Düzeltelim

FST 25 Nisan 2008

hakan2.jpgHakan Şükür “Kutlu Doğum haftasına yakışan bir derbi olsun” dedi diye kopan bir fırtına var, ben de izliyorum. Öncelikle Hakan Şükür’ün söylediği saçma sapan birşey. Bir futbol maçının Kutlu Doğum olarak adlandırılan bir “haftaya” yakışması başlı başına anlamsız, lüzumsuz bir cümledir. Hakan Şükür’ün bayat esprileri bile bu cümleden daha anlamlıdır. Kutlu Doğum haftasına yakışan bir derbi nasıl olur ki? Oyuncular (tabii ki her iki takımın çoğunluğu hristiyan, Türklerin de bir kısmı dinle imanla ilgisiz olduğunu geçelim) maçtan önce bir takım ibadetler, salavatlar mı getirecekler? Bu cümle ile sert bir oyun olmasın mı denmek isteniyor? Anlayan beri gelsin.

Kutlu Doğum Haftası da devlet eliyle tutturulmaya çalışılan bir yanlışlıktır, Noel Baba karşısına Hz. Muhammed’i koymaya kadar gidecek yorumlar yapılır ki, Müftülüğün İzmir’de yağlı güreş yaptırması, Diyanet İşleri reisinin millet parasıyla ABD gezisi yapması bile Kutlu Doğum icadının getireceği başka tehlikelerin yanında hiç kalır. Benden uyarması, iyi niyetle “Kutlu doğum sayesinde insanlar Hz. Muhammed’i tanıyacak” diye düşünenler fena halde saflık ediyorlar.

Gelgelelim, Hakan Şükür’ün ettiği tuhaf lafa karşı Hürriyet, Milliyet başta ilerici medyanın “yobazlar saldırıyor” mealli yaygarasına da sessiz kalamam. Bu adamların duyargaları İslam dini ile uzak veya yakından olumlu ilişkilendirilebilecek bir hadiseye karşı maksimum derecede açık. Çoğu yalan, kalanı da saptırma olan konularda yaptıkları pislik zaten meydanda. Yalnız bu noktada bir hata yapılıyor, “Hürriyet, Milliyet başta din düşmanı kesimler” deniyor. Burayı düzeltelim.

Bunlar genel anlamda din düşmanı değil, Türkiye’de yaygın Sünni müslümanlık düşmanıdır. Mesela Yahudilerin garip uygulamaları, Ortodoksların, Katoliklerin, ABD’deki bazı ilginç mezheplerin yaptıkları, İmamiye Şiasının zincirle kendilerine işkence etmesi, Alevilerin semah dönmesi, Hacı Bektaş etkinlikleri vs. ilgili kesim tarafından ya dikkate alınmaz ya da kültürel bir hoşluk olarak verilir.

Hürriyet vs. din düşmanı değildir, tamam dindar, dinle ilgilidir de demiyorum ama en azından genel olarak dine değil İslamın sünni kısmına düşmandırlar. Bunun da şu konjonktürdeki sebeplerinden biri, geçmişten gelen kin yanında, şu an için sünnilerin AKP ile ilişkilendirilebilme ihtimali olsa gerek. Sonuç olarak iki tespit yapalım, Kutlu Doğum devlet eliyle icra edilen bir yanlışlıktır, Hürriyet ve şürekası Sünni müslüman düşmanıdır.

Hakan Şükür ise gitsin bayat espri yapsın.

45 Yorum

  1. Bourne - 25 Nis 2008 - 2:02 pm

    Eger ulkede yaygin olan din Katoliklik olsaydi, Hurriyet o zaman ona karsi olurdu. Bu adamlar boyledir. Kutlu Dogum aslinda dogru bir zamanlama, peygamberimizin dogum gununu yildiz takvimine gore duzeltilmis hali, aslinda ay takvimine gore bozuk olan tum tarihlerin bunun gibi duzeltilmesi lazim. Fakat artik boyle muhendislikler yapmak pek mumkun degil, orf, gelenek haline gelmis ve bu halde yasanmasi gerekir.

  2. Quo Vadi - 25 Nis 2008 - 4:02 pm

    @Bourne (iyiniyetle yazdın ama vahim hata var )
    Yıldız takvimi değil , güneş takvimi güneş !!

    Kutlu Dogum aslinda dogru bir zamanlama,
    peygamberimizin dogum gununu yildiz takvimine gore duzeltilmis hali,
    aslinda ay takvimine gore bozuk olan tum tarihlerin
    bunun gibi duzeltilmesi lazim.

    bozuk mu ? ramazanı da sabitleyelim ocak ayına kışın kolaylık olur

    bozuk falan değil , doğrusu o , hicri takvim

    bizim güneş sistemimiz de, bizim için birinci derecede önemli iki döngü var , güneş ve ay

    birinden birini kullanıcaksın takvim için yada ikisini kullanıcaksın ,

    dinen/kültür ay takvimi , tarım vs için de güneş takvimi ,

    güneş takvimi daha sorunsuz yada kusursuz diye birşey yok , 4 yılda bir birgün ekleniyor ona da

    şimdi hatırlamıyorum dakikalar için de bilmemkaç yılda bir yine bir gün ekleniyor

    manyetik kutup ile coğrafi kutup bile birbirinden farklı

    dünyada işler böyle , hesaplıcaksın …. kolaycılık yok

    Bunlar genel anlamda din düşmanı değil, Türkiye’de yaygın Sünni müslümanlık düşmanıdır. Mesela Yahudilerin garip uygulamaları, Ortodoksların, Katoliklerin, ABD’deki bazı ilginç mezheplerin yaptıkları, İmamiye Şiasının zincirle kendilerine işkence etmesi, Alevilerin semah dönmesi, Hacı Bektaş etkinlikleri vs. ilgili kesim tarafından ya dikkate alınmaz ya da kültürel bir hoşluk olarak verilir.

    genel anlamda katılıyorum da , mevzubahis doğan medya olunca , jöle gibi bişey
    tam bir tarif vermek zorlaşır , yapmaz dediğimiz şeyleri de yapabilir

    Oktay Ekşi’nin ekşi yazısı
    http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=8765927&yazarid=1

    sonundan kısa bir alıntı: ( başlık: Hepsi Aynıdır )

    Atay aynı kitabında, Kudüs’teki “Ağlama Duvarı”nın da Yahudiler için kutsal olduğunu, oraya gelip Tevrat okuyan ve bir kağıda dileğini yazıp duvarın taşları arasına tıkıştıran Yahudilerin “yüzlerce yıldır döktüğü gözyaşının bu ağlama duvarını bir santim aşındıramadığını” kaydeder.

    Daha önce de yazdığımızı anımsarız. Merhum Atay yıllar önce bizim de 8 senemizi verdiğimiz Dünya gazetesinin sahibi ve başyazarıydı. Bir gün İstihbarat odasına girip muhabirlere, “En iyisi ile en kötüsü arasında en az fark olan şey nedir?” diye sormuş. Çocuklar yanıt veremeyince, “Yobazdır kuzum yobaz!” diyerek odadan çıkmış.

  3. Ila Nihayet - 25 Nis 2008 - 4:09 pm

    Bu cümle ile sert bir oyun olmasın mı denmek isteniyor?

    Galiba oyle.

    Tuncay Guney irtibatina bakarsak, tercihin gercekten taze ve yumusaktan yana oldugunu soyleyebilir miyiz?

    Kutlu Doğum Haftası da devlet eliyle tutturulmaya çalışılan bir yanlışlıktır,

    Bir bakima oyle.

    Gerci her ne kadar arkasinda ozel sektor var gibi gorunuyorsa da, bu tamamen ozel sektore birakilmaliydi.

    Tekbir Giyim ne gune duruyordu?

  4. TT - 25 Nis 2008 - 4:17 pm

    Sanki bu ülkede taraftarlar birbirlerini düşman görmüyor döner bıçaklarıyla sopalarla hasret gidermeye kalkmıyorlar…
    Geçen yılki Ali SamiYen’deki rezaletin üzerine 5 maç sahası kapatılan G.Saray kaptanı Hakan Şükür beğenirsiniz yada beğenmezsiniz taraftarlar üzerinde etkili olacağını düşündüğü bir çağrıda bulunmuş…Onları güllerle maça gelmeye davet etmiş…Gayet güzel ve makul bana göre…

    Ben daha bu eleştirileri yapanlardan onun sözlerine alternatif bir teklif daha duymadım…

    Eleştirenlere soruyorum:

    Derbinin 20-30 yıl öncesindeki gibi insanca ve dostlukla geçmesi için sizin orjinal teklifiniz ne?…

    Teklif getirmeyip sırf eleştirenler unutmasınlar ki bu noktada Deniz Baykal’dan pek farkları yok…: ))

  5. Bulent Murtezaoglu - 25 Nis 2008 - 4:22 pm

    I.N. bey,

    Tekbir Giyim ne gune duruyordu?

    O da Diyanet Noel’inin uzaktan akrabasi zaten. ‘Tekbir’ diye marka mi olurmus? Yakinda ‘Kelime-i Tevhid Kundura’, ‘Salavat-i Serif Lahmacuncusu’ filan da cikar herhalde. Bu hallere de ‘muhafazakarlik’ diyorlar sonra. Biraz daha dejenere olunursa 99 tane de gayet ‘mutedeyyin’ marka adayi var. Yalniz “El Muntakim”e sira gelince ‘bu ne demektir acaba’ diye dusunmek yerinde olabilir.

  6. Quo Vadi - 25 Nis 2008 - 4:32 pm

    kutlu doğum haftası meselesine girmek veya uzatmak istemiyorum sadece hakan’a dair bu mesaj ,

    aslında bu noktada hakan’ın eleştirilecek hiçbir yeri yok

    insan bu ya , robot gibi soğuk ve steril mi olacak ?

    kutlu doğum onun için önemli ise mesajını öyle verir , yok gaziantep’in düşman işgalinden kurtulmasına yakışır bi maç olsun da diyebilir ,

    sana bana anlamlı gelmeyebilir ama ona ve birçoğuna da anlamlı gelecektir, bu konuda bize karşı bir mükellefiyeti yok,

    ben mesela düne kadar , şiveli konuşanlara gıcık kapardım , hiç hoşlanmazdım , doğu olsun , karadeniz olsun , hatta ege yada trakya(kulak alışkanlığı ile minimum allerjim bunlara) olsun , sonra bu huyumdan yavaş yavaş vazgeçtim ,

    yorumdaki mesaj gibi şive de bir kişilik ihzarıdır denebilir , saygı duyacaksın , kafaya takmayacaksın , bu da bir çeşitlilik değil mi ?

    tektip klasik ve yapmacık “centilmence bir mücadele olsun” edebiyatı yanında sıradanlıkdan sıyrıldığı için hakan’ı tebrik ederim .

    steril tip hayalinden vazgeçin , bırakın insanların içi dışı bir olsun ……………………….

  7. Bulent Murtezaoglu - 25 Nis 2008 - 4:33 pm

    TT bey,

    Derbinin 20-30 yıl öncesindeki gibi insanca ve dostlukla geçmesi için sizin orjinal teklifiniz ne?…

    Siz onu bir de 20-30 sene evvel sabahin altisi veya yedisinde polis daha gelmeden gokten tas yagarken ‘kapaliyi almak’ icin kuyruga girenlere sorun bence. Bu eski maclar da ‘eski bayramlar’ gibi oldu, evet cinayet filan olmazdi ama polis coplardi insanlari birbirlerini yemesinler diye. Askerin bunalip havaya ates actigini bile bilirim. Kapi sokmek, tuvalet kirmak filan aklina gelmezdi insanlarin tabii. Onlar yeni.

    Benim orjinal bir teklifim yok. Polis vazifesini yapsin derim.

  8. Ila Nihayet - 25 Nis 2008 - 4:36 pm

    Ben de, ne zaman Hidayet isimli hayat kadini (fahise) var mi diye ulke capinda bir arastirma yapacak ve onlarin isimlerini degistirtecek diye merak ediyordum.

    Yanilmisim.

    Simdi de ne zaman Hidayet isimli bir brothel zincirini ne zaman kuracaklarini merak ediyorum.

    Yeteri kadar sayida hucre ev tutulmus olduguna gore an meselesi olsa gerek.

    AB’ye uyum adi altinda Hollanda’nin ilgili kanunlarinin gelmesini bekliyorlar da olabilir tabii ki.

  9. Ila Nihayet - 25 Nis 2008 - 4:46 pm

    Bu hangi cemaatten, hangi tarikattendir.

    http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=SonDakika&Kategori=turkiye&ArticleID=520907&Date=25.04.2008&ver=80

  10. Ila Nihayet - 25 Nis 2008 - 4:51 pm

    Tekbir Giyim: “3 Karim Var”.

    “Yok hayır. Bir aradayız, çocuklarımız yanımızda. Çocuklarımın hepsi benim üzerime kayıtlı. İmam nikahı bizim dinimizde, inancımızda var mı bilmiyorum.

    http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=SonDakika&Kategori=turkiye&ArticleID=520852&Date=25.04.2008&ver=35

  11. TT - 25 Nis 2008 - 5:11 pm

    Bülent Bey verdiğim 20-30 yıl öncesi zamanda yanılmış olabilirim ama bir zamanlar derbilerde taraftar ayrımının yapılmadığını aynı trübünde GS ve FB lilerin yanyana maç izlediklerini biliyorum…
    Polis,yöneticiler ve medyanın görevini yapmadığı için çatışmanın olduğunu da biliyorum ama bu ortamda Hakan Şükür’ün kendince yararı olacağını düşündüğü bir çağrıyı büyütmenin sahaya haşemayla çıkılsın gibi alay etmenin,Hürriyet gazetesinin yaptığı gibi yaygaranın bir şeyi çözdüğü yok.

    Bu tartışmaların bir yararı Hakan’ın çağrısının herkes tarafından duyulması ve belki de etkili olma ihtimalidir…Çünkü Ramazan ayında suç işleme oranlarının düşüklüğü dikkate alınırsa insanların içinde bulundukları zaman dilimlerinin davranışlarına etki edebileceğini kimse inkar edemez…
    Belki de anlamsız yada ticari bulunan kutlu doğum haftası umulmayan sonuçlar verebilir…
    Bence yeniliklere kafadan karşı çıkmak yerine sonuçlarını beklemek daha doğru bir şey…

  12. FST - 25 Nis 2008 - 5:39 pm

    Bülent Bey,

    ‘Tekbir’ diye marka mi olurmus? Yakinda ‘Kelime-i Tevhid Kundura’, ‘Salavat-i Serif Lahmacuncusu’ filan da cikar herhalde.

    O konuda Konya çok maharetlidir. Mesela “Sıbga Boya”, “Mirac Asansör” gibi yaratıcı buluşlar vardır.

    Not: Sıbga: Arapça boya, Miraç: Yükselme

    Şu Konyalı dalga dublajcı gençlerin sırf bu konuya ait 10 dakikalık bir reklamlardan oluşan filmleri vardı, mesela “Salavat Holding” diyerek islamcı holding gerçeğine atıfta bulunmuşlardı, sene 2000 filan. Videoları youtube’da vardır belki.

    Konya’yı özledim birden, etliekmek, ayran ve süper muhabbetler aklıma geldi. Bir fırsat düşse de ziyaret etsek, fırın kebap, tirit de yeriz.

  13. FST - 25 Nis 2008 - 5:42 pm

    TT,

    Bülent Bey verdiğim 20-30 yıl öncesi zamanda yanılmış olabilirim ama bir zamanlar derbilerde taraftar ayrımının yapılmadığını aynı trübünde GS ve FB lilerin yanyana maç izlediklerini biliyorum…

    O dönemde ben de İnönü stadı önünde sabahlayanlardandım. Evet, dediğin gibi iki takımın taraftarı da stada girebiliyordu ama en popüler sloganımız “Ölmeye, ölmeye, ölmeye geldik…” diye başlardı. Satır, döner bıçağı, pala gibi saldırı ve savunma silahlarının popüler olduğunu o zaman da hatırlıyorum. Azgın taraftara copla girişen polise de “Burası Türkiye İsrail değil” diye bağırırdık.

  14. FST - 25 Nis 2008 - 5:47 pm

    Az önceki reklamın sözlerini ekşi sözlükte buldum (22 Numara):

    bu ekibin hazırladığı bir de “reklam derlemesi” var. eserde konya’da ve yurt çapında gösterilen televizyon reklamlarının benzerleri üretilmiş/seslendirilmiş.
    bunların içinde en hoşuma gideni bir holding reklamı -ve de özellikle holdingin ismi!- idi. yaklaşık olarak anlatayım bunu; önce görsel anlatım: dörde bölünmüş ekranda şirket logoları ve en son da holding logosu teker teker çıkıyor seslendirmeye uygun olarak.
    ve seslendirme: fonda -benim de sevdiğim- bir ilahi müziği eşliğinde gür sesli anlatıcı başlıyor tanıtıma; “kastamaonu’dan bir güneş doğuyor!
    bedir marketler zinciri
    cihat makina sanayii
    hicret turizm
    kıyam inşaat
    bu büyük güce ortak olmak için acele edin:

    salavat holding!

    gücümüz adımızda saklı”

  15. Quo Vadi - 25 Nis 2008 - 6:40 pm

    ben ilk defa rastladım çok hoşuma gitti ,belki çok basit, gerçekten tam bir ‘yurdum insanı’ güzelliği

    habertürk sitesinde okuyucu yorumları , sanırım üyelik yok yada üye olmayanlara misafir adıyla yorum yaptırılıyor ,
    herkes misafir olunca tabi karışıklık çıkmasın diye vatandaş güzel bir çözüm bulmuş 17:17 , 17:15 şeklinde mesaj gönderme zamanlarını nick gibi kullanmışlar , çok hoşuma gitti , telsiz kodu gibi olmuş

    Misafir 25.04.2008 17:29

    Misafir 25.04.2008 17:28

    17:17 kıskandın galiba bu yılda şampiyon olamazsanız real madrid tüm kadrosuyla alcakmışsınız.

    ——————————————————————————–

    Misafir 25.04.2008 17:25

    17:15 valla şahsen benim hiç zoruma gitmedi nedense cehennem ama fenerim hepde galip geliyo orda kendi evinizde sizi rezil ediyoruz :)))

    ——————————————————————————–

    Misafir 25.04.2008 17:24

    tüm ezikbahçelilere kapak olsun…

  16. Mister No - 26 Nis 2008 - 4:47 pm

    Hakan’ın uzattığı bu gül federasyonadır, Galatasaray’ın şampiyon edilmesine yönelik bir girişimdir.

  17. secedo - 26 Nis 2008 - 11:32 pm

    Zaman gazetesinin bir yazari “macin Kutlu Dogum haftasina gelmesiyle ilgili dusuncelereniz nedir” diye soruyor, Hakan Sukur’de gayet samimi bir sekilde cevap veriyor. Hakan Sukur’un yerinde siz olsaydiniz bu soruya nasil verirdiniz bilemiyorum ama malum yazarlar gibi sizide tribune oynar goruyorum. Hakan’i sahsen hic sevmem, ama bu sekilde elestirilecek birisi varsa bile oda o soruyu soran yazardir.

    Ki yine “islamiyet” ile ilgili bir ogenin tartisiliyor olmasi, bu sitenin aliskanligi olmaya baslamasi da ayri bir husus.

  18. knz - 27 Nis 2008 - 2:06 am

    Tekbir Giyim ne gune duruyordu?

    O da Diyanet Noel’inin uzaktan akrabasi zaten. ‘Tekbir’ diye marka mi olurmus? Yakinda ‘Kelime-i Tevhid Kundura’, ‘Salavat-i Serif Lahmacuncusu’ filan da cikar herhalde. Bu hallere de ‘muhafazakarlik’ diyorlar sonra. Biraz daha dejenere olunursa 99 tane de gayet ‘mutedeyyin’ marka adayi var. Yalniz “El Muntakim”e sira gelince ‘bu ne demektir acaba’ diye dusunmek yerinde olabilir

    .

    Bu arada az önce tekbir giyim başkanı kanaltürke konuştu. şu amerikalı mormon jefrry wells benziyor. 3 kadınla evli olduğu için kendini fedakar zannetmeye başlamış. sınırsız evlilik hakkımı kullanmadım diyor.

    fuhuşu kendine mazeret ediniyor., Fakat neden çöken ekonomilerle fuhuş arasında bağlantı kurmazlar. kadın sığınma evlerini kapatırlar. Ve de kaç tane genç erkeğin bu ekonomilerde neden evlenemediklerine hiç değinmezler. sanki fuhuş erkekleri vurmuyor.

  19. secedo - 27 Nis 2008 - 2:34 am

    Al iste, yine ayni, hep ayni…

  20. Ila Nihayet - 27 Nis 2008 - 11:48 am

    Ki yine “islamiyet” ile ilgili bir ogenin tartisiliyor olmasi, bu sitenin aliskanligi olmaya baslamasi da ayri bir husus.

    Baskalarinin inanc modellerini tartisirken sorun olmuyordu, simdi nicin sorun olsun?

  21. secedo - 27 Nis 2008 - 1:03 pm

    Baskalarinin inanc modellerini tartisirken sorun olmuyordu, simdi nicin sorun olsun?

    Muhtemelen zamaninda ayar almis ama utanmani internetin guvenli aglarina saklamis oldugundan dolayi beni anlayacagini sanmiyorum. Benim seni anlayabilmem icin; kuzum, kimin inanc modelleri tartisilmis, benim soyledigim ile nasil bir alaka kurdun?

    Ulan iyicene soytari doldu burasi. Dine hakaret edilmese yorumlarin hicbir degeri yok benim icin ama adamlar reel hayattaki bastirilmis duygularini dunyanin en kulturel sitelerinde insanlarin inanislarina hakaret ederek aciga vuruyorlar. Lan gidin, gezin dolasin, gercek insanlarla yuzyuze tartisin…hocalariniza, ananiza babaniza danisin. Para verseler bu kadar yorum icin zaman harcamaz, gercekten de dini tartismaya acsaniz camiden ve okullardan cikmaz olursunuz. Iki kitap okuyup, sagda solda duydugunuz kulaga hos gelen politik teoricikler midenize oturmus olacak ki buralara aylardir kusup duruyorsunuz. Ne yediniz de boyle hep ayni seyler cikiyor, ben cozemedim. Pis piste kokuyor anasini satayim.

    Sizi gidi herseyde ideologcular sizi. Insan olmayan bir yerde yasiyorsunuz diyecegim ama ozaman nasil internetiniz var? E insan icersinde yasiyorsaniz nicin insanliga katkida bulunmuyorsunuz bu engin “dini elestirici” dusuncelerinizle? 3 burda elestiriyorsaniz 10 disarida elestirin yahu. 1 dini elestiri yapiyorsaniz da 5 baska sosyal konularda yirtinin. Din disi herhangi bir konuda konusun, istediginiz kadar kusun, pisletin, sumkurun…Allah ne verdiyse cikartin. Vallahi de kabulum, billahi de kabulum, yeter ki bu “dinin acik noktalarini bulucularin” diger konularda ki bilgilerine de dunya gozuyle sahit olayim.

    Fethi beyde subyanlarin odak noktasi olmus farkinda degil. Sitenin agzina sictilar,anasini bellediler…sabir mi, umursamazlik mi, yoksa ben mi yanlis degerlendiriyorum?

  22. Ila Nihayet - 27 Nis 2008 - 1:45 pm

    kimin inanc modelleri tartisilmis, benim soyledigim ile nasil bir alaka kurdun?

    Kendi soyledigi ile alaka kuramayana yardim etmek dinen sevapmis..

    Alevileri, Kemalistleri, Sabetayistleri, Milliyetcileri, Yahudileri, Liberalleri, Serbet Piyasacilari, ABcileri, ABDcileri, Komunistleri.. hepsini ve daha fazlasini tartistik.

    Bunlarin bir kisminin din olarak nitelenemeyecegi iddiasi vardir tabii ki, fakat bu sadece ’son din’ dogmasini/tabusunu kabul edenler icin gecerlidir.

    Onemli de degil. Ben zaten, ‘inanc modelleri’ demistim.

  23. knz - 27 Nis 2008 - 5:14 pm

    secedo inanç modellerini tartışılmazlığınu savunuyorsan en başta ibrahim peygamberi eleştirerek işe başlaman gerekiyor. Halbuki biz halkın yaygın inançlarına alay eden bir yaklaşımla onu tanırız. Hz. Muhammed ‘in de aynı şekilde ebu leheb amcasını deli ettiği söylenir.

    ki burada söz konusu olan bu değildir. Netice de, sait nursi de halkın yagın inancı değildir, tekbir giyimin patronu da değildir. Benim annemin nesli peygamberin boğa burcunda olduğunu bilmezdi mesela. Halkın yaygın inancı diye durağan bişey zaten yoktur. Dolayıs ile siz neyi koruma zırhı içine almaya çalışıyorsunuz ?

    eğer hakkı savunuyorsanız korunma zırhına ihtiyacınız ne ?

    ben tekbir giyimin açıklmasını dile getirdim. Adam nerdeyse fuhuşu önlemye hizmet madalyasına talip olacak.

    ben daha warren jeffs ( mormon ABD) ÖRNEK verirken bir illete işaret etmiştim.
    peki bu illet niye size bulaşmasın, siz başka insanların geçtiği sınavlardan geçemeyece misiniz ?

    sırf secedoyu sinirlendirmemek için vakit gazetesi yazarını örnek vermiyorum.

    fakat yukardaki şu uslüp da bir illettir. hiç olmadık yerlerde, hiç olmadık sivilerde bu sıkıyönetim üslübünü sıkça duyarız. o zaman sıkıyönetim bildirgelerini eleştirecek düzeye gelmek için bir fırın ekmek yemek gerekiyor tabi.

  24. secedo - 27 Nis 2008 - 7:11 pm

    Alevileri, Kemalistleri, Sabetayistleri, Milliyetcileri, Yahudileri, Liberalleri, Serbet Piyasacilari, ABcileri, ABDcileri, Komunistleri.. hepsini ve daha fazlasini tartistik.

    Yeni yetme ukalalar sizi. Bunlarin hangisi ne zaman burada tartisilmis? Kemalist diye colasan, coskun gibi yazarlari diyorsan o ayri ama ama yinede alelalen bu saydiklarina hakaret eden gormedim.

    Ve sen ukala KNZ. Ben islamiyet elestirilmesin demiyorum. Hos, demeye korkuyorum. Istediginiz kadar elestirin. Sadece elestirdiginiz tek seyin islamiyet olmasindan dolayi halinize guluyorum.

    Hadi knz’nin ne bok oldugu belli. Ila Nihayet’e ne oluyor yahu? Onceki nickin neydi, onu soyle, ona gore muamele edeyim sana. Ha, birde verdigin ornekleri kanitlayabilirsen, ki zurriyetiniz yalan dolan ama olsun, kanitlayabilirsen sevinirim. Haydi, kal belalarla…

  25. knz - 27 Nis 2008 - 7:47 pm

    o zaman düzeltelim. islami eleştiren tek bir yazım yoktur. secedo sen bile bulamazsın.

    Ben mesela mormon liderini eleştirdim, yoksa siz onu islami mi sanıyorsunuz ?
    tekbir ismin bir ticari metaya dönüşmesi ve giyimin patronun sözlerine karşı eleştiri islami eleştiri mi oluyor ?

    peygamberin doğum günü yadırgamamı mazur görün, evden büyüklerimden öğrenmediğim birşeydi. buna dar kafalılık diyebilirsiniz de, islami eleştiri nasıl oluyor ?

    islam içindeki tartışmaları taşımadım ben burada. sait nursi hakkında google şöyle bakmıştım, karşılaştığım bir çok karşı sunni islamdan gelen çok sert eleştiriyi bile dile getirmedim.

    Bir de ırak işgalini binaların üst katlarından açık ve net sözlerle duymak istediğimi hep yazarım. hrant dink öldürenlere her zaman katil derim.

    ben kendi anladığım konularda eleştirimi kendi tarzımla yaparım.

    sakin ve süküt.

  26. Ila Nihayet - 27 Nis 2008 - 10:14 pm

    Tam olarak hangi ‘iddia’lardan bahsediyorsun?

    Hem, ne iddiasi.

    Herbirinin kaynagi da gerekcesi de o yazilarda var.

    Okumadigin bir yana anlamadigin asikar.

    Once oku. Ve, elindeyse anla. Anlamadigin yerleri arastir, sor. Vaktim olursa cevaplarim.

    Nikimin muhtari seni.

  27. secedo - 27 Nis 2008 - 11:27 pm

    o zaman düzeltelim. islami eleştiren tek bir yazım yoktur. secedo sen bile bulamazsın.

    Onu bunu gectim de, bu cumlene kim inanacak senin?

    Tam olarak hangi ‘iddia’lardan bahsediyorsun?

    Varya, katiksiz aymazsin. Ben bir iddiada mi bulundum? Sen kendin dedin “tum diger inanislari tartistik, nicin islamiyeti tartismayacagiz” diye. Nickinin muhtari degilim ama konustuklarina bakilirsa (tartisildi, konusuldu…) buranin uzun zamandir takipcisisin. E nickin daha once pek ortalikta gozukmediginden (ki ben hic gormedim), zannettim ki yine daha once rezil olmus utanmazin teki farkli nickle caka satiyor. Yanilabilirim ama cok kucuk bir ihtimal.

    Anlayis ozurlu knz ve diger nicksiz saklaban; benim derdim islamiyetin tartismaya acilmasi degil. Benim derdim, her konuyu islamiyete dayayip sayfalarca elestirilerde bulunmaniz. Ayni kalip cumleler ve cogu kez ayni kelimelerle kurulmus diger cumleler…Issiz gucsuz tayfa, hadi insanliga verecekleriniz sadece “islami elestirilerden” ibaret, ulan cikin hava alin, dogayla ilgilenin madem biraz. Ortaokul ilkokul demeyecegim, yine kultur seviyeniz birazcik yuksek ama lisede ki tasak muhabbetinden oteye gecebildiniz mi hic, bre ahmaklar.

  28. Ila Nihayet - 28 Nis 2008 - 1:01 am

    Nikim ya da orta parmagim..

    Ona degil de isaret ettigine bakmayi denesen nasil olur?

    Zannettimlerle de olmuyor.

    Kanitlanmasini istedigin bir seyler oldugunu yazdin.

    Kanit istedigine gore ortada bir iddia oldugunu dusunuyorsun.. Oyle ya, kanit, iddia varsa gereklidir –en azindan bu kadarini bilirsin diye ummustum.

    Ama nerdeee..

    Gele gide butun yazdiklarin(iz) ‘nikin nedir’ tutabilir miyim’, ‘onu begenmedim’, ‘bunu sevmedim’, ‘birisi bana hakaret etti, annecigim koru beni’, ‘kotu kotu amcalar hosuma gitmeyen seyler yaziyor, daddy, please stop them’ yaveleri..

    Kisacasi, genellemelerle lafi yuvarlayacagina, nerede neye itirazin varsa orada yaz.

    Uslup ve tarz filan gibi ustune vazife olmayan seyleri de bana birak.

  29. secedo - 28 Nis 2008 - 1:38 am

    Ne alakasi var kardesim, ne alakasi var. Delirtmeyin adami, zaten yenildik anasini satayim. Catacak yer ariyorum.

    Neyse, bak simdi cok bilmis zerzevat…zirvalamayi keste yazdigimi bir kere de gozlerinle oku. Zaten seviye meviye kalmadi, basariz gufuru, pisman olmayalim ikimizde yaptiklarimizdan. Kucuk seylerle ugrasiyorsun, yasam mucadeleni pis yorumlarinla surduruyorsun. Bir kere ben sana karsi birsey yazmadim en basinda. Oyuzden “sana karsi” olarak hissettigin butun yazilarda keyfi davranirim, yorum benim, seni hic ilgilendirmez. Kanitlanmasini istedigim seye gelmeyeyim diyorum, bu kadar nasil kucultursun, hic mi ar yok, aklim almiyor. Ben en basinda (ulan enik, kacinci kez tekrarlatiyorsun bana!) “sevgili arkadaslar, son aylarda islamiyete elestiriler sinirini asiyor, birazda baska konulardan bahsedilinse, o bazi elestirmenlerde hunerlerini baska konularda gosterse keske” nin birazcik kabacasini, ama sizin cemiyetin hakettigi seklini soyledim. Sende uzerine (bin kere lavuksun lan sen, biraz yukarda yaziyor hersey, tekrarlatiyorsun bana) “Alevileri, Kemalistleri, Sabetayistleri, Milliyetcileri, Yahudileri, Liberalleri, Serbet Piyasacilari, ABcileri, ABDcileri, Komunistleri.. tartistik…” diye havladin. Ben de diyorum ki; bu konular en son ne zaman tartisilmis, dusmani oldugunuz islamiyet kadar bahsedilmis mi? Hala daha anlayamiyorsan geber, sende kurtul bende.

    Benim seninle de isim yok. Ben derdimi en basinda soyledim. Konular senin gibiler sayesinde iyice siglasti. Hatta okadar siglasti ki asil demek istedikleriniz cumleciklerinizin derinliginde kayboluyor, farkina varamayacak kadar okuzsunuz. Listenin basi da bu dalda rekor sahibi knzcik.

    Nikim ya da orta parmagim..

    Ona degil de isaret ettigine bakmayi denesen nasil olur?

    Burada ki ince esprinin daha kalinini da sana gonderiyorum. Gule gule kullan, paylas, sevdiklerine dagit. Dedigim gibi, benim seninle ugrasmak gibi bir niyetim yok. Ilk atlayan sen oldun. Koca gotun yada kafan (artik neresini kullaniyorsan) sunu iyi bellesin; islamiyet tartisilsin, problemim yok. Ama en az islamiyeti tartistiginiz kadar baska konularida tartisin. “Ama malzemem yok, benim zaten tek amacim fitne cikarmak” diyorsan, sende haklisin. Ne diyeyim, tez zamanda parmaklarin kirilada yazamayasin bir daha.

  30. Ila Nihayet - 28 Nis 2008 - 1:55 am

    Nikimin kahya aday adayi,

    Ne alakasi var kardesim, ne alakasi var. Delirtmeyin adami, zaten yenildik anasini satayim. Catacak yer ariyorum.

    Taraftar.

    Desene sen baska herseyde oldugu gibi bir ‘taraftar’sin. Olan bitende zerre kadar etkisi olmayan, fakat sira gevezeligine gelince de mangalda kul birakmayan ‘taraftar’..

    Seyir sporlari taraftari kalitesindeki birisi icin yazabilecegin en iyiyi yaziyi yazmis oldugun belli.

    Ama, o kadar.

    Ben de diyorum ki; bu konular en son ne zaman tartisilmis, dusmani oldugunuz islamiyet kadar bahsedilmis mi?

    Islamiyet dusmani oldugumu ben degil sen soyluyorsun. Ben kabul etmiyorum.

    Sen bu tur abes iddiada devam edecek isen, kanitlaman gerekir.

    Aksi halde, siradan –daha dogrusu sira-alti– bir fanatik muamelesini giderek daha cok hakedeceksin.

    Simdi gelelim ‘ne zaman tartisilmis’ baglaminda takilip kalmis plaga..

    Sitenin herseyi burada, acik.

    ‘Arama’ yapmak da imkan dahilinde.

    Otur ara bul.

    Senin yapman gereken herseyi baskalarindan bekleme.

    Hatta okadar siglasti ki asil demek istedikleriniz cumleciklerinizin derinliginde kayboluyor,

    Muhatabi yanlis secmisim. Agzi acik bir ayran heveslisine hitap edince olacagi da buydu.

    Hadi, sen simdi git de baskalariyla ‘nasil gecirdiler’ muhabbetleri yap.

    Sirf sana benzer renkler boyananlari kendinden bil. Baska renklere dusman ol.

    Yani, insan-MIS gibi yap.

  31. secedo - 28 Nis 2008 - 3:44 am

    Nick muhabbetini uzatmaya gerek yok. Hatta hicbir muhabbeti uzatmaya gerek yok. Ben senin icin “islam dusmani” falan demedim. Yazilarimi copy/paste yapipta uzatma, seni alakadar alacak degilim. Gerizekali bir cumleden dolayi benim “fanatikligimi”, fanatiklikten de baska dusuncelere deger vermeyecegimi dusunecek kadar sig, kultursuz, sahte insanlarla hic isim olmaz. Kac kere soyledim, en deger verdigim sey olan islamiyetin bile elestirilmesine raziyken sen nasil oluyorsunda benim baska dusuncelere saygim olmadigim dusuncesini ortaya atiyorsun, salyasi yerlere uzamis kopek zurriyeti. Hakaret yiyince salya sumuk aglayip karsindakini kultursuzlukle suclayan, dunya uzerinde manevi agirligi sinek kadar olmayan zehir kutle…benim kendi adima hic bir iddiam yok. Ama yapacagin suclamalar benim su son birkac mesajimdan dolayi yapilacaksa karsiligida bu sekilde olur. Anlamazsin o ayri mesele ya…

    Ihtimal hesaplari uzerinden benim hakkimda ileri surmus oldugun iddialarin zerre kadar degeri yoktur, sen ve senin gibilere karsi bagisikligim vardir. Nicin muhabbeti uzatiyorsun bilmiyorum ama yazilarin midemi bulandirmaya basladi.

    Buarada “otur ara bul” diyecek kadar kacak ve tembelsin. Hiyarta, ne bokuna iddialarda bulunuyorsun madem gotun yemiyor. Cok arastirma yapsan 2-3 tane ya cikar ya cikmaz. Ama senin embesil yorumlarindan suruyle var burda. Neyi kanitlayacaksin bana a Allah’in insanlara verdigi akildan mahrum biraktigi iskembe beyinli. Bir kere sen benimle neyin tartismasini yapiyorsun onu bil, oyle ot karsimda. Tekrar basa almami istiyorsan alalim, 1-2 saatte bir mikrop kafani resetlemek gerekiyordur belki.

    Altini cizerek, turlu turlu belalar okuyarak ve elimden gelse iz birakmasi acisindan belini kirma dusuncesiyle tekrar soyluyorum; benim ne seninle, ne zurriyetinle, ne de dusuncelerinle ilgili bir problemim var. Benimkisi gayet basit bir rica; islamiyeti elestirirken daha dikkatli olun, elestiri hakkinizi konulara esit yayin. Ve yine diyorum ki; beyniniz kullanmaya kullanmaya koreldiyse diger konulara, bir zahmet kiriverin o lanet parmaklarinizi, kapiyiverin o sirret agzinizi aksin salyalariniz geri/iceri. Ya sizde mutlu olun ben de!

  32. Ila Nihayet - 28 Nis 2008 - 5:52 am

    Niksever,

    Nick muhabbetini uzatmaya gerek yok.

    hayret. Yeni dank etti galiba.

    Hatta hicbir muhabbeti uzatmaya gerek yok.

    Bence var. Henuz debelenmen bitmedi.

    Ben senin icin “islam dusmani” falan demedim.

    Bunamak problemin oldugunu hic sanmiyorum. Sunu galiba oteki kisiligin yazdi:

    “Ben de diyorum ki; bu konular en son ne zaman tartisilmis, dusmani oldugunuz islamiyet kadar bahsedilmis mi?”

    Yazilarimi copy/paste yapipta uzatma, seni alakadar alacak degilim.

    Emrin olur.

    Gerizekali bir cumleden dolayi benim “fanatikligimi”, fanatiklikten de baska dusuncelere deger vermeyecegimi dusunecek kadar sig, kultursuz, sahte insanlarla hic isim olmaz.

    Kendi cumlenin gerizekali oldugunu kabul etmen iyi bir baskangic. Ah, bir de soylediklerinin seni temsil ettigini bri bilse..

    Kac kere soyledim, en deger verdigim sey olan islamiyetin bile elestirilmesine raziyken sen nasil oluyorsunda benim baska dusuncelere saygim olmadigim dusuncesini ortaya atiyorsun,

    Islam hakkinda elestirilerde bulunanlari islam dusmani diye niteleyen birisinin soyledigi sozlere bakin..

    benim kendi adima hic bir iddiam yok.

    Biseler iddia edip durdun. Kendi adina degilse, oteki kisiligin adina miydilar?

    Ihtimal hesaplari uzerinden benim hakkimda ileri surmus oldugun iddialarin zerre kadar degeri yoktur,

    Dogru. Artik ihtimal hesaplari yapmaga gerek kalmayacak asikar oldular.

    Buarada “otur ara bul” diyecek kadar kacak ve tembelsin.

    Tembel olsam ne olmasam ne. Bana lazim olsa arar bulurdum.
    Bir topun pesinde kosan bir avuc insani seyrede seyrede boyle dumura ugrayacagin yerde, azicik da olsa kafani calistiracak seyler tapsan fena mi olur.

    Bir kere sen benimle neyin tartismasini yapiyorsun onu bil,

    Birsey tartistigimiz yok. Bunun hala daha farkinda degilsen seninle cok isimiz var.

    Altini cizerek, turlu turlu belalar okuyarak ve elimden gelse iz birakmasi acisindan belini kirma dusuncesiyle tekrar soyluyorum;

    Sen hepten fanatikmissin yaw.. Boyle hem fiziksel tehditler hem de sozel hakaretlerden baska birsey bilmezsin bir de cikmis ortaliga birseyler yazmaga kosulmussun…

    benim ne seninle, ne zurriyetinle, ne de dusuncelerinle ilgili bir problemim var.

    Farkindayim. Senin kendinle problemlerin var.. Bunu sana bu kadar direkt soylemek istemezdim, ama birisi de soylemek zorundaydi.

    Benimkisi gayet basit bir rica; islamiyeti elestirirken daha dikkatli olun, elestiri hakkinizi konulara esit yayin.

    Nilletin ne yazacagina ne karisiyorsun. Madem dengeli beslenmek istiyorsun (ki, buna cok ihtiyacinin oldugunu kabul ederim), o zaman git baska yerleri de oku. Sirf sen istiyorsun diye, herkes bir tenor bir de soprano okumak zorunda degil.

    Ya sizde mutlu olun ben de!

    Ben boyle senin gibi debelenen gorunce hem uzuluyor hem de mutlu oluyorum.

    Uzuluyorum, cunku belli ki, bu morfoz sancili geciyor.

    Mutlu oluyorum, cunku bunun sonunda daha iyi biri insan olmak ihtimalin var.

    Var da cok degil.

    Geriye tek ihtimal kaliyor: Primate olarak yola devam etmen.

    O da kabul.

    Bir hevenk muz ve veya bir avuc cevizle mutlu olacak bir yaratigi, su halindeki yirtici beyinsize tercih ederim.

  33. fatih zeki - 28 Nis 2008 - 7:09 am

    İla cehennem,

    Islamiyet dusmani oldugumu ben degil sen soyluyorsun. Ben kabul etmiyorum.

    Doğru sen Allah düşmanısın

  34. Ila Nihayet - 28 Nis 2008 - 8:01 am

    Doğru sen Allah düşmanısın

    Azicik kafan calissa, ustune ustluk azicik da dusunebilsen, Allah dusmani olunamayacagini da anlardin.

  35. secedo - 28 Nis 2008 - 10:18 am

    Ilahi Ila Nihayet;

    Seni cok seviyorum. Sizin gibiler sayesinde ekmek kazaniyor deger goruyoruz bu fani dunyada.

    Yine dokturmus gordum seni. Cumle cumle alintilayip akrobatik hareketler yapmissin. E, anca bu geliyor elinden tabii.

    Simdi soyle birsey var; ben matematiksel dogrulugu yadsinmayacak bir yargida bulunsam ve sen yorumlarimi cumle cumle ayiklayip elestirsen, tabi ki de eline birseyler gecer. Simdi yapmis oldugun gibi. Adam olan adam, adam gibi yorum yapar. Kelime oyunlariyla kacak oynamaz. Tartismanin cikis noktasi belli, hedef belli, istek belli…yirtik dondan cikan gevur dolu de belli. Isi bu cirkef noktasina getirdigin icin soyluyorum; adam ol adam. Mahalle karilari gibi verip veristirmekte ustune yok. Ulan yorum orospusu olmussun farkinda degilsin.

    Yine, ve son kez soyluyorum. Hala anlayamacaksan anandan rica ediver, aciversin bacaklarini, geri alsin seni iceri. Senin iddia ettigin gibi milletin ne soyleyecegine karismak degil niyetim. Ki oyle bile olsa, senin benim soylediklerime karisiyor olman bakimindan bana bu sekilde uyarida bulunman traji-komik bir hal aliyor. Arada ki nuans farkini anlayabiliyor musun bilmiyorum, bos tenekeyi biraz sallaman gerekecek. Sana fazla sans tanidim ki sebebi sadece acinacak kadar cahil olman; isteyen istedigini soylesin. Ama insanlarin deger verdigi seylere biraz daha ozen gosterilsin. Buraya kadar olan ricam insanlardan istediklerim. Senin gibi hayvanlara gelince; e ne de olsa sitenin bir akimi vardi millet siyasi fahise olana kadar. Ne zaman actilar gene moda tartismalari, senin gibi zevzeklere gun dogdu. Tamam yine dokun icinizin pisliklerini ama isgal sureniz diger konularin onune gecmesin. Hmm, ayiptir soylemesi biraz zevkle okurduk biz bu siteyi zamaninda.

    Benim derdimi hala anlayamadiysan az onceki onerimi lutfen dikkate al. Amacin fitneyse eger…kusura bakma o gorev knz’nin. Bir kere orjinal degilsin, hala copy/paste’lere guveniyorsun (ozelestiri; arada sikisirsam bende yaparim). Ha unutmadan, karisiyor olmayayim sana, sen yine bildigin gibi yap yorumlarini. Hayati onem tasiyor biliyorsun yorumlarin. Yorumlarin genelde ayni olsada gondermezsen teroristler anani daga kacirirlar biliyorsun.

    Diger okuyuculara boyle seviyesiz yazilar okutuyor olmaktan dolayi (knz’de dahil) cok ozur dilerim. Oyle illet birseymis ki, insan bu soysuzlara bulastimi yapisiyormus. Adam inatci oglanci cikti, ben ne yapayim?

  36. knz - 28 Nis 2008 - 10:28 am

    secedo mormonlara eleştririyi islam süşmanlığı sanıyorsunuz.

    belki bilgi eksikliğinden bu mazur görülebilir ama okuma yazman ve aklın var.

    peygamber çok eşli evlilik yapmıştır ama bu ona da kuran ayeti ile bundan sonra karı üzerine karı alman yasklamıştır mealindeki bir ayet ile yasaklanmıştır.

    yani önceki evlilikler evlliğin devamına girer. ama ayetten sonra artık çok evlilik islamda yasaktır. Kadınların ikişer döreder takım halinde yetim kızlarla evlenmeleri ayeti ise hiç yoktur.

    hiç kafanı çalıştırmıyorsun ? ne demek yetim kızlara adaletli davranamayacğı endişesi ile evelenmek ? bi sor kendine ?

    o yetim kızları evlendirin anlamına geldiğini söyleyen yorumcular var. Neden bu insanlar sizler gibi öncü dağıtıcılar sayesinde susuturuluyor. onlara islma düşması yaftası yapıştırılıyor ?

    aklını kullan. BAK bakalım insanlıktan çıkanlar kimler.

    bu ülkede kadın yok mu ? ayşe böhüler nerde ? hidayet hanım hanım cesurdu ?

    ve fatik zeki, sen nasıl tanrının üslübünü kullanabilirsin ?

    nasıl oluyor da, ila Nihayet hakkında “doğrusu sen islam düşmanısın” diyeblirsin ? sen doğrusunu nerden bilebilrisin ? vahiy mi alıyorsun ? söyleyin bakalım hangi cümle islam düşmanlığı ?

    ben buraya açık topluma dokunmaya geldim. Akıl herkese lazım. şarkı ile türkü ile açık toplum olmaz.

  37. secedo - 28 Nis 2008 - 10:53 am

    Yahu knz; sana laf atan mi oldu? Ben senin mormonlari elestirmeni islamiyete hakaret sandim yada islamiyeti elestiremezsin gibi bir dusunce mi belirttim? Ben mi kendimi anlatamiyorum yoksa nasil bu kadar gerizekali oluyorsun anlamiyorum. Yaziyi okumayan asil sensin. Ben senin mormonlarla ilgili ne yazdigini bilmiyorum. Ama ortak sececegimiz bir hakeme senin yazmis olduklarini kelime kelime yazarim. Ayni seyleri doldurdun muhtemelen ne olacak. Ki onemi de yok. Istedigini soyle. Hatta ben artik sana karsi sempati bile beslemeye basladim. Bak tonla yazmissin yine, daha once yuz bin kere yazdigin, konuyla alakasiz seyleri, ama ses cikarmiyorum. Hakkimda yok hani. Problemimde yok. Demagojiyi bir kenara birakirsak eger senin islami degerleri elestirme hissiyatinin bas konulamazligi herkes tarafindan kabul edilse gerek. Ha, kabul edilmese de problem degil. Cunku konumuz bu degil. Kusura bakma ama bundan sonra tekrar yok. Oyuzden benim derdimi biraz yukarilarda arayacaksin.

    Dayanamadim…bu son yazdigin yazida ki sorular bana mi soruldu? Eger oyle degilse haber ediver saskinliktan acik kalan gozlerimi kapayacagim. Yok, bana sorduysan eger…ben derim ki bu dini kurallari kim yarattiysa Allah bildigi gibi yapsin, nasil olurda sana sormamislar, bacaklarini kiralim.

    söyleyin bakalım hangi cümle islam düşmanlığı ?

    Bak burada sonuna kadar haklisin. Hic bir cumleniz islam dusmanligi degil. Cunku ortada kurabildiginiz cumle yok. Islam dusmanligi olsa olsa tavrinizdan ortaya cikan bir sonuctur ki bunun kanitida devamli islami degerleri elestiriyor olmanizdir. Ve yine bir ilkokul cocuguna laf anlatir edasiyla; islami degerlerde elestirilir, ama siz yogunlugun olcusunu kacirip…ne olcusu yahu, sen degil miydin gecen bir universite hocasinin yaptigini elestirirken “ee birazda ilahiyat fakultelerinden bahsedelim” diye serzeniste bulunan? Kime laf anlatiyorum ben yahu?

  38. secedo - 28 Nis 2008 - 11:06 am

    Evet yine benim dediklerim dogru, ben her zaman dogruyum. Hayat iskalamaya gelmez.

    Olay kitalararasi da olsa, dunyanin guncel sorunu olmasi dolayisiyla bizi de ilgilendirmektedir.

    Kimse bana bu mormonlari savunamaz. Sozde amerika zengin ve kulturel bir ulke. Okadar gelismeye ragmen din insanlarin hayatlarina bu sekilde mudahele edebiliyorsa, benim hakliligim bir kez daha kanitlanmis olmuyor mu?

    Nerede bu amerikanin insan haklari savunuculari? Yada bizim ulkenin liberalleri? Kadin haklarini savunan kimse kalmadi mi?

    Adamlar orada kadinlarin haklarini gaspediyorlar, ornek iste. Sonuc mu sonuc, problem mi problem.

    Tarih bize aklini kullanmayan insanlarin cektiklerini anlatir durur. Benim internetten beles diye indirdigim kitaplar 400 cilti gecti. My documents’e koyduydum, bir ara okuyacaktim simdi bulamiyorum. Olsun, siz onlari okumus sayin. Benim kulturumle dalga gecmeyin.

    Secedo, sen simdi bana nasil mormonlari savunursun? Betul, nasil bir bayansin ki kadinlarin erkekler haklari olmadigini savunursun? Deli Dumrul, sen ne hakla kadinlarin tirnaklarinin sokulup, ayak ve ellerinin capraz kesilmesini istersin? Bu mudur esitlik?

    Kafanizi calistirin biraz. Ilim gufru diyarda da olsa arastirin. Birseyler ogrenin. Ne demek kizlar eksik etek? Biri bana bunu aciklasin. Lutfen aciklasin.

    YY universitesinde yapilanlari gormediniz mi? Sapina kadar laik rektor dinci liboslar tarafindan nasil talan edildi. Sekreteri (isiklar icinde yatsin, sevgiyle aniyoruz) okadar onurlu bir insandi ki dayanamadi intihar etti. Beni yemez mesela.

    Siz hala kadin erkek esitligini tartisiyorsunuz. Millet aya cikmanin mutlulugu icersinde, siz en basit insan haklarini ogrenememissiniz. Bayanlarin basini kapattirmakla mesgulsunuz. Bas kapamak ozgurlukmus, ha-hayy! Oyle ozgurluk gormedim, duymadim…tanimamda.

    KNZcigim, mormonlarla ilgili yazmis oldugun muhtemel yaziyi okumadan yazdim. Knz’nin yazisini okumus olanlar teyit ettirirlerse sevinirim. Pek imla hatasi falan yok ama boyle iste…

  39. knz - 28 Nis 2008 - 12:03 pm

    sevaptır düzeltelim.
    birkaçı hemen yazıyorum.

    Deli Dumrul, sen ne hakla kadinlarin tirnaklarinin sokulup, ayak ve ellerinin capraz kesilmesini istersin? Bu mudur esitlik?/ tarfımdan hiç sözü edilmemiş cümle. uyduruk

    kanıt ileri sürerken mübalağ yapılmaz.

    Sapina kadar laik rektor dinci liboslar tarafindan nasil talan edildi. yanlış uyduruk. ne laik ve dinci ne liboş kelimesi kullanmadım.

    Siz hala kadin erkek esitligini tartisiyorsunuz. / yanlış tartışamıyorsunuz. olacak.

    erkeklerin çok evliliği ile ilgi yazdıklarımı bastırmaya çalışıyorsun değil mi ? eğer böyle psikolojin varsa teslim ol biran önce, bu mümkün değil.,

  40. zkn - 28 Nis 2008 - 12:13 pm

    ortalığı bok götürmüş, fst hocam yakışıyor mu

  41. zkn - 28 Nis 2008 - 12:17 pm

    bok kelimesi nin orta harfini nokta olarak düzeltirseniz biz de bir ayıba ortak olmamış oluruz.

  42. Ila Nihayet - 28 Nis 2008 - 12:33 pm

    Nikimin sevgilisi,

    Seni cok seviyorum. Sizin gibiler sayesinde ekmek kazaniyor deger goruyoruz bu fani dunyada.

    Demek simdi de kendini degerli filan sanmaga basladin..

    Eh, biyo-atiklar da kiymete bindigine gore, senin de siran gelecektir. Fakat, henuz degil.

    Yine dokturmus gordum seni. Cumle cumle alintilayip akrobatik hareketler yapmissin. E, anca bu geliyor elinden tabii.

    Okumaga ucundan kenarindan deger yerleri cevap yazdim sadece. Yazdiginin geri kalanini copluk de reddetti.

    Adam olan adam, adam gibi yorum yapar.

    OK. Bu yazdigini bir kac bin defa okumani oneriyorum. Bir gun dank edecek ve faydasini goreceksin.

    Tartismanin cikis noktasi belli, hedef belli, istek belli…

    Ne tartismasi. Sen hala daha ortada bir tartisma var mi saniyorsun.

    Coktaaan, sen, benim Islam dusmani filan olmadigimi kabul ettin. Dahasi, Islam’in da tartisilabilir oldugunu ikrar ettin.

    Geriye ne kaliyor.

    Hic.

    Debelenip duruyorsun iste.

    Evet, cikmadik canda umut var. Ama, sen bu laflara kanma. Daha cok debeleneceksin, daha cok acitacak.

    Simdi de git bir iki sey oku. Senin basortusu meydan muharebesindeki muttefigin bak bakalim dindar gazetecini ne kadar guzel ovmus. Sana kalsa asil Islam dumani da simdi Nazli Ilicak’tir herhalde.

    http://www.sabah.com.tr/2008/04/28/haber,63D66091A443409D960A0348FD0EEF30.html

    Ya da Ahmet Hakan.. Oyle ya, adam Hurriyet’te yaziyor diye dinden coktan cikti..

    Ama, ossun, sen simdi Google’da “Kirli zihinli adam” (cift tirnaklar dahil) bir arama yap da bak bakalim, dindar kimmis ya da degilmis bir gor.

    Hadi, elin alismaga baslamistir. Bir arama daha yap: “Dün büyük bir merak duygusuyla”.. Bir de bunu oku.

    Bir goruver bakalim neyi kim neden tartismaya aciyormus.

    Dikkat: “Gormek” fiilini ozellikle kullaniyorum, “aval aval bak” demiyorum. Unutma.

    Senin iddia ettigin gibi milletin ne soyleyecegine karismak degil niyetim.

    E. Daha nedir bunca laf.

    Ki oyle bile olsa,

    Opppps.. cok keskin bir manevra ve kendini tekzip.
    Yahu, daha bir onceki cumlen bunun aksini soyluyordu..

    Bir doktora filan gorunmek istemediginden emin misin?

    Hayir yani, gorunmek istemeyebilirsin tabii ki; ama, bana da gorunme bari.

    senin benim soylediklerime karisiyor olman bakimindan bana bu sekilde uyarida bulunman traji-komik bir hal aliyor.

    Evet. Hayli zamandir bu boyle.

    Trajiki ben seyrediyorum. Komik olmadigini da soyleyemem.

    Arada ki nuans farkini anlayabiliyor musun bilmiyorum,

    “Nuans farki”?

    Yaw, sen bu diline de pek hakimmissin beya!

    bos tenekeyi biraz sallaman gerekecek.

    Yetmedi mi hala daha..

    Sallana sallana basin donmus, kafan bulanmis, agzindan kopukler cikar gibi yaziyorsun.

    Sana acimaga baslamadigimi soylemek isterdim, ama insancil dusunur daha da kafan bulanir diye soylemiyorum.

    Sana fazla sans tanidim ki sebebi sadece acinacak kadar cahil olman; isteyen istedigini soylesin.

    He ya..

    Bir daha oku: “Nuans farki”..

    Bu kadar derin bilgiye hayran olmamak mumkun mu?

    Ama insanlarin deger verdigi seylere biraz daha ozen gosterilsin.

    Emrin olur.

    Buraya kadar olan ricam insanlardan istediklerim.

    Eh, bu da senin ‘veda hutben’ olsun… kugu sarkisi misali.

    Hmm, ayiptir soylemesi biraz zevkle okurduk biz bu siteyi zamaninda.

    Nasil bir zevkle okuduguna bagli ayip olup olmayacagi..

    Benim derdimi hala anlayamadiysan az onceki onerimi lutfen dikkate al. Amacin fitneyse eger … kusura bakma o gorev knz’nin.

    Millete nasil yazacagini filan ogretmege yeltenmen yetmiyordu; simdi bir de ciktin baskalarina gorevler filan biciyorsun..

    Hayirdir? Fuhrer moduna mi gectin?

    Bir kere orjinal degilsin, hala copy/paste’lere guveniyorsun (ozelestiri; arada sikisirsam bende yaparim).

    Ben ise, uygun buldugum icin yaparim.

    Ha unutmadan, karisiyor olmayayim sana, sen yine bildigin gibi yap yorumlarini. Hayati onem tasiyor biliyorsun yorumlarin.

    Sagolasin. Ben de senden izin cikmaz diye korkmustum.

    Diger okuyuculara boyle seviyesiz yazilar okutuyor olmaktan dolayi (knz’de dahil) cok ozur dilerim.

    OK. Senin ozur dilemen gerekiyor. Ama, keske yazmadan once dusunebilsen (biliyorum, bu bazilari icin imkansiz) ve ozur dileyecegin seyleri yazmasan..

    Ama nerde.. Ayak takimi fanatik taraftarin hangisi bunu yapabilmis ki senden bekleyelim.

    Ben ise kimseden ozur filan dilemek durumunda degilim. Kimseye yazilarimi okuTmuyorum. Isteyen okuyor, istemeyen okumuyor.

    {Sen yazdiklarini da okumuyorsun. Knz Hanimin ismini yukaridaki cumlede yazdiginin dahi farkinda degilsin.}

    Oyle illet birseymis ki, insan bu soysuzlara bulastimi yapisiyormus.

    Adam inatci oglanci cikti, ben ne yapayim?

    Aklin cinsellikten otesine gidemiyor bu belli. Son yazdiklarin hep bu tur ve vicik vicik seviyesizliklerle dolu.

    Seni hayal kirikligina ugratacagim: Ben oglanci filan degilim.

    Dolayisi ile: Baska kapiya.

    Simdi de “ben ne yapayim?” soruna cevap..

    Vaktiyle bir ABDli gazeteci kadinin su sozlerini (kirintisi varsa eger) aklinin bir kenarinda tut: “Tecavuz kacinilmaz hale gelmisse, bacaklarini ac ve tadina var”..

  43. secedo - 28 Nis 2008 - 12:57 pm

    Birader ben normalde efendi adamimdir, bakma sen 2-3 gundur sana hakettigin sekilde konusmama. En basinda da farkindaydim konustugumun adam olmadiginin, konustugu organin da agzi olmadiginin ama hata ettik iste. Okuyanlara ayip oldu, tekrar ozur dilerim. Ne seninle, ne de senin gibilerle laf ebeligine girerim, yenilgi diye adlandirirsan kabul ederim. Gercek hayatta gormeyeyim, ozaman fanatikligime gem vuramam onu soyleyeyim. Insani seviyeye geri donuyorum, sana serefsizler diyarinda mutluluklar…

  44. Ila Nihayet - 28 Nis 2008 - 1:15 pm

    Birader

    Yok. Almayayim. Benim oyle ‘birader’im olmayiversin.

    ben normalde efendi adamimdir

    Anormal sartlar altinda oldugunu neden daha once soylemedin? Okuyup ufletir gecmesini saglardik belki..

    Gercek hayatta gormeyeyim, ozaman fanatikligime gem vuramam

    Insanlik namina senden rica ediyorum: Dizgin.. kendini dizginle.. yani, dizginlerini takmagi aman ihmal etme.

    Insani seviyeye geri donuyorum

    Uzgunum. Ama, evrim bu kadar hizli islemiyor. uzunca bir sure primate olarak devam etmek zorunda kalacaksin.

  45. FST - 28 Nis 2008 - 1:58 pm

    Secedo,

    Fethi beyde subyanlarin odak noktasi olmus farkinda degil. Sitenin agzina sictilar,anasini bellediler…sabir mi, umursamazlik mi, yoksa ben mi yanlis degerlendiriyorum?

    Sen yanlış değerlendiriyorsun. Fatih Zeki bey de yanlış değerlendiriyor. Burada İslama söven, hakaret eden yok, ama sizin tavırlarınız yüzünden bunu yapacaklar çıkabilir.

    Ben sizin daha makul ve tahammüllü olmanızı beklerim.

Geri bildirim | Yorumlar için RSS

Yorum yapın

Kapat
E-posta ile paylaş