin insani oluverdi….

    Dağda yörük çadırında yaşadığımı mı zannediyordunuz?

    Ben de Bulent Bey gibi bu kadar arabaya para vermedim hayatim boyunca (simdilik 4 araba)….

    Ankara’da kebapçılara yedireceğinize bir parça pehriz yapaydınız külüstür arabalara mahkum olmazdınız.

    Yahu şu otomobiller üzerine laf edecek yok mu? Bir iki yarım teklif dışında epey nasihat, birparça felsefe ve bir de uzun şiir geldi. Bakalım sırada ne var: “Pis herif, millet kıçına giyecek don bulamıyor sen burada tam 14.000 YTLyi bir arabaya vermekten söz ediyorsun” diyen ne zaman çıkacak.

    Tamam vazgeçiyorum kardeşim, hatta elimdeki 5000 YTLlik arabayı da satacağım 2000 YTL’ye bir külüstür 75 model reno alacağım. Artan 3000 YTL’yi de banka faizine yatırır ve insanlığa eziyet etmemek için şehri terk edip dağda çadırda yaşamaya başlarım.

    Aloo, edebiyat ve geyiği bırakalım: Nissan Almera mı, Volvo S 40 mı, Seat Toledo mu, Ford Focus mu?

  27. fatihdemir - 24 Nis 2008 - 12:26 am

    Fethi Bey yukarda yazdim ya… Alla Alla ne bagiriyorsunuz :)
    Nissan’i alin…. Caponlari severim ben… Arabalarini da…
    (Bugune kadar Ford, Isuzu, Dodge kullandim… Isuzu da iyiydi 350000mil gitti dusunun yani)

    Hem ben yedigim yemeklerin parasini ben odedim dedim mi? :)
    Babam ve dostlar sagolsun… Bir de ben universitede ogrenci iken bile calisiyordum… Gariban adam “simit yer” diyebilirsiniz… Wallahi en cok da simit yedim zaten… O sakarya’da bir simitci var… Nasil guzel simidi var anlatamam… Yanina da peyniri buldunuz mu offf offf…

  28. Bulent Murtezaoglu - 24 Nis 2008 - 12:27 am

    Fethi bey,

    Tamam vazgeçiyorum kardeşim, hatta elimdeki 5000 YTLlik arabayı da satacağım 2000 YTL’ye bir külüstür 75 model reno alacağım. Artan 3000 YTL’yi de banka faizine yatırır ve insanlığa eziyet etmemek için şehri terk edip dağda çadırda yaşamaya başlarım.

    Sevincimden aglayacagim simdi, demek telkinler faydali oldu. Harika fikirler bunlar. Yalniz 2000YTL pahali biraz bunun daha ucuzu yok mudur? Anadol filan?

  29. FST - 24 Nis 2008 - 12:28 am

    Fatih bey,

    ABD’deki fiyatı boşverin şimdi, sevsek de sevmesek de güzide ülkemizde en pahalı yakıt ve çok pahalı otomobile mahkumuz. Söz konusu Türkiye ekonomisi ise gerisi teferruattır, katkı yapmak boynumuzun borcu.

    Almera türevi miydi sizin vasıta?

  30. FST - 24 Nis 2008 - 12:30 am

    Bülent bey,

    Anadol filan?

    Onların sonuncusunu keçiler yedi diye duymuştum.

  31. FST - 24 Nis 2008 - 12:32 am

    Bu arada;

    demek telkinler faydali oldu.

    Aksine, tepem attı, yüksek faizle borçlanıp daha yeni bir modele 20.000 YTL ödeyeceğim. Almera neymiş.

  32. fatihdemir - 24 Nis 2008 - 12:36 am

    Fethi Bey,

    Almera türevi miydi sizin vasıta?

    Evet… Halen de kullaniyorum… 2000 model galiba (2001 de olabilir… yaw aldiktan sonra bir daha tekrarlamayinca unutuyor insan ne oldugunu)

    Vesselam tavsiye ederim…

  33. Suat - 24 Nis 2008 - 12:36 am

    Aksine, tepem attı, yüksek faizle borçlanıp daha yeni bir modele 20.000 YTL ödeyeceğim. Almera neymiş.

    Yakışır Hocama. Böyle insanlar ‘yazar’ diye geçiyor memlekette siz bloglarda harcanıyorsunuz.

  34. FST - 24 Nis 2008 - 12:43 am

    Yakışır

    Verin gazı bakalım, iflas topunu attıracaksınız bu gidişle.

  35. Bourne - 24 Nis 2008 - 2:14 am

    Ford Focus Fethi Bey, alanlar biliyorum, cok memnunlar.

  36. Hikmet - 24 Nis 2008 - 2:22 am

    Eğer ortalama bir kullanıcıysanız (senede 30-35 bin km’den fazla yapmayacaksanız) dizel almanız hata olur. Ayrıca vites değiştirme zamanlamasını doğru yapıyorsanız otomatik vites almayın, yakıt tasarrufu yapmış olursunuz.

  37. Sayin Saymayin - 24 Nis 2008 - 2:50 am

    Evet, Ford Focus’u ben de onerebilirim.

    Bir yakinimin var. Kullandim.

    Arabanin en begendigim tarafi da icinin cok kullanisli olmasiydi.

    Bir suru yerinde cepleri filan var. [Benim arabamda ise, bir paket sigarayi bile koyacak yer yoktur.]

    Akselerasyonu da hic fena degildi.

    Tam bir aile arabasi –eger aradiginiz oyle bir seyse.

  38. FST - 24 Nis 2008 - 9:36 am

    Nihayet somut öneriler. Teşekkürler, Jason Bourne, Hikmet ve Sayın Saymayın.

    Otomatik vitesi sadece konfor amaçlı istiyordum ama olmasa da olur. Yılda da en fazla 15.000 km yol yaparım.

  39. Selim - 24 Nis 2008 - 9:41 am

    Colt un içi rahat değil ve pek sürüş konforu da olduğu söylenemez.İki kişi için daha uygun.Bagajının da çok dar olduğunu söyleyebilirim.Bir de altta karterde koruma yok en ufak sürtmede çatlatabilirsiniz. :D Bence alman ve japon arabaları daha ideal…

  40. FST - 24 Nis 2008 - 10:50 am

    Japon derken Colt dışındakileri mi kastediyorsunuz? Nissan, Toyota vs.

    Bir de bir şehir efsanesi vardır, Japon arabalarının parçası pahalı olur filan denir. Halbuki Tempra gibi uyduruk arabaların parçaları da hiç fena değil, aynı sınıfta iki arabanın ortalama bakım maliyeti konusunda fikri olan var mı? Misal 2001 model Nissan Primera, Peugeot 406, VW Bora ile Ford Mondeo benzer bir bakıma girse arada uçurum mu olur yoksa üç aşağı beş yukarı fark etmez mi?

    Gelin bilenler el atsın da şu efsaneyi açığa kavuşturalım, Türkiye bizden bu hizmeti bekliyor.

  41. Selim - 24 Nis 2008 - 11:30 am

    Yazıyı yazarken Colt’un Japon olduğunu unutmuşum. :D Ama Toyota ve Honda bana daha cazip geliyor Japonlar içinde.Mitsubishi’nin diğer arabaları güzel olabilir ama ben pek Colt’u tavsiye etmem.

  42. makif - 24 Nis 2008 - 8:30 pm

    Hocam söylediğiniz arabalar içinde focus dışındakilerin temiz ikinci elinde çok fazla tercihiniz olmayabilir o yüzden temiz fazla km yapmamış olanı bulabilir misiniz?

    Ben en son ne zaman eski kasa toledo gördüğümü hatırlamıyorum. Tabi bildiğiniz bir araba varsa o başka.

    Bizde opel astra classic var o da fena değil hem elinizde ki parayla rahatlıkla alabilirsiniz. 1.4 motor bile uzun yolda
    yokuşlarda bir vites düşünce baya iyi gidiyor. Hem daha yeni model alma şansınız olur.

    Arada bir volvo S40 geçiyor size en yakışanı o olur tabi ama temiz az km yapmış bulabilirseniz bir de maddi açıdan zorlayabilir.

    Sık araba değiştirmiyorsunuz galiba (babam gibi) o yüzden mümkün olduğunca kmsi düşük alın. Bir de yüksek motor vergide sıkıntı oluşturabilir…

  43. Suat - 24 Nis 2008 - 8:35 pm

    Gelin bilenler el atsın da şu efsaneyi açığa kavuşturalım, Türkiye bizden bu hizmeti bekliyor.

    Hocam, kendi adıma el atacağım da siz hiç Alman tarafına yanaşmıyorsunuz. Favorim her zaman Alman arabalarıdır.

    Saydığınız dörtlünün bakım onarım masraflarında da ortalaması alman araçlarınkine oturur.. Japon araçları biraz daha pahalı, Ford biraz daha ucuzdur. Bu küresel markaların araçları ülkede yaygınlaştıkça -ki Nissan hariç diğer üçü çok yaygın- bakım onarım maliyetleri de düşüyor.

  44. zkn - 25 Nis 2008 - 11:33 am

    Betül hanım kardeşimiz fikrini sunmamış? Her başlığa atlıyordu bunda niye sustu?

  45. FST - 25 Nis 2008 - 11:42 am

    Zkn,

    Araba, bilgisayar, cep telefonu, matkap ve sair hırdavat, teknoloji ürünleri erkekler için yaratılmıştır. Kadınlar bu konulara giremez. Onlar ev dekorasyonu, yemek, kıyafet, incik boncuk, koku, krem türü şeyleri sever. Bu ayıp mı, hayır, onu kastetmiyorum, sadece farka işaret ettim.

    Bu arada maksimum keyif için bu pazar Beyaz Papyon oto pazarında olacağım. Belki oradan da bir teknoloji markete gidip cihazları seyrederim.

Geri bildirim | Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş